Autor Wątek: Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?  (Przeczytany 14023 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 12, 2008, 22:25:56 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja co prawda jeszcze na szeregowo nie zrobiłem, bo dzisiaj dużo ważniejszych rzeczy do zrobienia, ale już kupiłem wąż - do gorącej wody gumowy. Ten od hamulców teoretycznie się nadaje, ale jest go ciężko ścisnąć opaską, czy wcisnąć na większą średnićę więc mogłoby cieknąć.

Kolejne pytania:

Będę musiał ściągnąć wąż z wejścia na nagrzewnicę. Na czym to siedzi (plastik, metal)?
Jak to zrobić żebym tam czegoś nie urwał, bo pewnie byłby niezły problem.

Przy okazji propozycja do któregoś z moderatorów - może wydzielić by wątek o szeregowym podłączeniu parownika? Nie chciałem zaczynać nowego tematu w LPG, bo tutaj już kilka postów na ten temat jest.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 13, 2008, 11:04:24 am »

sergiej

  • Gość
Uszczelka wymieniona, nie przegrzewa się, węże i zbiorniczek wyrównawczy się nie nadymają.
Wg mechanika uszczelkę wykończył gaz - większa temperatura spalania, cała była przypieczona do głowicy i kadłuba. Więcej zobaczę jak będę miał ważne badania techniczne - czyli pewnie nie prędko.

Do naprawy została tylko nagrzewnica, prawdopodobnie przeszczep z Poloneza Truck Plus.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 13, 2008, 17:20:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13972
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
goowno nie mechanik
uszczelka zawsze jest "przypieczona" do kadluba i glowicy
ale najlatwiej zrzucic wine na gaz ,bo przeciez gaz niszczy silniki (,ale tylko tym ,ktorzy go nie maja)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 13, 2008, 19:53:15 pm »

sergiej

  • Gość
tylko, że z tej co mi wymontował to za dużo nie zostało oprócz tej blachy (szkieletu) przy cylindrach została  cienka warstwa tego czegość ciemnego (reszty wyraźnie brakuje - wyszczerbione), oraz przestrzenie gołej blachy. Natomiast widziałem u niego drugą uszczelkę od poloneza firmy morpak, która ma o wiele mniejsze braki. Ja się na mechanice znam, tak że umię zrobić dużo z samochodem, ale raczej prostszych rzeczy, z silnika to tylko olej i świece wymienić ;)
Faktem jest, zaistnienie awarii tuż po zainstalowaniu instalacji gazowej.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 13, 2008, 21:29:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13972
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak tuz po zainstalowaniu to jak ci gaz mogl odrazu spalic uszczelke?
moze glowica byla juz sciagana i jakies ciecie dali super hiper paste uszczelniajaca na ktora cie sie przykleila uszczelka do wszystkiego czego dotykala
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 13, 2008, 21:33:40 pm »

sergiej

  • Gość
samochód mamy od nowego, głowica nie była ściągana - chyba, że w ASO dla przyjemności sciągali (nie było problemów, nic nie napisali), gaz przejechał już całe ~3000-3500 km

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 13, 2008, 21:41:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13972
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fabryczna uszczelka powinna zejsc bezproblemowo
moze poprostu mocniej przywarla i jak twoj mechanik szarpna glowica to rozerwal uszczelke w jednym miejscu ,a pozniej juz sie poprula

3kkm to strasznie duzy dystans :]  ,moj juz 130kkm zrobil na LPG i jeszcze glowica nie byla sciagana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 13, 2008, 21:52:11 pm »

sergiej

  • Gość
Ja też mam nadzieję, że więcej głowicy nie będę musiał ściągać. Do czasu uzyskania przeglądu nie będę miał raczej okazji testować samochodu :(, tylko nagrzewnicę muszę zrobić do porządku i tyle.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 12, 2008, 02:35:36 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
odgrzewam temat. mam olej w układzie chłodzenia- jasne uszczelka poszła w krzaki. goetze! pytanie- jak i czym wypłukać układ chłodzenia z tej mazi olejowo- petrygowej?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 12, 2008, 08:47:18 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Kup sobie srodek do plukania/czyszczenias ukl chlodzadzych. Cena okolo 10PLN a nawet dziala
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 12, 2008, 09:13:03 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
panowie czy przegrzanie silnika jest rownowazne z wywaleniem uszczelki?
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 12, 2008, 11:25:40 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "brudny#1924"
panowie czy przegrzanie silnika jest rownowazne z wywaleniem uszczelki?


niekoniecznie, różnie to bywa. Poza tym zależy jakie przegrzanie - skali zabrakło dla strzałki, czy jak :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 12, 2008, 12:01:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13972
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "brudny#1924"
panowie czy przegrzanie silnika jest rownowazne z wywaleniem uszczelki?

jakby tak bylo to bym czesciej zmienial uszczelki niz tankuje
OHVka dobrze znosi przegrzania ,co jednak nie znaczy ,ze mozna sobie caly czas jezdzic na 130*C
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 12, 2008, 15:32:07 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
nie no nie bylo tak zle.jak pokazalo sie przy czerwonym to od razu zgasilem samochod.a znajmoy mi powiedzial ze to juz przegrzanie i uszczelka poszla.tylko ze nie jestem pewien co do tej uszczelki,bo oleju w ukladzie chlodzenia nie ma,ani zadnych wydzielin przy korku oleju,ani nie wydziela jakiejs pary z tlumika przy odpaleniu.
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 12, 2008, 18:29:47 pm »

wiciu

  • Gość
być może przeżyła, okaże się to w ciągu następnych ~ 2 miesiecy
w każdym razie bacznie obserwuj wskaźniki i silnik, czy nie ma wycieków

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 13, 2008, 19:25:52 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "brudny#1924"
.jak pokazalo sie przy czerwonym to od razu zgasilem samochod
Tak sie nie powinno robic, trzeba zostawic wlaczony silnik na wolnych obrotach io ma tak pracowac dopóki nie ostygnie do temp 90*.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 13, 2008, 19:32:09 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
OZi1845, jak ma ostygnac niby jak susza w ukladzie chlodzenia ?
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 13, 2008, 19:36:20 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Brak plynu w ukladzie chlodzenia to nie wszystko. W koncu w jakims celu jest tez olej w silniku.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 13, 2008, 21:14:31 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "brudny#1924"
jak ma ostygnac niby jak susza w ukladzie chlodzenia ?


mam nadzieję, że nie zalałeś zimnej wody/płynu od razu po zgaszeniu :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 13, 2008, 21:44:13 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
BARTEK#1925, samobójcą nie jestem....poczekałem aż przestygł i zalalem nie zminej bo ze stacji benzynowej kupionej wody i tak dojechalem do domu
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015