Autor Wątek: centralny zamek  (Przeczytany 4372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

centralny zamek
« dnia: Marzec 20, 2008, 16:57:57 pm »

lukash21007

  • Gość
witam mam problem:)otóz kupiłem niedawno plusa 1.6gsi:)z centralnym zamkiem i alarmem niestety ani jedno ani drugie nie dziala w alarmie nie ma nawet syreny:)w sumie alarmem sie nie przejmuje:)ale chciałbym uruchomic centralny zamek:)co moze byc przyczyna ,ze nie dziala?moze byc przyczyna bezpiecznik??jesli tak to gdzie mogę go znalezc?centralny jest chyba fabryczny z firmy mera błonie:)do alarmu i centralnego posiadam pilot:)prosze o porady z góry dziekuje:)

centralny zamek
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 20, 2008, 17:20:51 pm »

mateuszOBR

  • Gość
bezpieczniki masz po lewej stronie od kierownicy pod deska rozdzielcza
ale proponuje poszukać tematu o centralnym zamku może tam znajdziesz info które cię interesuje

centralny zamek
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2008, 20:31:27 pm »

ranshu

  • Gość
Witam! Mam pytanie. Czy z centralnym zamkiem marki Phantom będzie współpracowała centralka sterowania radiowego wymagająca zasilania dwoma wyjściami nisko-prądowymi?

centralny zamek
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2008, 21:00:51 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
ranshu, możesz to jakoś dokładniej opisać o co Ci chodzi? Jak centralka ma być zasilana wyjściami?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

centralny zamek
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2008, 22:20:08 pm »

centralny zamek
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 25, 2008, 22:26:59 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
ranshu, wkleiłeś 2 te same aukcje ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

centralny zamek
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2008, 21:19:00 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
będzie działać tylko nie kupuj
pilota z tym niby bajerem do dorobienia kluczyka bo to do niczego ci sie nie przyda jeśli chodzi  o poldka. proponuje ten z zasuwaną klapką.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

centralny zamek
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2008, 21:19:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Dobra, już widziałem, że poprawione ;)

ranshu, Co prawda centralny jest sterowany minusami, a na centralce wynika z opisu, że mamy wyjścia prądowe ( co jest rzadkie raczej, ale co tam ).
Z Plusa można zrobić minus chociażby takim przekaźnikiem:

Więc będzie to grało napewno, kwestia kombinacji.

Zdjęcie zapożyczone od kolegi Maro1500, z innego tematu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

centralny zamek
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2008, 09:41:40 am »

JaCoB

  • Gość
W GSI też miałem podobny problem tylko, że tył się NIE otwierał, zamykały się wszystkie asle otwierały tylko przednie.. myślałem, że to wina silowników ale po prostu źle były pozakładane druciki i ciężko chodził ten cały mechanizm. Poprawiłem, że lżej chodziło no i zaczęło działać :) :o

centralny zamek
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2008, 11:12:27 am »

Mateoos

  • Gość
Znakomitym pomysłem jest zdemontowanie sprężynek w tylnych drzwiach i delikatne powiększenie otworów na "cycki". Po tym zabiegu nie myślę już o mocniejszych siłownikach - a zestaw kupiłem cztery lata temu za ok. sto złotych.

centralny zamek
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2008, 13:17:53 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mateoos, mówisz o sprężynkach w zamku? Ja co prawda centralnego nie mam, ale nawet palcami dosyć ciężko jest drzwi ptworzyć. Chociaż przyznam się, że jeszcze do tylnych drzwi chyba nie zaglądałem, bo nie miałem po co. Ale to raczej nie jest kwestia nasmarowania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

centralny zamek
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 27, 2008, 17:00:02 pm »

Mateoos

  • Gość
Nie, sprężynki są przy dźwigni z przodu drzwi, przy "cyckach". Te sprężynki odpowiadają za stawianie oporu podczas podnoszenia i opuszczania cycka, co jest kompletnie niepotrzebne przy siłownikach. Jak się zachowa mechanizm bez siłowników - nie mam pojęcia, chyba opadać te przyciski nie będą?

centralny zamek
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2008, 19:25:02 pm »

ranshu

  • Gość
Witam ponownie. Wczoraj dostałem pocztą sterownik radiowy do centralnego zamka, zamontowałem i... działa aż miło:D Mam natomiast kolejny problem. Jak podłączyć kierunkowskazy do centralnego, żeby przy otwieraniu/ zamykaniu mrygało?

centralny zamek
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2008, 19:29:13 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
ranshu, w opisie aukcji pisze że masz wyjście kanał. Nim możesz sterować właśnie pracą kierunkowskazów.

[ Dodano: 07 Maj 2008 19:30 ]
Dodam, że funkcja kanału numer 5 ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

centralny zamek
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2008, 21:06:49 pm »

ranshu

  • Gość
wiem wiem że funkcja numer 5:) tylko gdzie ten kabelek wpiąć co jest od funkcji kanał?

centralny zamek
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2008, 22:01:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
ranshu, najłatwiej z szukaniem będzie go pociągnąć do włącznika awaryjnych. Zepnij go z przewodem przy włąćzniku, na którym pojawia się +12V po wduszeniu włącznika.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

centralny zamek
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2008, 23:38:30 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "matucha"
ranshu, najłatwiej z szukaniem będzie go pociągnąć do włącznika awaryjnych. Zepnij go z przewodem przy włąćzniku, na którym pojawia się +12V po wduszeniu włącznika.


Zeby to bylo takie proste;) Są dwa przewody na których pojawia się plus, chyba nie należy ich łączyć, i jeden z którego plus jest odłączony (dlatego np przerywacz klika kiedy tylko odłączysz przycisk).

centralny zamek
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2008, 23:52:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Maurer, a tego to nie wiedziałem  :roll:
Przepraszam za wprowadzenie w błąd  :|

Nie wiem czemu, ale mi się wydawało, że to jakoś inaczej działa, chociaż ja miałem w elektryce nawalone ładnie i do dzisiaj nie doszedłem z wszystkim do ładu.

[ Dodano: 07 Maj 2008 23:58 ]
Ale nawet jeśli jest tak, jak mówi Maurer, to jest to do rozwiązania za pomocą 2 przekaźników. I nie będzie problemu z zastanawianiem się, czy to wyjście kanał ma zabezpieczenie jakieś przed podaniem na nie 12V ( czyli przy normalnym załączeniu awaryjnych). No ale nie wiem czy to tak się robi w praktyce. Działać będzie napewno, ale to zawsze 2 przekaźniki więcej.

[ Dodano: 08 Maj 2008 00:00 ]
A nawet dałoby się to zrobić jednym przekaźnikiem tak jak teraz kombinuję ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

centralny zamek
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 08, 2008, 00:07:32 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "matucha"
Maurer, a tego to nie wiedziałem  :roll:
Przepraszam za wprowadzenie w błąd  :|

Nie wiem czemu, ale mi się wydawało, że to jakoś inaczej działa, chociaż ja miałem w elektryce nawalone ładnie i do dzisiaj nie doszedłem z wszystkim do ładu.

[ Dodano: 07 Maj 2008 23:58 ]
Ale nawet jeśli jest tak, jak mówi Maurer, to jest to do rozwiązania za pomocą 2 przekaźników. I nie będzie problemu z zastanawianiem się, czy to wyjście kanał ma zabezpieczenie jakieś przed podaniem na nie 12V ( czyli przy normalnym załączeniu awaryjnych). No ale nie wiem czy to tak się robi w praktyce. Działać będzie napewno, ale to zawsze 2 przekaźniki więcej.

[ Dodano: 08 Maj 2008 00:00 ]
A nawet dałoby się to zrobić jednym przekaźnikiem tak jak teraz kombinuję ;)


Jeden przekaźnik, rozwierający styki, i rownolegle do niego plus podany na dwa styki ale oddzielone diodami, zeby nie bylo miedzy nimi przejścia.

centralny zamek
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 08, 2008, 12:06:07 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ja do alarmu dostalem kabelek z wyjściem na kierunkowskazy wlasnie z dwiema diodami, ale bez przekaźnika. Może prosciej jest sie podłączyć do kierunków gdzieś przy pająku pod kierownicą, ale nie próbowałem.