Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179811 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 19, 2009, 21:35:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie bedzie. Wystarczy dac + po przekreceniu kluczyka na cewke zaplonowa i do kompa i wpedzasz w prace 103 konie  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 12, 2009, 11:04:23 am »

Slawo2000

  • Gość
Właśnie stałem się szczęśliwym   :D  posiadaczem silnika 1.8 pochodzącym z MGF. Zauważyłem, że silnik ten ma aluminiową miskę olejową, która wydaje się nieco większa niż ta blaszana z 1.4. Pytanie czy nie będzie ona kolidować z belką zawieszenia? Czy może trzeba będzie zamontować miskę z 1.4?
I jeszcze jedna sprawa. Silnik 1.8 ma pasek do napędu alternatora 5 rowkowy a nie jak 1.4 4 rowkowy. Czy można do silnika 1.8 bezproblemowo założyć alternator i pasek od 1.4? Nie chce wstawiać koła pasowego od 1.4, gdyż w planach jest montaż wspomagania i wykorzystanie drugiej bieżni.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 12, 2009, 11:56:53 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wszystko zaloz z 1.4 nawet kolo zamachowe
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 13, 2009, 11:20:31 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja jezdziłem na pasku 4 rowkowym na kole 5k i altku 4k
teraz mam wszystkie koła na 5 a pasek ciągle na 4 :)
jak chcesz możesz założyc sobie stalową miskę ale alu nie koliduje :) zrob sobie tylko płyte pod si;nik jak lubisz jezdzić z jajem bo alu można złamac

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 13, 2009, 11:29:11 am »

Barnii

  • Gość
Van a masz może jakieś fotki lub rysunek tej Twojej płyty pod silnik ?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 13, 2009, 14:09:26 pm »

Slawo2000

  • Gość
Van Dzięki,o taką informację mi chodziło! Jeśli chodzi o miskę olejową to zdecydowanie zostanę przy aluminiowej. Na pewno usztywnia ona cały kadłub znacznie bardziej niż blaszana, co przy silniku 1.8 może mieć jakieś tam znaczenie.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 13, 2009, 15:14:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 13, 2009, 17:31:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Taka mała  :lol:  :lol:  :lol:
Szkoda że nie mam fotek mojej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 13, 2009, 19:22:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bocian_s#313"
Szkoda że nie mam fotek mojej.


to zrób i wrzuć :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 13, 2009, 19:47:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
może się kiedyś cyknie tylko nie bardzo jest kiedy ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 14, 2009, 22:06:13 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Slawo2000, z ktorego roku ten MGF? Na kopulce jeszcze? Skoro brales motor z MGFa to trzebabylo brac jeszcze chlodnice oleju i moze jeszcze termostat PRT. Alu miska nie wadzi. U mnie byla taka zalozona i bylo git.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 15, 2009, 08:38:34 am »

Slawo2000

  • Gość
Silnik jest z 99r., podobno po 40 tys. przebiegu, oznaczenie 18K4FJ31. Wizualnie, także po zdjęciu pokrywy głowicy, wygląda bardzo dobrze. Jak jest jego stan faktyczny okaże się oczywiście po zamontowaniu. Jest to wersja na kopułce.
Nie wiedziałem, że MGF miał chłodnicę oleju. Jak miał doprowadzony olej do chłodnicy? Z miski olejowej? Pod filtrem oleju nie ma żadnego "sandwicha" do wyprowadzenia oleju.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 15, 2009, 22:51:47 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie pamietam w ktorym roku wprowadzili chlodnice oleju, ale mialy. Obwod byl wpiety na wsporniku filtra.
Jesli ma 40 tysi to gratuluje dobrego zakupu. Oby sluzyl jak najdluzej bo o osiagi to sie nie martwie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 17, 2009, 22:21:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zapraszam na Czerniewice. Porównamy się na tej samej hamowni ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 26, 2009, 23:28:21 pm »

porshonez

  • Gość
kto..? i za ile..? może mi zrobic swap z 1.4 na 1.8 rovera?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 27, 2009, 08:18:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Samo wsadzenie 1,8 za 1,4 to pikuś. najdroższe jest kupienie potrzebnych podzespołów. Ile kolego masz kasy na to, to zobaczymy... Może ktoś będzie chciał dorobić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 27, 2009, 11:38:58 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ok 3 tyś wyniesie wszystko razem z silnikiem nowymi olejami. ok 116KM i 160Nm

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 15, 2009, 22:52:52 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Van#1860"
ok 3 tyś wyniesie wszystko razem z silnikiem nowymi olejami. ok 116KM i 160Nm

I zaraz odczyta i się wystraszy :)
Ja przy swapie o kasie staram się nie myśleć po co mam się nie potrzebnie wkur..

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 16, 2009, 15:21:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Gandziorz, Proste pytanie i prosta odpowiedź. CZego więcej chcieć. Ja i Van jesteśmy po swapie więc jesteśmy realistami. Kasy za robociznę nie zostaje za wiele...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 16, 2009, 19:49:00 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Ja i Van jesteśmy po swapie więc jesteśmy realistami. Kasy za robociznę nie zostaje za wiele...

O właśnie, ja planuję swap (nie teraz, ale w ciągu najbliższych 2 lat) i zastanawiam się ile mnie to wyniesie. Planuję wstawić coś ok 2-2,2l z turbiną (lub kompresorem) już seryjnie i zastanawiam się, czy jeśli silnik i resztę elementów dostanę za ok. 3tys zł to drugie tyle starczy na robotę?