Autor Wątek: Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)  (Przeczytany 26690 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« dnia: Czerwiec 27, 2008, 20:12:31 pm »

Atus_GT

  • Gość
Witam. Nie wiem dokladnie czy zamiescilem ten temat w dobrym dziale, jezeli w zlym to z gory przepraszam.
Chcialbym lekko zmodyfikowac silnik jak w temacie 1.6 GSI.

Wstawić lekkie koło zamachowe:
http://www.allegro.pl/item386711673_tuning_lekkie_kolo_zamachowe_fso_polonez_fiat125p.html

Wypolerować kolektor wydechowy i ssący. I tutaj mam pytanie. Czy jest jakiś sens w zwiekszaniu średnicy otworów w kolektorze? Jeśli tak to o ile powinienem je powiększyć.

Splanować głowicę. Kolejne pytanie, ile mechanik ma mi splanowac tą głowicę aby było dobrze?

Czy po dokonaniu tych malych modyfikacji uzyskam jakis odczuwalny efekt? Czy wpłynie to jakoś na dźwięk silnika?


Obecnie mam założone:
Stożkowy filtr powietrza- JAcky Sport
Wydech: strumienica+środkowy puszka+końcowy Wm Sport fi 100
Świece NGK

Z góry serdecznie dziękuje za posty (odpowiedzi)
pozdrawiam

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2008, 20:20:41 pm »

Logan

  • Gość
ja kupiłem to kółko ale niestety nie mam nawet kiedy go założyć więc efektów Ci nie powiem. na pewno silnik będzie się szybciej wkręcać na obroty.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:12:30 pm »

Atus_GT

  • Gość
myślisz ze bedzie to odczuwalne?

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:16:04 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
bartmon, ile razy mam Ci powtarzać ?:P
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:17:12 pm »

Atus_GT

  • Gość
ze kazda ingerencja w silnik powinna przyniesc efekt tak ;>

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:20:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Podstawowy tuning 1.6 zaczyna sie od wymiany na cokolwiek innego.
Kanaly masz zgrac do uszczelki, glowicy nieplanuj wiecej niz jest potrzeba. Z tym kolem za 140zl daj sobie spokój- Twoje przetoczy kazdy tokarz za 30zl. Im lzejsze kolo tym silnik latwiej sie kreci ale kosztem elastycznosci i predkosci maksymalnej...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:21:16 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
nie tyle co kazda, no wiadomo ze pocisku z niego przez takie operacje nie zrobisz ale zawsze cos odczujesz
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:26:46 pm »

Atus_GT

  • Gość
dzieks za post. "Podstawowy tuning 1.6 zaczyna sie od wymiany na cokolwiek innego. "
zajebisty tekst hehe

czy przy lepszym wkrecaniu na obroty uzyskam lepsze przyspieszenie? Jak to sie ma do momentu?>

[ Dodano: 27 Cze 2008 22:29 ]
Elwood#1887 co do koła. Znajdz mi tokarza który mi to zrobi za 30zł??? Nawierci mi otwory??? Potem wyważy cale kolo? NA pewno NIE.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:43:53 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "bartmon"
Podstawowy tuning 1.6 zaczyna sie od wymiany na cokolwiek innego


Wsac sobie 2 litrowke albo roverka i na jakis czas bedziesz mial spokoj...

Cytat: "bartmon"
czy przy lepszym wkrecaniu na obroty uzyskam lepsze przyspieszenie? Jak to sie ma do momentu?>


Momet niewiele moze wzrosnac co przeloze sie na przyspieszenie
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:47:37 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "mateokrzyku"
Momet niewiele moze wzrosnac co przeloze sie na przyspieszenie

Nie tyle co wzrosnie ale silnik szybciej osiągnie maksymalne parametry momentu obrotowego.

Cytat: "bartmon"
Nawierci mi otwory??? Potem wyważy cale kolo? NA pewno NIE.

i wywazy to razem z walem dociskiem i sprzeglem. przy lekkim kole trzeba tez delikatnei podnies obroty biegu jałowego.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 27, 2008, 22:51:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "bartmon"
Elwood#1887 co do koła. Znajdz mi tokarza który mi to zrobi za 30zł??? Nawierci mi otwory???
NIE WIERCISZ ZADNYCH DZIUR -jak ci sie kolo rozpadnie i zdemoluje polowe samochodu to bedziesz wiedzial czemu. Kolo dajesz do przetoczenia zeby zebrac na grubosc a w zadnym przypadku wiercic ! Ja wiem ze wyglada to bardziej kozacko ale chyba nie chodzi o wyglad w tym przypadku  :lol:  Wywazenie to okolo 50zl w zaleznosci jak znajdziesz. Ja osobiscie po toczeniu nie wywazalem bo wywazac same kolo to bez sensu. Co innego wal, kolo zamachowe sprzeglo, docisk i kolo pasowe razem. W swoim mam teraz zalozone lzejsze kolo od 1.8 wywazone fabrycznie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 27, 2008, 23:06:51 pm »

Atus_GT

  • Gość
I powiedz sam szczerze, czujesz jakis odczuwalny efekt???

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 27, 2008, 23:22:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie-bo nie jezdzilem na "normalnym " kole(wiec nie mam porównania) a dwa dalej jest zbyt wolny :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 28, 2008, 04:07:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kolo zamachowe ma byc wywazone i juz
zacisk ma nie miec bicia
fakt ,ze samo kolo duzo wyglusza ,a tak mocno odchudzone traci te wlasciwosc
za takie pieniadze mozna sie pobawic ,wiercenie nie oslabia kola ,a napewno nie rozleci sie od tego
JA jestem na tak ,choc nie widze potrzeby ,by tak mocno odchudzac kolo - efekt napewno bedzie

glowice mozna spokojnie splanowac 1mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 28, 2008, 11:36:27 am »

Logan

  • Gość
Elwood#1887, ciekawe ile Ci silnik polata. w poważnym tuningu mechanicznym wyważa się koło zamachowe razem z wałem korbowym. tyle że tam częściej zmieniają silniki niż Ty sam olej w swoim. Docisk KAŻDY jest wyważony fabrycznie przez producenta, ale jak ktoś uparty to może wyważyć wał korbowy+koło zamachowe+tarcza+docisk. Taki zabieg pozwala na elastyczną i równą pracę każdego silnika.

Do jazdy na co dzień można zjechać masę koła o maks 20-25%
Do ekstremalnej nawet o 40-50% tyle że takie koło już lepiej jest kupić niż toczyć samemu bo jest z innych stopów i robione profesjonalnie a nie u jakiegoś dziadka w garażu nawiercane.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 28, 2008, 12:13:39 pm »

Atus_GT

  • Gość
W takim razie, jednogłośnie uważacie że warto jest kupić te oryginalne koło zamachowe tak?
Czyli w planie jest:
1.Planowanie głowicy: 1mm
2.Polerka kanałów dolotowych i wylotowych (zgranie z uszczelkami)
3.Lekkie koło zamachowe z allegro.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 28, 2008, 16:42:57 pm »

Logan

  • Gość
bartmon, oryginalne lekkie koło zamachowe zrobione przez jakąś firmę tuningową jeśli mówimy o poważnym tuningu. W Twoim przypadku to z allegro wystarcza. Masz 7 dni na wsadzenie go do silnika, jak będzie coś nie tak i będzie trzęsło silnikiem oddajesz na wymianę.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 28, 2008, 21:36:44 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
ja uważam że odchudzone koło jest małą kropeczką nad i obróbka głowicy to jest to co daje naprawdę odczuwalny rezultat i zamiast zdejmować materiał z koła lepiej wywal wygłuszenie z podłogi  :wink:

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 28, 2008, 22:14:46 pm »

Atus_GT

  • Gość
Manolee

Powiedz mi co miales na mysli z tym kołem. I jesli mozesz to powiedz jakbym mial obrobic tą głowice?
pozdro

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:50:36 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "bartmon"
I jesli mozesz to powiedz jakbym mial obrobic tą głowice?

Zdejmujesz ja z silnika, zakupujesz papier scierny kamienie szlifierskie itp. i zaczynasz, spasowujesz kanały z uszczelkami i kolektorami. Wydechowe polerujesz na lustro, podobnie jak calą komore spalania. Głowica i kolektor dolotowy sa aluminiowe wiec wszystko idzie gładko. Skoro masz Plusa to i wydechowy kolektor rurowy wiec juz jest lepiej. Poza tym głowice GSi same w sobei byly lepiej obrobione przez fabryke.