Autor Wątek: Problemy z odpaleniem - proszę o poradę  (Przeczytany 10246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« dnia: Kwiecień 23, 2008, 09:49:02 am »

Frogulus

  • Gość
Kiedyś o to pytałem, ale nikt konkretnie nie odpowiedział... Poza tym problem na jakiś czas zniknął, ale niestety powrócił.

Samochodzik nie zawsze odpala za pierwszym razem.
Przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, obroty skaczą na 2 tys, po czym opadają, ale niestety czasami aż za bardzo (do zera).
Czasami na zimnym silniku, czasami na ciepłym. Odpala tylko na benzynie. Nie jeżdzę na rezerwie - jest pół baku.
Zaczynam tracić cierpliwość. Nie godzę się na to że "to tylko Polonez". Ma odpalać na dotyk jak przez ostatnie 2 lata!! :)

Co radzicie sprawdzić/wymienić. Bardzo proszę o konkrety

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2008, 09:57:08 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Odnośnie zimnego, to czujnik automatycznego ssania. U mnie pękło i łapało wodę. Ew. filtr paliwa, jak nie był długo wymieniany. Albo zacząć tankować lepsze paliwo ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2008, 12:48:00 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Odnośnie zimnego, to czujnik automatycznego ssania. U mnie pękło i łapało wodę. Ew. filtr paliwa, jak nie był długo wymieniany. Albo zacząć tankować lepsze paliwo ;)


Gdzie szukać tego czujnika? Ile toto kosztuje i dlaczego nie rozdają za darmo?  :wink:

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2008, 12:55:34 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak otworzysz maskę to na termostacie masz 2 czujniki. Do jednego idą 2 przewody - to jest do wskaźnika na desce, a ten z jednym przewodem jest do automatycznego ssania. Działa on w taki sposób, że gdy auto jest zimne, to na przewodzie mamy masę, a jak się nagrzeje, to ją rozłącza.( Albo na odwrót  :?:  :roll: ) Ale raczej tak jak napisałem. Możesz sprawdzić zwykłym miernikiem czy działa. A kosztuje poniżej 20 zł napewno. Uważaj przy wkręcaniu, żeby nie ukręcić jakby co. I żadnej uszczelki pod to, bo ten czujnik ma gwint stożkowy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2008, 12:57:08 pm »

groobas

  • Gość
Podepne sie pod temat. Silnik 1.4 rover, polonez stał przez jakieś 2 tygodnie, gdy w koncu do niego wsiadłem odpalił na dotyk. Następnego dnia jednak pojawił się "problem" tego rodzaju, że przekręcając zapłon czekam 2  - 3 sec pompa pracuje po czym przekręcam i cisza na 2 - 3 sec po czym odpala od 1 obrotu. Nie ma zasady kiedy tak jest i na ciepłym i na zimnym róznie mu to wychodzi, myślałem ze akumulator troche osłab przez te 2 tydonie ale po podładowaniu dalej tak samo. Gdzie szukać problemu ?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2008, 15:37:41 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Jak otworzysz maskę to na termostacie masz 2 czujniki.


Powiedz proszę w którym miejscu jest termostat i jak wygląda (plastik, metalowa część)?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 23, 2008, 17:51:28 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Metalowa - dokładniej aluminiowa. Na wprost środka maski, jak otworzysz. Z lewej strony wchodzi gruby wąż, a z prawej wychodzi. Od góry masz 2 czujniki wkręcone.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2008, 20:29:36 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Metalowa - dokładniej aluminiowa. Na wprost środka maski, jak otworzysz. Z lewej strony wchodzi gruby wąż, a z prawej wychodzi. Od góry masz 2 czujniki wkręcone.


No... znalazłem i wykręciłem... Ale mogłeś mnie ostrzec żebym poczekał aż silnik dobrze ostygnie lub żebym układ chłodzenia odpowietrzył przed wykręceniem  :P
A tak - nieco sobie komorę silnika zachlapałem  :wink:
Na szczęście miałem nieco wody w zapasie...

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2008, 20:53:01 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Frogulus, Po prostu nie myślałem, że ktoś za grzebanie przy termostacie weźmie się przy ciepłej cieczy :P Ale grunt, że się nie poparzyłeś, a uczyć się najlepiej na błędach i to świetnie, gdy są to cudze błędy ;)

A wogóle, to już wiesz czy to było to czy nie? :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 24, 2008, 21:16:33 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Frogulus, Po prostu nie myślałem, że ktoś za grzebanie przy termostacie weźmie się przy ciepłej cieczy :P Ale grunt, że się nie poparzyłeś, a uczyć się najlepiej na błędach i to świetnie, gdy są to cudze błędy ;)

A wogóle, to już wiesz czy to było to czy nie? :)


Byłem tak przejęty ubytkiem wody w układzie, że wkręciłem czym prędzej... Grunt że wiem jak to wygląda i jak wykręcić. Zauważyłem tylko, że musiałem do układu dolać więcej wody niż mi "się wylało", tak więc zobaczę jak będzie się samochód zachowywał teraz.
PS. Żeby sprawdzić czy czujnik działa muszę sprawdzić czy jest na nim opór (tzn. czy przewodzi prąd)?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 24, 2008, 21:20:49 pm »

Kwito

  • Gość
wymien czujnik,nie jest drogi,u mnie rowniez byl to czujnik temperatury cieczy chlodzacej.

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 24, 2008, 21:21:23 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Frogulus"

PS. Żeby sprawdzić czy czujnik działa muszę sprawdzić czy jest na nim opór (tzn. czy przewodzi prąd)?


Dokładnie. Będziesz miał przewodzi / nie przewodzi wcale. Ale jak już pisałem, nie jestem pewien jak jest na zimnym, ale chyba właśnie przewodzi. Możesz to sprawdzić bez wykręcania. Bierzesz miernik, nastawiasz na pomiar oporu, chyba że masz z funkcją mierzenia przejścia, jedną końcówkę przykładasz do obudowy termostatu, a drugą do przewodu, który z tego czujnika wychodzi. Mierzysz na zimnym, później odpalasz auto i czekasz aż się nagrzeje i będziesz już wiedział co jest grane.

[ Dodano: 24 Kwi 2008 21:22 ]
Cytat: "Kwito"
wymien czujnik,nie jest drogi,u mnie rowniez byl to czujnik temperatury cieczy chlodzacej.


Czujnik temperatury cieczy nie ma nic do rzeczy. Może ewentualnie oszukiwać przez to wskaźnik na desce.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 26, 2008, 19:38:50 pm »

Frogulus

  • Gość
Dolanie płynu do chłodnicy póki co nie pomogło - pozostawiony na godzinkę przed sklepem odpalił za drugim razem :(. Jutro badam miernikiem czujnik. Jak nie pomoże - to się załamię...

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 26, 2008, 19:40:13 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Frogulus, mogłeś wziąć kogoś do pomocy, i przy odpalaniu trzymałby przewód z tego czujnika przyłożony do jakiejś metalowej części. jeśli to byłoby to, to też by odpalił.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 26, 2008, 20:00:45 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Frogulus, mogłeś wziąć kogoś do pomocy, i przy odpalaniu trzymałby przewód z tego czujnika przyłożony do jakiejś metalowej części. jeśli to byłoby to, to też by odpalił.


Nie za bardzo rozumiem... Ale i tak rada póki co nieprzydatna - dopiero jutro pożyczam miernik...
Sprawdzę jak pisałeś wcześniej - czy przewodzi na zimnym a potem czy jest zmiana na ciepłym...

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 26, 2008, 20:10:35 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Frogulus, chodzi o to, że jak przewodzi na zimnym, to na przewodzie masz masę auta. Czyli jeśli czujnik jest popsuty, zdejmiesz z niego ten przewód i dotkniesz nim masy, to wychodzi na to jakby czujnik zadziałał.

[ Dodano: 26 Kwi 2008 20:28 ]
Cytat: "groobas"
Podepne sie pod temat. [...] Gdzie szukać problemu ?


A rozrusznik już był kiedyś robiony? Może problem ze samą stacyjką. Ja chyba od tego bym zaczął.
Ewentualnie możesz podmienić kluczyk na inny z kompletu, ja tak w starym Caro miałem, że jak się stacyjka nagrzała, to trzeba było poczekać aż ostygnie i wtedy z miejsca zapalał. Po zmianie kluczyka jak ręką odjął.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 27, 2008, 13:49:31 pm »

Frogulus

  • Gość
Zmierzyłem...

Najprostszy z możliwych mierników. Wyskalowany na 2000 omów. Przy zetknięciu końcówek miernika (czyli gdy przewodzenie prądu jest idealne) pokazuje 001.
Wyniki pomiarów - jedna końcówka miernika do kabelka (po zsunięciu gumowej osłonki czujnika), druga końcówka do obudowy termostatu.
Zimny silnik - wyświetlacz pokazuje wartość 104 - pomimo dotykania w kilku punktach termostatu wartość zawsze taka sama (czyli prąd przewodzi, ale nie idealnie)
Ciepły silnik - wyświetlacz pokazuje wartość 74 - ale dotykanie w różnych miejscach obudowy termostatu powoduje skoki wyświetlanej wartości do ponad 1000 (jednak po dokładnym dociśnięciu wraca do około 74).

Jak to zinterpretować?

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 27, 2008, 13:55:19 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Frogulus, biorę miernik i idę do auta, stoi zimne od wczoraj ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 27, 2008, 14:08:58 pm »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "matucha"
Frogulus, biorę miernik i idę do auta, stoi zimne od wczoraj ;)


Matucha, po zmierzeniu "na zimnym" przegoń go porządnie po centrum miasta, żeby się dobrze nagrzał :D

Problemy z odpaleniem - proszę o poradę
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 27, 2008, 14:09:29 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Na zimnym miałem 1 Ohm, na ciepłym pokazywało przerwę przy maksymalnej skali u mnie 2 MOhm.

A na przerwę wskoczyło powyżej ruszenia się wskazówki w kabinie. Stawiam, że to było jakieś 60 stopni. Wynika z tego że masz czujnik do wymiany.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)