Autor Wątek: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku  (Przeczytany 11021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 20, 2008, 19:14:48 pm »

lotoja

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
kolktor lezy na pokrywie zaworów wiec za kazda reguacja terzebaby go demontowac.
_________________

racja ale wyżej jest napisane o pomyśle wyprodukowania nowego kolektora o innym kształcie i nie brałem teggo pod uwagę
Twórczość jest wielka!!!

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 20, 2008, 19:40:35 pm »

Fistasz

  • Gość
A poruszając temat hydraulicznych popychaczy, to czy są róznice pomiedzy zwykłym blokiem a tym od silnika z hydraulika, czy tylko walki sa rózne?

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 20, 2008, 20:06:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rozne sa otwory na popychacze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 20, 2008, 22:41:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W bloku z hydrauliką jest charakterystyczny wypukły pas (chyba kanał olejowy)...  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 20, 2008, 23:39:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
hydraulika...  hmm... to nie dla mnie... za długo i za duzo narobilem sie przy zwykłych zaworach... wiec wole jednak z reczna regulacja. moze to smiesznie napisane ale jakos nie mam przekonania do hydrauliki... trafi sie jakis lipny olej i juz dupa trzeba sie martwic... a w zwyklych diask i heja. polerka dzwigni szczelinomierz klucz 13 i kombinerki i nic nie stuka a wszystko gra :mrgreen:  :mrgreen:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 21, 2008, 08:51:41 am »

e_gregor

  • Gość
mlodyolek, bo ręcznie regulowane zaworki to lepsze rozwiazania, za to hydrauliczne są bezobsługowe.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 21, 2008, 22:46:53 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "e_gregor#1917"
bo ręcznie regulowane zaworki to lepsze rozwiazania, za to hydrauliczne są bezobsługowe.
no wiem. i dlatego mimo wszystko wole recznie regulowane
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 22, 2008, 14:26:23 pm »

K@millo

  • Gość
no spox...ręcznie regulowanie moze być ale tylko dla kogoś kto sie zna na tym... hydrauliczne są niejednakowoż wygodniejsze a przez to i silnik cichszy ( w teorii i poniekąd w praktyce )

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 24, 2008, 18:55:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
bylem dzis na szrocie w poszukiwaniu ZIELONEGO bloku i znalazlem. ale bym pekniety. zauwazylem ze tloki w tych silnikach maja znacznie wypukle denko niz w  czerwonych blokach byly zakladane. co najmniej jakies 2 3 mm sa wyzsze.  czy po splanowaniu glowicy nie bedzie zadnej kolizji tloka z zaworami??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 24, 2008, 22:26:30 pm »

strażak

  • Gość
siema to musiał bys przymierzyc głowice do kadłuba ale bez uszczelki i sie dowiesz bo planowanie to mniej wiecej gróbość własnie uszczelki załurz bez, i bedziesz wiedział co jest i jak ale ta głowica ma byc do przymiarki zebys nie palił na niej bez uszczelki bo kicha

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 24, 2008, 23:33:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "mlodyolek"
bylem dzis na szrocie w poszukiwaniu ZIELONEGO bloku i znalazlem. ale bym pekniety. zauwazylem ze tloki w tych silnikach maja znacznie wypukle denko niz w  czerwonych blokach byly zakladane. co najmniej jakies 2 3 mm sa wyzsze.  czy po splanowaniu glowicy nie bedzie zadnej kolizji tloka z zaworami??

pomysl ,pomysl
przeciez to 1.5 jest  ,albo i 1.3 ,wiec musi miec wypukle tloki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 25, 2008, 18:50:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no tak zgadza sie. wypukle... ale wypuklosci znacznie wieksza niz w 1.6 czy 1.5 w czerwonym bloku
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 25, 2008, 19:16:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wez zrob zdjecie i pokaz

no i zmierz srednice tloka/cylindra
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 25, 2008, 19:35:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie wiem czy na szrocie jeszcze bedzie stal ten silnik. byl pekniety to juz pewno go wywalili. ale znalazlem juz drugi taki sam. ten na chodzi i jak go przywioze to rozbiore i zrobie fotki.

[ Dodano: 26 Cze 2008 21:48 ]
male zapytanie dotyczace czujnika polozenia walu w GSI. Czy jak nie zamontuje tego czujnika i zastapie zaplon z GSI na gaznikowy ( z zielonym kabelkiem) to wtryski beda podawaly paliwo??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 26, 2008, 22:38:27 pm »

strażak

  • Gość
chyba i ciebie jest aparat i masz wtrysk o działa to powinien

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 27, 2008, 17:08:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no tak ale ja mam podpiety ten czujnik i cewki z abimexu. bo jakbym odpial to by nie podawal wtrysk paliwa. a nie wiem jak jest w GSI
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 28, 2008, 02:43:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik halla musi byc i basta
jaki problem dac obudowe od GSI ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 28, 2008, 14:56:37 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "KGB"
jaki problem dac obudowe od GSI ?


Bo skoro ma byc na lancuszku to obudowa nie podejdzie

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 28, 2008, 15:36:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
kolego KGB,  rozumiem, że nie popierasz mojego pomysłu. z reszta każdy ma swoje zdanie na ten temat. ZIELONE bloki to z tego co wiem Włoski wyrób. Cylindry sa bardziej wytrwalsze niż w czerwonych. (doświadczylem to już. zielony blok po przebiegu 180tys mial minimalny prog a czerwony juz mial dosyc spory. nie pamietam ile) co do smarowania moze i sa gorsze. ale wytrwale. jak uda mi sie to uruchomic na GSI to  bede myslal o turbo. A w 1.5 scianki miedzy cylindrami sa grubsze niz w 1.6 i do 1.5 produkowanie byly kiedys tłoki o plaskim denku. Wiec nie bedzie problemu z jego odprezeniem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 28, 2008, 18:51:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wiesz ,JA bym jeszcze zrozumial kogos ,kto ma DFa w dobrym stanie z silnikiem o nieduzym przebiegu
tam zalozenie glowicy od gsi wraz z wtryskiem polepszylo by osiagi ,ale co nawazniejsze zredukowaloby znacznie zuzycie oleju (DF nie mial uszczelniaczy zaworowych)
i byloby to z pewnoscia ciekwaym tworem ,glowice z gsi sa najdrozsze ,ale cene da sie przezyc

ale u ciebie zamiany silnika 1.6 zmodernizowanego na 1.5 DFa to jakos sensu nie widze
zielone bloki byly wloskie - ale pewnie pierwsze 100 sztuk CKD i to glownie 1.3
chyba nie myslisz ,ze kilka set tysiecy sztuk OHVek sprowadzilismy z italii ?
to jak najbardziej polska produkcja i nie moga byc nawet ciut wytrzymalsze od 1.5 PN

odprezenie 1.5 wcale nie jest takie proste ,bo plaskie tloki (e=7.8) juz teraz wcale nie tak latwo zanabyc i jezeli kiedys planujesz odpezac sinik to lepiej odrazu kup i zaloz te tloki ,bo to wymaga szlifow cylindrow ,wiec po co dwa razy remont silnika robic

JA tez myslalem o zalozeniu lanuszka rozrzadu zamiast paska ,ale bynajmniej w moim silniku do tej operacji potrzebny bylby mi komplet rozrzadu z DFa
ty zrobisz jak zechcesz - pamietaj jedynie ,ze musisz dorobic zebatke do kola pasowego ,by czujnik polozenia walu mogl czytac obtroty
czy dorobisz zebatke gsi czy abimexa to jeden pies jezeli chodzi o trudnosc
do kolektora gsi mozesz zalozyc tez abimexa - badz tego swiadom ,ale czy wtedy oplaca sie kupowac drozsza glowice gsi ?
jak sie da to proponuje zalozyc walek rozrzadu gsi ,bo walek H ma najszersze fazy

mozliwosci jest duzo ,musisz podliczyc to co masz  to co chcesz miec i wybrac jakas optymalna konfiguracje do tej rzezby
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.