Autor Wątek: brak mocy od 4tys. obrotow  (Przeczytany 26792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #120 dnia: Grudzień 02, 2008, 14:57:07 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
znaczy się emeryt full mode :D

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #121 dnia: Grudzień 02, 2008, 15:02:15 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Jazda ok 100km/h, przy wyprzedzaniu do 120km/h i przez miasteczka spokojnie za wszystkimi. Diesel w takich warunkach spala 5l/100km
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #122 dnia: Grudzień 02, 2008, 15:44:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
mój pali 8,3 - 11
jazda do 130 przy wyprzedzaniu w deskę  :evil:
w miescie spokojnie za wszystkimi lewym pasem no i jak sie ktoś na swiatłach trafi :)
5 bieg zapinam gdzieś przy 100

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #123 dnia: Grudzień 02, 2008, 20:59:02 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Spokojnie hamownia będzie.
Auto mało pali dlatego że jest w świetnym stanie technicznym. Straty w napędzie są zadziwiająco małe jak na poloneza i opory toczenia również, jak auto sunie na wybiegu to bardzo powoli traci prędkość. a to ma bardzo duży wpływ na spalanie
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #124 dnia: Grudzień 02, 2008, 21:50:58 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bolim#1838 wnioskujesz ze tytuł watku juz jest nieaktualny? :) Milo slyszec takie wiesci.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #125 dnia: Grudzień 02, 2008, 22:39:40 pm »

Piotr

  • Gość
Tak sobie czytam o tych wtryskach i sie zastanawiam czy nie lepiej zwiekszc cisnienie, zamiast zwiekszczac wtryskiwacze i zchodzic z cisnienia?
Wiem ze kolosalna roznice robi to w dieslach w benzynie nieco mniejsza, ale zwiekszenie cisnienia oprocz podania wiekszej ilosci paliwa w tym samym czasie spowoduje Duzo Lepsze jego Rozpylenie. Natomiast bardzo wydajny wtryskiwacz przy zbyt malym cisnieniu zacznie "zalewac"
mozna wlac paliwo albo wstdzyknac w postaci mgielki
A wiadomo lepsze rozpylenie daje lepsze mieszanie sie z powietrzem, spalanie sie mieszanki ... itd co w efekcie powinno dac wiecej KM i NM
nie mam racji?

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #126 dnia: Grudzień 02, 2008, 23:04:22 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13858
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bolim#1838"

Zatankowałem do pełna i rozpocząłem pomiar spalania. Do pracy jeżdżę dziennie 170km to zrobiłem kilka kursów i auto przy spokojnej jeździe spala 6.1l/100km PB98

 :shock:
ale ci licznik klamie km - to juz nie jest kwestia samych opon 195/50 R15 :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #127 dnia: Grudzień 03, 2008, 07:57:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mały OT. Masz kawałek do tej pracy...
Cytat: "Bolim#1838"
Do pracy jeżdżę dziennie 170km


Ja codziennie 190km ale Kolejami Mazowieckimi bo autem mi się nijak nie opłaca a i czas spędzony w pociągu mogę przeznaczyć na dodoatkowe godziny snu których mi zawsze brakuje.

A wracając do tematu to
Cytat: "KGB"
ale ci licznik klamie km
to jest zasadnicze pytanie...

Cytat: "Piotr"
Tak sobie czytam o tych wtryskach i sie zastanawiam czy nie lepiej zwiekszc cisnienie, zamiast zwiekszczac wtryskiwacze i zchodzic z cisnienia?
Jak najbardziej masz rację ale w tym przypadku:
1. ciśnienie robocze jest 3 bary normalnie więc tak jak seria, wiekszość wielopunktów ma takie ciśnienie więcnie ma mowy o laniu
2. zwiększyć cisnienie da się tylko do pewnego stopnia bo max wydajność pompy paliwa to 4,1 Bara ale że paliwo musi iść z nadmiarem to zapewne max na seryjnej pompie to jakieś 3,5-3,8 Bara. Jak chce się więcej to trzeba zmieniać na wydajniejszą
3. seryjne wtryski mają 150ccm a te z opla mają 200ccm przy 3 barach. zatem wydajność trzeba zwiększyć o jakieś 30%. Zwiększenie ciśnienia o tą wartość niestety nie da żądanego przyrostu wydajności wtryskiwaczy bo nie jest to zależność liniowa.
4. no i zdecydowanie taniej i prościej zmienić wtryski niż pompkę paliwa. a mając też regulowany regulator cisnienia paliwa mozemy jeszcze dokładniej dostroić dawkę paliwa do naszych potrzeb.

no i na koniec jak to jest że u mnie te same wtryski przy tym samym ciśnieniu mają dają tak kiepskie efekty a u bolima auto działa jak należy. Gdzieś tkwi problem albo moje auto ma taki potencjał o którym jeszcze mi się nie śniło.

Bolim pożyczysz te większe wtryski do celów testowych??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #128 dnia: Grudzień 03, 2008, 08:55:27 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Bocian_s#313 wtryski oczywiście mogę pożyczyć :)
Licznik na pewno kłamie, z tego co pamiętam o ok 8% wg nawigacji, ale to w większości polonezów przekłamuje a każdy podaje spalanie wg licznika
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #129 dnia: Grudzień 03, 2008, 10:57:13 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja podaje spalanie z wyliczeń bo u mnie 3.91 i 195/60/15 a licznik pokazuje do 4,3 czyli jakieś 15% różnicy na niekorzyść licznika

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #130 dnia: Grudzień 03, 2008, 22:51:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja nie podaję.

Coby się nie stresować  :lol:  :lol:  :lol:

PS. Bolim to pakuj wtryski i wyślij "pocztą kurierską PTK".
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 03, 2008, 22:52:52 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Bocian_s#313, ja mam pompe ale nie wiem kiedy dam rade CI ja przekazać...

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 04, 2008, 00:17:41 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Bocian_s#313, bardzo dobry pomysł mi podsunąłeś, przecież ja mam wysyłki kurierskie za free. Podaj na PW to ci wszystko powysyłam. I pompę i wtryski.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #133 dnia: Grudzień 06, 2008, 20:26:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wtryski już mam ale nie było czasu na testy. Może w przyszłym tygodniu coś się zwojuje. Z pewnością poinformuję o efektach podmiany.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #134 dnia: Grudzień 09, 2008, 22:04:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podmieniałem wtryski ale nie miałem czasu pojeździć. Na wolnych obrotach nie odnotowałem jakichś wielkich różnic. Nawet na wskazaniach lambdy nie zaobserwowałem poprawy. Jednak trzebaby udać się na hamownię ew. w ostateczności gdzieś na analizator bo seryjna sonda nie jest aż tak miarodajna jak należy.

Narazie sprawa zawieszona bo czasu nie ma a i kombinuję z małym "czipem".

PS Bolim jak długo mogę testować te wtryski od Ciebie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 09, 2008, 23:08:45 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Bocian_s#313 testuj ile potrzebujesz, może stwierdzisz że takie chcesz, wtedy się dogadamy.

Ja jestem właśnie po hamowni z AFR-em.

Niestety silnik 1.8 16V nigdy nie będzie pracował dobrze z komputerem od 1.4.
Na tym komputerze auto ma za mało paliwa przy niskich obrotach i za dużo paliwa przy wysokich obrotach.

Można ustawić że na dole będzie idealnie, nawet do 180 Nm ale kosztem góry, czyli auto ciągnie do 4500obr/min - czyli charakterystyka diesla

Można wybrać sobie charakterystykę sportową, czyli słaby dół ok 150 Nm ale mocy i momentu dużo w przedziale 5000-7000 obr - typowa frezarka

Ustawiłem sobie pośredni poziom, ok 170Nm i 115 KM.

Już załatwiam "prosiaka", dzięki któremu poustawiam wszystko jak trzeba, podniosę dawkę paliwa na niskich obrotach i opuszczę na wysokich. Dopiero wtedy auto pokaże co potrafi.

Pozdro

[ Dodano: 09 Gru 2008 23:31 ]
http://www.allegro.pl/item501498953_profesjonalny_smt7_piggyback_chiptuning.html

coś takiego :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 09, 2008, 23:32:08 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
Ustawiłem sobie pośredni poziom, ok 170Nm i 115 KM


Czyli fabryka wiec nie wiem o co Ci chodzi ;)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 09, 2008, 23:37:50 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
W tym silniku drzemie wysoka siła, muszę ją tylko obudzić, parametry fabryczne to tylko początek. Jak ustawiłem ubogą dawkę (1.5 bara) to ładnie się wkręcał z 5000 na 7000
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 10, 2008, 08:03:23 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie no Bolim oczywiscie zartuje. Kombinuj kombinuj. Skoro Van uzyskal 119 koni z 1.6 to dlaczego Ty masz nie uzyskac 130. Na walkach z TFa na dzien dobry jest 135 kucy. Tak BTW to wyzwaniem byloby zrobienie 1.6 VVC. 1.6 ma lepszy (krotsze wykorbienie) uklad korbowo-tlokowy i w polaczeniu z VVC mogloby dac ciekawe efekty :) Mysle ze 150 koni bez problemu na partsach z ZRa 160.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 10, 2008, 09:45:16 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tyle że kto to zrrobi bo cena takiej konstrukcji będzie raczej "duża".

NO to mnie nie pocieszyłeś kolego Bolim. Ale za to teraz rozumiem dlaczego u mnie na hamowni przebieg momentu był taki dziwny. Stanowczo trzeba pokombinować z jakimiś świniami  :wink: .

No chyba że uda sie wsadzić kompa od 2,0  :mrgreen:

[ Dodano: 2008-12-10, 09:45 ]
Tyle że kto to zrrobi bo cena takiej konstrukcji będzie raczej "duża".

NO to mnie nie pocieszyłeś kolego Bolim. Ale za to teraz rozumiem dlaczego u mnie na hamowni przebieg momentu był taki dziwny. Stanowczo trzeba pokombinować z jakimiś świniami  :wink: .

No chyba że uda sie wsadzić kompa od 2,0  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.