Autor Wątek: brak mocy od 4tys. obrotow  (Przeczytany 26794 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 17, 2008, 15:13:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Bolim#1838"
Czy w weekend znajdę Cie w Wawie czy tylko w tygodniu i gdzie i w jakim czasie??
tylko pn-pt g.7:30-15:30 na Powiślu. Więcej szczegółów na PW.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 17, 2008, 19:21:47 pm »

maras

  • Gość
Van#1860, Ty dałeś do 1,6 większe o 43, w stosunku do 1,4, więc ja dorzuciłem kolejne 42 do 1,8 i wyszły  te od calbry/astry gsi 2.0 16v 150KM(wydajność 234 przy 3 barach i chyba 214 przy 2,5)

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 17, 2008, 19:49:20 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
skoro daliście więcej paliwa, to może powietrza mu brakuje,
co tu zrobić z dolotem, może jakiś stożek oddzielony od ciepła ??
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 17, 2008, 20:32:24 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No 150 koni to nie 120 wiec moze byc tego paliwa ciut za duzo. Moze ECU nie jest w stanie ograniczyc takiej dawki. Na poczatek sprobowalbym zmniejszyc dawke paliwa a potem dopiero kombinowac z dolotem.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 17, 2008, 20:54:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Popieram senna. zmiana filtra na stożek da niewiele bo przy obu mieszanka jest tak samo palna. na seryjnym filtrze auto powinno ciągnąć wyżej. Zastanawia mnie też wydech bo on też ma wpływ na przebieg charakterytryki. cyknij fotki co ty masz tam namodzone. Może maras coś przeoczył istotnego.

Jak masz trochę wolnej kasy to zrób wydech jak van na bazie kolektora 4w1 złączonego z pierwszą rurą seryjną. Ew. jak kombinacje z paliwem nie wyjdą to dogadaj się na podmiankę wydechu z vanem i ocenicie które rozwiązanie jest lepsze. Koszt to tylko trochę uszczelek i roboty...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 18, 2008, 19:33:02 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Może na roverach się nie znam, ale ja właśnie bardziej obstawiał bym układ wydechowy po linii krzywej ewidentnie widać że po przekroczeniu 4,5 tysia  moment leci na łeb na szyje a moc nie wzrasta  :? Bolim ostatni wydech pozostał komorowy  :?:  Jak tak to może na początek odkręć ostatni wydech i przejedź się, to chyba najmniej  zajmuje czasu i pracy  :wink:

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 20, 2008, 18:27:08 pm »

maras

  • Gość
Bocian_s#313, jak możesz,przeoczył coś istotnego?? :wink:
Wydech jeździł jeszcze w 1,4, tam działał na +, więc wątpię, żeby tu zaszkodził. Jak już, to wtryski mają za dużą wydajność, przecież przy takich obrotach, to na regulatorze są już ok 4bary, więc wydajność jeszcze wzrasta. Bolim nie napisał, ale poldek zadymił zawsze po rozruchu na zimno-za bogatą mieszankę miał. Świece po wyjęciu z zimnego silnika były okopcone na czarno(suchy nalot, efekt za bogatej mieszanki). Po wyjęciu z nagrzanego miały już prawidłową barwę

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 20, 2008, 19:12:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może i racja maras. Regulator już leży w Warszawie więc bolim zapraszam po odbiór. A jak nie to jutro może oddam go Vanowi a z nim może spotkasz się szybciej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 21, 2008, 19:18:00 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Spoko chłopaki. Zamontowałem dziś regulator ciśnienia paliwa, bez cięcia i spawania się nie obyło, ale wszystko jest ok.

http://www.allegro.pl/item459909937_sportowy_regulator_cisnienia_paliwa.html

 ustawiłem 2.5 bara.
Teraz tylko na hamownię i dopasować właściwe ciśnienie.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 21, 2008, 21:54:59 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No ale cos pomoglo? Jakies wrazenia?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 22, 2008, 12:01:19 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Ciężko powiedzieć, bo nie jeżdżę autem na co dzień, odczuwam poprawę "góry", hamownia wszystko powie.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 01, 2008, 19:41:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No jak tam kolego coś więcej wiadomo??

PS. A ja stwierdziłem u siebie że auto jakby nieco ociężale zbiera się do 4000RPM a potem jakby chętniej wkręca się już do tych 6000RPM... Czym to moze być spowodowane??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 08, 2008, 09:59:30 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Witam

Pierwszy pomiar przy seryjnym regulatorze , chyba 3 bary

http://www.wrzuta.pl/pliki/iYJpKSVlcl/polonez_1.8_16v_rover

Kolejny pomiar przy ciśnieniu 2.5 bara nalistwie

111KM i 172Nm

Ostatnio pomiar przy ciśnieniu na listwie 2 bary

116KM i 176 Nm





Nie chciałem dalej schodzić z ciśnieniem , bo nie znam mieszanki.
Kolejny pomiar za 2 tygodnie na nowej hamowni z sondą, wtedy dobiorę optymalną dawkę paliwa do tego silnika.

Widać odczuwalną różnicę może nie w mocy, ale napewno w momencie
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 08, 2008, 15:38:56 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No i okazuje sie ze jednak za duzo tego fuelu dostaje. Parametry ostatniego pomiaru prawie idealne. Dane katalogowe tego silnika to 117-120 koni (nie wiem od czego to zalezy). Moment ma nawet wyzszy o 10Nm choc maks polozony tez wyzej. Tak czy inaczej widac ze juz przy 2100 ma moment 160Nm i ciagnie sie do 5100 :) Pieknie
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 09, 2008, 11:14:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
NO to zostałem zmiażdżony momentem. Gratulacje. Ja jutro wyszarpnę swoje wtryski i podskoczę na myjkę ultradźwiękową do znajomego. Potem podumam nad ilością dostarczonego paliwa. Coś czuję że i u mnie jest jego trochę za dużo co by tłumaczyło że auto zrywniejsze jest na wysokich obrotach. Jak doprowadzę zasilanie do ładu i poprawię nieco wydech to i ja się chyba wybiorę na jakąś hamownię albo w ostateczności poczekam do przyszłych Czerniewic. Kto wie może uda się zainwestować w BLOSa jeszcze...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 09, 2008, 17:41:34 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Maras pisal ze te wtryski maja wydajność 234 przy 3 barach i chyba 214 przy 2,5. Oryginalne bezowe takie jak mialem ja maja 218 przy 3 barach. Tak wiec te od Calibry powinny najlepiej pracowac niby przy cisnieniu okolo 2.5, a jak widac z pomiarow ktore zrobil Bolim i to bylo za duzo. Powoli mozna wysnuc wniosek ze przy ECU z Poldorovera silnik 1.8 najlepiej pracuje przy wydajnosci "X" wtryskow od Calibry pod cisnieniem 2 barow.

Ile to "X" moze wynosic? Okolo 200 pewnie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 09, 2008, 20:04:55 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
moje maja jakies 192 na 3 barach (172 na 2,5) to co 1,8 potrzebuje tyle samo paliwa co 1,6?? przecie wiecej powietrza zasysa. jak zmienilem wtryski na te co ma teraz z seryjnych 147 to auto dostalo duuuzo wigoru :) no i na 5200 widac po wykresie u marasa konczy sie zabawa. u mnie bedzie to pow 7tys w chwili obecnej bo auto pieknie ciagnie i nagle tnie. poprawie dziurkowany wydech i tez zmierze

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 09, 2008, 20:17:52 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Podczas jazdy czuć że auto ciągnie tylko do ok 5 tys, trzeba będzie zamontować most 3.9 albo 3.7,  bo na 4.3 obroty szybko się kończą.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 09, 2008, 21:26:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Bolim#1838"
trzeba będzie zamontować most 3.9 albo 3.7, bo na 4.3 obroty szybko się kończą.
u mnie II i III są jeszcze krótsze jak u ciebie więc cię rozumiem.

Cytat: "Van#1860"
jak zmienilem wtryski na te co ma teraz z seryjnych 147 to auto dostalo duuuzo wigoru :)

Wiedziałem co ci będzie potrzebne...  :mrgreen: No i też były myte w myjce więc liczę że i moim trochę pomorze...
Cytat: "Van#1860"
to co 1,8 potrzebuje tyle samo paliwa co 1,6??
Seryjny 1,4 potrzebuje jakieś 150ccm, seryjny 1,6 rovera potrzebuje jakieś 175ccm więc "seryjny" 1,8 powinien zadowolić się 200ccm co wyszło sennowi z obliczeń  :mrgreen: .
Van twoje 1,6 jest nieseryjne dlatego potrzebuje więcej fuelu bo ma lepszy oddech (Przepust 56 do 48) i wygar (przelotowy jak dobrze pamiętam) niż fabryczne Rovery. Poczekamy na optymalne strojenie Bolima to wtedy będzie wiadmo jaka wartość będzie względnie optymalna.

To kiedy kolega się wybiera na to strojenie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 09, 2008, 22:24:01 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Cytat: "Bocian_s#313"
To kiedy kolega się wybiera na to strojenie??


Cytat: "Bolim#1838"
Kolejny pomiar za 2 tygodnie na nowej hamowni z sondą


Mam nadzieję że zdążę poprawić wydech, na dolot nie mam jeszcze pomysłu.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI