Autor Wątek: Rover - zamki zaworów  (Przeczytany 4383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - zamki zaworów
« dnia: Maj 17, 2008, 22:19:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

ma potrzebę zmienić dwa zamki zaworów w moim K16 Rovera. Jest takowy element gdzieś dostępny. Jeśli tak to w jakich cenach i w razie czego o co pytać w sklepach.

Starych nie zgubiłem ale prawie przeszły przez kapselek sprężyny zaworowej i boję się że pewnego pięknego dnia mi się to rozepnie. Może da się to jakoś naprawić ??

Może Ktoś ma na zbyciu dobre używki w razie czego tak ze dwa komplety (4 zamki i dwa kapselki sprężyn). Przyznać się kto ma rozebraną głowice na części.

Pozdrawiam i proszę o szybkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2008, 23:46:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma co sie cackac -  wizualnie sprawdz czy sie nadaja do uzytku
z dostepnoscia zamkow jest ogolnie krucho ,czy akurat do rowera da sie kupic to nie wiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2008, 23:55:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Bocian_s#313, wal od razu do OLA, on miał dużo gratów do K16, może jeszcze nie wszystko sprzedał :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2008, 08:20:23 am »

lotoja

  • Gość
Bocian_s#313, mam kompletną głowicę za grosze ale musiałbyś przyjechać do Pabianic

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2008, 09:12:04 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Poszukam zamków w foliowej torbie z drobiazgami...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2008, 10:08:46 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
ECC Babice bym sprawdzil
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 20, 2008, 20:03:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
ECC Babice bym sprawdzil

Dzwoniłem. Na zamówienie za 3 tygodnie...

Na początku obstawiałem że to wina zamków ale jak zdjałem kapselek sprężyny to mnie zatkało:


HGW co się stało. Zatem potrzebuję kapselka sprężyny zaworowej. a może od razu ze dwa komplety.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2008, 20:08:01 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
o kurde , dziwna sprawa, gdyby zawor wpadl do srodka, masakra, moze jakos niepewnie byl zapiety, albo spotkal sie kiedys z tlokiem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 20, 2008, 20:39:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
albo spotkal sie kiedys z tlokiem

Nie ukrywam że jest to prawdopodobne.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2008, 13:49:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no widzisz sam - zamki naprawde ciezko uszkodzic  ,a najczesciej to znikaja w akcji ,a nie niszcza sie
teraz masz wiekszy problem ,ale zycze powodzenia w znalezieniu takiej czesci
od biedy szukaj po szrotach podobnych - wazna jest srednica sprezyny i trzonka zaworu
glebokosci misek sa bardzo zblizone ,choc zamki sa wrecz uniwersalne ,wiec jest duza mozliwosc "wyszrotowania"
ale miske tez sie da
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2008, 21:00:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Inna sprawa że mój silnik miał już ze trzy razy kolizję tłoków z zaworami i nadal jeździ.

Udało mi się zdobyć komplet na jeden zawór czyli miseczkę i zamki w cenie 10zł na szrocie w Iganiach (roverkowcy może go znają...).

Jak poskładam to opiszę od czego się zaczęło i jaki był efekt całej sprawy.

Pozdrawiam

Troche posprzatalem. Pany zamiast ostrzegania to walic warna na przyszlosc. Moze sie skonczy pajacowanie. KGB juz ma warn za OT, ale nadal nie poskutkowalo. Swoja regulke stosuje w kolejnym temacie. - S#1869
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2008, 19:30:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Panowie nowe info w temacie.

udało sie kupić brakujące elementy więc przyszedł czas na składanie. O ile z zamkami zaworowymi nie było problemu to w momencie składania popychaczy zaworowych miałem dylemat bo miałem 20 sztuk i chciałem wybrać te lepsze. część była sztywniejsza a część dość miękka a jedna stała. Coś mnie tknęło aby ją rozebrać. Jaki był mój szok jak w środku  znalazłem ogromnego gluta z czerwonego sylikonu  :evil: :evil:  :evil: . Był on wszędzie nawet a raczej przede wszystkim w zaworku zwrotnym. co się dało wyjąłem co nie poszło siła to sposobem po wymoczeniu go w NITRO. Postanowiłem zatem rozebrać wszystkie. Ile to jeszcze tego nieszczęsnego sylikonu wyskubałem ze wszystkich. W sumie nie wiedziałem jaki będzie efekt moich prac bo po czyszczeniu wszystkie były baardzo miękkie. Stanęło na tym że wsadziłem wszystkie oryginalne z tego silnika czyli po skromnym przelocie 180kkm+ .

po całym dniu składania silnik odpalił.  W pierwszej chwili klepał strasznie ale co najważniejsze silnik chodził zdecydowanie równiej niz przed rozebraniem. Jako że była już 22:30 to nie chciałem warczeć i z usmiechem na twarzy :mrgreen: poszedłem spać.

Następnego dnia odpaliłem znowu aby poczekać na zagrzanie silnika. Na początku znowu klepał ale już zdecydowanie ciszej  :mrgreen: i z każdą chwilą silnik pracował coraz ciszej i równiej :mrgreen:  :mrgreen:.

Nie dacie wiary ale już nie pamiętam kiedy ostatni raz ten silnik chodził tak równo i cicho. Nawet przy zchodzeniu z obrotów. Ogólnie jestem baaardzo miło zaskoczony  :D .

Podsumowując za 30zł (10zł cześci i 20zł chemia) znowu mam auto w pełni sprawne.

Kiedyś postaram się napisać jak rozbiera się popychacze. Może to bedzie metoda na klepiące samoregulatory.

PS. Pozdrowienia dla fachowców składających głowice w silniku rovera na czerwony sylikon.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2008, 22:42:39 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Bocian_s#313"

Kiedyś postaram się napisać jak rozbiera się popychacze. Może to bedzie metoda na klepiące samoregulatory.


Moja metoda jest taka: Bierzemy szklanke, bierzemy deskę - > Szklanka w dłoń i pierd... w deske. Hydropopychacz wyskakuje. Potem wyciskamy olej i po klopocie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 28, 2008, 10:48:45 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
Cytat: "Bocian_s#313"

Kiedyś postaram się napisać jak rozbiera się popychacze. Może to bedzie metoda na klepiące samoregulatory.


Moja metoda jest taka: Bierzemy szklanke, bierzemy deskę - > Szklanka w dłoń i pierd... w deske. Hydropopychacz wyskakuje. Potem wyciskamy olej i po klopocie :)
A potem wycieramy rozbryzgnięty olej ze wszystkiego co było pod ręką...

Moja metoda jest "bezpieczniejsza" ale żeby ją dobrze opisać to prydałoby się zrobić kilka fotek. mam jedną padniętą szklaneczkę więc mam obiekt do fotografowania ale jak to u mnie bywa nie mam czasu aby coś skrobnąć na ten temat... Zatem cierpliwości...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zamki zaworów
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 28, 2008, 12:41:34 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Przesadzasz Bocian. Nic nie bryzga. Przy wyciskaniu olej wylatuje delikatnie, ale metode mozesz opisac.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb