Autor Wątek: Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?  (Przeczytany 11780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 03, 2008, 20:28:51 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "meyron"
zwróciłem uwagę na dym z rury wydechowej,a raczej prawie jego brak-był niemal przeżroczysty
Poranki są jeszcze bardzo zimne więc może to para wodna a nie dym że spalanego oleju ? A jak wygląda zużycie oleju ?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 03, 2008, 20:32:10 pm »

Meyron

  • Gość
Jak wcześniej wspomniałem ok.1l na 800km. /                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     PS.Dzięki SOBI jak będziesz w Lublinie to daj znać na PW,może uda nam się zgrać :)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 03, 2008, 23:30:59 pm »

karol-1987

  • Gość
może ja coś powiem.

miałem w caro gli sprężanie po 6 i jak zmierzyłem to mało zawału nie dostałem bo poldek latał wg mnie wystarczająco. zrobiłem remont, dużej różnicy nie odczułem a sprężanie było 11,5.

meyron, nei idź w piątek na piwo tylko uzbieraj 20-30zł i jedz do innego warsztatu i niech Ci zmierzą jeszcze raz kompresję, zrobią próbę olejową i ogólną obdupcję silnika czemu jest takie marne sprężanie i niech Ci powiedzą. w końcu manometr też może się zepsuć?! albo popytaj znajomych kto w okolicy takie coś posiada i za czteropak zmierzy. cztery piwa wystarczą choćby nie wiem co, a "sąsiadowi" powinno wystarczyć Twoje "dziękuję". :wink:

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 04, 2008, 14:23:14 pm »

Meyron

  • Gość
Jeszcze jedna uwaga.Morawski w tabeli odnośnie budowy i danych technicznych silnika podaje,że:silnik 1500(gażnik,wtrysk benzyny oraz wtrysk benzyny  z katalizatorem)-stopien sprężania 9,2  /silnik 1600(tak jak wyżej)-stopień spręzania 9,5.Jak to się ma do tak wysokich wartości o których wcześniej wspominali KGB i TEBE oraz czy isnieją jakieś inne jednostki pomiaru.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 04, 2008, 15:06:43 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "meyron"
stopień spręzania 9,5


nie mylic dwoch rzeczy.... stopnia sprezania i cisnienia maksymalnego w cylndrze (tzw. kompresji) !

manometrem mierzy sie maksymalne cisnienie w cylindrze (jednostka MPa, bary...) czyli takie kiedy tlok jest w gornym polozeniu (oczywiscie w przyblizeniu - kwestia wyprzedzenia otwarcia zaworow)

stopien sprezania jest jednostka bezymiarowa i jest to stosunek pojemnosci cylindra z tlokiem w dolnym polozeniu do pojemnosci z tlokiem w gornym polozeniu
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 04, 2008, 16:32:39 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Ja zamierzam w najbliższym czasie zmierzyć kompresję, od tego zależy czy zaleję ceramizer, oleju trochę dolewam, fakt że na początku trochę ostrzej jeździłem. Dzisiaj na włączonym silniku odkręciłem korek wlewu, w GLE mojego ojca przy 218kkm przebiegu waliło dymem jak z rury wydechowej - wtedy ktoś powiedział, że pierścionki są kiepskie. U mnie czuć, że dmucha ale dym żaden nie leci. Czy to może być objaw że silnik już się zużył  :| ? Ma przejechane prawie 160kkm.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 04, 2008, 17:37:27 pm »

karol-1987

  • Gość
nie, odpowietrza sie poprostu skrzynia korbowa, zamiast pchac powietrze do odmy wali korkiem bo go zdjales a jesli dym spod korka leci to znaczy ze pierscienie sa do niczego, bo przepuszcza spaliny w cylindrze.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 04, 2008, 17:39:34 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Zero dymu :) tylko czuć dmuchanie, zrobię pomiar kompresji to będę wiedział więcej i wtedy zapytam się co dalej robić ze swoim poldem :)
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 04, 2008, 19:33:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zalanie ceramizera NIE ZASZKODZI, moze sie okazac zbednym wydatkiem w najczarniejszym scenariuszu, a w najlepszym poprawic prace silnika.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 04, 2008, 23:03:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oczywiscie cis. sprezania zwyklo sie podawac w barach
czyli 12.5 bara
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 14, 2009, 01:31:31 am »

mariusz_u

  • Gość
A jakie wartości ciśnienia w cylindrach powinien mieć 1,6 GSI ?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 14, 2009, 08:17:13 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ok 12 13 atm na kazdy cylinder.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 06, 2009, 21:14:21 pm »

Tomek_

  • Gość
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 06, 2009, 21:18:23 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Tomek_"
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?


W sumie, to mierzy się "na niczym" :P

Tylko nie kręć silnikiem, tak jakby miał odpalić na LPG, bo Ci się niespalonego gazu nazbiera.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 06, 2009, 22:01:56 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
Cytat: "Tomek_"
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?


W sumie, to mierzy się "na niczym" :P

Tylko nie kręć silnikiem, tak jakby miał odpalić na LPG, bo Ci się niespalonego gazu nazbiera.


Ja bym wlasnie tak krecil , tylko po uprzednim odpieciu elektrozaworu na reduktorze.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 07, 2009, 20:59:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "marcij"
Cytat: "matucha#1931"
Cytat: "Tomek_"
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?


W sumie, to mierzy się "na niczym" :P

Tylko nie kręć silnikiem, tak jakby miał odpalić na LPG, bo Ci się niespalonego gazu nazbiera.


Ja bym wlasnie tak krecil , tylko po uprzednim odpieciu elektrozaworu na reduktorze.


To miałem na myśli, tyle, że za  bardzo naokoło napisałem ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 08, 2009, 12:14:22 pm »

Tomek_

  • Gość
teraz tak ;)
ponieważ nie wiem gdzie zrobie pomiar manometrem, oraz ile mnie to wyniesie ;)
to pomyslalem czy by go nie kupic
popatrzyłem na allegro i
nr 1
http://allegro.pl/item655453899_super_manometr_do_pomiaru_kompresji.html
nr 2
http://allegro.pl/item655452406_manometr_do_pomiaru_kompresji_super_cena.html

z tego co widze to ten 2 sie jakos wciska  :roll:
wiec wydaje mi sie ze lepiej kupic nr 1
co myslicie ? oczywiscie najpierw popatrze po okolicy czy nie ma gdzies w podobnych pieniadzach to bym nie zamawial tylko kupil ;)

ps. jego się wkręca zamiast świecy ?  :mrgreen:

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 08, 2009, 16:06:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Dokładnie - zamiast świecy ;) Ja mierzyłem takim jak z 2 linku, ale wtedy potrzebne do pomiaru są 2 osoby. A ten wkręcany nie wiem jak wkręcisz  :roll:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 09, 2009, 00:07:16 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Ja mam ten wkrecąny, wystarczy palcami wkrecić i jest szczelny bo ma o-ring. Dobry dla DOHC bo ten drugi nie bardzo. Ja jestem zadowolony bo pokazał mi po 13 na każdym garze.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 09, 2009, 09:30:58 am »

Tomek_

  • Gość
Cytat: "graczol1"
Dobry dla DOHC bo ten drugi nie bardzo.

rozwiń prosze ;)