Autor Wątek: Parownik BRC tecno  (Przeczytany 21406 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Parownik BRC tecno
« dnia: Marzec 07, 2008, 12:01:49 pm »

klimi

  • Gość
Witam!
Byłem na regulacji gazu bo palił za dużo, i gazownik powiedział że parownik jest do wymiany i takich już się nie regeneruje. Za nowy z wymianą krzyknął 250zł. Parownik BRC Tecno.
No więc chciałem zrobić coś sam -> spuścić z niego syf. Znalazłem u dołu śrubkę (plastikową) i przy próbie jej odkręcenia się złamała. Można to jakoś naprawić i czy rzeczywiście takiego parownika się nie regeneruje?
Pozdro

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 07, 2008, 12:22:34 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Jak Ci sie ukrecila to ja rozwierc i wydlub. Potem zastosuj jakas metalowa.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2008, 12:26:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak sa zestawy naprawcze to sie regeneruje - sprawdz na allegro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2008, 15:30:32 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
moze i sie regeneruje, tylko czy jest sens??

ja kupilem nowke za jakies 180zł na alledrogo, wymienilem go sam i jezdzi

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2008, 15:34:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest sens bo membrany kosztuja 50-70pln i po regeneracji parownik tez jest jak nowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2008, 15:37:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Odnośnie tej plastikowej śrubki, to można też wywiercić przez nią otwór i wkręcać w niego śrubę z lewym gwintem z nakręconom nakrętką. Wkręcamy śrubę, dokręcamy nakrętkę i przy kręceniu reszta tej plastikowej śruby może wyjść.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2008, 16:16:36 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
KGB, parownik NOWY a parownik JAK NOWY to tak samo jak ze slowem PRAWIE

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 07, 2008, 16:55:45 pm »

kan

  • Gość
Cytat: "G.T."
KGB, parownik NOWY a parownik JAK NOWY to tak samo jak ze slowem PRAWIE


Mam podobne zdanie. Regenerowałem już jeden parownik i drugi raz już tego nie zrobię. Niestety w zestawie naprawczym nie ma wszystkich potrzebnych elemetów aby był jak "nowy" i z doświadczenia moge powiedzieć że lepiej dołożyć i kupić nowy. Chyba że się ma bardzo mało pieniędzy i bardzo dużo czasu na zabawy.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 07, 2008, 21:02:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
powiem tak - jak aluminiowe elementy parownika wypluczesz w  benzynie i zalozysz nowe uszczelki to parownik bedzie NOWY
okreslenie JAK NOWY zastosowalem tylko dlatego ,ze parownik bedzie brudniejszy niz nowy ,ale to kwestia wyczyszczenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 07, 2008, 21:34:56 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
regenerowałem już 4 parowniki, wszystkie działają dobrze. wszystkie części potrzebne do regeneracji są w zestawie. regeneracja parownika z dokładnym umyciem zajmuje około półtorej godziny. używam do mycia, rozpuszczalnika nitro.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 09, 2008, 19:09:16 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Zgodze sie z KGB, A to ze KAN miał jakis niekompletny zestaw to chyba kwestia pecha.
  • Jef
  • Czaku

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 09, 2008, 20:21:19 pm »

klimi

  • Gość
A ja mam takie pytanko: żeby odkręcić parownik to trzeba zakręcić wielozawór przy butli, tylko gdzie on jest i jak to zakręcić??

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 09, 2008, 20:23:28 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
no powinienes miec zawor za ta plastikowa szybka
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 09, 2008, 22:32:28 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
nie nei trzeba bo masz elektrozawór na filtrze lpg ktory bez zasilania nie pusci gazu ze zbiornika.Pozatym jesli Twoja instalacja nie jest prehistoryczna to posiadasz taki elektrozawor rowniez na zbiorniku.W kazdym razie zeby byc full bezpiecznym mozesz zakrecic manualny zawór na wielozaworze.
  • Jef
  • Czaku

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 10, 2008, 08:26:46 am »

kan

  • Gość
Cytat: "mastah22"
Zgodze sie z KGB, A to ze KAN miał jakis niekompletny zestaw to chyba kwestia pecha.


To nie jest kwestia pecha. Po prostu w żadnym zestawie nie ma podstawowych elementów takich jak sprężynki. Po dłuszej pracy tracą swoją chatrakterystykę i nie da sie parownika ustawić aby w całym zakresie pracy miał odpowiednie parametry. To że po regeneracji da się ustawić jako tako wolne obroty to nie wszystko jeśli kogoś zadowanala taka praca to proszę bardzo ,można regenerować. Mnie nie zadowala i i tyle na ten temat.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2008, 17:06:33 pm »

klimi

  • Gość
Cytat: "kan"
Cytat: "mastah22"
Zgodze sie z KGB, A to ze KAN miał jakis niekompletny zestaw to chyba kwestia pecha.


To nie jest kwestia pecha. Po prostu w żadnym zestawie nie ma podstawowych elementów takich jak sprężynki. Po dłuszej pracy tracą swoją chatrakterystykę i nie da sie parownika ustawić aby w całym zakresie pracy miał odpowiednie parametry. To że po regeneracji da się ustawić jako tako wolne obroty to nie wszystko jeśli kogoś zadowanala taka praca to proszę bardzo ,można regenerować. Mnie nie zadowala i i tyle na ten temat.


Hmm na aukcji piszę iż:
Cytuj (zaznaczone)
W skład zestawu wchodzią wszystkie elementy do kompletnej regeneracj.
 
Membrany są jednymi z najszybciej zużywającymi się elementami instalacji gazowej. Najtańszym rozwiązaniem jest ich wymiana. Dodatkowo zestaw zawiera także oprócz membran sprężynki, uszczelki, itp.


Więc w zestawie są wszystkie elementy i pewniemiałeś pecha :mrgreen:

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 27, 2008, 21:38:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A ja wlasnie wymienialem membrany w Lovato... i oprocz tego ze autko szybciej wkreca sie na obroty i dysponuje jakby wyzsza moca zadnych problemow nie zauwazylem...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 01, 2008, 08:44:46 am »

klimi

  • Gość
A do czego służy śrubka oznaczona na zdjęciu nr1(kolor czerwony) a do czego ta druga zaznaczona na niebiesko??

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 01, 2008, 10:29:31 am »

marcij

  • Gość
Czerwona (1) to regulacja czulosci membrany, niebieska (2) to by-pass wolnych obrotow.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 02, 2008, 15:22:10 pm »

klimi

  • Gość
Może mi ktoś powiedzieć co mam zakręcić?? chodzi o ten zawór w butli :D
Bo jak zakręciłem tą złotą śrubkę to nic się nie działo :(