Już tłumaczę. Głowa z 1,4 ma takie same doloty i wydechy za to mniejszą komorę spalania. Zastosowanie jej w 1,8 podniesie stopień sprężania w silniku co przy rozsądnej jeździe powinno dać pozytywny wynik. Tyle że trzeba bardziej na silnik uważać bo w K już jest wysoki stopień sprężania.
Zawory są takie same, samoregulatory zapewne też. Wałki są inne bo mają dłuższe czasy otwarcia i inne kąty. Bardziej optymalne dla większych pojemności. Senn śmigał na wałku ssącym z 1,4 i po powrocie do seryjnego z 1,8 poprawiło się.
1.4 i 1.6 to maja te same ale 1.8 moim zdaniem jest inny
1,4 ma inny a 1,6 i 1,8 takie same lub bardzo podobne.
A i wszędzie jest napisane że silniki 1,6 i 1,8 cierpią przez to że ich głowica bazuje na głowie z 1,4. Chodzi o wielkość zaworów i wznios...