Autor Wątek: brak mocy od 4tys. obrotow  (Przeczytany 26682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 11, 2008, 13:33:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak sprawdzić:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16602&highlight=sonda+lambda
Post 4 od dołu.

Może ten przewód co idzie do sondy sobie gdzieś wisi i łapie masę czy coś i przez to takie hocki-klocki ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 11, 2008, 15:11:08 pm »

JAGOS

  • Gość
matucha, wlasnie podlaczylem sonde.... autko teraz trzyma 1obr. a nie 2 albo 2,5 wiec wszystko wrocilo do normy. Jedno teraz znow inne cos..... odpalam silnik nagrzewa sie. Nagrzewa sie chlodnica i ta metalowa rura za chlodnica. Wentylatory sie waczaja i chlodza chlodnice.... chlodna ciecz dchodzi do termostatu lecz termostat jej nie przepuszcza dalej.... znaczy moze przepuszcza ale delikatnie. Silnik bardzo wolno sie chlodzi. A jak przycisne mocniej gazu to rosnie do ok 95st. Mam drugi termostat teoretycznie dobry... sprawdzalem go w sloiku z goraca woda no i sie otwiera szkubany. A czy moge przez lato jezdzic bez termostatu?? Czy dla silnikow Kseries sie tego nie zaleca??

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 11, 2008, 17:02:47 pm »

maras

  • Gość
Jako, ze od pewnego czasu, z pewnych względów :wink: interesowałem się wtryskami w serii K, mogę stwierdzić, ze nie ma jednoznacznej odp, jakie były w jakim silniku, bo np 0-280-150-703 widziałem zarówno w 1,4;1,6 i 1,8(freelander), a zdarzyły się, ze te, o których pisał Senn, z MG, czyli 0-280-150-747 były w 1,6, zresztą są nawet na allegro:http://moto.allegro.pl/item340029560_rover_400_416_420_414_wtryski_do_1_6_16v.html

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 11, 2008, 19:38:13 pm »

JAGOS

  • Gość
wlasnie wymintowalem termostat..... silnik ma 75-80st. Tylko jeszcze troche pojezdze i zobacze czy oby nie padla mi pompa wody;/;;
maras, co do wtryskow to mam wrazenie ze piszesz prawde i masz racje bo cisnieniem steruje regulator na listwie wiec wtryski moga byc jednakowe, ale moze niech wypowie sie ktosik madrzejszy :P:P

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 11, 2008, 20:41:59 pm »

maras

  • Gość
Nie chodzi o ciśnienie, tylko, o czas otwarcia wtryskiwacza.
Ale chodzi też o to, że właśnie w 1.6 były dwa rodzaje wtrysków, 703 o wydajności 149ccm/min i 747 o wydajności 198 lub 218ccm/min. Dlatego podaje dwie wartości,że wg katalogu Boscha tez sa dwie przy tym nr i nikt nie wie, jakie były stosowane w roverku

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 11, 2008, 20:55:59 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Maras tez kiedys nad tym dumalem i jedynym rozsadnym wytlumaczeniem bedzie roznica w sofcie kompow. Pewnie rozne wersje mialy rozne kompy i wtryskiwacze.

Jagos - jazda bez termostatu bedzie powodowala niedogrzanie silnika i przy predkosci w okolicach 100km/h temp bedzie schodzic do 50st.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 12, 2008, 09:56:32 am »

JAGOS

  • Gość
maras,  a jak poznac te wtryski?? Jak je od siebie odroznic?? JAkis czas temu bylo modzone o kolorach wtryskiwaczy, ze jeden ma szare drugi niebieskie itp. itd....

[ Dodano: 2008-04-12, 10:03 ]
Senn#1869,  wiem ze bedzie powodowalo niedogrzanie silnika, ale czesciej poruszam sie po warszawie i boje sie zeby go nie przegrzac....  Pojezdze troche bez i zobacze jak mi bedzie sie nagrzewal.... Zaczol mi cykac silnik od czasu kiedy przestal sie dobrze zchladzac. I mam wrazenie ze to pompa odmawia posluszenstwa.... ;/;/;/  JAk bedzie mi sie szybko grzal bez termostatu to wymienie pompe... A jaka jest roznica miedzy chlodnicami Alu a chlodnicami Tymi chyba miedziane....MIalem aluminiowa ale pekla i zalozylem ta ciezdza, grubsza.... odnosze wrazenie ze Aluminiowa lepiej sie zchladza

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 12, 2008, 13:29:03 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Aluminiowa szybciej sie schladza, ale i szybciej nagrzewa. Miedzianka ma wieksza bezwladnosc.

Niebieskie maja 149ccm, bezowe 218ccm
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 12, 2008, 16:57:22 pm »

JAGOS

  • Gość
No wiec sprawdzilem termostat no i okazal sie zly.... ufff.... a co do wtryskow to kurcze porozgladam sie nad tymi bezowymi tylko kurcze sa bezowe?? a nie szare?? :roll:

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 12, 2008, 17:34:55 pm »

Arnold

  • Gość
Będą Ci zalewać

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 13, 2008, 12:01:36 pm »

JAGOS

  • Gość
Arnold#1910, zalewac bo??
ja czuje jak jade ze brakuje mu wahy.... swiece sa zakopcone i czasem szarpie.... byl moment kiedy swiece byly czysciutkie-zero sadzy a samochod jezdzil jak szatan....  mam 1.6 do tego porozwiercany dolot i wylot w glowicy no i komore spalania w glowicy zwiekszylem i wypolerowalem.... przy dawce paliwa jaka daja wtryski ktore mam wydaje mi sie za mala....

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 13, 2008, 12:53:54 pm »

maras

  • Gość
JAGOS, moim zdaniem, powinieneś dać takie wtryski, jak ma Van, czyli z Opli 2.0 8v, czyli Bosch 0-280-150-725, o wydajności niecałe 190ccm przy 3barach, np takiehttp://allegro.pl/item338701700_listwa_wtryskowa_wtryskiwacze_do_opel_vectra_a.html

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 13, 2008, 14:52:02 pm »

JAGOS

  • Gość
maras, a co z regulatorem cisnienia?? Zostawic fabryczny od roverka??

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 13, 2008, 23:24:37 pm »

maras

  • Gość
Tak, fabryczny, bo tą potrzebną wydajność osiągniesz na 3barach. W Oplach one pracują na 2,5bara i maja wydajność ok 170ccm/min.  Poza tym, strasznie ciężko byłoby Ci podpiąć regulator z Opla do poldo-roverkowej listwy. Nawet regulator z oryginalnego rovera cieżko byłoby podpiąć do listwy poldo-roverowej.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 14, 2008, 08:54:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "maras"
Poza tym, strasznie ciężko byłoby Ci podpiąć regulator z Opla do poldo-roverkowej listwy.

Mając odpowiednie elementy zajęłoby mi to 10 minut. Regulator z opla ma jedną niepodważalną zaletę: Jest na rurkach gumowych...

No ale jak pisze maras nie ma sensu go wkładać bo wtryski mają porzadaną wydajność przy 3 barach.
Cytat: "JAGOS"
ja czuje jak jade ze brakuje mu wahy.... swiece sa zakopcone i czasem szarpie....

A to przypadkiem nie dlatego że go zalewa i świeca gubi iskrę przez sadzę... Proponuję wsadzić nowe/inne czyste świece i zobaczyć. NO i obowiązkowo podłączyć się pod sondę lambda aby sprawdzić jaka jest mieszanka. Może sonda umarła i secu w trybie awaryjnym ci przelewa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 14, 2008, 09:56:59 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u mnie swiece były białe (uboga mieszanka) okopcone to wskazuje ze wrecz przeciwnie.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 14, 2008, 12:45:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
swiece sa biale na ubogiej mieszance ,ktora sie ladnie pali
robia  sie zakopcone gdy mieszanka jest zbyt uboga i wypadaja zaplony ,albo tez gdy jest bogata
nie ma co wrozyc - trzeba sprawdzic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 14, 2008, 13:20:14 pm »

maras

  • Gość
Bocian_s#313, z tym z 8V masz racje, ale widziałeś regulator z 2.0 16V, taki jak był w calibrach i astrach gsi??Tam sprawa naprawdę jest skomplikowana :?

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 16, 2008, 22:29:09 pm »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313, wiec tak..... we wtyczce od sonty lambda jest drut zapobiegajacy wypieciu sie tej wtyczki. Niestety sladu po tym drucie nie ma.. zalozylem nowy.... teraz autko pieknie pracuje na 1-1,5obr.  No ale skoki z 1-1,5 nie ustaly.... mysle ze nadal winna jest przepustnica....moze podjade gdzies i podepne druga-dobra i sprawdze.....

A co to za wtyczka(brazowa) z tylu silnika ktora jest przy glowicy. Zaowarzylem ze tamta mialem tez wypieta.... jak ja wpiolem to odpala mi za kazdym razem.... mysle ze problemy z kreceniem silnika bo nie moze odpalic jest zwiazany z  ta wtyczka. Dawno mi tak nie odpalal samochod. Moge zgasic go na swiatlach czy jest zimny czy rozgrzany--->pali na "przyslowiowy"dotyk... :mrgreen:

KGB, odnosnie swiec... czyli jesli sa biale to za uboga, jak sa okopcone to za bogata.... a jakie maja byc jak jest prawidlowa mieszanka??

[ Dodano: 2008-04-16, 22:32 ]
Bocian_s#313, co do tego drucika.... zle sie wyrazilem... zabrzmialo to jak by ten drut mi tutaj zdzialal coda.... poprostu dzieki niemu wtyczka przestala mi sie wypinac... a byla wypieta.....

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 16, 2008, 23:12:07 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
JAGOS, no to nie dziwne ze masz problemy jak Ci sie dwie bardzo wazne wtyczki wypinają :) Ten z tylu glowicy to czujnik temp plynu chlodzacego dla kompa. Jest zbudowany na termistorze i wraz ze wzrostem temperatury rezystancja czujnika maleje. Czujnik mierzy temperature powacajacego plynu do chlodnicy i na tej podstawie ECU ustala stosunek powietrza do paliwa jak również ustala polozenie przepustnicy przy rozruchu. Przy braku sygnału z tego czujnieka ECU przyjmuje temp 60st
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb