Autor Wątek: Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika  (Przeczytany 23471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« dnia: Marzec 15, 2008, 13:34:23 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Witam wiem że gdzieś kiedyś widziałem artykuł na temat montażu siłownika do otwierania bagażnika chodzi o to żeby był on sterowany z centralki alarmu, dziś z Maro 1500 żeśmy sie głowili jak to założyć żeby to miało ręce i nogi i nie było tego za bardzo widać w bagażniku, jak ktoś ma jakiś namiar na taki artykuł to proszę o linka
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 15, 2008, 13:43:06 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
u mnie w Caro Plusie wygladalo to tak:



nie pamietam juz jak wygladal zamek w atu ale mysle, ze inny to on nie byl  :wink:

silownik zamocowalem ze pomoca blachowkretow bezposrednio do karoserii, koncowke szprychy ktora jest w komplecie z silownikiem wygiolem tak aby wchodzila w to samo oczko co linka... dzieki temu bedzie dzialac otwieranie awaryjne w postaci linki i elektryczne (reczne lub z pilota) poprzez silownik

z tego co pamietam to artykul na PTK byl autorstwa Bociana... pisz do niego, napewno pomoze
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2008, 13:44:35 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
ja w Caro mam silownik na tej belce co jest zaraz jak podniesiesz dywanik od koła zapasowego. W lewym rogu.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2008, 15:12:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tyle ze u mnie jest tak ze centralka otwiera drzwi a jakby otwierala klape za kazdym razem to jeźdizłbym z otwartym bagaznikiem. Trzeba to zrobić na osobnym obwodzie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2008, 15:28:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Tylko, że to pewnie musiałaby być centralka przystosowana. Pilot z 2 guzikami jakiś. Chyba że na raz otwarcie drzwi, za drugim razem bagażnik np. a za trzecim już zamyka drzwi.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2008, 15:30:00 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Najlepiej jak centralka ma osobny kanał do otwierania bagaznika, w wielu alarmach tak jest. U mnie za silownik robi elektromagnes rozrusznika, wedlug niektorych to przesada ale ja nie narzekam.

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2008, 16:16:03 pm »

Maro1500

  • Gość
W tym przypadku klapa bagaznika ma byc otwierana silownikiem ktory dostniae sygnal "otwarcia" z centralki alarmu :D .
Kwestia jak to dobrze zainstalowac, bo jak podlaczyc to juz prawie wiemy co i jak :)

A i dodatkowo musi byc zalozona sprezyna ktora bedzie powodowac cofanie sie ramienia silownika, po dostaniu sygnalu do otwierania
Nie bardzo wiemy jak sie do tego zabrac...

Osfald a jak Ci silownik pracuje? Nie masz sprezyny? No bo jak go otworzysz to sam nie wruci? Czy ci wraca?

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2008, 18:41:30 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
zadnej dodatkowej sprezyny nie musisz montowac - pomysl jak wraca linka do pozycji spoczynkowej... sam zamek zawiera odpowiednie sprezyny

w koncu ruszyc silownik "na luzie" to zaden problem :) silownik jaki mialem zamontowany to typowy "szesciokilogramowiec" z allegro.. np taki:

http://www.allegro.pl/item328014883_najmocniejszy_uniwersalny_silownik_8kg_slave.html

moj zamek wygladal tak:



a zdalne sterowanie oczywiscie wykonuje sie za pomoca drugiego kanalu alarmu
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2008, 18:55:05 pm »

marcij

  • Gość
Sprezyna nie jest potrzebna, ta ktora jest w zamku jest wystarczajaca. Ja mam silna awersje do wiercenia w blachcach samochodu i zamontowalem silownik na odpowiednio wygietym plaskowniku do tego uchwytu linki. Bylo niestety na wcisk z plastikiem ktory to przykrywal. W sumie to chyba lepiej sie przemoc i wywiercic te dziurki.Niestety z powodu zlego przelacznika silownik sie spalil. Jak zakupie nowy silownik i znajde troche czasu to bede kombinowal z jakims innym rozwiazaniem, tak go przykrecic nie moge , bo teraz leci tamtedy gazowa rurka "osemka".

I tutaj mam pyanie , poniewaz nie mam opcji sterowania dodatkowym kanalem, chcialbym sie dowiedziec , jak rozwiazujecie sprawe w takim przypadku ? Ja mialem zalozony mikroprzelacznik typu reset w tym wycieciu do podnoszenia klapy, ale pod wplywam zbyt duzego obciazenia , lub wilgoci szybko powstalo na nim zwarcie , przepalajac silownik.

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2008, 21:07:23 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "marcij"

I tutaj mam pyanie , poniewaz nie mam opcji sterowania dodatkowym kanalem, chcialbym sie dowiedziec , jak rozwiazujecie sprawe w takim przypadku ? Ja mialem zalozony mikroprzelacznik typu reset w tym wycieciu do podnoszenia klapy, ale pod wplywam zbyt duzego obciazenia , lub wilgoci szybko powstalo na nim zwarcie , przepalajac silownik.


Co prawda nie wiem, jak by to wyglądałoi z realizacją, ale na upartego, jakbyś nie chciał żadnego guzika, mugłbyś przyczepić od spodu klapy pod szybą ( albo np w lampie przy świetle od wstecznego ) czujnik indukcyjny, który by sterował przekaźnikiem. Wystarczyłoby przejechać obok czymś metalowym. Chociażby kluczykiem, czy branzoletką od zegarka, przekaźnik uruchamiałby siłownik.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2008, 21:25:51 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dobra Panowie sterowanie z dodatkowego kanału mamy teraz trzeba to podłączyć przez przekaźnik żeby nie spalić centralki od alarmu i teraz pojawiają sie klocki chocki, w normalnym stanie rzeczy na siłowniku utrzymuje sie napięcie 12V czyli siłownik ma sygnał zamknięcia ( jest w pozycji wciągniętej) teraz przy przytrzymaniu guzika dłużej( sygnał dla otwarcia klapy) moim zdaniem powinna nastąpić zamiana biegunów tak aby sie on wysuną a tu wychodzą jakieś cyrki bo po przytrzymaniu guzika dłużej następuje zanik napięcia na siłowniku i w tym momencie można go dopiero wyciągnąć a do tego potrzebna jest sprężyna tak jak pisze maro bo już doświadczania robiliśmy.
Pytanie teraz takie jakie powinny być pozycje siłownika przy otwartym i przy zamkniętym zamku klapy i czy ma ktoś to może zrobione przez przekażnik
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2008, 21:25:54 pm »

andrzej

  • Gość
Cytat: "matucha"
Cytat: "marcij"

I tutaj mam pyanie , poniewaz nie mam opcji sterowania dodatkowym kanalem, chcialbym sie dowiedziec , jak rozwiazujecie sprawe w takim przypadku ? Ja mialem zalozony mikroprzelacznik typu reset w tym wycieciu do podnoszenia klapy, ale pod wplywam zbyt duzego obciazenia , lub wilgoci szybko powstalo na nim zwarcie , przepalajac silownik.


Co prawda nie wiem, jak by to wyglądałoi z realizacją, ale na upartego, jakbyś nie chciał żadnego guzika, mugłbyś przyczepić od spodu klapy pod szybą ( albo np w lampie przy świetle od wstecznego ) czujnik indukcyjny, który by sterował przekaźnikiem. Wystarczyłoby przejechać obok czymś metalowym. Chociażby kluczykiem, czy branzoletką od zegarka, przekaźnik uruchamiałby siłownik.



fajny pomysł, tylko jakby to wyglądało np. w mieście? stoi autko pod markietem na parkingu, ktoś prowadzi wózek (albo stoi obok auta) i nagle psztyk! klapa otwarta... bo akurat ktoś stał np z wózkiem przy Twoim samochodzie... może to jakaś wielka przesada ale sens chyba jasny (przykład...)... różnie to może przecież być!

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 15, 2008, 21:30:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ale możesz zrobić na przykład tak, że działa tylko o ile alarm jest wyłączony, albo drzwi otwarte. Poza tym zasięg takiego czujnika to powiedzmy 20mm, a możesz ustawić nawet na 10mm.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2008, 21:31:37 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nie robić OT w temacie!!!! jasno tyczy sie oddzielnego kanału sterowania
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2008, 21:35:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mariusz#1926, czyli o ile zrozumiałem, to chcecie zrobić tak, żeby tam gdzie było 12V ma być masa, a z masy ma wejść na 12V ?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 15, 2008, 21:42:38 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
po 1 siłownik nam sie k....o grzeje przyczyną chyba jest to że ma ciągle napięcie( niewiem)
po 2 chcemy znaleźć rozwiązanie jak zrobić żeby  po wciśnięciu przycisku dla klapy nastąpiło zwolnienie zamka bagażnika
po 3 chcemy zrobić to przez przekaźnik ( podanie sygnału  z centralki powoduje przyciągnięcie zwory w przekaźniku i podanie sygnału na siłownik)
 po 4  chcemy wiedzieć   czy podczas zamykania klapy na siłowniku ma być jakieś napięcie (nie wydaje nam sie to  naszym zdaniem nic tam nie powinno być aby chodził lekko)
i po 5 w jakich położeniach powinien znajdować sie siłownik przy otwieraniu i zamykaniu klapy, chodzi o to czy cięgno siłownika ma być wysunięte czy schowane jak tak to w jakich przypadkach
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 15, 2008, 21:53:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mariusz#1926, odnośnie 1 to się napewno grzeje przez to, że cały czas prąd płynie. Macie mały kaloryfer. Jak już napisał Osfald, zróbcie tak, że prąd płynie tylko w momencie otwierania.

Na 4 też odpowiedział już Osfald. Po otwarciu siłownik już cały czas zostaje "na luzie".

A co do 3 to nie bardzo rozumiem pytanie - w sumie to odpowiedź na 2 ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 15, 2008, 21:57:06 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
w czasie gdy nic sie nie dzieje na silowniku nie moze byc zadnego napiecia, tylko masa

gdy chcemy otworzyc klape naciskamy przycisk, podający + (z przekaznikiem czy bez-nie ma znaczenia) ktory uruchami silownik i pociagnie za dzwigienkę, silownik sam wroci w polozenie pierwotne dzieki sprezynie w zamku(jest mocna)

nie widze tu jakiegos wiekszego problemu

ja mam pomysl na sterowanie tego silownika z alarmu, ale nie poprzez dodatkowy kanal(przycisk w pilocie) tylko poprzez guziczek ukryty we wnęce do podniesienia klapy
,ktory bedzie tylko wtedy "czynny" gdy samochod bedzie otwarty, gdy zamykam to wtedy guzik sie dezaktywuje i otwarcie z zewnątrz jest niemozliwe
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 15, 2008, 22:43:45 pm »

Maro1500

  • Gość
Ale po co zakladac silownik i nie moc otwierac bagaznika z pilota tylko guzikiem, mamy przeciesz raczke od tego  :wink:

Nie wydaje mi sie zeby ta sprezyna przy zamku wystarczyla aby silownik wrucil... silownik ma moc ponad 8kg. a ta sprezynka mmm... Po "zamknieciu" silownika prubowalismy go rozciagnac i niebardzo mi to szlo...

Ma znaczenie czy z przekaznika! Sygnal moze spalic centralke alarmu :!:

Montaz elektrycznego siłownika do otwierana bagażnika
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 15, 2008, 22:57:09 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jaki to byl silownik, standardowy od centralnego? Ja jak zakladalem sobie centralny zamek to koncowke silownika wyciagalem i chowalem jak chcialem, jednym palcem.
Zakladam ze jest to slave, wiec masz dwa kable. Musisz sprawdzic do ktorego przyklada sie plusa a do ktorego mase zeby koncowka sie schowala. Mocujesz to tak aby koncowka byla maksymalnie wyciagnieta i łączysz z uszkiem zamka. Kiedy podasz plusa, lub mase do silownika, wciagnie on uszko i otworzy klape. Radze uzyc przekaznika, bo wyjscia z alarmu moga byc slabe, na przyklad u mnie w alarmie wyjscie masy do domykania szyb wytrzymuje tylko 100mA.