Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 20, 2004, 11:50:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Słyszałem kiedyś opinię kolesia który przez tydzień jeŹdził takim poldkiem 1,8 (podobno egzemplaż fabryczny). Stwierdził że bardziej wściekłego auta nie widział :shock: . Cokolwiek miałoby to znaczyć brzmi nieŹle ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 22, 2004, 20:39:09 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A czy ten most od 132 ma mniejsze przelozenie od poldkowego mostu? Jezeli tak to czy byloby jeszcze wieksze przyspieszenie od mostu 1.6 w roverze jak by sie zalozylo most od 132?
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 22, 2004, 21:33:36 pm »

Woj-o#772

  • Gość
przyśpieszenie to pewnie byłoby mniejsze - przełożenia byłyby dłuższe - czyli Vmax na poszczególnych biegach wieksze. Most od 132 (2000) ma przełożenie takie jak most do diesla w poldku - 3.73

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 23, 2004, 12:29:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Woj-o#772"

...
Most od 132 (2000) ma przełożenie takie jak most do diesla w poldku - 3.73


I dlatego dałem spobie spokój z kombinowaniem z mostami. Z drugiej strony może by tak zadaptował most od trucka. Ewentualnie samo wnętrze. Wtedy to by miało kopa :twisted:  :mrgreen: .

Tyle że trzebaby wozić cały bagażnik półosiek  :roll:  :evil: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 23, 2008, 18:01:45 pm »

Skowron88

  • Gość
Witam jestem nowy i mam pytanie, jest sens instalować silnik rover 1,6 lub 1,8 serii K do poldka zamiast ohv czy lepiej poszukać poldka z 1,4 aby blacha była dobra i dopiero zrobic swap na większy silnik ? i jakie moge mieć przy tym trudności?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 23, 2008, 19:24:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
UUU to się nazywa archeologia  :lol: :lol:  .

No ale liczy się że kolega szukajki użył  :mrgreen:

A tak poważnie to jest bardzo dużo elementów różniących poloneza z silnikiem OHV od poloneza z silnikiem Rovera. Wybór zależy od wolnych środków i stanu auta bazowego.

Coby się nie powtarzać co i jak o przejściu z OHV na ROVERA polecam ponownie szukajkę. Jak kolega dowie się ile jest pracy z wkładaniem 1,4 to będzie wiedział ile jest pracy z wkładaniem również 1,6 czy 1,8 na osprzęcie i elektronice z 1,4 (na elektronice dedykowanej sprawa się komplikuje i to czasem nawet bardzo). Wtedy kolega zadecyduje co uczynić...

mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 23, 2008, 20:46:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o boze ,znowu strasza elektronika od rovera - nie mowcie tego ,ze to skomplikowana sprawa komus ,kto tego nie wie - moze poprostu wlozy i bedzie to dzialac a jak go bedziecie straszyc to nie sprobuje

wlozenie K16 zamiast OHVki w Polonezie jest ulatwine tylko z dwoch powodow - gotowa belka zawieszenia (z gotowymi stabilizatorem i drazkiem kierowniczym) i gotowa skrzynia biegow
niezeli nie przeraza cie zastosowanie innej skrzyni biegow to mozesz wkladac inne silniki i bedzie tylko ciut trudniej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 24, 2008, 14:24:31 pm »

Skowron88

  • Gość
Powiem Tak mój poldolot nie jest w balcharskim stanie idealnym ale jeździ i mi mało pali lpg wiec narazie bym nim chciał jeździc, myślałem nad kupnem drugiego PN najlepiej C+ ale żeby miał silnik 1,4 w obojętniej akim stanie, wtedy mam ułatwiona po czesci robotę, a silnik komputer itd wziałbym ze sprowadoznego anglika który posiada silnik serii K16 np 1,6 lub 1,6- jest to sensowne rozwiazanie?;>

Ps. Tym samochodem który obecnie mam nie opłaca sie juz robić wiec jak robiłbym swapa to na pn nowszego szybszego i bardziej komfortowego rzecz jasna.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 24, 2008, 14:29:03 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Sensowne :D

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 24, 2008, 14:37:18 pm »

Skowron88

  • Gość
odnośnie silników pojemnosciowow wiekszych z serii K16 To Przeróbce zapewne trzeba by poddać kolektor wydechowy pewnie ? no i czy gabarytowo silnik 1,8 bardzo mocno różni się od 1,4? na dawce zakupiłbym np takie auto...
taki
lub
taki :D
silnik i elektronike zaadaptowac do PN a reszte na czastki opchnąć, większosć trakcih aut jest bez prawa do rejestracji wiec looz.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 24, 2008, 15:12:52 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Skowron88, poszukaj wielkorotnie opisywane co tzreba zmienic w większości odpali na seryjnej elektronice polda 1,4 oraz kolektorach. rozmiarowo silniki są identyczne

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 24, 2008, 15:15:40 pm »

Skowron88

  • Gość
okej dzieki wielkie za rozwianie wątpliwości :) bede informował na bieżaco postęp prac :)

to moze byc dobry silnik
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 16, 2009, 21:14:05 pm »

polofix

  • Gość
polecam ten silnik kazdemu,bo wymiana jest latwa,a za taka kase nie kupi sie takiego silnika nigdzie.pozdrawiam
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8030603

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 16, 2009, 21:16:54 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
120 kkm przebiegu  :mrgreen: On wyglada jak po 300
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 16, 2009, 21:22:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
albo i lepiej  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 16, 2009, 21:46:40 pm »

polofix

  • Gość
tzn jest bardzo zakurzony ale to nie ma reguly.ja mialem silnik po 350tys km i wygladal jak nowka.czysciutki i bez wyciekow.a znajomy ma polonmeza rovera z przebiegiem 75000 i wyglada gorzej niz ten w tym roverku.
bardzo mile zaskoczyl mnie poldek w spalaniu.w jedzie mieszanej,jezdzi teraz moj ojciec na odcinku okolo 14km 90/100km/h codziennie do pracy,przez co ja robie nieraz kilkadziesiat km w tygodniu po miescie,jest to moze ze 20% przebiegu.wychodzi 7,5/8,2l gazu.praktycznie ze moc silnika niodbiega od jazdy na bezynie.jedynie nie wkreca sie powyzej 6000obr,bo mam parownik 70kw,za maly.stwierdzam ze jest to nieznacznie oszczedniejszy silnik od 1,4,elastyczniejszy,mocniejszy,mniej sie grzeje slynny kolektor wydechowy,i odziwo mniej cierpi naped[przedewszystkim skrzynia biegow].polecam.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 16, 2009, 21:54:37 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
1.6 i 1.8 Rovera mogą mniej palić od 1.4. Są to niewysilone silne silniki, którą z łatwością, bez oporu napędzają poloneza. Z tak wysokim momentem nie potrzebują kręcenia. Spalanie na trasie 6-7, miejskie 7-8 i ruszam pierwszy z pod świateł :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 16, 2009, 22:08:07 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
moj pali wiecej :) grzeje sie bardziej :) skrzynia dostaje az milo :) auto ciagnie jakby mialo ADHD

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 16, 2009, 22:48:52 pm »

polofix

  • Gość
chodzi mi o to ze skzynia sie mniesj zuzywa,bo podczas przyspieszania silnik ciagnie jak diesel w zakresie 2-3 tys obr. i ciagle redukcje takie jak na silniku 1,4 nie sa potrzebne.
ma malenkiego dola od 3-3700obr ale o wiele mniejszego niz w 1,4.posiadam ciezka przyczepke i radzi sobi o niebo lepiej niz kiedys.poprostu prawie nic sobie z niej nie robi.gorzej sprawa sie ma z hamulcami ale to odrebny temat.zastanawiam sie dlaczego takich silnikow fso nie montowlo seryjnie.przeciez silniki te sa identyczne.roznia sie jedynie wielkoscia tlokow i skokiem walu.czyli materialu uzytego do produkcji jest podobna ilosc.a technologia produkcji taka sama.podejrzewam ze z ttymi hamulcami nie chcieli zeby za duzo ludzi sie roztrzaskalo z nadmiaru rozwijanych predkosci.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 16, 2009, 23:21:02 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
montowało :)
zreszta co za archeolog bez sensu odkopał temat