Autor Wątek: Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)  (Przeczytany 26687 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 29, 2008, 13:18:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a czy po polerce kanalow dolotowych i komorze spalania nie zwiekszy sie spalanie??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 29, 2008, 13:20:52 pm »

Fistasz

  • Gość
Nie, bo nieby dlaczego? to ma doprowadzic do lepszego przeplywu mieszanki i jej lepszego spalania.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 29, 2008, 19:36:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najlepszym dowodem, że spalanie nie wzrośnie, jest mój obecny motor.
Poprzedni palił bez względu na styl jazdy 12,5-13 l lpg/100 km.
Obecny po obróbce pali 11,2-11,5 l lpg/100 km przy normalnej jeździe bez butowania.

Robiąc obróbkę głowicy likwidujesz niedoróbki fabryki, co za tym idzie zmniejszasz opory przepływu mieszanki w kanałach dolotowych i wydechowych. Przy takich silnikach, które wszyscy używamy, polerowanie komór spalania na lustro nie ma sensu, wystarczy obrobić to papierem 120-200.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 01, 2008, 02:10:31 am »

Logan

  • Gość

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 01, 2008, 10:01:45 am »

Atus_GT

  • Gość
Nie wiem czemu  :?  Ale ten link w poscie nie dziala...

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 01, 2008, 22:52:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Do lzejszego kola dobrze jest skrócic tez przelozenie tylniego mostu  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 01, 2008, 23:05:58 pm »

Logan

  • Gość
Elwood#1887, owszem, jeśli chodzi tylko o przyspieszenie. Ja jednak dość często podróżuję prędkościami w okolicach 130-140km/h, a jak każdy wie obroty wtedy najniższe nie są. Moje auto uzyskało na przyspieszeniu, zachowuje się znacznie lepiej, mogę swobodniej wyprzedzać innych bo wiem że się rozpędzi i nawet pod nie za dużą górkę potrafi jednak wjechać :mrgreen:  więc... jak kto woli.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 02, 2008, 22:08:58 pm »

Atus_GT

  • Gość
Podsumowując, kupuje i zakładam koło zamachowe ;D

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 02, 2008, 22:56:49 pm »

Logan

  • Gość
podjechałem dziś pod sporą górkę na 3 biegu z 1500obr/min... bez problemowo, nic nie trzęsło ani nie telepało silnikiem. o dziwo wcześniej także było to możliwe ale musiałem w połowie zrzucać na 2 bieg.

wnioski same się nasuwają

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 04, 2008, 04:51:38 am »

Gilmor

  • Gość
odchudzenie koła powoduje,że silnik lepiej się kręci...ale nie zyskuje o ile nie traci na momencie...zmienia się charakterystyka...według mnie jest bardziej nerwowy w oddawaniu mocy;)
a co do samej kuracji odchudzającej to jednak cienki jednolity płat stali jest lepszy niż gryby płat po nawiercany...w sumie mi jest obojętne czy frezowanie czy nawiercanie ktoś wybierze... ale miałem kiedyś granadę v6 2,8 w automacie i dorwałem koło już w reku było czuć te lekkość wyważone, po nawiercane tak,że można było powiedzieć że ubytek masy i sposób rozłożenia otworów sprawiał wrażenie części profesjonalnej...v6 kręci się do 5tys ...piękny dzień...i spontanicznie gaz do dechy kick down wrzucił Ibieg wskoczyło 4tys miłe przeciążenie od przyśpieszania i przy 5tys nagle klikniecie,coś tak jakby mały granat wybuchł tudzież sprzęglo hydrokinetyczne...że to ford na telepiącym silniku zjechalem na parking nura pod fure a tam dziura jak po kuli w dzwonie skrzyni i wystaje prosty pret z jednej ząbki z drugiej płaski...tak wieniec wyprostował się idealnie jednak utracił 20% które zrobiły kilka dodatkowych dziur w obudowie skrzyni...jestem pewien,że gdybym miał manual i to by sie stało to całe sprzęglo by się zamieniło w 100małych pocisków i 2,3 części demolujace furę... więc teraz wolę standard lub frez profesjonalnie zrobiony...co do ohv to ten silnik kładzie się na plecy przez 3podpory...odchudzisz bedzie sie wkrecał ale będzie miał tendencje do drgań...w poldzie wymieniłem kolektor wydechowy zrobiłem kanały...lepsze świece większa przerwa, cewka od forda, i na gaźniku to latało ale gdy włozyłem abimexa a miałem wersje bez kata i sond tylko z regulacja składu CO:d miod:d
ale porównujac do ilości pracy włozonej i efektów faktycznie z inna serią był dobry nawet fiat 125 nie dawał rady...ale pinto pod machą 5tka wrzucona 1,9tys obrotów i wciskasz gaz...i czujesz jak przyśpiesza...bez trudu zadziwiajaco szybko się rozpedza...ja teraz chce w firmówce wywalić 1,6 na boshu bo pali w mieście 17 beny w trasie 12-13 wsadzę tam nie wysilone 2,0 od transita niby tylko 90kucy...ale moment obrotowy daje naprawdę dużo przyjemności i bez piłowania 11 w mieście;]

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 07, 2008, 09:10:53 am »

Logan

  • Gość
Gilmor, odkąd jeżdżę na odchudzonym kole nie zauważyłem żadnych tendencji do drgań. BA! Nawet się zmniejszyły! na niskich obrotach pracuje cichutko i nie ma żadnych najmniejszych drgań, na poprzednim kole jako takie były. Drgania by występowały przy źle stoczonym i ŹLE WYWAŻONYM kole, a wtedy leci też bardzo szybko cały układ korbowy silnika.

Co do rozwalenia się koła... O ile była zmniejszona masa koła w Twojej granadzie? U mnie jest to zaledwie 30% i nie wygląda na aż tak wielkie sito. Po za tym silnik OHV jest za słaby żeby takie koło rozwalić w drobny mak i nie ma co go porównywać do silnika granady.

Fabrycznie lekkie koła są dość drogie ale i wytrzymałe, a do silnika poloneza wystarczający jest zabieg stoczenia oryginalnego ciężkiego koła zamachowego.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 07, 2008, 16:47:49 pm »

Gilmor

  • Gość
chodziło mi o "bardziej nerwowy" niż jakieś drgania bo drgania wynikają z nierównoważności jakichś sił... co do pękania kół to jeżeli jeździsz spokojnie to i plaster miodu da radę ale jak zaczynasz kręcić silnik to wiesz różnie to może być ...nie jestem przeciwny różnego rodzaju zabiegom których producent nie stosuje ze względu na  koszta  :D

ja jak zaczynam ulepszać to się tak kończy,że w pewnym momencie mam furę którą nieliczne grono osób potrafi prowadzić:P

wracając do koła być może nawet mu wydłużysz żywotnośc odciążając te 3 podpory ;]w gruncie rzeczy to we wszystkim trzeba mieć umiar albo iśc bez kompromisów licząc sie z efektami...

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 07, 2008, 22:28:39 pm »

Logan

  • Gość
Gilmor, przyzwyczaiłem się już do lekkiego koła, za pierwszym razem po odpaleniu auta już go wyczułem, aczkolwiek dałem znajomemu się przejechać i kiepsko mu to wychodziło :mrgreen:

codo jazdy to się muszę uspokoić bo odkąd koło założyłem to silnik widzi tylko wysokie obroty, na niskich jest dopóki się nie rozgrzeje i dopóki nie wystygnie...

żywotność może i by wydłużył, w sumie teraz silnik kręci się leciutko ale już za wysoko... więc muszę chyba zdjąć nogę z gazu...

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 07, 2008, 23:08:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Logan#1928"
więc muszę chyba zdjąć nogę z gazu...
albo zmienić silnik :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 11, 2008, 13:32:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Cytat: "bartmon"
...w Polsce polonezow w <cenzura> ale ciężko...


1 punkt regulaminu forum PTK, zabrania używania słów powszechnie uważanych za wulgarne.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 11, 2008, 16:58:19 pm »

Gilmor

  • Gość
Cytat: "bartmon"
Panowie zakupiłem już lekkie koło, czekam teraz tylko na zdrowe GSI ;)
bo jak wszyscy wiemy w Polsce polonezow w <cenzura> ale ciężko dostać coś dobrego ;D
Mam pytanko czy wystarczy planowanie głowicy o 0,5mm?
Ogólnie wszedzie gadają o zwiększeniu sprężania w silniku no i ja to rozumiem, ale jak to sie ma do pracy silnika?
Jest żwawszy? Bardziej idzie na moment? Czy na moc?
z gory dzieks za odp.

[ Dodano: 11 Lip 2008 12:52 ]
Czy wpływa to jeszcze jakoś na brzmienie silnika?



przedewszystkim na żywotność  :wink:

doprężony silnik to jedna strona medalu drugą jst skonstruowanie pod to dolotu i wylotu jezeli odprężysz np. wydech i będziesz miał tam optymalne średnice by opór dla spalin był jak najmniejszy wtedy zyskasz przedewszystkim w "górze" obrótów jeżeli zrobisz nieco mniejsze średnice wydechu krótko mówiąc lekko doprezysz wydech wtedy pójdzie w moment samo doprężenie głowicy da ci trochę tu trochę tam inaczej będzie się kręcił szczególnie ciekawiej powinno być w górze ... to moje zdanie

jak się bawić to się bawić planuj o 1mm :D

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 11, 2008, 18:00:34 pm »

Atus_GT

  • Gość
ale ponoc 0,6 to juz max? Nie chce zniszczyc silnika. Chcialbym nim troche pojezdzic;D
Może i zadam glupie pytanie, bo szczerze nie znam sie na tym, ale czy przez to planowanie glowicy i poprawe kolektorów (kanałów) zmieni się dźwięk silnika?
brzmienie?

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 11, 2008, 20:03:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
poprawi się kultura pracy, jeżeli chodzi Ci o efekt poprawienia fabryki-korekta kanałów i wygładzenie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 12, 2008, 03:04:35 am »

Gilmor

  • Gość
napewno zmieni się dźwięk silnika każda zmiana powoduje,że dźwięk będzie nieco minny ale zawsze będzie to tylko ohv :cry:

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 18, 2010, 20:35:28 pm »

andrzej

  • Gość
Podepne sie tutaj bo mój wątek został wykasowany przez moda.
Czy może ktoś mi powiedzieć ile realnie mocy można uzyskać z 1.6 ohv? albo poprostu skierować do jakiegoś wątku gdzie są takie informacje bo nic nie potrafie znaleść,byłbym wdzięczny.
Odrazu pisze że nie interesuje mnie późniejsza trwałość takiej jednostki