Autor Wątek: Brak ladowania na zimnym silniku  (Przeczytany 10731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 19, 2008, 17:25:19 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Napiecie sprawnego akku to 13-13.3V
jesli jest ponizej 12.5V to akumulator kwalifikuje sie do ładowania.
Czyli 10-12 godzin prostownikiem włącznie z odkręceniem korków i sprawdzeniem stanu elektrolitu i ew. dolaniu wody destylowanej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 19, 2008, 20:36:47 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ee tam, w pelni naladowany aku ma wlasnie cos kolo 12,5 V
13-13,3 to moze miec niedlugo po wylaczeniu silnika
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 19, 2008, 21:27:37 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
kan powiedzmy że masz rację choć to trochę nielogiczne by "źle" podpięta kontrolka ładowania "naprawiała" się po dodaniu gazu a potem jest już stale naprawiona, aż do zgaszenia silnia i ponownego jej "zepsucia" po czym po odpaleniu i lekkim dodaniu gazu znów następuje cudowne ozdrowienie układu ... nie to jednak nielogiczne. Kontrolka jest prawidłowo podpięta bo np po zduszeniu auta ( obroty spadają poniżej powiedzny 300 ) kontrolka zaczyna się jażyć, obroty wzrastają - kontrolka gaśnie, a więc działa prawidłowo - pozatym mam dwa woltomierze w aucie ( jeden analogowy, drugi diodowy ) oba potwierdzają prawidłowe działanie układu ładowania i oba wskazują na brał ładowania po zapaleniu przed dodaniem gazu.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 20, 2008, 11:40:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)


ee tam, w pelni naladowany aku ma wlasnie cos kolo 12,5 V
13-13,3 to moze miec niedlugo po wylaczeniu silnika

Z takim przeświadczeniem jeździ 90% kierowców a potem narzekają że akumulator im po 2-3 latach umiera :)
W akumulatorze masz 6 ogniw, każde po 2.2V wiec pełne naładowanie to 13.2V oczywiście nie ma ideału i dlatego podałem miedzy 13 a 13.3V.
I trzeba tego pilnować razem z poziomem elektrolitu (nawet w tak zwanych ebzobslugowych akku) dlatego ze jeżdżenie na niedołądowanym akku szybko go wykańcza :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 20, 2008, 19:47:33 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Stingerek"
Z takim przeświadczeniem jeździ 90% kierowców a potem narzekają że akumulator im po 2-3 latach umiera


mam nowy akumulator do motocykla yuasy, praktycznie co miesiac go podladowuje, stoi w cieplym pomieszczeniu, kiedy podpinam woltomierz przed kolejnym ladowaniem pokazuje cos kolo 12,56 V, sugerujesz ze mam jakis padlinowaty aku ??
znam pojecie samorozladowania sie aku  

a BTW moj poprzedni umarl po 5 latach w tym 2 razy byl kompletnie rozladowany do zera

Cytat: "Stingerek"
każde po 2.2V wiec pełne naładowanie to 13.2V


ogniwo konwencjonalnego aku wapniowo antymonowego ma 2.1 V wiec mamy 12,6V  :mrgreen:

natomiast aku olowiowo wapniowy bezobslugowy ma wiecej kwasu w elektrolicie daje to wlasnie 2,2 V zamiast 2,1V i dlatego  wtedy woltomierz powinien wskazywac co najmniej 12,8 V :mrgreen:

polecam
http://www.demonos.vipserv.org//content/view/499/45/
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 20, 2008, 21:07:45 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
I w ten oto sposób wszelkie watpliwości rozwiane.
Wniosek jest jeden: O AKKU cza dbać!

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 21, 2008, 08:39:00 am »

kan

  • Gość
Cytat: "Alien#174"
kan powiedzmy że masz rację choć to trochę nielogiczne by "źle" podpięta kontrolka ładowania "naprawiała" się po dodaniu gazu a potem jest już stale naprawiona, aż do zgaszenia silnia i ponownego jej "zepsucia" po czym po odpaleniu i lekkim dodaniu gazu znów następuje cudowne ozdrowienie układu ... nie to jednak nielogiczne.


Jednak jest w tym trochę logiki. Po uruchomieniu silnika, wzbudzenie alternatora realizowane jest właśnie poprzez lampkę ładowania, pobierając prąd z akumulatora.  Jeśli prąd ten będzie za mały alternator nie wzbudzi się przy wolnych obrotach. Każdy alternator posiada jednak szczątkowe pole magnetyczne które powoduje, że alternator może się sam wzbudzić, ale jest to możliwe dopiero po zwiększeniu obrotów. Jeśli a alternatorze pojawi się ładowanie , wzbudzenie zasilane jest już bezpośrednio a alternatora i nawet jak maleje przy zbyt niskich obrotach jest wystarczające(lampka się jarzy a nie gaśnie)  aby  potrzymać prąd wzbudzenia i ładowanie po powrocie obrotów do normalnych(wolnych).

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 21, 2008, 18:30:45 pm »

bertone 12

  • Gość
ja miałem taki przypadek z kontrolką w maluchu, szczotki były zabrudzone jakąś mazią i jak silnik był zimny to ta maź była stężała a jak się rozgrzał to się odwieszały  :idea:

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 23, 2008, 07:28:34 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytat: "kan"
Cytat: "Alien#174"
kan powiedzmy że masz rację choć to trochę nielogiczne by "źle" podpięta kontrolka ładowania "naprawiała" się po dodaniu gazu a potem jest już stale naprawiona, aż do zgaszenia silnia i ponownego jej "zepsucia" po czym po odpaleniu i lekkim dodaniu gazu znów następuje cudowne ozdrowienie układu ... nie to jednak nielogiczne.


Jednak jest w tym trochę logiki. Po uruchomieniu silnika, wzbudzenie alternatora realizowane jest właśnie poprzez lampkę ładowania, pobierając prąd z akumulatora.  Jeśli prąd ten będzie za mały alternator nie wzbudzi się przy wolnych obrotach. Każdy alternator posiada jednak szczątkowe pole magnetyczne które powoduje, że alternator może się sam wzbudzić, ale jest to możliwe dopiero po zwiększeniu obrotów. Jeśli a alternatorze pojawi się ładowanie , wzbudzenie zasilane jest już bezpośrednio a alternatora i nawet jak maleje przy zbyt niskich obrotach jest wystarczające(lampka się jarzy a nie gaśnie)  aby  potrzymać prąd wzbudzenia i ładowanie po powrocie obrotów do normalnych(wolnych).


kan - co w takim razie mi poradzisz na tego typu objawy ?
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 25, 2008, 09:21:57 am »

kan

  • Gość
Cytat: "Alien#174"

kan - co w takim razie mi poradzisz na tego typu objawy ?


Sprawdzić poprawność podłączenia instalacji a przede wszystkim wszystkie połączenia i styki. Przy zabrudzonych stykach pojawia się spadek napięcia i tego typu problemy.

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 14, 2008, 16:03:47 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
zastanawiam się nad zamontowaniem u siebie w miare dokłądnego woltomierza by pokazywał mi ładowanie. co myślicie o tym: https://ssl.allegro.pl/item344097299_samochodowy_woltomierz_vs1c_obudowa_.html 44zł, trochę dużo ale to najstańszy jaki znalazlem na allegro. analogowe mają tak zwaloną skalę, że prawidłowy odczyt byłby utwudniony, poza tym pozostaje kwestia odczytu w nocy.
Czy macie może jakiś lepszy pomysł?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 14, 2008, 16:16:24 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Kupić zwykły miernik i nastawić na pomiar napięcia ;) Nie wiem gdzie wmieścisz takie pudełko, a ze zwykłego miernika jakby pokombinować, to po wyjęciu pokrętła zostaje praktycznie sam wyświetlacz. wstawić grubsze szkiełko, a po boku żaróweczki jak w podświetlaniu przycisków. Koszt poniżej 10 zł, ale jest to wersja dla kogoś kto ma ochotę podłubać.

Niżej masz aukcję - ten sam voltomierz bez ubudowy. Łatwiej gdzieś to upchać, a same cyferki można wyciągnąć gdzieś na wierzch, albo zamówić bez wyświetlacza i kupić jeszcze mniejszy - jakieś 1 zł za cyferkę, wysokości 9mm bodajże, a to już mogłoby się zmieścić przy zegarach bez problemu.

Woltomierz:
https://ssl.allegro.pl/item343467348_samochodowy_woltomierz_napiecia_stalego_vs1c.html

Cyferki ( te akurat mają nawet 7mm ):
http://www.allegro.pl/item337888894_art_led_1_cyfra_0_28_7mm_red_2ma_2szt.html
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 14, 2008, 18:18:43 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "matucha"
Niżej masz aukcję - ten sam voltomierz bez ubudowy. Łatwiej gdzieś to upchać, a same cyferki można wyciągnąć gdzieś na wierzch, albo zamówić bez wyświetlacza i kupić jeszcze mniejszy - jakieś 1 zł za cyferkę, wysokości 9mm bodajże, a to już mogłoby się zmieścić przy zegarach bez problemu.

wiesz matucha to się wszystko zgadza tylko, że nie mam na tyle zdolności manualnych by coś takiego wykonać ;) poza tym zryłbym lutownicą jak siemasz te cyfeki zanim by się kupy i dupy trzymało ;). dlatego na razie myślę o "gotowym" produkcie. Co do wpakowania pudełka to kombinuję w okoliach pokrętła od regulacji wysokości która standardowo nie działa.

Cytat: "matucha"
Woltomierz:
https://ssl.allegro.pl/item343467348_samochodowy_woltomierz_napiecia_stalego_vs1c.html

Cyferki ( te akurat mają nawet 7mm ):
http://www.allegro.pl/item337888894_art_led_1_cyfra_0_28_7mm_red_2ma_2szt.html

samo wyprowadzenie wyświetlacza byłoby super bo można w deskę rozdzielczą wkomponować, ale trudniejszą sprawą jest to wykonać, na chwilę obecną może być u mnie z tym problem ;) na tyle nie bawilem sie nigdy w elektronice by to zrobić (zapewne) za pierwszym podejsciem bez ponoszenia strat :P - takie są realia.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 14, 2008, 19:01:35 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
jimo#1921, trzeba uwierzyć w siebie ;) Masz po prostu do polutowania kabelek w kabelek. Razem 27 sztuk. A z racji, że cyferki od tego gościa są na oddzielnej płytce i pewnie dopiero 2 płytki są lutowane razem (  płytka od wyświetlacza i płytka od samego miernika ) to zagadaj czy pomiędzy nie wstawi Ci taśmy. Pisze, że wykonuje różne rzeczy na zamówienie. A nawet jeśli nie, to dolutowanie samych przewodów to nie jest problem, o ile zostaniesz przy cyferkach jakie on ma(na oko pewnie 14mm). I nie trzeba być do tego elektronikiem. Wystarczy, że Ci się ręce nie trzęsą. Mail do gościa, czy Ci to zrobi na taśmie. Może za taki bez obudowy z taśmą zapłacisz tyle samo co za ten z obudową, a z tym już nic nie będziesz miał do zrobienia. Dla tego gościa to może z pół godzinki roboty.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 14, 2008, 22:06:56 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ladne  woltomierze i nie tylko, robi firma equus, woltomierz kosztowal  cus kolo 50 zl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 14, 2008, 23:40:36 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 16, 2008, 14:08:48 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
www.conrad.pl
tu jest taniej
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Brak ladowania na zimnym silniku
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 16, 2008, 14:33:56 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
70zeta :)
kupiłem sobie ten z aukcji. wygląda elegancko :P no i sprawdza się :] a odczyt jest do dziesątych części wolta więc dokładniejszy niż tego equusa.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;