Autor Wątek: Problem z kierunkowskazami w MR 91  (Przeczytany 4460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« dnia: Maj 17, 2008, 23:15:03 pm »

walther

  • Gość
Witam. Mam taki problem z kierunkowskazami. Kiedy włączam lewe lub prawe działają wszystkie zupełnie jakbym włączył awaryjne. Wymieniłem już przełącznik zespolony ale nic to nie dało. W czym może być problem??

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2008, 23:29:14 pm »

santi86

  • Gość
przerywacz kierunkowskazów sprawdzałeś?

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2008, 23:56:39 pm »

walther

  • Gość
Przyznaję że w kwestii elektryki jestem nieco zielony, a gdzie go szukać??

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 18, 2008, 00:12:44 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
wyciagasz zegary w lewym rogu za rura nawiewu.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 18, 2008, 06:56:09 am »

walther

  • Gość
Spróbuję go namierzyć i dam znać jak poszło :)

[ Dodano: 19 Maj 2008 21:50 ]
I się udało. Wymieniłem przerywacz ale problem nie zniknął, sprawdziłem nawet masę i też nic. Po dokładnym sprawdzeniu instalacji okazało się że zwarcie było we włączniku świateł awaryjnych a w zasadzie we wtyczce włącznika, przetarta izolacja na kablach i stąd choinka

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2008, 15:56:19 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
ha  :D nie że teraz bede kozaczył, ale tak Ci miałem pisać żebyś ten przłącznik zobaczył :)
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2008, 21:02:26 pm »

Markoni

  • Gość
Cześć pozdrawiam użytkowników poldemara
Dziś przstał działać mi kierunkowskaz i awaryjne (przez chwilę działają a później nie); zdjąłem zegary i nie mogę znaleźć przerywacza kierunkowskazów i przekaźnika
Słyszę go ale nie widzę, proszę o pomoc w lokalizacjmam
mam poloneza z 1995 GLI wtrysk jednopunktowy

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2008, 21:03:20 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Markoni, sprawdz bezpieczniki. Może tu leży przyczyna.

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 01, 2008, 21:05:54 pm »

Markoni

  • Gość
Cytat: "Piotrek#1923"
Markoni, sprawdz bezpieczniki. Może tu leży przyczyna.

Bezpieczniki sprawdzone,podejrzewam przekaźnik, ale nie wiem gdzie on jest

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2008, 21:50:07 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
W skrzynce bezpieczników. To jest urządznie mikroprocesorowe.... odpowiada za kierunki i jeszcze kilka rzeczy.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2008, 23:14:48 pm »

Markoni

  • Gość
Oprócz tego mikroprocesora powinien być jeszcze chyba przerywacz i przekaźnik. W skrzynce bezpieczników sprawdziłem wszystkie przekaźniki... i są one do czego innego. Wyjmowałem wszystkie, kiedy "pykał" przekaźnik kierunkowskazów no i cały czas pykał. Czyli to nie te przekaźniki. Natomiast pykanie to słychać za zegarami, które zdjąłem (ktoś pisał, że przerywacz jest za rurą nawiewu, tylko nie wiem jak się tam dostać.
Jest leszcze taka ewentualność, że przekaźnik ten znajduje się w okolicy głównego komputera pod wykłądziną podłogową od strony pasażera, tam są przekaźniki od pompy paliwa i jeszcze inne. No i takie to są dylematy, może ktoś z forumowiczów miał taki problem i wie gdzie się znajdują poszczególne elementy???

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2008, 16:13:32 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
jezeli masz polda po 93r. tzn ze nie masz juz tego przerywacza za rurami od nawiewu, a kierunkami sam w sobie steruje to urzadzenie mikroprcesorwe.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2008, 23:14:50 pm »

Markoni

  • Gość
Dzięki za informacje. Dzisiaj rano przy dobrym świetle go znalazłem. Trzeba się było nieźle wygiąć bo siedzi za skrzynką bezpieczników, tylko jeszcze wyżej i bardziej na lewo. Rzeczywiście w tym module oprócz oporników, tranzystorów, kondensatorów i scalaka siedzą dwa przekaźniki, jeden do kierunków, a drugi do wycieraczek. Dowiedziałem się, że cena nie jest taka straszna bo w okolicach 80 zł, to niewiele jak na elektronikę i to jest właśnie zaleta tego samochodu.

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2008, 10:45:44 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
W MR91 można zrobić małą kombinacje jak siada przerywacz o kierunków. Wyciąga sie fioletowy kabelek z włącznika awaryjnych. Kierunki działają, chociaż minusem jest to że świeci kontrolka od awaryjnych zamaist tej zielonej, no i dodatkowy ficzer jest taki, że działa to też przy wyłączonej stacyjce.

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 29, 2009, 21:58:56 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Problem dotyczy nieco nowszego modelu, mianowicie Caro Plus. Coś się stało z przełacznikiem kierunków pod kierownicą. Efekt jest taki, że po wykonanym skręcie (najczęściej w prawo) trzeba czasem dwóch pełnych obrotów kierownicą żeby przełacznik kierunków się sam wyłączył. Oczywiście, sprawdzane na parkingu - podczas normalnej jazdy trzeba go samemu ręką wyłączyć. Czasem coś się przestawi w  środku i lewy kierunek bardzo opornie wchodzi. Jak już go załaczę, to prawy przez jakiś czas odskakuje normalnie - zwykle do następnego głębszego skrętu w prawo. Kierunki działają poza tym normalnie. Czy to jest do naprawienia czy cały przełącznik kierunków i wycieraczek jest do wymiany?
Pomóżmy Jackowi!

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2009, 22:04:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
MichalSW, Niestety raczej przełacznik do wymiany. dlaczego? niesteyty jest on praktycznie nienaprawialny, a sam mechanizm do wracania kierunków jest licho skonstuowany ( na małe, ciknie plasticzki i takie same spręzynki).
Spróbuj jeszcze przesmarować/ poruszać tym może się naprawi. te plastikowe dzwigienki znajdziesz, jak popatrzysz z prawego boku między kierownice a przełacznik zespolony.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 30, 2009, 07:30:20 am »

bromhit

  • Gość
Przełączniki mają taki pierścień, jest tuż pod kierownicą powinien obracać się razem z nią połączone to jest bolcem, który wychodzi z kierownicy i wchodzi w nacięcie w pierścieniu może obrobił się bolec i stąd problem.

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 30, 2009, 19:50:01 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "bromhit"
Przełączniki mają taki pierścień, jest tuż pod kierownicą powinien obracać się razem z nią połączone to jest bolcem, który wychodzi z kierownicy i wchodzi w nacięcie w pierścieniu może obrobił się bolec i stąd problem.


Byłem, sprawdziłem. Bolec jest ułamany i wisi na kawałku plastiku. Dzięki za naprowadzenie na rozwiązanie.
Pomóżmy Jackowi!

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 03, 2009, 07:42:48 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
A może mikroprocesor poszedł na stały urlop? To urządzonko steruje migaczami m.in.
Pomóżmy Jackowi!

Problem z kierunkowskazami w MR 91
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 03, 2009, 18:58:03 pm »

szerszen77

  • Gość
hmm mam założony w poldim alarm. jest dość wiekowy tak jak autko może  to być przez niego?? Prubowałem wziąć się za rozbiórkę... ale to pieruństwo podłączone jest chyba nawet do zapalniczki.... :cry:  spróbował bym wymienić przerywacz,słysze go tylko niemoge zlokalizowac musi byc gdzies głęboko pod deską .
PS alarmu z niewiadomych przyczyn nie mogę wyłączyć :x