Autor Wątek: brak mocy od 4tys. obrotow  (Przeczytany 26832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 09, 2008, 23:08:45 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Van#1860"
no i na 5200 widac po wykresie u marasa konczy sie zabawa. u mnie bedzie to pow 7tys w chwili obecnej bo auto pieknie ciagnie i nagle tnie


Van ok, ale charakterystyka 1.6 jest zdeczka inna od 1.8. Ten drugi nie bedzie sie tak wysoko krecil. Z tego co pamietam to aktualny wykres Bolima jest bardzo prawidlowy.
Wprawdzie moment konczy mu sie tak jak piszesz po przekroczeniu 5200, ale do 5700 jeszcze troche go ma. Tyle co 1.6 ma maks on juz ma przy 1700 :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 10, 2008, 01:30:43 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no i juz wszystko jasne. ja zapotrzebowanie dla mojego potworka liczylem dla 6500 max moc a nie dla 5200 jak ma bolim
czyli w tym jest roznica w wielkosci wtryskow :)

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 10, 2008, 16:40:15 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Roznica jest w oddychaniu tak jak pisał Bociek :) Trzebaby poprawic glowe lub tez zastosowac walki od TFa :) Bedzie sie krecil jak 1.4 i 1.6 a momentu nie straci. Generalnie juz w tym momencie jest piknie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 10, 2008, 18:44:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13864
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez 1.8 bez obrobki nie moze sie krecic tak jak 1.6 ,bo ma bardzo dlugi skok
no chyba ,ze tu mowa o kreceniu na 6000 ,a nie na max jednego i drugiego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 11, 2008, 09:18:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Bolim#1838"
na dolot nie mam jeszcze pomysłu.
Jedyne co można poprawić w poldoroverze w dolocie to pasowanie  :!:  i polerowanie  :wink: z ew. rozwiertem na nieco większą pojemność. Z przepustnicą już za wiele nie naszalejesz bo bardzo większej jak 56 już nie wsadzisz. następne modyfikacje wiążą się z całkowitą przebudową dolotu na X przepustnic...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 11, 2008, 12:25:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13864
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z wielkoscia przepustnicy nie ma co szalec ,bo to nic nie da oprocz poczatkowej reakcji silnika na gaz
juz przepustnica 48 ma sporo wiekszy przelot niz pojedynczy kanal ssacy ,a ta 56 to i tak zbytek laski
zrobienie kolektora ssacego od poczatku jest raczej nieoplacalne w przelozeniu na efekty ,wiec zostaje zabawa walkami rozrzadu
macie tu duze mozliwosci ,bo z pewnoscia sa dostepne rozne walki ,mozna troche przefazowac, na glowicach WC konczac
zwlaszcza w 1.8 warto by bylo pobawic sie w przefazowanie ,bo jak straci troche dolu to sie nic zlego nie stanie (nie to co 1.4 ,bo to maksymalnie nieelastyczny silnik)

ale na poczatek to proponowalbym zaopatrzyc sie w elektronike jezeli ktos chce tym latac na benzynie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 11, 2008, 20:46:17 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No ale zeby poprawic oddychanie wcale nie trzeba zwiekszac srednicy dolotu. Tak jak mowilem - walki od MGF TF. Wiekszy wznios i czas otwarcia skutecznie zwiekszy wdech silniczka :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #107 dnia: Listopad 11, 2008, 21:02:26 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Wolę coś bardziej przyziemnego.
Zrobię wydech i dostroję dawkę paliwa, dzięki regulatorowi. To był świetny pomysł montaż tego. Jeszcze muszę podporę wału wymienić, bo wał telepie budą powyżej 120km/h i przestaje powyżej 180km/h :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 12, 2008, 07:52:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Niemniej jednak odradzałbym zchodzenie zbyt nisko z ciśnieniem w listwie wtryskowej. Może zostać zabużona liniowość pracy wtryskiwaczy. Jak okaże się że trzeba zejść poniżej 2 Barów to na twoim miejscu rozglądnąłbym się za mniejszymi wtryskami. Optymalne ciśnienie pracy to wg mnie jakieś 2,5-3bary.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 16, 2008, 21:16:06 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Tak więc szukam wtrysków od opla 2.0 8V 115KM o numerze 0-280-150-725 i wydajności 192ml/3 bar.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #110 dnia: Listopad 16, 2008, 23:06:53 pm »

maras

  • Gość
Z moich wyliczeń, jak pakowałem 1,8 wychodziło mi, że wydajność powinna wynosić 198ccm/min, znalazłem nawet wtryski z Volvo 850, chyba 2.0, ale po rozmowach z Bocianem i Sennem, na temat, jakie oni zakładali wtryski i że Vanowi 1,6 chodzi dobrze na wtryskach o 40 większych wsadziłem te, jednak wychodzi że te 198 były by odpowiednie. Mówiłem Bolimowi,żeby wsadził z opla 2,0 8V i podkręcił ciśnienie na jakieś 3,3-3,5, wtedy powinienen wyjśc z wydajnością na jakieś 200 i przekroczyć 120km

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #111 dnia: Listopad 16, 2008, 23:16:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Bocian zmniejszył ostatnio dawkę paliwa na listwie do 2,5 bara i chodzi gorzej :P na wolnych obrotach silnik się rzuca. po zaciśnięciu powrotu ładnie się uspokaja.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #112 dnia: Listopad 16, 2008, 23:27:06 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
U mnie wychodzi że powinno być dobrze, zawsze mam możliwość podkręcenia ciśnienia :)
Na wolnych obrotach było wcześniej i teraz się zdarza, że czasem wypadnie zapłon, ale rzadko.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #113 dnia: Listopad 17, 2008, 08:00:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Bolim#1838"
Tak więc szukam wtrysków od opla 2.0 8V 115KM o numerze 0-280-150-725 i wydajności 192ml/3 bar.

Na takich gania obecnie Van. przy 3Barach ma prawie 120km ale nie wiadomo jakby zachował się przy innym ciśnieniu.

Moje są z 2.0 16V (230ccm jak dobrze pamiętam) i albo są kiepskie albo jednak mam za mało paliwa. Przy 3 barach silnik na wolnych trochę rzucało. Przy 2,5 jeszcze bardziej. Dopiero zatkanie powrotu (4,1bara na listwie) silnik zaczął pracować jakoś rówiej.

Druga sprawa to mam pewne spostrzeżenie/porównanie. W carusku paliwa mam napewno za mało bo pompka dogorywa i przez powrót nic nie leci. Jak wyjeżdżam zimnym autem z podwórka to muszę wahlować gazem bo silnik się dusi. Po wsadzeniu regulatora 2,5bara i wywaleniu miksera w borkostworku (musiałem jechać po filterek do gazu więc była motywacja aby polatać na benie mimo że obok stał carus pod korek zatankowany LPG  :twisted: ) objawy przy wyjeżdżaniu maiłem podobne.

Wniosek z tego taki że jednak paliwa mam za mało. Będę kombinował z elektroniką w ECU więc o efektach będę informował na bierząco.

Nie stać mnie chwilowo na kupno wydajniejszej pompki i regulowanego regulatora więc zostaje tylko elektronika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #114 dnia: Listopad 17, 2008, 21:08:45 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #115 dnia: Listopad 18, 2008, 08:09:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dokładnie takie coś ma Van. Ale cena jest powalająca. Ja dla przyzwoitości nie powiem ile zapłaciłem  :twisted:  :twisted: .

Ale mam lepszą propozycję dla kolegi. Może się zamienimy na wtryski tak dla testów...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #116 dnia: Listopad 18, 2008, 18:17:37 pm »

maras

  • Gość
Ja chciałem tylko zauważyć,jak mojej konstrukcji kolektor i dwururka wpłynął na moment :mrgreen:

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #117 dnia: Listopad 23, 2008, 18:57:44 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Bocian_s#313, pompkę ma Piotrek, ma przekazać Vanowi#1860, a potem Tobie.
Cytat: "maras"
mojej konstrukcji kolektor i dwururka wpłynął na moment :mrgreen:


Nawet K4 1.8(135KM) i 1.8 VVC (160KM) maja mniej Nm :D
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #118 dnia: Listopad 24, 2008, 07:54:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Spoko panowie nie będę nalegał. Jak dostanę do ręki to będzie OK. NO i puki co pompka nie jest moja  :P  :lol: .

Ciekawe jak wpłynie moja konstrukcja na moment w moim aucie jak już zestroję silnik jak należy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 02, 2008, 14:16:05 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Oto kolejne zmiany.
Zamontowałem wtryski z Opla 2.0 8V ustawiłem ciśnienie 3 bary na listwie.
Auto przyjemniej i płynniej wkręca się przy niskich obrotach, górnych nie sprawdzałem bo nie lubię tych obrotów, aż strach na hamownię jechać  :mrgreen:
Zatankowałem do pełna i rozpocząłem pomiar spalania. Do pracy jeżdżę dziennie 170km to zrobiłem kilka kursów i auto przy spokojnej jeździe spala 6.1l/100km PB98
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI