Autor Wątek: pasy bezpieczeństwa  (Przeczytany 2961 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

florek1987

  • Gość
pasy bezpieczeństwa
« dnia: Kwiecień 03, 2008, 16:23:41 pm »
Podczas demontażu pasów, pas zwinął mi się.Nie mogę go teraz rozwinąć. Czy istnieje sposób na jego rozwinięcie.Próbowałem bardzo delikatnie rozwinąć i klapa.
W szukaj nic nie ma(może źle szukam).Dzięki za odpowiedź.

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2008, 16:29:04 pm »
by go rozwinąc musisz go trzymać dokładnie w takiej pozycji jak jest zamontowany. lekko go popuszczasz i delikatnie idzie. niestety czy stety pasy te blokują się jesli nie sa ustawione "zwijacze' pionowo

florek1987

  • Gość
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2008, 16:37:25 pm »
Dzięki. Będę próbował.

[ Dodano: 03 Kwi 2008 20:44 ]
Dzięki VAN#1860 pas zamontowany, na dodatek działa prawidłowo.
Zamontowany delikatnie i z wyczuciem rozwinąłem go.

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2009, 07:18:05 am »
Czy jest jakiś sposób na poprawę działania zwijarki pasa? Ten po stronie kierowcy nie zwija się tak jak powinien i bardzo często podchodzi pomiędzy drzwi a uszczelkę. Chciałbym to poprawić.
Pomóżmy Jackowi!

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2009, 16:40:19 pm »
da się to rozebrac ale nie polecam. lepiej zdjąc rozciągnąc i wyprac :D
co do zwijania trzeba sprawdzić gdzie się blokuje. czasem wystarczy doprowadzić do pionu zwijacz. chyba że masz już połamaną końcówkę do zapinania i opada jak chce wtedy taki efekt nie zwijania jest niestety normą.
nie polecam rozbierania mechanizmu blokady.

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2699
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2009, 21:03:51 pm »
A ja to rozbierałem i dało się złożyć w 2 osoby bez problemu ;) Chociaż w poldku prałem na aucie. Są specjalne środki do czyszczenia pasów, nie można ich prać w zwykłym proszku. Można ew. płynem do mycia naczyń.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1300
  • Płeć: Mężczyzna
    • C20XE
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2009, 00:27:34 am »
Cytat: "matucha#1931"
nie można ich prać w zwykłym proszku. Można ew. płynem do mycia naczyń.


a niby czemu zepsuja sie??? ja wypralem i dzwijaja sie nawet lepiej niz przed praniem
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

gucio

  • Gość
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 28, 2009, 00:55:19 am »
ja w swoim rozebrałem i sam złożyłem. ciężko jest to poskładać, ale nie znalazłem sposobu na poprawę zwijania. u mnie problem dotyczy wszystkich pasów :(

miras404

  • Gość
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 13, 2010, 00:26:27 am »
Zamieszczam jak należy zamontować pasy:
zwijacz przód



koniec pasa tył



gniazda pasów tył



pasy tył środek




pasy tył zwijacz




niestety przy pasach przednich na środkowym słupku u góry i przy zapięciu pasów mam pogrzebane i byłbym wdzięczny jakby ktoś porobił fotki i dodał do tematu jak to należy zmontować prawidłowo

punisher

  • Gość
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2010, 13:54:14 pm »
Nie polecam rozkręcania pasów i wyciąganie sprężyny ponieważ nie da się ich ponownie złożyć poprawnie. A jeśli już to sprężyna wystrzeli po kilku razach używania. Lepiej kupić na szrocie pasy za 15 PLN/szt. w bardzo dobrym stanie. Jeśli pasy są całkowicie zwinięte np. leżą na półce u kogoś to aby je rozwinąć trzeba przez 10 minut cierpliwie je ustawiać w pozycji idealnie pionowej i lekko szarpać aby je całkowicie rozwinąć. Nie znaczy że są uszkodzone - to nomalny objaw. Natomiast jeśli zacinają się podczas zapinania i sypiemy "kur*".m.i warto od razu wymienić.

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4037
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 16, 2010, 18:42:37 pm »
A ja pójdę krok dalej i napiszę, że nie należy ani rozbierać i naprawiać pasów, ani kupować używanych jeśli chce się mieć inne. Pasy to coś ratującego życie i powinny być w idealnym stanie, nie naprawiane i nie używane w trakcie wypadku. Większość ludzi po wypadku pasów wcale nie zmienia, więc kupując na złomowisku możemy zawsze na takowe trafić.
Mój system to linux:

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1136
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2010, 17:14:56 pm »
swego czasu rozebrałem tylne zwijacze i troszkę naciągnąłem sprężynę, fakt - zwija bez problemu ale za to pasy zrobiły się straszne czułe na szarpnięcia i zaraz się blokują - miałem je wymienić ale i tak Poldek jest już autem typowo rekraacyjnym i nikt nie jeździ z tyłu więc ten drobiazg już nie przeszkadza :wink:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )
Citroen C4 10' ( Lucek )

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 732
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Odp: pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2017, 08:08:25 am »
odgrzebuję temat . Będę wymieniał pas przedni od strony kierowcy ,i byłbym wdzięczny o wskazówki dotyczące demontażu tego pasa aby czegoś nie uszkodzić ,szczególnie chodzi o górną część   <ok>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4506
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2017, 11:26:28 am »
Nic szczególnego, zwyczajnie odkręcasz wszystko, ale polecam zacząć od zdjęcia osłony rolki i zablokowania jej czymś, np. dużym kawałkiem gumy żeby się to nie zwinęło. Mnie osobiście całkiem zwiniętych pasów nie udało się już uratować.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2281
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 05, 2017, 11:38:53 am »
zwróć uwagą na kolejność podkładek mocowania na tunelu i na progu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 732
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Odp: pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 05, 2017, 12:03:41 pm »
oki i dzięki za pierwsze cenne sugestie  <ok> i dzisiaj będę próbował  <ok>

i jeszcze jedno ,to są pasy regulowane na wysokości ,jak płynnie o puszczać i podnosić ten pas ,bo u mnie jakoś to drętwo idzie tzn. blokuje się  na jednym poziomie i ani rusz w jedną i drugą stronę  <co>
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2017, 12:06:12 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 05, 2017, 15:37:29 pm »
Bo to tak ma być. To nie jest płynna regulacja a kilka wybranych pozycji. Chyba ze 4 czy 5. Mechanizm regulacji jest w słupku i od niego odkręca się pas.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 732
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Odp: pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 05, 2017, 21:05:35 pm »
 no tak to już wcześniej obczaiłem ,tylko chodzi mi o to jak naciskać na ten mechanizm w słupku ,? żeby to się przesuwało ,bo w/g mnie coś jest nie tak z tym mechanizmem ? nie daję rady przesunąć ? Może jakieś wskazówki ? <co>

Pas już "nowy" jest zamontowany  <ok>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2281
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: pasy bezpieczeństwa
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 05, 2017, 22:35:13 pm »
montuje się pasy stare który były lub nowe. "nowych" się nie montuje. pasów o nieznanej przeszłości się nie montuje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.