Autor Wątek: Wytrzymalosc tylnego mostu  (Przeczytany 17831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« dnia: Marzec 31, 2008, 07:59:28 am »

spade

  • Gość
Czesc.

Ile Nm (czy tez KM) wytrzymuje tylny most Poloneza? Mowa tylko o moscie.

Dziekuje bardzo 8)

wyedytowano błędy orto #1921

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 31, 2008, 17:44:38 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
W testach w 1996r wytrzymał 176Nm, zwiększenie tej wartości spowodowało jego uszkodzenie. Jest to przykład normalnego mostu z poloneza. Wiadomo jakość i różnice w tolerancji mogą spowodować zniszczenie mostu przy nawet 150Nm jak i przy dopiero 200Nm
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2008, 09:10:21 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
W dokumentacji ktora kiedys przegladalem bylo napisane ze wytrzymalosc mostu Poloneza obliczona jest na 210Nm, tylko nie pamietam czy to dotyczylo normalnych mostow czy Trucka
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2008, 10:01:34 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wytrzymałość tzn zdolnośc do przenoszenia momentu i mocy poprzez seryjny most polonezowski jest "pomijalnie mała" zwykłą OHV można go ukręcić a ona 150Nm nie ma.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 01, 2008, 12:18:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Stingerek"
Wytrzymałość tzn zdolnośc do przenoszenia momentu i mocy poprzez seryjny most polonezowski jest "pomijalnie mała" zwykłą OHV można go ukręcić a ona 150Nm nie ma.

zycze szczescia przy ukrecaniu polosi
coprawda JA ukrecilem te chudsze w DFie 1.5 ,ale kolo zablokowalo sie miedzy plytami betonowymi ,wiec bylo to ostre zatrzymanie polosi
nowsze mosty maja grubsze polosie ,a podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace ,bo jak latwo policzyc oske w DFie ukrecilem momentem 430Nm i oczywiscie nie bylo to jej piersze potraktowanie takim momentem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 01, 2008, 12:39:54 pm »

e_gregor

  • Gość
Katy jestście! Ja mam poldoforda który ma 157Nm i jakoś problemów nie mam ani z krzyzakami, ani z mostem ani z półosiami.

[ Dodano: 2008-04-01, 12:40 ]
A poza tym Van to prawdziwy Dr Zepsuj ;)

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 01, 2008, 12:41:26 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no most dostawał ostra katy a strzelił włąsnie na szuterku. tuż za łożyskiem.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 01, 2008, 13:46:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"
no most dostawał ostra katy a strzelił włąsnie na szuterku. tuż za łożyskiem.

jak to za lozyskiem ? przeciez tam jest najgrubszy
u mnie ukrecil sie w ~1/2 dlugosci oski ,najciensza jest przy wielowypuscie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 01, 2008, 14:11:05 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tak że łożysko zostało w pochwie :)
a odpadła sama końcówka:)
widzisz trza mieć talent ukrecić w najgrubszym miejscu :D

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2008, 12:43:25 pm »

spade

  • Gość
Cytat: "KGB"
podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace
To jest oczywiscie, no ale prostsze niz przeliczac biegi  :roll:

To jaki bylbi konsensus?
Ile jest realistyczny max? Nieuzywajac auta du dragracingu czy rally -  a tak, dla codziennej eksploatacji.

175 Nm? 200? 250? wiecej?

Dzienki.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2008, 20:15:09 pm »

wiciu

  • Gość
Cytat: "spade"
Cytat: "KGB"
podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace
To jest oczywiscie, no ale prostsze niz przeliczac biegi  :roll:

To jaki bylbi konsensus?
Ile jest realistyczny max? Nieuzywajac auta du dragracingu czy rally -  a tak, dla codziennej eksploatacji.

175 Nm? 200? 250? wiecej?

Dzienki.


biorąc pod uwagę jakość montażu i materiałów bardziej obstawiał bym wartości rzędu 150-170 Nm

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 02, 2008, 22:36:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
łada ma chyba mocniejszy most i hamulce bębnowe. niestety jest na spręzynach i trzeba by było jakoś to przerobić. trzeba trochę pojeżdzic i poszukać takiego mostu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 03, 2008, 07:39:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Zoltanno"
łada ma chyba mocniejszy most i hamulce bębnowe. niestety jest na spręzynach i trzeba by było jakoś to przerobić. trzeba trochę pojeżdzic i poszukać takiego mostu.

Wg kolegi Walezego mosty od łady to porażka. Testował je przez jakiś czas w swoim aucie KJSowym (kiedyś poldek teraz fiat 131). Most z łady naprawiał średnio co dwa tygodnie. W końcu załozył polonezowski z przełożeniem 4,55 i do tej pory ukręcił kilka półosiek dlatego profilaktycznie co jakiś czas zmienia na nowe. A że wyje to jemu nie przeszkadza ...

Gdzieś na motonewsach jest jego wypowiedź w tej sprawie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 04, 2008, 00:54:49 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Z fiata to tylko 132/mirafiori jest godne uwagi.

Takie posty lubię hehe :).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2009, 23:51:06 pm »

STax

  • Gość
Mam pytanko, czy jak most/wał wyje to znaczy, że już sie kończy, czy to raczej jest normalne i wyje zawsze? (Wycie nie jest bardzo głośne i nie jest cały czas).

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2009, 23:54:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Normalne raczej. Chyba, że wyje tak, że go 3 ulice dalej słychać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 01, 2009, 00:19:47 am »

STax

  • Gość
Nie, wycie jest "delikatne" i w sumie dopiero na 4 i 5 biegu je zauważyłem.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 01, 2009, 00:32:54 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "STax"
wał wyje

Wał nie wyje, tylko powoduje drgania.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2009, 00:51:34 am »

STax

  • Gość
Acha, no to dobrze wiedzieć :) Drgań nie ma na szczęście, a przynajmniej nic nie czuć.

Wytrzymalosc tylnego mostu
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 16, 2009, 19:52:48 pm »

heccto

  • Gość
ile oleju wchodzi do dyfra ?