Autor Wątek: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?  (Przeczytany 6086 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« dnia: Czerwiec 02, 2008, 23:24:31 pm »

baq_elo

  • Gość
Witam

Od niedawna posiadam Rakiete 1.6 16v

Panewka zaczela mi plumkac pare dni temu wyrwalem silnik i juz nebawem rozdzielam go badajac ktora to ...Prosze was o pomoc w zwiazku z czesciami tzn uszczelka pod glowica uszczelniacze (prawdopodbnie pierscienie) no i kochane paneweczki, mam mala nadzieje ze wal bedzie elostyczny tzn obejdzie sie bez szlifu ...jakiej firmy najlepiej i nie za drogo ..podkrslam ze silniczek nie bedzie pracowal na niskich obrotach ...mam zamiar Poldusia zglebowac i utwardzic i troszku bokakmi polatac ;) Jeszcze mam takie male pytanie czy da sie jakos rozroznic wizualnie 1.4 od 1.6 poniewaz jak siedza w budzie to wydaje mi sie ze sa identyczne

Z gory dziekuje za odp ..Pozdrawiam

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2008, 00:40:50 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wizualnie nie rozróżnisz silników, zostają numery.

btw. to jest oryginalny poldorover 1.6? :shock:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2008, 01:33:43 am »

maras

  • Gość
Uszczelkę pakuj oryginał z Land Rovera, kosztuje ok 200 zł, ale będziesz miał spokój

[ Dodano: 2008-06-03, 01:35 ]
To jest sklep, który kiedyś wskazał AndrewS, sam u nich kupowałem uszczelniacz i uszczelke
http://www.tomateam.pl/sklep/

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2008, 09:25:09 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Jak bedziesz kupowal to powiedz ze jestes z klubu FSO PTK i ze polecil Ci ja Senn, albo AndrewS. Bedziesz mial szybko zalatwiona sprawe. W razie problemow uderz do mnie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2008, 18:24:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A skąd pewność że to panewka a nie popychacz hydrauliczny na przykład.

Cytat: "baq_elo"
da sie jakos rozroznic wizualnie 1.4 od 1.6

To zależy czy oryginał czy swap. Jak oryginał to jest inny kolektor ssący. Jak dobrze zrobiony swap to faktycznie tylko
Cytat: "maciejowski"
zostają numery
.

Inne na ogół jest koło pasowe i pokrywa górna wałków ew. korek wlewu oleju (inny kolor) czy bagnet oleju, ale da się to przełożyć z 1,4 i wtedy
Cytat: "maciejowski"
wizualnie nie rozróżnisz
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2008, 22:16:09 pm »

baq_elo

  • Gość
hmm numery mowicie a cos konkrewtniej? Bo naprade nie orientuje sie ;/  

Wersja rovera 200/400 miala te same silniki tak? Jeszcze tera ktore roczniki czy roznia sie czyms? Czy mozna smialo obojetnie jak leci bo kolega podal strone ale tam sie zaczynaja rozne przewdzialy tzn 84-89 ; 89-96 ; cabrio i pozniej 96 w gore

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2008, 23:00:44 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Chodzi o numery silnika. Wybite sa na bloku. 14K4....; 16K4.....; 18K4.... w zaleznosci od pojemnosci. Seria K jest od 89 z tym ze w 95 byla zmiana bloku z dump na wet linera. Chodzi o mocowanie tuleji. W 97 nastapila zmiana w napinaczu paska rozrzadu i kopulke zastapiono dwoma cewkami. Potem silniki roznia sie kompami ze wzgledu na wymogi norm EURO
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2008, 00:30:21 am »

iwan

  • Gość
Jaka jest szansa dostania rovera 1.6? Czy jezeli mialbym taka jednostke z rovera a nie z poloneza to ile jest zabawy ze spasowaniem jezeli posiadam belke, skrzynie z poldorovera? Czy warto, w sensie jaka jest roznica w mocy i czy mozliwosci uzyskania wiekszej mocy z 1.6 sa rowniez poszerzone?

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 05, 2008, 07:17:54 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
iwan, wszystko jest na forum. Poszukaj.

[ Dodano: 2008-06-05, 07:19 ]
A co do mozliwosci zdobycia silnika to wystarczy w allegro wpisac "silnik 1.6 rover" :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 05, 2008, 10:45:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
pytaj vana. on ci powie wszystko...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2008, 13:57:14 pm »

baq_elo

  • Gość
sorry ze tak truje ale nie moge znalez nr .. czy one sa ukryte w jakims magicznym miejscu? Jeszcze jedno czy zaluzmy ze mam 1.6 ale on powoli odchodzi czy da sie wlozyc 1.4 czy 1.8 bez zadnych przerobek? Z gory dzieki Pozdrawiam

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2008, 22:14:08 pm »

tomallus1

  • Gość
Jeśli masz rzeczywiście fabryczny 1,6, to spróbuj poszukać tych numerów, na łączeniu silnika ze skrzynią biegów. Ponoć na jakieś blaszce miałyby być . Informacja od gościa ze stacji kontroli pojazdów - byłem w szoku jak to usłyszałem parę lat temu. W 1,4 numery są pod kol. ssącym czy wydechowym (teraz nie pamiętam). Bardzo trudno je odczytać.

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 07, 2008, 22:21:25 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
o ile dobrze pamietam to nr silnika jest tu (kliknij zeby powiekszyc ;) ):
to ja, byly Marcin#839

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 07, 2008, 22:25:20 pm »

mark76

  • Gość
Wyślij fotkę po osprzęcie będzie widać.

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 11, 2008, 00:04:58 am »

baq_elo

  • Gość
hmm wiec sprawa wygalda tak ... troszku sie pozmienialo i jednak inna perspektywa ...roverowska 1.6 wkladam do starego poczciwego duzego fiaciura (co do nr dalej nie znalalzem heh). Wyrwalem tanio duzego fiaciura i bede sie bawil ... male pytanko czy tylni most wraz z walem podejda bez problemu z poldrovera?

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 11, 2008, 00:10:54 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Most i wał podejda bez problemu ale belka pod silnik rovera nie podejdzie ! Musisz fiata przerobic na szerokie zawieszenie z czym jest troche zabawy, z drobnijszych rzeczy to przerobienie baku paliwa i instalacji elektrycznej oraz wydechu. No i DOBRA chlodnica od fiata bo rover mial juz te duze aluminiowe- inaczej pokreci go przy pierwszym przegrzaniu  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 11, 2008, 15:20:36 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Elwood#1887,  a dlaczego MUSI przerabiac na szeroki zawias?? wcale nie musi, u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 11, 2008, 15:29:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "G.T."
u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem

Mój borostworek tez ma wąski zawias...  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 11, 2008, 20:22:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "G.T."
u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem

Mój borostworek tez ma wąski zawias...  :mrgreen:


i do tego felgi mają zaj.e.fajne ET  :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 11, 2008, 20:49:22 pm »

baq_elo

  • Gość
dzieki wam bardzo za info ... no dzis w koncu rozbebeszylem caly silnik bedzie kompletna kapitalka heh :) panewki; pierscienie; kmplt. uszczelek itd itp ;) a pozniej rzezba w fiaciurze ;) i mam te zafajdane oznaczenie silnika strasznie bylo zaj*#*#*# 16k4 ;) tylko jeszcze jedno czy komputer mam z 1.4 czy z 1.6 ;/ bo podobno z 1.4 furka smiga troszku gorzej ...

Mam jeszcze jedno pytanko co do rodzaju silnika bo wiem ze wychodzily dwie wersje i kolega wczesniej podal stronke z tajlami do roverkow tylko ze tam sa dwie wersje jedna 112KM a druga 122-131KM i teraz ktory to jest moj i czy to sie fess rozni? Tak poza tym to zbytnio tam nie ma czasci do wyboru ...chodzi mi dokladnie o ta strone http://www.tomateam.pl/sklep/