Autor Wątek: problem po zmianie zegarow  (Przeczytany 6874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem po zmianie zegarow
« dnia: Luty 13, 2008, 21:10:18 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
witam dzisiaj zmienilem zegary z tych kwadratowych na okragle. przed wymiana przy wlaczaniu prawego kierunku gasla kontrolka od kierunku a w to miejsce swiecila kontrlka od tylnego swiatla przeciwmgielnego to samo bylo przy swiatlach cofania.
po zmianie zegarow mam choinke a na zegarze wogole nie ma podswietlenia.
macie jakies pomysly?? czy to moze slaba masa lub jej brak?? pomozcie.
a swieci kontrolka od tylnej podgrzewanej szyby obrotomierz swiruje, dla wskaznika cisnienia oleju brakuje skali. przy podlaczaniu wszystko bylo ok

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2008, 21:15:30 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja też miałem kiedyś coś podobnego. Okazało się, że po wymianie żarówek w podświetlaniu jedną jakoś źle założyłem i zrobiła zwarcie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2008, 21:29:03 pm »

elektrokiler

  • Gość
Zegary po prostu źle podpięte. Taki sam objaw będziesz miał na kwadratowych jak odwrotnie wepniesz wtyczkę.

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2008, 22:16:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Poza tym , nie jest to Plug and play tylko trzeba odpowiednio kabelki poprowadzic, gdzie tutaj ktos orbil przejsciowki i byl schemat co i jak.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2008, 22:17:05 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Witam, no ja właśnie też dzis skończyłem"przeszczep", musiałes sie gdzieś pomylić. Bo robiłeś z tego schematu co ja:) a jaką wersje zegarów miałes od Gle?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2008, 23:00:51 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
zegary byly z jakiegos caro ale nie wiem jakiego korzystalem z tego schematu
http://www.teneg.com.pl/~kyllan/polonez/zestaw.html
EDIT: a jeszcze pytanie czy podswietlenie tez trzeba jakos oddzielnie podpinac?? bo u mnie nie ma;/

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2008, 11:56:37 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Podświetlnie to masz na tym przewodzie oznaczonym jako "+12 po stacyjce"i Może nie masz masy, bo ma być na 2 przewodach, może dojść nawet jak patrzysz na to jak ścieżki idą. Albo masz regulator(potencjometr) spalony/zepsuty. Albo ogólnie masz te zegary popalone.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2008, 18:28:49 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
witam ponwnie. problem z banki okazalo sie ze masa nie byla dobrze wylapana a podswietlenie poprostu wylaczone ale i tak spalila sie jedna sciezka wiec pol zegara swieci a drugie pol nie i brakuje masy. mam zamiar to zaraz napawic tylko pytanie czy da rade ta sciezke polutowac lutownica transformatorowa?? czy nie popale reszty sciezek??

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2008, 18:46:05 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
a moze sprobuj lakierem przewodzacym ze srebrem
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2008, 23:11:46 pm »

bertone 12

  • Gość
po prostu wlutuj kabelek zamiast ścierzki

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2008, 20:21:11 pm »

Meyron

  • Gość
Witam.Skoro już mowa o zegarach chciałem się podpiąć pod temat.Mam pytanko ponieważ czeka mnie wymiana kilku spalonych diod(żaróweczek).A mianowicie czy podczas tego zabiegu muszę odłączyć akumulator.Dlaczego pytam,ponieważ jeżeli odłączę akumulator nie bendę widział ,ktore świecą a które nie.Natomiast jeżeli go nie odłączę obawiam się jakiegoś spięcia.W jaki sposób to robiliście ? I w ogóle ile mniej więcej diod znajduje się w zegarach kilka czy kilkanaście,bo jeżeli jest ich nie wiele to mniejszy kłopot z umiejscowieniem spalonych,natomiast jeżeli jest ich więcej to może być dłuższe dochodzenie z wymianą właściwych(przy odłączonym akumulatorze).Z góry dzięki za podpowiedzi.

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2008, 20:53:27 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
No to Ty w końcu masz żarówki czy diody? nie musisz odłączać aku, zwarcie nawet jak małe zrobisz to sie nic nie stanie, zwróć tylko uwage żebyś "dokładnie" żarówke wkładał w gniazdo i sie obedzie bez błysków itd. Do oświetlenia tarcz 9 szt.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2008, 20:54:09 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie ma zadnego problemu ze spieciem dlatego ze wszystko jest tam na kostkach.
Normalnie odkrecasz zegary (jedyna rzecza ktora prawdopodobnie trzeba bedzie odpiac to linka od licznika) wlaczasz sobie zaplon i patrzysz ktora nie swieci.
Od podswietlenia tych zarowek jest conajmniej 10 (tak na oko jesli sobie dobrze przypomne) a reszta to kontrolki.
Zarowki to tak zwane pchełki.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2008, 20:57:35 pm »

Meyron

  • Gość
O te pchełki mi właśnie chodzilo :idea: .Serdeczne dzięki i pozdrawiam. :mrgreen:

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2008, 21:20:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja bym i tak od razu wymienił wszystkie. Po 1 jest różnica w tym jak świecą, a po 2 zaraz się jakaś niewymieniona lubi przepalić ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2008, 10:18:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Aja nie kupowałbym żarówek tylko diody już z rezystorami (u mnie 3zł sztuka) oczywiście jest to większy wydatek ale:
Sa długowieczne
Zużywają mniej prądu
Świecą bardzo jasno i równomiernie.

I najciekawszy punkt:
po zdrapaniu tej pomaranczowej farby z tyłu zegarow cyferki świecą na biało, więc zmiana koloru diodek powoduje zmianę koloru zegarów :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2008, 14:51:45 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Albo można kupić diody na sztuki i "wbudować" w oprawke. Ja tak mam:)no 3zł mnie odstraszyło, nima kasy:(
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2008, 16:24:50 pm »

Meyron

  • Gość
(Stingerek)Aja nie kupowałbym żarówek tylko diody już z rezystorami/                                          Czy aby zastosować te diody trzeba coś przerabiać,czy można je wczepić tak po prostu na miejsce zwykłych pchełek?Bo jeżeli nic nie trzeba kombinować to jestem zainteresowany tym pomysłem.

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 22, 2008, 16:30:25 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Te diody zamienniki są razem z oprawką, jedynie musisz określić polaryzacje, te diody mają chyba zabezpiecznie przed niepoprawny montażem wiec bierzesz i wsadzasz jak nie swieci tzn. ze musisz ja dac odwrotnie. a no i wtedy nie masz regulacji natęzenia oswietlenia jak diody dasz.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

problem po zmianie zegarow
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 23, 2008, 11:24:43 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

a no i wtedy nie masz regulacji natęzenia oswietlenia jak diody dasz.


Jest regulacja tylko nie tak płynna i nie w tak precyzyjnym zakresie.
Da sie przyciemnic , bez problemu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...