Autor Wątek: Regeneracja zacisku hamulcowego  (Przeczytany 8553 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regeneracja zacisku hamulcowego
« dnia: Luty 14, 2008, 22:36:30 pm »

mieszko

  • Gość
Szukałem i nic nie znalazłem, dlatego zakładam nowy nowy temat.
Jak najlepiej przeprowadzić regenerację zacisku, tzn wymianę uszczelek, polerowanie tłoczka (czyszczenia drobnym papierem ściernym, potem polerowanie???). Potem pasta (smar) do tłoczków i składać? Coś takiego słyszałem. Może ktoś by coś napisał na ten temat, ktoś kto z tym już robił i potem nie miał problemów. Przydałby się jakiś dokładny opis. Pozdrawiam.

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2008, 00:43:43 am »

karol-1987

  • Gość
a po co chcesz regenerowac zacisk?

potrzebne są: oring + guma chroniąca w wiekszosci przed syfem zewnętrzna + nowy tloczek, czyli zestaw naprawczy zacisku hamulcowego do poloneza. koszt ok 31-33zl jesli dobrze pamiętam. sam tloczek 27zl. jesli rezygnujesz z nowego tloczka to stary trzeba go wypchnac, wyszlifować (drobny papier ale nie za drobny zeby cos w ogole wziął!) i juz, po co polerować? chyba ze bedzie mial wżery to dać nowy.

a) zdjąć zacisk z podstawy zacisku.
b) tu masz dwie opcje, albo odkręcasz go od miękkiego przewody hamulcowego albo robisz na samochodzie i se pocharatasz ręce i sie naklniesz, jednak jak sie zdecydujesz na zdjęcie trzeba uważać zeby odkręcić przewód a nie go urwać itp itd.
c) sciagasz gume osłaniającą tłoczek przed syfem itp
c) wyciagasz tloczek na siłe jakimis szczypcami albo innym dobrym sposobem jaki wpadnie do glowy, chyba ze robisz na samochodzie to mozna wypompować go pedałem, ale wyleci dużo płynu hamulcowego
d) oceniasz stan tloczka czy szlifujesz czy dajesz nowy
e) wymieniasz w srodku oring (uwaga bo jest stożkowy i tylko w jedna strone powienien byc zainstalowany)
f) posmaruj se plynem hamulcowym tloczek i go wcisnij, a najpierw w miare mozliwosci nalej se plynu do zacisku bo pozniej bedzie latwiej i szybciej odpowietrzyc.
g) zaloz gume osłaniającą
h) odpowietrzyc hamulce
i) dokończyć pić drugie max trzecie piwo
j) heja do przodu. :wink:

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2008, 01:08:36 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
dlaczego zaraz urywać? elastyczny przewód hamulcowy z jednej strony ma metalowe oczko i do zacisku przedniego przykręcony jest śrubą z otworem. odkręcasz śrubkę (stuknij ją w łeb młotkiem to pójdzie, inaczej można ją ukręcić ) mocującą zabezpieczenie, zdejmujesz je ze śruby mocującej przewód i tą śrubę ( też ją stuknij ) odkręcasz... zacisk odczepiony. skręcając powinno się wymienić miedziane uszczelki: jedna jest między oczkiem przewodu a zaciskiem, druga między łbem tej śruby a oczkiem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2008, 01:12:25 am »

karol-1987

  • Gość
nie mowie ze na pewno sie urwie, ale wiadomo jak to czasem jest z niektorymi srubkami w poldku :wink: przestrzegam poprostu kolege zeby ostrożnie, jak nie umie zregenrowac zacisku wiec pewnie i tego nie wie ze trzeba ostroznie :P

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 15, 2008, 13:27:29 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A ja mam 2 sposoby na wyciągnięcie tłoczka - pierwszy najszybszy to kompresor , dajemy ciśnienie w miejsce przewodu hamulcowego i tłoczek sam wypada. Szybko i skutecznie.
Drugi sposób pokazali mi goście co rozbierają złom na minerały - uderzają zaciskiem o ziemię po stronie tych dwóch szczęk co trzymają klocki - tłok grawitacyjnie sam wypada - nawet dużej siły nie trzeba używać - więc zacisk przeżyje taką operację a na parkingu nie znajdziemy prostszego sposobu.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2008, 14:27:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "karol-1987"
) dokończyć pić drugie max trzecie piwo
j) heja do przodu.  

Do czego ty namawiasz kolegę . Do jazdy popijaku :mrgreen: .

A sposób świętego jest dobry jak tłoczek nie jest zapieczony...

Jak masz płun do wymiany to możesz rozebrać zaciski i wypompować pompą hamulcową do maxa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2008, 16:01:39 pm »

mieszko

  • Gość
Cytat: "karol-1987"
a po co chcesz regenerowac zacisk?

Bo mi ubywa płynu, poza tym kolo mi samo hamuje (prawe przednie). Tzn rękami ciężko go obrócić a jak się jedzie to ściąga. Tak jest rano po paru kilometrach to trochę ustępuje. Więc wydedukowałem, że pewnie wyciek jest przy tłoczku w zacisku (ten zacisk niedawno kupilem na złomie) i dlatego sie zapowietrza i sam hamuje (pedal jest trochę miękki ale hamuje dobrze). A wszyskie przewody i te metalowe i gumowy aż do pompy wymieniałem juz wczesniej. Dopiero będę to rozbierał może dziś to będę coś więcej wiedział.

Cytat: "karol-1987"
jak nie umie zregenrowac zacisku wiec pewnie i tego nie wie ze trzeba ostroznie :P


Wiem, wiem, bawiłem się już z tym parę razy ale nigdy zacisku nie rozbierałem. Dlatego pytam.



Cytat: "święty"
Drugi sposób pokazali mi goście co rozbierają złom na minerały - uderzają zaciskiem o ziemię po stronie tych dwóch szczęk co trzymają klocki - tłok grawitacyjnie sam wypada - nawet dużej siły nie trzeba używać


Dokładnie, też to widziałem oni tak sprawdzaja czy tłoczek nie jest zapieczony :mrgreen:

Dzięki za opis, pobawię się z tym i zobaczymy.

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2008, 16:07:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
nowe gumki + nowe tłoczki + pasta miedziana lub inny specyfik na gładź tłoczka i heja, będzie dobrze. Zawsze można zmienić przód na LUCASY :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2008, 18:30:46 pm »

mariusz_u

  • Gość
Nic się nie bój !!! Ja właśnie robiłem oba zaciski tylne. Z przodem jest dużo łatwiej, bo nie ma linki ręcznego. :P  Jak rozbierzesz zacisk to uśmiejesz się jakie to proste. Za to jak się zrobi na cacy to aż miło się używa hampli. Nie zastanawiaj się tylko do roboty.
Przy okazji obejrzyj tarcze. Jak zjechane i wyżłobione to nie szczyp się. Komplet tzn 2 tarcze koszt 70zł.

Wszystko co potrzeba masz np. tu:   http://www.allegro.pl/item313919171_tloczek_hamulcowy_zacisku_przod_polonez_fso_nowy.html

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2008, 15:00:22 pm »

slonik

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
pasta miedziana lub inny specyfik


Ile będzie taka pasta kosztowała?
Może polecicie coś konkretnego?

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2008, 17:27:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
pasta miedziana na allegro zaczyna się od 19 zł za tubę plus przesyłka.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2008, 17:49:35 pm »

amorek913

  • Gość
Witam ja niedawno wymieniałem gumki w przednich zaciskach nie bawiłem się w żadne kompresory ani w rzucanie cylinderkiem o ziemię poprostu najpierw wyjąłem klocki a potem nacisnąłem nogą hamulec i tłoczek sam wyszedł, co do polerowania tłoczka ja używałem pasty lekko sciernej do lakieru oczywiście bez zadnych wosków i dodatków jesli masz jakikolwiek wrzer z rdzy na tłoczku lepiej bedzie go wymienić na nowy. Co do składania tego bałaganu najpierw montuj gumki w cylinderku potem natrzyj tłoczek smarem i krawedzie gumek ja stosowałem smar Sthilla normalny bez żadnych miedzianych dodatków tyle tylko że dość rzadki, delikatnie to poskładaj i gotowe jeśli to Lukas to proponuję wymienić jeszcze śruby mocujące cylinderek do łapy piast mój skubaniec też się przycinał a po wymianie jak ręką odjał powodzenia

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2008, 19:52:35 pm »

grzebyk

  • Gość
Cześć Amorek!

Mógłbyś nieco więcej napisać o LUCAS-ach? Prawy przód mi się blokuje (tzn. jeździć się da, ale zacisk jest ciepły więc pewnie klocki nie odchodzą). Ponieważod siedmiu lat nikt w moim poldku nie zaglądał do hamulców to plan naprawy jest taki że wymieniam gumki, przewody, płyn oraz klocki. Łudzę się że tłoczki są całe i zdrowe. Natomiast mówiąc o śrubach masz na myśli prowadnice? Da się to kupić? Pytałem, szukałem i lipa (kompletuje części do naprawy). Czy przy przewodach są jakieś uszczelki? Jak to jest poskładane? (pytam bo lucasów jeszcze nigdy nie robiłem)

  Pozdrawiam

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2008, 20:21:02 pm »

slonik

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
pasta miedziana na allegro zaczyna się od 19 zł za tubę plus przesyłka.


A w motoryzacyjnych będą wiedzieli o co chodzi?

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2008, 22:14:21 pm »

amorek913

  • Gość
to tak po pierwsze zluzuj przewód elastyczny który idzie do cylinderka,  *2 potem  odkecasz cylinderek z łapy mocowania do piasty,  *3 wyjmij potem klocki nie rzucaj cylinderkiem aby wyszedł tłoczek tylko pare razy naciśnij na hamulec juz gdy klocki są wyjęte,  tłoczek napewno wyjdzie sam,  *4 odkreć całkowicie cylinderek z przewodu wyjmij z niego gumki uszczelniające i wyczysć go dobrze,  *5 oceń stan tłoczka czy nie jest pordzewiały i czy nie ma miejscowych wrzerów rdzy jeśli je ma to nieczyść tylko wymień na nowy to nie są duze pieniądze,  *6 jesli cylinderek jest ok przetrzyj go pastą lekkoscierną do lakieru (ja stosowałem Automaxa) po bodznych ściankach tam gdzie pracuje na gumkach uszczelniajacych,  *7 załóż dwie gumki uszczelniajace do wnetrza cylinderka ich brzegi delikatnie nasmaruj jakimś rzadkim smarem ( nie musi to być koniecznie smar miedziany) oczywiście z umiarem ma on ci pomóc tylko wcisnąć tłoczek w cylinderek i zapobiec przecięciu lub zawinięciu sie gumki uszczelniajacej, *8 nałóz cienką warstewkę tego smaru na ściany tłoczka  i delikatnie złoż to do kupy wszystko to rób delikatnie i z wyczuciem jak w sexie :D nic na siłę *9  jak złożysz cylinderek zdejmij gumki z prowadnic w uchwycie mocowania do piasty i wujmij prowadnice skoro grzeje się tobie cylinderek najprawdopodobniej właśnie one nie pracują poprostu są zatarte u mnie takie coś jest w sklepie i kosztuje coś około 21-23 zł z tego co mi się wydaje podobne idzie do VW Passata B-3, jak juz to wszystko zrobisz poskładaj to do kupy odpowietrz hamulce i w drogę jak bedziesz miał jakieś jeszcze pytania pisz na priv powodzenia

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2008, 22:58:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "slonik"
A w motoryzacyjnych będą wiedzieli o co chodzi?
_________________


powinni wiedzieć, bo to pasta z dodatkiem tlenków miedzi, czy jakoś tak :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2008, 20:43:30 pm »

jaro12331

  • Gość
w jakiej kolejności odpowietrza od najdalszego czy najbliższego  :oops:

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2008, 20:46:06 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
Cytat: "jaro12331"
od najdalszego
  :D
1.6 GLE

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2008, 20:47:30 pm »

jaro12331

  • Gość
dzięki

Regeneracja zacisku hamulcowego
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 10, 2008, 01:05:21 am »

mariusz_u

  • Gość
Dokładnie: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.