Autor Wątek: obrotomierz- złe wskazania  (Przeczytany 5058 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

obrotomierz- złe wskazania
« dnia: Marzec 12, 2008, 10:53:03 am »

klimi

  • Gość
Witam!
Mam taki problem: jadę sobie i osiągam obroty 2000 i gdy wchodzi trochę powyżej to wskazówka wariuje od 2500 i lata między tą wartością a 4000. Dzieje się to na każdym biegu. Co może być przyczyną takiego zachowania??

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2008, 13:32:37 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jest to spowodowane tym że niektore moduły zapłonowe nie miały układu antyzakłóceniowego czy coś takiego i jest to normalne(u mnie w kwadratowych zegarach tak było, teraz mam okrągłe i to samo jest)
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2008, 13:52:16 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Czy poza tym że obrotek "lata" są jakieś inne objawy?

Przyczyną mogą być wyeksploatowane przewody zapłonowe.
Zegary masz do GLE? Bo może się tak dziać , jeżeli do GLE założysz zegary od GLI.

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2008, 15:52:39 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Zegary mam od GLI, ale jeszcze jak kwadratowe siedziały to też obrotek skakał. Klimi ma już pewnie moduł APE i tam chyba nie bylo problemu z latajaca wskazowka, no i takie zjawisko tez wystepuje jak zielony przewod nadpalony jest, ale to by wtedy silnik szarpał.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2008, 18:15:22 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
tak potwierdzam, moduł jest do wymiany, najprawdopodobniej masz jak juz pisali bez układu przeciw zakłóceniowego, to w niczym nie przeszkadza w pracy silnika
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2008, 22:07:47 pm »

klimi

  • Gość
Latają i tyle. nic się nie dzieję, ale jak zmieniłem przewody wn to przez jeden dzień nie latały :)

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2008, 16:07:39 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
jak już to kiedyś ktoś wspomniał FSO - Fabryka Samochodów Osobliwych.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 13, 2008, 16:59:13 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja ma caro gaźnikowe, nic w nim nie lata. nie piszcie, że ten typ tak ma! to w Waszych pojazdach jest coś popsute. sprawdźcie przewody i naprawcie połączenia. obrotomierz to układ elektroniczy zliczający impulsy, czasowe zanikanie impulsów daje efekt wariującej wskazówki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 13, 2008, 17:53:38 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Sprawdź jeszcze kabelek z modułu do aparatu zapłonowego.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2008, 19:38:17 pm »

Sebaaa

  • Gość
Witajcie, U mnie zawsze gdy modul zaplonowy powoli schodził z tego swiata, obrotomierz raz działał raz nie. Teraz mam jeden moduł zapłonowy na zapas w sklepie powiedzieli ze najwiecej ich sprzedają w okresie jesiennym gdy duza wilgotnosc ze ponoc od tego sie psują... :|

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2008, 14:20:01 pm »

kisiel

  • Gość
Cytat: "utek"
Zegary masz do GLE? Bo może się tak dziać , jeżeli do GLE założysz zegary od GLI.


ja mam w Caro zegary od GLE (nie zmieniane) i wskazówka wariuje w zakresie obrotów 2500 - 4000, może obrotomierz jest do wymiany..?

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 01, 2008, 21:02:21 pm »

klimi

  • Gość
Więc jak trochę poruszałem zielony kabelek to nie latały tak mocno. Chciałem go wyciągnąć ale jakoś tak mocno siedzi i nie wiem jak go wciągnąć?? Jest jakiś sposób czy trzeba to na "siłę" wyciągać??

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 01, 2008, 21:16:13 pm »

Meyron

  • Gość
Nic na siłę,wszystko młotkiem :twisted: Musisz zdjąć kopułkę,odczepic kabelek i najlepiej wstawić nowy.

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 01, 2008, 21:36:00 pm »

klimi

  • Gość
No dobra ja wiem że go wyciągnąć ale jak ?? Bo on jest połączony takim plastikiem z kopułką. Wyciąga się to go ciągnąc do góry, w bok na dół??

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 02, 2008, 15:09:41 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
musisz od spodu srubke na srubokret płaski odkrecic, coi trzyma ten plastik
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 07, 2010, 21:38:04 pm »

dzvonec

  • Gość
Panowie ostatnio zauważyłem że po dłuższej jeździe obrotomierz powyżej 2500 zaczyna wariować poza tym nic się nie dzieje silnik nie przerywa, chociaż może troszkę traci na mocy, zielony kabelek wykluczam bo wymieniony, możliwe że cewka zapłonowa kończy żywot czy raczej czepić się modułu. Chodzi o polda 1.6 GLE

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 08, 2010, 15:04:52 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Ja mam to samo... Na zimnym wariuje jak nie wiem. Cewke wymieniłem i nadal to samo :|

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 08, 2010, 16:23:30 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 08, 2010, 19:05:08 pm »

dzvonec

  • Gość
Mariusz#1926 w moim przypadku alternator odpada, ładuje aku, stawia opór przy obciążeniu (światła + dmuchawa), ewentualnie jutro jeszcze sprawdzę napięcie ładowania. A co do cewki to taka trochę dziwna sprawa dla mnie, mianowicie: podłączyłem kolejno trzy cewki które miałem i silnik przy 4000 rpm miał jakby odcinkę obrotomierz spadał do zera ale jak obroty silnika spadły to z powrotem wracał  do pracy i obrotek zaczynał pokazywać. a na dotychczasowej cewce nic takiego nie występuje tylko ta wariująca wskazówka, moduł też wymieniłem bo miałem pod ręką i nic. Jeszcze takie pytanie regulator napięcia można założyć ze 125p taki w metalowej obudowie bez modyfikacji elektryki?

obrotomierz- złe wskazania
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 09, 2010, 11:22:55 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Moj na biegu jałowym skacze jak głupi, a przy przegazówke (powolnej) do prędkosci 3K zawyza o jakies 1,5K i jak juz dojdzie do 3K spada do 2K i juz jest normalnie :| Nie rozumiem tego dziada.