Autor Wątek: budowa auta do kjs i innych rajdów  (Przeczytany 6926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

budowa auta do kjs i innych rajdów
« dnia: Marzec 09, 2008, 22:27:55 pm »

andrzej

  • Gość
Witam!

Kupiłem Poloneza z 1991 roku i szykuję go sam do rajdów i innych zawodów. Mam taką prośbę abyście wpisywali tutaj swoje uwagi dotyczące auta. co można wymontować ze środka, co zostawić, jak dostosować wnętrze do obecnych wymagań, jak zrobić z zewnątrz itd itd... Mile widziane fotki. Moje obecne pytanie to: jakiej grubości blachę mam wspawać w podłogę? Blacha jest wycięta w miejscach: gdzie stawia się nogi i pod fotelami... Temat wpisałem tutaj ponieważ uznałem, że najbardziej odpowiada pytanie temu działowi.


pozdrawiam.
Andrzej.


p.s.
liczę na szybką pomoc.

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2008, 23:25:14 pm »

Offline irenka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 56
  • Płeć: Kobieta
    • 1,6 16v
blache w podlogę?? a po co ze tak zapytam??
jesli juz to wzmacniasz m iejsca zgrzewow spawem. ale nie ciaglym!!!
konieczne jest tez obspawanie przednich podluznic i dolozenie dodatkowej blachy w miejscu przekladni i wspornika ukladu kierowniczego. spawanie kielichow amorow nie ma sensu bo tu jest zawieszenie wielowachaczowe czyli one niewiele przenosza.
po pierwsze rozkrec auto do golej budy. jesli juz chcesz cos wzmacniac to pasek 5mm blachy 1-1,25 wspawywac od srodka w miejscu laczen tunelu oraz przy progach. spaw dlugosci ok 2cm co 5-10cm
zastanow sie nad klatka ktora wzmocni sztywnosc nadwozia.
w srodku potrzebujesz deske fotel pasy i kiere :D

1860

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2008, 23:58:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "andrzej"
Kupiłem Poloneza z 1991 roku i szykuję go sam do rajdów i innych zawodów. Mam taką prośbę abyście wpisywali tutaj swoje uwagi dotyczące auta. co można wymontować ze środka
Wywal ohv i wstaw 2.0- na seryjnym 1.5/1.6 za duzo nie porajdujesz :)  Ze srodka wywalasz wszystko co zbedne. Aku do bagaznika i duza chlodnica. Dodatkowo obnizyc i utwardzic zawieszenie.Tyle na początek :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2008, 18:03:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Dodatkowo obnizyc i utwardzic zawieszenie


jest nawet o tym stosowny temat w dziale "Napęd i Zawieszenie" :wink:
oczywiście są tam także zdjęcia
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2008, 00:30:25 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2008, 11:11:21 am »

BartM

  • Gość
Jeśli chodzi o auto tylko do kjs-ów to nie wiem czy na dzień dobry pchałbym się w klatkę( no chyba że macie takie kajtki że jeździcie grubo ponad 100). Podstawa to sprawny samochód, porządne zawieszenie, i  dobre opony, najlepiej jakieś niższe na tył, żeby auto jakoś przyspieszało i środek ciężkości przesunąć do tyłu. Z tanich modernizacji zawieszenia to chyba pozostają przycięte sprężyny z poloneza trucka i obcięte z tyłu kolumienki resorów i można dać amortyzatory do utwardzenia.

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2008, 11:20:15 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pierwszy krok w kjs to sztywne amory i miękka spręzyna.
klatka nie tylko chroni ale tez usztywnia nadwozie które wytrzymuje złe traktowanie i nie traci z czasem swojej sztywnosci, której to utara bardzo żle wpływa na prowadzenie.
dodatkowo potrzebujesz wspomaganie

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2008, 11:44:25 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nawet na seryjnej sprezynie. utwardzony amor daje duzo. wiadomo waski zawias to troche mało ale na poczatek . najlepiej bude doprowadzić do jak najlepszego stanu

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2008, 11:48:02 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
na poczatek utwardzone mocno olejowe wystarcza. wiadomo w miare jak auto i kierowca beda jezdzić coraz szybciej dojdzie się i do b6

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2008, 11:52:47 am »

BartM

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
na poczatek utwardzone mocno olejowe wystarcza. wiadomo w miare jak auto i kierowca beda jezdzić coraz szybciej dojdzie się i do b6

Na dziury to może i tak ale na przyczepnym asfalcie to najwyżej ograniczy tarcie zderzaka na zakrętach :) ale na pewno i tak to jest lepsze rozwiązanie niż seria.

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2008, 13:22:53 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
http://www.rajdy.owg.pl/Docs/Przygotowanie_auta_do_KJSu_wg_Jacka_Ch   ojnackiego.doc
skasujcie przerwe w linku bo mi go cenzuruje :P

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2008, 13:59:02 pm »

kylo

  • Gość
Najlepiej wsiąść samemu i przetestować co ci najbardziej odpowiada. Jeżeli chodzi o porady P. Chojnackiego to skierowane jest to raczej do aut które w serii nie mają aż tak miękkiego zawiasu jak polonez.  Może wypowie się ktoś kto jeździł w takim setupie.
Ja jeździłem  na amorach utwardzanych hipolem, z seryjną przyciętą sprężyną i było lepiej niż na serii. Ale porównując to do trucka i seryjnego amora to lepiej wypadł ten drugi zestaw. Z tym, że było to na równej nawierzchni.

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 11, 2008, 14:14:02 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
na początek jezdziłem 125p na sztywnych amorach i miekiej sprezynie. zachowywało sie to poprawnie. auto nie bujało się az tak mocno (spręzyna mocno siedziała auto praktycznie na odbojach)
teraz dodzieram zestaw truck jest lepiej lecz dla poczatkującego kierowcy pierwszy wystarcza w zupełnosci i nie wymaga wzmocnienia budy do kjs.
auto zgrzewane punktowo po pewnym czasie takiej zabawy najzwyczajniej w swiecie trzeszczy

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 13, 2008, 18:22:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Zaleciłbym lepsze hamulce. Na hamowaniu są największe zmiany prędkości i tam można najwięcej urwać. Zdaniem kierowców rajdowych.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2008, 21:28:29 pm »

HEMIGTX

  • Gość
Ja obecnie też przygotowywuję borewicza na KJS tyle,że ja już startowałem i narazie poprawiam to co uznałem za złe.
Na dzień dzisiejszy wygląda to tak:




Wysokość zawiasu jest idealna jak dla mnie,jedynie utwardzenie go czeka i zmiana ustawień przedniego zawiasu.

Na KJS borek wygląda tak:





Ja mam 2.0 ale 1.6CF ohv z caro po przeróbce na gaźnik i zapłon zwyczajny zbierał sie tez dosyć ładnie,tyle,ze ja miałem przelot i wrażenie z jazdy chyba przewyższało osiągi.
Zawias i układ napędowy to podstawa,ja mam hamulce na seryjnych zaciskach tyle,że usunąłem kolektor siły hamowania i oczywiście wszystkie części wraz z przewodami dałem nowe,tyle,że w planach są hample z łady dwu tłoczkowe.

Wnętrze pozostaw gołe bo wygłuszenia tylko doważają samochód.

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 16, 2008, 18:01:14 pm »

HEMIGTX

  • Gość
Ja znam ludzi którzy ledwo wiązą koniec z końcem ale nawet pomimo skromnego budżetu maluchem w generalce często są na 3,4 i innych bardzo dobrych miejscach,wiadomo maluch jest lekki i dobrze ogarniający kierowca potrafi wykrzesać z niego ile sie da,polonez już taki nie jest,auto jest toporne,ciężkie i ma okropne zawieszenie przez co trzeba włożyć $$$ by zmienić ten fakt.
Jeśli ktoś nie ma jeszcze rodziny na utrzymaniu to z pewnością może sobie pozwolić na zbudowanie niezłego poldka w nie długim czasie.

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 26, 2009, 11:39:36 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
czy do wzmacniania podluznic wystarczy blacha 1.0 czy koniecznie musi byc 1.2 w gore?
pytam, bo w pobliskim sklepie budowlanym mieli tylko 1.0 albo 1.5 i wzialem 1.0 (bo 1.5 to juz chyba bylo by przegiecie, wagowo i w ogole).
to ja, byly Marcin#839

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 26, 2009, 16:27:20 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2009, 20:31:24 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no to ja wiem o tym artykule, dlatego pytam czy moze byc 1.0 blacha, czy koniecznie 1.25, zeby to mialo rece i nogi.
to ja, byly Marcin#839

budowa auta do kjs i innych rajdów
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 27, 2009, 13:48:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
-Marcin-, ja do wzmocnienia podłużnicy pod fotelem kierowcy dałem blachę 1,5 mm i minęło już ponad cztery miechy od wspawania łaty. Nic nie pęka i nie skrzypi póki co :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja