Autor Wątek: rozrzad w fiat dohc  (Przeczytany 10460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rozrzad w fiat dohc
« dnia: Maj 08, 2008, 21:42:12 pm »

danio-1979

  • Gość
mam powarzny problem. natomiast padła mi głowica (zawory zapadniete i krzywki wydechowe utarte) kupilem druga glowice ale ona ma tez utarty wałek wydechowy. moje pytanie brzmi nastepująco.  czy walek rozrzadu w dohc ssący jest taki sam sak wydechowy bo z dwóch glowic chciałbym zmontować jedną ,a nowy walek u świątka kosztuje 1000zl(sportowy)

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2008, 00:36:55 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Silnik dohc fiata ma identyczne walki ssace  i wydechowe- nazywany jest Twin Cam czyli w dosłownym tlumaczeniu " blizniacze walki  :). Róznice w czasach i wzniosie wystepuja w zaleznosci od rocznika i modelu -jednak zmiany czasów  sa na tyle minimalne ze dowolny walek który zalozysz na miejsce zuzytego bedzie pracował dobrze. Zaleca sie stosowanie walków (i głowic) Argenty 2.0 IE -sa najmlodsze, wykonane z lepszego materialu i maja najdluzsze czasy :mrgreen:  Walki mozesz załozy nawet od cromy- pasuja tylko na wydechu/ssacym w zaleznosci od rocznika trzeba odciac mocowanie aparatu zaplonowego - ale nie polecam -maja nizsze wzniosy i mniejsze czasy - 1800 na wtrysku osiaga 90 Km podczas gdy gaznik w 132 mial 111 Km. Uwaga powyzsza nie dotyczy walka wydechowego z napedem aparatu w głowicy -jezeli posiada sie taki walek i aparat w glowicy najtaniej  i najszybciej jest go dac do napawania gdyz dobre walki z napedem pod aparat sa mocno deficytowym towarem   i kosztuja odpowiednio. Ustawienie walków jest realizowane przez rózne kola rozrządu- maja inaczej nabite/wiercone znaki. Czesc walków od wersji 1600 posiada wezsze(chodzi o szerokosc) krzywki na walkach.

Ps popracuj troche nad ortografia bo az oczy bola  :roll:  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2008, 21:36:45 pm »

danio-1979

  • Gość
a jak mozna rozpoznać walki rozrzadu. obecni mam prawdopodobnie glowice od 2.0 na szrocie kupilem drugą i facet powiedzial ze jest od 1.8 . a co do kół rozrządu czym sie różnia 2.0 i  1.8 i jaki bedzie efekt stosując walki i kola od 2.0 do 1.8 lub czy mozna zostawic kola od 1.8 a walek od 2.0

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2008, 21:47:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
głowice masz takie same, różnica w silnikach jest w bloku.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2008, 16:08:14 pm »

danio-1979

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
głowice masz takie same, różnica w silnikach jest w bloku.

glowice wiem ze są takie same ale chodzi mi o wałki rozrządu i koła zębate

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2008, 11:49:41 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kola zebate od 1.6/1.8/2.0 sa minimalnie inne - maja w troche innym miejscu nabite znaki do ustawienia ale silnik bedzie dzialal zarowno na walkach jak i kolach od innej pojemnosci.
Te silniki posiadaj bardzo duza wpolzamiennosc czesci  :) Tloki, glowice, caly osprzet jest wzajemnie zamienny, na upartego do bloku od 1800 mozesz zaladowac wal od 2.0 oraz rozwiercic pod tloki 86mm i uzyskac 2140cm3  :mrgreen:  Oczywiscie wymaga to pewnych zaawansowanych przerobek ukladu korbowo-tlokowego-korby od 1600 i specjalne nizsze tloki aby w nizszym bloku zmiescic wal o dluzszym skoku oraz zeszlifowanie przeciwwag na wale oraz kilka innych modyfikacji tego typu ale jest to do zrobienia (jezeli wiesz jak sie do tego zabrac). W osprzecie roznych wersji i rocznikow wystepuja pewne roznice wiec nalezy sobie z tego zdawac sprawe podczas modyfikacji -np tloki maja rozna wysokosc od plaskich po takie z garbem 8mm wiec mozna nimi regulowac stopien sprezania, lapy silnika i wydech od 131 supermirafiori nie pasuja do poloneza, nowsze kola rozrzadu od lanci maja inne odsadzenie niz te od 132 itd
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2008, 16:39:05 pm »

-Automatic-

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
głowice masz takie same, różnica w silnikach jest w bloku.
w zasadzie TAKIE same ale diabeł tkwi w detalach  ,a inna jest wanienka komory spalania 1756ccm ma mniejszą a niektóre np wersje 107hp mają inną średnicę (powiększoną ) kanałów dolotowych !

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2008, 22:38:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jezeli chodzi o detale to :
-komory spalania w glowicy 2.0 sa minimalnie wieksze niz w 1.8 - dodatkowe podfrezowania po bokach. Dzisiaj kiedy wiekszosc glowic jest mocno splanowana nie ma to znaczenia zwlaszcza jezel imamy LPG. Te silniki mialy dosc niskie stopnie sprezania
- starsze glowice posiadały nieco inny ksztalt komory spalania, podobnie croma turbo
- zawory ssace maja zazwyczaj 42mm srednicy, jezeli ma sie farta mozna trafic na glowice z fabrycznie wiekszymi zaworami 43.5/43.7(rozne zrodla inaczej podaja)
- głowice maja rózne wyjscia wody na nagrzewnice
-Najczesciej spotykana glowica do 1800 ma numer 4371507, do 2000 róznie- czesto trafiaja sie 4314402/4372281
- nie jest znana fabryczna wysokosc glowicy nie planowanej :roll:  wiec stopien jej splanowania mozna okreslic tylko "na oko". Jezeli planuje sie juz gniazda ssace(lub malo co brakuje) to jest bardzo mocno spalnowana, nie planowana ma okolo 1 mm wiecej.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2009, 21:15:20 pm »

danio-1979

  • Gość
jak rozroznic walki rozrzadu po numerach nabitych na nich

[ Dodano: 23 Lut 2009 21:17 ]
mam dwie glowice i walki maja rozne numeru  a chcialem wykirzystac po jednym walku ssacym do zrobienia glowicy bo one sa nie utarte

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2009, 22:32:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czytać(i pisać) umiesz ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 30, 2009, 18:40:52 pm »

danio-1979

  • Gość
mam pytanko jak ma byc ustawiony znak na kole od aparatu zaplonowego

[ Dodano: 30 Maj 2009 18:42 ]
nie mam nigdzie podane ani w ksiazce ani na kartoniku od paska

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 30, 2009, 21:36:58 pm »

bodzik

  • Gość
"pypek" na wałku ustawiasz w górnym położeniu i przekręcasz o 34 stopnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2009, 22:54:30 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
naciągnij pasek od altka  :wink:  przynajmniej ja tak miałem  :mrgreen:

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 01, 2009, 20:44:03 pm »

danio-1979

  • Gość
e piski sa metaliczne

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 01, 2009, 20:47:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3842
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 02, 2009, 18:03:09 pm »

danio-1979

  • Gość
dzieki za pomoc piski ustaly moze to byla przyczyna troszke za mocno naciagnietego paska

[ Dodano: 02 Cze 2009 18:06 ]
mam jeszcze i  jedna sprawe jakie powinny byc luzy na zaworach mam ustowione 60 i 45 szlifierz tak mi ustawil jak robil glowice i mam wrazenie ze troche klekocza

[ Dodano: 02 Cze 2009 18:07 ]
moze teraz po rozruch powinienem jeszcze raz ustawic????

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 02, 2009, 19:36:51 pm »

bodzik

  • Gość
w najnowszych dohc fabryka zalecała luzy 0,35 ssący i 0,45 wydech; ustawienia 0,45 ssące i 0,6 wydech to takie jakie zalecała fabryka dla starych dohc.

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 02, 2009, 19:39:57 pm »

danio-1979

  • Gość
to ja jak mam ustawic silnik mam z okolo 1976roku wlasnie robilem remont glowicy

[ Dodano: 02 Cze 2009 19:42 ]
nowsze modele ponoc maja nizszy skok krzywki moze dlatego jest zalecana inna przerwa.

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 02, 2009, 20:42:31 pm »

bodzik

  • Gość
W nowszych wzniosów nie sprawdzałem. Świątek dla swoich wałków o wzniosie 11 mm zaleca luzy 0,4 mm a poniżej tego wzniosu 0,5 mm.

rozrzad w fiat dohc
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 02, 2009, 23:02:29 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ustaw luzy SS- 0,40; WD-0,50 i będzie git.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;