Sprawa jest jasna - interfejs do Abimexa i Delphi jest ten sam. Dlatego też w tych gotowych komputerkach jest jeden interfejs do Boscha, a drugi do Abimexa/Delphi.
Zobaczcie na cennik interfejsów:
http://www.automex.pl/cennik/cennik.php Jedna z pozycji to:
"Przewód ABIMEX-PC przewód do diagnostyki układu wtryskowo-zapłonowego samochodu Daewoo-FSO POLONEZ (jednopunktowy TBI i wielopunktowy MULTEC XM)". 183 zł sobie za niego chcą :D
Tak więc, jak macie kabel do Abimexa to i macie do Delphi - ten sam służy do tego. Abimex i Delphi to ALDL, Bosch to VAG (dlatego też kabel do Boscha musi być inny).
A co do programu diagnostycznego - też ten sam do odczytywania parametrów pracy co do abimexa

I na dodatek ten sam co do Opla Kadetta C16NZ (wtrysk multec TBI 700).
=========================================================
kody usterek do GSI (samodiagnostyka):
=========================================================
13
czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału
14
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
15
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
17
wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa
19
czujnik prędkości obrotowej - sygnał nieprawidłowy
21
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt wysoki
22
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt niski
24
czujnik prędkości pojazdu (VSS) - brak sygnału
29
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - przerwa lub zwarcie do masy
32
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - zwarcie do plusa
33
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt wysoki
34
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt niski
35
defekt silnika krokowego zaworu obejściowego powietrza (IACV)
41
cewka zapłonowa B (ESTB) - zwarcie do plusa
42
cewka zapłonowa A (ESTA) - zwarcie do plusa
44
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt niski (mieszanka zbyt uboga)
45
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt wysoki (mieszanka zbyt bogata)
49
zbyt wysokie napięcie zasilania (powyżej 17.2[V])
51
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EPROM (zła suma kontrolna)
55
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EEPROM (błąd wewnętrzny)
61
uzwojenie serwomotoru CCP - przerwa lub zwarcie do masy
62
uzwojenie serwomotoru CCP - zwarcie do plusa
63
cewka zapłonowa B (ESTB) - przerwa lub zwarcie do masy
64
cewka zapłonowa A (ESTA) - przerwa lub zwarcie do masy
69
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
71
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
85
uszkodzony immobilizer
87
przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji (ACC) - przerwa lub zw. do masy
88
przekaźnik sprzęgła układu Klimatyzacji (ACC) - zwarcie do plusa
93
uszkodzenie układu QDSM
=========================================================
=========================================================
A teraz poszczególne parametry pracy układu wtryskowego Delphi:
=========================================================
Obroty silnika [rpm]
Aktualna prędkość obrotowa silnika, określana na podstawie pomiaru impulsów z czujnika położenia wału korbowego.
Zakres: 0 - 6375 [rpm].
Położenie przepustnicy [Volt]
Wartość napięcia na suwaku potencjometru zamontowanego na osi przepustnicy, służącego do pomiaru kąta otwarcia przepustnicy.
Zakres: 0.0 - 5.0 [Volt].
Wartość . 0.5 [V] - przepustnica całkowicie zamknięta
Wartość . 4.5 [V] - przepustnica całkowicie otwarta.
Kąt wyprzedzenia zapłonu [°TDC]
Aktualna wartość kąta wyprzedzenia zapłonu, wyznaczana przez algorytm sterowania silnikiem na podstawie mapy charakterystyk wyprzedzenia zapłonu, w funkcji prędkości obrotowej i podciśnienia w kolektorze ssącym, i zmodyfikowana w zależności od temperatury silnika i sygnału sondy Lambda.
Zakres: -90 - 90 [°TDC].
Ciśnienie powietrza [kPa]
Wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika ciśnienia bezwzględnego powietrza w kolektorze (MAP).
Zakres: 10 - 105 [kPa].
Temperatura silnika [°C]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego (CTS).
Zakres: -40 - 152 [°C].
Temperatura powietrza [°C]
Wartość temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału
z czujnika MAT.
Zakres: -40 - 152 [°C].
Pozycja serwomotoru IACV [-]
Aktualne położenie silnika krokowego sterującego zaworem kontrolnym powietrza na biegu jałowym (IAC). Silnik ten jest stosowany w celu zapewnienia stabilności obrotów na biegu jałowym (na poziomie 800[rpm]).
Zakres: 0 -255 [-].
Prędkość pojazdu [kph]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika prędkości samochodu (VSS).
Zakres: 0 - 255 [kph].
Sonda Lambda [mV]
Sygnał napięciowy z czujnika tlenu w spalinach (EOS). Mieszanka paliwowo-powietrzna bliska stechio-metrycznej (o współczynniku .=1) powoduje wskazania sondy około 450[mV]. Niższe wartości oznaczają mieszankę ubogą, a wyższe - mieszankę bogatą. Sterownik uwzględnia wskazania sondy Lambda dla temperatury silnika powyżej 68[°C].
Zakres: 0 - 1128 [mV].
Integrator Lambda [-]
Wartość regulacyjna integratora sondy lambda. W trybie pracy z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego od czujnika tlenu (C/L), parametr ten służy do korekcji składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Jego wartość nominalna powinna wynosić 128, co odpowiada mieszance stechiometrycznej. Wartości poniżej 128 oznaczają mieszankę zbyt bogatą, a wartości powyżej 128 mieszankę zbyt ubogą.
W przypadku mieszanki zbyt ubogiej wartość integratora jest zwiększana, co powoduje stopniowe przedłużanieczasu wtrysku, aż do momentu rozpoznania przez sondę Lambda mieszanki bogatej. Następnie wartość integratora jest redukowana, aż do chwili rozpoznania mieszanki ubogiej itp.
Zakres: 0 - 255 [-].
Korekcja BLM [-]
(Adaptacja)
Wartość współczynnika adaptacji (korekcji) składu mieszanki (tzw. ‘Block Learn Memory’).
Zakres: 0 - 255 [-].
Napięcie akumulatora [Volt]
Wartość pomiarowa napięcia zasilania sterownika.
Zakres: 0.0 - 25.5 [Volt].
=========================================================