Autor Wątek: Rover - gaśnie  (Przeczytany 8917 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 18, 2008, 17:52:07 pm »

Arnold

  • Gość
Ja jechałem na odpiętym jednym wtryskiwaczu 50 km i zatrzymywałem się i ani razu mi silnik nie zgasł :)

Jeśli chodzi o czujnik temperatury to wg mnie on nie ma wpływu na ogólną pracę silnika, jedynie na odpalanie i pracę na zimnym. Jeździłem z nim odłączonym kiedyś prawie miesiąc i nic nie miało prawa przerywać, gasnąć, prychać. Gdyby był uwalony nigdy by nie odpalił od kopa, najwcześniej po kilku(nastu) próbach.

Wysuwanie wniosków, że pompa jest dobra bo silnik się wkręca na obroty to wg mnie tak jakby powiedzieć, że jak koła się kręcą to samochód jest sprawny i można śmiało jechać. No ale dobra...

Zostają wtryski. W artykułach jest opis Bociana o czyszczeniu wtryskiwaczy i listwy wtryskowej, ale tam nie masz dostępu.
Tutaj i tutaj masz alternatywne linki. Trochę rozjechane, ale powinny działać.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 19, 2008, 10:48:57 am »

Eddek

  • Gość
Poczytalem i juz cos wiem, w przyszlym tygodniu sie tym zajme, bo na jutro auto musi jechac, a na LPG problemow nie ma w ogole, wiec sprawa jest w zawieszeniu do poniedzialku. Pozniej sie sciekawie w jakim stanie sa wtryskiwacze.

[ Dodano: 19 Kwi 2008 18:05 ]
Zrobilem jeszcze runde po obwodnicy, coby zobaczyc jeszcze raz jak sie auto zachowuje i generalnie wyglada to tak, ze na wolnych obrotach silnik chodzi w zaleznosci od czynnikow niewiadomych albo rowno jak trzeba, albo lekko nim szarpie i ma ciut niskie obroty. Po przegazowaniu zwykle wraca do tego drugiego stanu. W czasie jazdy zachowuje si etak, ze do mniej wiecej 5k rpm ciag jest sredni i czasami przykangurzy delikatnie, a powyzej 5k jakby sie normuje i dostaje kopa. Generalnei w III biego idzie go rpzpedzic do licznikowego 120-130kmh, ale dopiero powyzej tych 5k zaczyna sie naprawde zbierac.

W poniedzialek/wtorek sprobuje sie sciekawic za wtryskiwaczami i zobaczyc w jakim sa stanie. Sprobuje tez znalesc w koncu jakis serwis, ktory zmierzy mi cisnienie na listwie, bo na razie bylem u 2 i stwierdzili, ze "przewod jest zaprasowany i trzebaby sie wcinac w niego, a pozniej go skladac do kupy".

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 19, 2008, 19:50:03 pm »

Arnold

  • Gość
Ale jaki kurna przewód? Pisałem Ci jak mi Senn mierzył ciśnienie. A byłem wtedy trzeźwy wiec pamiętam :mrgreen: ;)

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 28, 2008, 15:52:17 pm »

Eddek

  • Gość
Senn mi powiedzial, jak zmajstrowal ta swoja przelotke i ja takiej nie jestem w stanie wykonac, wiec musze wyknimic co innego :)

W efekcie pytam: jaka srednice wewnetrzna ma waz paliwowy przed listwa wtryskowa? Zebym wiedzial jakiego trojnika szukac :)

[ Dodano: Sro 30 Kwi, 2008 ]
Znaleziony winowajca calego zamiaszania z silnikiem. Naturalnie rzeczy, ktore byly ropbione u fachowcow sie skresla czyli winny byl rozrzad. Zadne tam pompy czy wtryskiwacze :] Najprosciej na swiecie rozrzad byl przesuniety o jeden zabek. Dzis auto odebralem z poprawek i jeszcze musze go przetestowac pod wiekszym obciazeniem, ale jak an razie wydaje sie, ze juz alles gra :)

[ Dodano: Sro 21 Maj, 2008 ]
Mniej wiecej tydzien temu problem powrocil. Nie z tak drastycznym efektem, jak poprzednio, ale znow zaczyna sie szarpanie i nierowna praca. Ponownie problem wystepuje tylko na benzynie i zarowno na zimnym jak i na goracym motorze.

Rozrzad jest ustawiony OK i teraz szukam dalej przyczyn zachowania sie silnika w taki glupi i nieprzystajacy porzadnemu samochodowi.

Pytanie #1: Czy wtryskiwacze da sie wyciagnac z listwy bez sciagania kolektora dolotowego i co tylko, poprostu boje sie to ruszac, ze strachu przed brakiem umiejetntnosi w skladaniu tego spowrotem.

Pytanie #2: Jak sprawdzic dzialanie czujki temperatury silnika dla ECU?

Pytanie #3: Co jeszcze moze byc przyczyna tych anomalii, poza elementami do tej pory wykluczonymi? Przypominam, ze przez jakis tydzien-dwa po poprawie rozrzadu Poldek zapierdzielal az milo.

[ Dodano: Czw 22 Maj, 2008 ]
Dzis przy przejazdzce wyszla jedna kwestia. Silnik ma problem na wolnych, ma problem ciagnac w przedziale 2-4k rpm, kolo 4500-5000 rpm jest ogromna dziura w mocy, ale od 5500-6000 w gore az do odciecia to ciagnie jak opentany. Wciska w fotel jak fabryka przykazala. Teraz juz kompletnie zglupialem i nie wiem o co mu chodzi. :/

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 22, 2008, 19:24:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Odświeżam na prośbę kolegi Eddek_MKP.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 22, 2008, 20:49:28 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
1 . wtryskiwacze da sie wyjac bez odkrecania kolektora ssacego
przy montazu trzeba uwazac na oringi !!, ostatecznie przed montazem smarowac slina :D

2 czujnik, mierzy sie opornosc w zaleznosci od temp i porownuje wartosci powinny byc tu na forum albo na roverkach najlepiej w garku z woda

3 sonda ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 22, 2008, 21:08:09 pm »

Eddek

  • Gość
Sonda jest OK w/g wszystkich pomiarow u wszystkich specow u jakich bylem.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 22, 2008, 21:43:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
a mierzyłeś kompresje?? może masz to co ja ostatnio czyli uciekła mi kompresja na jednym z cylindrów. Podejrzewam że to wina kapsla na jednym z zaworów. Jak naprawie silnik to powiem czy to powiem czy pomogło... Szczegóły w temacie o zamkach zaworowych do rovera.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 22, 2008, 21:59:25 pm »

Eddek

  • Gość
Na LPG nie ma najmniejszych problemow z osiagami, na benzynie na wysokich obrotach (>5500 rpm) tez ciag jest w normie, problem wystepuje tylko na benzynie i tylko ponizej 5500 rpm.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 22, 2008, 22:04:27 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Eddek_MKP, z ciekawości co z tą pompą paliwową w końcu? Miałeś niby sprawdzić, ale pisałeś o zrobieniu rozrządu. Sprawdziłeś tą pompę w końcu czy nie ?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 22, 2008, 22:35:28 pm »

Eddek

  • Gość
Nie zrobilem, bo w promieniu 120km nie ma przelotki, ktora moznaby wpiac miedzy kolanko a listwe wtryskowa i sprawdzic cisnienie. Jak sie w koncu zmusze, to potne przewod paliwowy i wmontuje tam jakis trojnik na manometr.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 22, 2008, 23:10:09 pm »

Eddek

  • Gość
Wszystko fajnie, tylko w Roverku to kolanko jest przykrecane do listwy na 2 wkrety, a przewod w kolanko jest zaprasowany. W takim ukladzie najlatwiej bedzie chyba zanabyc trojnik psiakis, manometr psiakis, opaski psiakies i poskladac to do kupy na przewodzie paliwowym. Jutro pojade do Casto, zobacze co jest dosepne i co mozna z tego wymyslic ;)

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 22, 2008, 23:19:00 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Eddek_MKP, oryginalnie ten przewód też był zaprasowany.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 23, 2008, 09:11:49 am »

Eddek

  • Gość
No tak, ale w OHV z tego co widze na fotach jest on przykrecony na gwint do listwy, a w roverku jest przykrecany na wkrety.

[ Dodano: Pią 23 Maj, 2008 ]
Poza tym, wadliwosc pompy paliwa wydaje mi sie raczeni nieuzasadniona, skoro na wysokich obrotach, gdy paliwa jest potrzeba wiecej, bo wtryski  sie otwieraja czesciej, wszystko chodzi super jak zyletka, to pompa musi byc sprawna. Tak przynajmniej nakazuje logika.

[ Dodano: Pią 23 Maj, 2008 ]
K..a, juz trace sily na tego dziada. Dzis zrobilem jakies 60km po miescie i okolicach, z przydepem i lekko i k..a dzis mu przeszlo. Dzis chodzi jak przecinak, nawet Clio i Swetra objechalem na swiatlach. K..a nie wiem juz co z nim zrobic.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 05, 2008, 12:25:47 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Eddek, widziałem że trafiasz w potencjometr ;) Skąd wiesz, że to właśnie to, że tak zapytam? Nie masz kogoś na podmiankę do sprawdzenia?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 05, 2008, 12:38:24 pm »

Eddek

  • Gość
No wlasnie zadnego na podmianke nie mam. A doszedlem do tego, jak rozmontowalem listwe na czesci, poczyscilem wszystko i sprawdzilem jak wtryskiwacze pluja, to wszystko daje ok. TPS wyglada teraz tak, ze poza ruszaniem sie w osi obrotu, daje sie nim jeszcze ruszac na boki :) Pozatym jak go lekko odchylic, to silnik lekko podnosi obroty (tak do 900-1000) i zaczyna pracowac rowno.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 05, 2008, 13:24:30 pm »

Sebaaa

  • Gość
Ja mialem podobny problem na benzynie, zabkowanie bylo tak mocne jak na filmach komediowych :P, dawało sie w gaz przez chwile mulil i nagle wyrywał ( jednak jak sie potem okazało to było takie wrazenie bo najpierw nic nic potem nagle jedzie i wydawało sie ze idzie jak zwykle) Po wymianie pompy wrócilo wszystko do normalnosci. Zainstalowałem wlacznik pompy reczny co by czasem nie chodzila na sucho i nie dopuscic do jej przytarcia. OStatnio gdy przyszlo mi do jechania na benzynie problem powrócił, nie w taki drastyczy sposób ale jest znowu to samo. Dodam ze na wolnych jest wszystko ok i zeby nie to iz musialem jechac na benzynie to bym sie sam nei domyslił ze znowu jest nie tak. :)

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 05, 2008, 19:24:48 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Miałem podobny problem jak przez dłuższy czas jeżdziłem na lpg,poprostu niemiał siły na pb, kupiłem takie ustrojstwo  w płynie ,dodatek do pb , do czyszczenia wtryskiwaczy.Przegoniłem go zdrowo  i wszystko wróciło do normy.Od tego czasu  przeganiam go na pb i narazie zdaje to egzamin.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 05, 2008, 23:29:37 pm »

Eddek

  • Gość
Bez urazy mareks#1181, ale wkurza mnie juz to biadolenie o LPG prawde powiedziawszy. Kazdy jeden diagnosta psioczy, ze LPG = ZUOOO. I nie wazne jest, ze na LPG problemow zero i silnik chodzi jak szwajcarski zegarek, a instalacja ma ledwie pol roku i na kazde 300km, 30-50km jest robione na benzynie i to calkiem zdrowo pociskajac.

STP-Formula do czyszczenia wtryskiwaczy tez byl lany, zreszta jak juz pisalem, wczoraj rozebralem i wyczyscilem listwe wtryskowa i wtryskiwacze. Dzialaja i to calkiem sprawnie, wiec to mozna zostawic w spokoju.

Obecnie szukam jakiegos pozycznego TPS, bo za nowke mi zawolali od 180 w super-ekstra promocji do 480zl w detalu.

Rover - gaśnie
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 06, 2008, 07:11:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Eddek_MKP, zdobadz przepustnice na podmianke.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb