Autor Wątek: Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?  (Przeczytany 11779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« dnia: Marzec 02, 2008, 11:14:36 am »

Meyron

  • Gość
Witam.Zakładam temat bo nie znalazłem niczego konkretnego w szukajce.Otóż kilka miesięcy temu miałem robiony pomiar sprężania w cylindrach(na benzynie-olej10W40).Wynik był taki:5,7,5,7lub7,5,7,5 dokładnie się na tym nie znam więc nie pamiętam(ale na pewno jeden z nich).Zastanawia mnie to bo wiem,że jest to dość słaby wynik,ale praca silnika na to nie wskazuje.Pracuje on równo,względnie cicho,auto ma względnie dobre przyspieszenie(chociaż przodownikiem szos nie jest).Jakiś czas póżniej przy wizycie u innego mechanika,stwierdził on ,że kąt ustawienia zapłonu jest przestawiony o 3st.(nie pamiętam w lewo czy prawo)oraz coś podregulował w gażniku bo autko lubiło zgasnąć w czasie jazdy.Czy te rzeczy mogły mieć wpływ na dokładność pomiaru,oraz jakie warunki muszą być jeszcze spełnione?Bo zastanawiam się czy ten który to mierzył zrobił to jak należy.(przebieg 148 tys.)

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2008, 14:03:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Absolutnie zadna reguluacja zaplonu lub gaznika nie ma wplywu na kompresje.
Dziwie sie ze nie zrobiles proby olejowej przy tak niskich wynikach powietrze z cylindrow "wali drzwiami i oknami"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2008, 14:48:03 pm »

WKLIW

  • Gość
hmm coś za malo te wartości przy takich to już silnik jest w stanie agonalnym. A co do samego pomiaru to :
1. Przeprowadzać na ciepłym silniku
2. Przy max wciśniętym pedale gazu
3. przy zewnętrzym źródle pradu ( np prostownik rozruchowy) bo słabnący akumulator wypatrzy wyniki

Jak coś namotałem to mnie poprawcie

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2008, 15:09:28 pm »

Meyron

  • Gość
WKLIW-hmm coś za malo te wartości przy takich to już silnik jest w stanie agonalnym./  Właśnie sam jestem zdziwiony tymi wynikami bo silnik może pierwszej młodości nie jest ale do stanu agonalnego jeszcze mu brakuje.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2008, 15:27:46 pm »

FSO maniak

  • Gość
Hmm... Dziwna sprawa, przy takim cisnieniu sprezania, bylyby raczej przedmuchy, a to by sie wiązalo z wywalaniem oleju wszelkimi mozliwymi miejscami - bagnet, odma, korek oleju...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 02, 2008, 15:37:57 pm »

Meyron

  • Gość
Silnik jest właściwie suchy,jedynie minimalnie prawa strona korpusu jest lekko obtłuszczona olejem ale nie to żeby się lało strumieniem i z tego co pamiętam to tak jest od kilku ładnych lat.Podobno to często spotykana przypadłość szczególnie w starszych Poldkach.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2008, 15:42:55 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
a jak zawory trzymają dobrze przez nie też może zmykać kompresja

a przyrząd co robiłeś pomiar w jakich jednostkach był wyskalowany ??
1.6 GLE

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 02, 2008, 15:57:09 pm »

Meyron

  • Gość
Jeżeli chodzi o sam pomiar to nie miałem nic do powiedzenia.Zostawiłem samochód w warsztacie celem wyregulowania zaworów,przy okazji okazało się,że jakaś sprężyna pod którymś zaworem jest pęknięta więc gość wymienił ją za jednym zamachem(podobno da się bez zdejmowania glowicy)Przy odbiorze przedstawił mi wyniki pomiaru.I tyle wiem.A tak w ogóle gdybym chciał taki pomiar zrobić jeszcze raz to ile to kosztuje,bo ja wtedy za całośc zapłaciłem 150 PLN.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 02, 2008, 16:30:11 pm »

FSO maniak

  • Gość
TO troche duzo zapalciles, u mnie w miescie pomiar robi sie za browarka... :P Za 50 zł mozna kupic manometr i samemu pomierzyc kompresje. Więc ta operacja raczej nie przekroczy 20 zł...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 02, 2008, 16:52:18 pm »

Meyron

  • Gość
Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie.Czy przy tak niskich wartościach sprężania(jak to określił WKLIW-agonalnych)rozgrzany silnik jest w stanie utrzymać  równiutkie obroty na luzie,czy też nie ma to nic do rzeczy?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 02, 2008, 17:14:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
potrafi gasnąć i auto im cieplejsze, tym słabsze. Wiem bo miałem tak jak mi się pierścienie skończyły.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 02, 2008, 17:28:14 pm »

Meyron

  • Gość
Mój nie gaśnie tak po prostu,ale fakt zauważyłem,że dobrze rozgrzany silnik traci troszkę mocy,nie jest to jakieś wybitne mulenie uniemożliwiające jazde,mimo wszystko po porządnym nagrzaniu nie czuć już tego 'powera"pod pedałem co przy średnim nagrzaniu silnika.Czyli wynika z tego,że przyczyna może być w zurzytych pierścieniach,tym bardziej,że pali jakiś litr oleju na 800 km.Czy dobrze zrozumiałem?

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 02, 2008, 18:25:05 pm »

FSO maniak

  • Gość
Chyba ze uszczelniacze zaworowe skonczyly zywot. Kurde, szkoda ze nei wykonali ci proby olejowej, wtedy bys wiedzial czy to pierscienie, czy co innego...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 02, 2008, 21:06:34 pm »

sobi

  • Gość
Cytat: WKLIW
hmm coś za malo te wartości przy takich to już silnik jest w stanie agonalnym. A co do samego pomiaru to :
3. przy zewnętrzym źródle pradu ( np prostownik rozruchowy) bo słabnący akumulator wypatrzy wyniki

..no nie przesadzaj az tak bardzo nie wypaczy...ja robiłem i na akumulatorze i na prostowniku nie ma aż tak różnic...

hej meyron Spoko jak będę w Lublinie to ci te pomiary mogę zrobić bez problemu w sumie sympatycy poldka musimy sobie pomagać no nie...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 02, 2008, 22:01:56 pm »

Arnold

  • Gość
Co do pomiaru kompresji to jest tyle metod ile głów. Niektórzy nawet twierdzą, że powinno się do tego wyjmować filtr powietrza razem z obudową... W większości przypadków jest też wyjmowany bezpiecznik od pompy paliwa (ale nie wszyscy to robią), sprawność akumulatora jak najbardziej ma wpływ na wynik pomiaru - sam się na tym przejechałem. Poza tym mechanik może chcieć Cię wpuścić w maliny próbując Ci uświadomić, że masz silnik do remontu i niedługo Ci powie, żebyś mu go zostawił, to on Ci wyremontuje :) Mnie tak chcieli nabrać - pojechałem na pomiar i koleś powiedział, że jest tak kiepsko, że nawet do garażu nie dojadę i żebym najlepiej już go od razu zostawił, to oni się tym zajmą :mrgreen:

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 03, 2008, 00:04:23 am »

tebe

  • Gość
Co do kompresji - to jaka powinna być prawidłowa? Ja mam we wszystkich cylindrach 11,5 i nie wiem czy to dobry wynik czy też nie...

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 03, 2008, 02:33:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
11.5 bara to dobry wynik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 03, 2008, 12:39:06 pm »

tebe

  • Gość
A jak bardzo dobry? Pytam w tym sensie, gdyż zrobiłem remont silnika w GSI (łącznie z całą głowicą itd) i stąd też moje pytanie ile powinna wynosić prawidłowa kompresja w nowym silniku.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 03, 2008, 13:26:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13950
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w fabrycznie nowym ma byc 12-12.5 bara
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jakie warunki prawidłowego pomiaru sprężania w cylindrach?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 03, 2008, 18:13:40 pm »

Meyron

  • Gość
Dzisiaj rano odpaliłem autko z benzyny oczywiście na ssaniu.Po wstępnym lekkim nagrzaniu i wyłączeniu ssania(silnik jak by nie było ciągle jeszcze zimny)zwróciłem uwagę na dym z rury wydechowej,a raczej prawie jego brak-był niemal przeżroczysty.Czy i w jakim stopniu może to świadczyć o stanie silnika?