Autor Wątek: Czy to uszczelka pod glowica?  (Przeczytany 7679 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy to uszczelka pod glowica?
« dnia: Czerwiec 22, 2008, 21:05:25 pm »

Fistasz

  • Gość
To problem wygląda nastepująco. Silnik stracil cakowicie moc, jak juz zapali to  nie wkreca sie na obroty. Wypuszcza z siebie duze ilosci bialego dymu. Zuzycia oleju niezaobserwowalem chociaz wszystko mozliwe. Za to plynu w zbiorniczku jakos dziwnie malo sie zrobilo. Moze byc ze zaciąga wode z ukladu? Dajcie jakies propozycje bo nie chce na slepo sciągac glowicy, a auto bedzie potrzebne.

A i jaki klucz musze kupic do szpilek w przypadku 2.0 ohc, torx ale jaki rozmiar?

Re: Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2008, 22:56:55 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Fistasz"
To problem wygląda nastepująco. Silnik stracil cakowicie moc, jak juz zapali to  nie wkreca sie na obroty. Wypuszcza z siebie duze ilosci bialego dymu. Zuzycia oleju niezaobserwowalem chociaz wszystko mozliwe. Za to plynu w zbiorniczku jakos dziwnie malo sie zrobilo. Moze byc ze zaciąga wode z ukladu? Dajcie jakies propozycje bo nie chce na slepo sciągac glowicy, a auto bedzie potrzebne.


Sprawdź czy nie ma masła pod korkiem, oleju. uszczelka mogła pizgnąć pomiędzy wodnymi kanałami.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2008, 00:23:12 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
A i jaki klucz musze kupic do szpilek w przypadku 2.0 ohc, torx ale jaki rozmiar?
torx 45
Cytat: "jimo#1921"
uszczelka mogła pizgnąć pomiędzy wodnymi kanałami.

Gdzie ? W fordzie ??? Tam jest 1 cm odleglosci pomiedzy otworami w bloku :mrgreen:  Jezeli uszczelka byla dobrej firmy a glowica prawidlowo skrecona cos takiego nie ma sie prawa stac :)  Sprawdz czy kolektor dolotowy sie nie poluzowal i czy chlodziwo nie dostaje sie do cylindrów 8) po przegrzaniu silnika kolektor z aluminium lubi sie krzywic a srubki w ohc maja dziwna tendencje do poluzowywania sie :]
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 23, 2008, 12:19:36 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytuj (zaznaczone)
torx 45


Michał, torx 55, jestem pewien bo niedawno motor składałem.

A z tą uszczelką pod kolektorem to morze być to.

Nawiasem mówiąc, to gdzieś podawałem prawidłowy sposób montażu - momenty i etapy dociągania.
UWAGA!!! Po przejechaniu 1000, czy 500 km nie dociągamy głowicy (źródło: książka serwisowa sierry) !!!!!!!! w tym silniku.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 23, 2008, 18:15:42 pm »

Fistasz

  • Gość
czyli stawiaci na kolektor dolotowy?
 
Cytat: "jimo#1921"
Sprawdź czy nie ma masła pod korkiem, oleju.

tutaj troszke ciezko to sprawdzic bo ten korek jest taki troszke dziwaczny :D

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 23, 2008, 19:11:57 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
tak, jak go obrócisz, to jest dziura, a w środku druciana siatka. I tam się to zbiera.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 23, 2008, 22:17:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
Michał, torx 55, jestem pewien bo niedawno motor składałem.
mozliwe bo podawalem z pamieci i nie bylem pewien

[ Dodano: 2008-06-23, 22:18 ]
Cytat: "BARTEK#1925"
jak go obrócisz, to jest dziura, a w środku druciana siatka.
ktora od czasu do czasu trzeba wyczyscic bo inaczej olej leci spod dekla zaworowego
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 23, 2008, 22:21:16 pm »

Fistasz

  • Gość
o to czyszczenei mnei czeka i znow rozbieranie. To weekend mamy zajety :D

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 23, 2008, 22:30:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wg mnie uszczela pod glowica na 99%. uszczela rozwalila sie miedzy kanalami wodnymi a cylindrem. zazwyczaj na 4 cylindrze. u Ciebie pewnie tez :mrgreen: ciagnie wode do cylindrow i wywala ja przez wydech.
to ze nie ma masla pod korkiem, nie znaczy, ze uszczelka jest dobra...
to ja, byly Marcin#839

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 28, 2008, 15:00:03 pm »

Fistasz

  • Gość
Zdecydowalem sie jednak na zdjecie czapki z silnika. Uszczelki zamówione, klucz kupiony. A chcialbym wiedziec jak po tym wszystkim ustawic rozrząd? Mam to opisane w ksiązece ale za nic sie nei moge w tym polapac. Na kolach znaczników tez nei moge znalezsc :?  I na co jeszcze moge natrafic, jakie problemy moga wystapic?

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2008, 18:30:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Fistasz spokojnie. Jak zdejmiesz czapę to ustaw wał tak, aby pierwszy tłok był w maksymalnym górnym położeniu. Znacznik na kole pasowym na wale jest widoczny od góry i musi pokrywać się z występem na pokrywie. Dalej, zdejmujesz kopułkę z aparatu zapłonowego. Palec musi być tak ustawiony, aby styk na palcu pokrywał się z wycięciem w kołnierzu aparatu zapłonowego. Patrząc na aparat od góry jest to między pierwszą a drugą godziną (jak spojrzysz na aparat od góry przy ściągniętej kopułce, to będziesz wiedział o co mi chodzi  :wink: . Dalej, rozrząd ustawiasz tak, aby znacznik, który jest na kole rozrządu (w jednym z otworów koła rozrządu jest taki występ "strzałka" skierowana do środka), pokrył się z otworkiem-znacznikiem, który wypadnie Ci minimalnie powyżej "strzałki" na ścianie czołowej głowicy. Podpowiem od razu, że będzie to poniżej osi wałka. Mam nadzieję że mnie zrozumiałeś :) . Ja składałem tak jak piszę, na podstawie książki. Polecam poszukać linku do książki na forum www.sierrafan.pl, bo tam są dokładne ilustracje jak co ma być przy składaniu/zakładaniu nowego paska rozrządu. A skoro ja z książką w ręku to zrobiłem, to Tobie też się uda.

A teraz dla przypomnienia etapy dokręcania TORXów:
1 etap - dokręcasz śruby momentem 40 Nm,
2 etap - dokręcasz śruby momentem 75 Nm,
3 etap - po 10 minutowej przerwie dokręcasz wszystkie śruby sztywnym kluczem o 1/4 obrotu w prawo.

Ważne jest aby zachować kolejność dokręcania, jak poniżej:

tył auta
7      10

3       6

1       2

5       4

9      8

przód auta.

UWAGA!!! dane zaczerpnąłem z książki "Sam naprawiam Ford Sierra".
UWAGA!!! Nie żałuj 60 zł na nowe szpilki, bo będziesz niedługo znowu ściągał czape  :!:

Jakby coś nie było jasne to pytaj.

JESZCZE JEDNO. GŁOWIC ŻELIWNYCH, PRZYKRĘCANYCH NA ŚRUBY Z GNIAZDEM TORX NIE DOKRĘCAMY PO PRZEBIEGU NP.: 500, 1000 KM (to też zalecenie serwisowe z książki).

[ Dodano: 2008-06-28, 18:39 ]
Jeszcze jedno, jakbyś nie miał przekonania co do momentu ostatecznego dokręcenia, to Ci powiem, że mi przy ostatnim etapie dokręcania (1/4 obrotu) na kluczu dynamometrycznym pokazało około 125 Nm. Także wszystko OK  :)

Przy okazji zdjęcia czapy, zrób to co ja. Czyli warto sprawdzić szczelność zaworków, oczyścić je z nagaru, w razie potrzeby dotrzeć na nowo. Ja robiłem drugą głowicę, mając auto na chodzie, więc nie wiem czy będzie Ci się chciało zrobić poprawkę fabryki. Od razu Ci mówię że warto, choć żeliwo to parszywy materiał do obróbki :evil: .
Ja na samych kanałach wydechowych powiększyłem do uszczelki okna o jakieś 3 mm w szerokości i wysokości. I choć na razie motor się układa (zrobiłem do dzisiaj 1020 km), to już czuć różnicę. Muszę jeszcze wymienić filt powietrza i podregulować gaz, ale już dzisiaj troszkę na trójce podciągnąłem do niecałych 4 tys. obr./min i było czuć że lepiej ciągnie :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 28, 2008, 18:49:31 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
tylko przed przykrecaniem glowicy ustaw wal i walek na znakach. bo inaczej pogniesz zawory.
albo ustaw sobie tloki w polowie.   :mrgreen:

od biedy mozesz sobie porobic znaki np korektorem, jak ich nie mozesz znalezc. tez dobra metoda ;)
to ja, byly Marcin#839

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 28, 2008, 18:57:08 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
-Marcin-, ja powyżej napisałem jak ma ustawić wał z tłokami i paluch w aparacie i rozrząd też. Oj chyba nie czytałeś mojego postu, bo chyba był za długi  :lol:   :)

[ Dodano: 2008-06-28, 18:59 ]
Aha, znacznik na kole pasowym na wale jest nacięciem, więc nie ma możliwości by wyparował  :wink:

[ Dodano: 2008-06-28, 19:03 ]
Cytat: "-Marcin-"
tylko przed przykrecaniem glowicy ustaw wal i walek na znakach. bo inaczej pogniesz zawory.


nie pognie, ten motor jest bezkolizyjny :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 28, 2008, 19:57:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zwalenie czapki jest proste. Rozrzad ustawiasz w ten sposób : kolo walka rozrzadu ustawiasz na godzinie 6 patrzac od przodu -na glowicy jest wybita duza kropka. Kolo ma otwory  a za kolem jest blacha ktora w jednej z dziur ma zeba- ustawiasz na kropce. Wal korbowy -na kole jest gruba kreska (i kilka cienkich) ustawiasz ta gruba na przeciwko nadlewu w oslonie przedniej walu korbowego -tloki 1 i 4 cylindra musza byc w górze. Aparat zawsze zakladam "na pale" i krece - w któryms polozeniu musi odpalic  :mrgreen: Jak wspomnial Bartek dobrze jest odrazu poddac glowice kuracji wzmacniajacej czyli dotrzec zaworki, nowe uszczelniacze i najwaznijsze OBROBIC KANALY a wierz mi jest co obrabiac 8)  do tego wypolerowac komore spalania i poprawic dolot. Dobrze by tez bylo dac przed obróbka glowice na szczelnosc - zeliwo lubi pekac :evil:  ale i tak nawet pekniete  umozliwia jazde  :) Ten silnik to nie K-16 i wybaczy wszystko  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 28, 2008, 19:58:33 pm »

Fistasz

  • Gość
ksiązke " sam naprawiam" tez mam ale jakas ona dziwna. Dzieki za łopatologiczne wytłumaczenie.
Miales problem z dostaniem nowych szpilek?
 
Cytat: "BARTEK#1925"
Ja robiłem drugą głowicę, mając auto na chodzie, więc nie wiem czy będzie Ci się chciało zrobić poprawkę fabryki.

Auto i tak mi nie jest potrzebne narazie takze bede sie bawił, bo az szkoda sie nei wziąc skoro głowica na wierzchu.

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 28, 2008, 20:03:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
Miales problem z dostaniem nowych szpilek?
Ja skrecalem na stare -sa tak policzone jak reszta silnika czyli i tak dadza rade  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 28, 2008, 20:05:17 pm »

Fistasz

  • Gość
A wogóle to co sie dzieje ze szpilkami po odkreceniu ze trzeba je wymieniac?
Jesli dostane nowe to OK ale jesli nei to tez skrece na stare.

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 28, 2008, 20:06:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
A wogóle to co sie dzieje ze szpilkami po odkreceniu ze trzeba je wymieniac?
nie wiem ale ogladajac stare watpie zeby moglo im sie cos stac  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 28, 2008, 20:11:28 pm »

Fistasz

  • Gość
chyba ze jakas ukrece :D
Uszczelniacze bede chcial zostawic bo nie mam sciągacza do sprezyn a sciskiem stolarskim juz sie nei bede bawił  :evil:

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 29, 2008, 11:07:18 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja używałem przedłużki od klucza do kół do ściągania zaworów.
Po prostu zapierałem o talerz sprężyny zaworowej i o wałek rozrządu. W ten sposób masz dźwignię. Trochę to ryzykowne, bo po zdjęciu zawleczek może Ci sprężyna podbić oko, ale mi tam się nic nie stało. Warto wymienić uszczelniacze, bo jak robisz to na założonej głowie na silniku, to więcej zabawy.

Elwood#1887, ja ustawiłem aparat jak w książce i silnik odpalił od pierwszego strzała.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja