Autor Wątek: Parownik BRC tecno  (Przeczytany 21405 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 09, 2008, 17:16:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zestaw naprawczy tego parownika to 50zł
Wymiana i czyszczenie zajmuje okolo 2 godzin jak ktos jest pedantyczny.
Regulacja to banał.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 13, 2008, 11:12:51 am »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Zacznę od wyczyszczenia, znajomy mi pomoże. Każdy mówi, że to niemożliwe, żeby BRC 100 kW umarł po 35 tys. Na pewno jest brudny w środku, ciekawe w jakim stanie są membrany
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 14, 2008, 16:40:48 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak juz bedziesz mial rozebranego, to warto wymienic od razu membrany, po co dwa razy tą samą robote sobie robić ?
Wymiana membran to naprawde proste, cos jak wymiana filtra powietrza (chyba ze ci rece w wietnamie urwalo, to bedzie problem ;) ) tyle tylko ze trzeba wiedziec jakie membrany kupic.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 16, 2008, 19:45:14 pm »

klimi

  • Gość
Wymiana jest prosta, czyszczenie również, tylko jeden kanał trzeba śrubką czyścić. Ja jak wymieniłem i pojechałem na regulację do gaziarza to powiedział że i tak parownik do wymiany, więc sam wyregulowałem i spala około 8,5 w trasie przy średniej prędkości 120 km/h, a w mieście około 11.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 16, 2008, 19:50:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
no to ja nie wiem co tu wymieniać  :shock:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 17, 2008, 23:41:31 pm »

tur-GSI

  • Gość
ja chyba raczej pozbędę się tecno 100 . Poldek gle mi na tym parowniku targał 12l czy trasa czy miasto tyle samo,później zostały wymienione wszystkie bebechy,membrany itp,i spalanie zostało na tym samym poziomie ,teraz go mam w poldku gsi druga generacja instalki i cholera spalanie identyczne,gazownik mówił że te reduktory są nie udane bo nie trzymają jakiegoś ciśnienia i on je zbiera na aluminium,ma całą skrzynie, polecił mi abym założył brc ate 90,podobno o niebo lepsze

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 18, 2008, 00:05:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ate90 tez nie lepszy
jak juz zmieniasz to zakladaj emmegas ML94
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 18, 2008, 00:16:16 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "KGB"
ate90 tez nie lepszy
jak juz zmieniasz to zakladaj emmegas ML94

KGB a dlaczego nie lepszy?? Przecież w ogóle w ofercie BRC nie ma takiego parownika!!
jest AT90E !! A nie ATE90.

Mam w/w parownik, regulacja dosyć skomplikowana, ale ogólnie nie narzekam na niego.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 18, 2008, 00:20:32 am »

tur-GSI

  • Gość
tak ja się pomyliłem oczywiście że nie ATE tylko AT90E

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 18, 2008, 09:35:54 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "tur-GSI"
tak ja się pomyliłem oczywiście że nie ATE tylko AT90E


Rozumiem, ale KGB święcie przekonany pociągnął wątek i już zdażył wydać opinię - że ten parownik jest do du.. ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:40:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bo jest  :P
podcisnieniowy rozbebeszylem ,a elektronik siedzi w Borewiczu i wkur.. mnie co jakis czas
glowna bolaczka tego parownika to zwalona regulacja ,a co za tym idzie problem z uzyskaniem takiego stanu jaki sie chce
sprezyna wzdluz dzwigienki to poroniony pomysl i zarazem przyczyna nieszczescia tego parownika
pod wzgledem regulacji lepiej wypada kazdy parownik ze sruba prostopadla do dzwigienki ,nawet takie badziewia jak tomasseto i lovato

nikt juz nowego modelu nie zaprojektuje ,a z tych co sa na rynku to najlepszy do silnikow sredniej pojemnosci jest emmegas/elpigaz ML94
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:18:23 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "KGB"
bo jest  :P

ale ate90? czy at90e? :P
Cytat: "KGB"
podcisnieniowy rozbebeszylem ,a elektronik siedzi w Borewiczu i wkur.. mnie co jakis czas
glowna bolaczka tego parownika to zwalona regulacja ,a co za tym idzie problem z uzyskaniem takiego stanu jaki sie chce
sprezyna wzdluz dzwigienki to poroniony pomysl i zarazem przyczyna nieszczescia tego parownika
pod wzgledem regulacji lepiej wypada kazdy parownik ze sruba prostopadla do dzwigienki ,nawet takie badziewia jak tomasseto i lovato

a może czas wymienić membrany? :P

Cytat: "KGB"
nikt juz nowego modelu nie zaprojektuje ,a z tych co sa na rynku to najlepszy do silnikow sredniej pojemnosci jest emmegas/elpigaz ML94


tego nie wiem - nie miałem.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 18, 2008, 15:09:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "jimo#1921"

Cytat: "KGB"
podcisnieniowy rozbebeszylem ,a elektronik siedzi w Borewiczu i wkur.. mnie co jakis czas
glowna bolaczka tego parownika to zwalona regulacja ,a co za tym idzie problem z uzyskaniem takiego stanu jaki sie chce
sprezyna wzdluz dzwigienki to poroniony pomysl i zarazem przyczyna nieszczescia tego parownika
pod wzgledem regulacji lepiej wypada kazdy parownik ze sruba prostopadla do dzwigienki ,nawet takie badziewia jak tomasseto i lovato

a może czas wymienić membrany? :P

uznam ,ze tego nie czytalem :]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 18, 2008, 16:16:05 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "KGB"

uznam ,ze tego nie czytalem :]

nie rozumiem?
aaaha, sugerujesz że tak oczywistą rzecz jak sprawdzenie membran wykonałeś od razu :).
Ok :)
Nie będę już radził dziadkowi jak dzieci płodzić :] :P
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 20, 2008, 13:34:57 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
witam wszystkich!!! mam borewicza na parowniku BRC model 100kW,a mikser to taki z dwoma rurkami sięgającymi do gardzieli. zawsze miałem kłopot z regulacją bo albo auto chodziło fajnie na niskich, albo na wysokich obrotach i w trasie czy w mieście paliło 12. Wpadłem na pomysł, aby pierwszą gardziel wymienić na większą (od drugiego przelotu) bo przecież te rurki to trochę przestrzeni zabierają... regulację przeprowadziłem w następujący sposób: śruby przed parownikiem odkręcone na ok1,5 obrotu. śrubę imbusową wykręcałem do tego momentu aż silnik rowno pracował w zakresie od 1000-3500obr. i żwawo reagował na dodanie gazu. zapłon ustawiałem najpierw "na ucho" następnie sprawdzałem lampą i wyszło jakieś 12-13 stopni. śruba od wolnych obrotów praktycznie mogłaby być zakręcona ale wykręciłem ją o jakieś 1/6 obrotu. jeżdżę na krutkich dystansach, nie sprawdzałem dokładnie zużycia gazu, ale po pierwszych odbliczeniach wychodzi ok 11 (wcale nie oszczędzając prawej nogi)
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 20, 2008, 23:41:12 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "graczol1"
witam wszystkich!!! mam borewicza na parowniku BRC model 100kW,a mikser to taki z dwoma rurkami sięgającymi do gardzieli. zawsze miałem kłopot z regulacją bo albo auto chodziło fajnie na niskich, albo na wysokich obrotach i w trasie czy w mieście paliło 12. Wpadłem na pomysł, aby pierwszą gardziel wymienić na większą (od drugiego przelotu) bo przecież te rurki to trochę przestrzeni zabierają... regulację przeprowadziłem w następujący sposób: śruby przed parownikiem odkręcone na ok1,5 obrotu. śrubę imbusową wykręcałem do tego momentu aż silnik rowno pracował w zakresie od 1000-3500obr. i żwawo reagował na dodanie gazu. zapłon ustawiałem najpierw "na ucho" następnie sprawdzałem lampą i wyszło jakieś 12-13 stopni. śruba od wolnych obrotów praktycznie mogłaby być zakręcona ale wykręciłem ją o jakieś 1/6 obrotu. jeżdżę na krutkich dystansach, nie sprawdzałem dokładnie zużycia gazu, ale po pierwszych odbliczeniach wychodzi ok 11 (wcale nie oszczędzając prawej nogi)


masz taki: http://www.elektroda.pl/rtvforum/files/rysunek2_167.jpg parownik? To brc AT90E. Mam to samo. Dzisiaj zrobiłem regenerację. Na starych membranach przy jeździe wcale nie oszczędnej dohc paliło 14litrów w mieście. Zobaczymy do ilu teraz zejdzie ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 21, 2008, 11:27:40 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
mam taki jak klimi wstawił na drugiej stronie tego postu (śruby regulacyjne są prostopadłe do membramy.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 03, 2008, 15:09:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Odkopię,

czytając ten temat to już zaczynam wątpić czy wymieniać membrany w moim BRC Tecno (68 zł z przesyłką kompletny zestaw) czy kupić parownik innej marki. Mój ma już pięć lat za sobą i ani razu nie był rozbierany - spuszczam tylko szlam na bieżąco.
Auto generalnie chodzi ładnie, spalanie OK, tylko powyżej 4500 obr/min ma muła.
Filterek był wymieniony w zeszłym roku + regulacja na analizatorze.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 04, 2008, 00:09:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozesz mu porozwiercac dziorki (zwlaszcza ta miedzy 1 i 2 komora) i bedzie mial wieksza wydajnosc
oczywiscie kosztem czulosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 04, 2008, 00:39:01 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "BARTEK#1925"
KGB do tej pory dawał radę.
Pamiętam, że ktoś pisał jaka jest różnica między wersją 70 i 100 KW  :roll:  i jak "poprawić" ten słabszy. Co ciekawe, do tych dwóch modeli jest identyczny zestaw naprawczy. Znaczy to, że te dwa parowniki różnią się od siebie tylko elementami kadłuba.


W konstrukcji mojego modelu parownika wersja 100kW i 130kW różni się tylko średnicą węża zasilającego, setka ma fi6, 130 zasilana jest wężem fi8.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;