Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179816 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #100 dnia: Sierpień 22, 2009, 20:39:09 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "STax"
Cytat: "Gandziorz"
Odlicz most i wał który zabiera kilka %

Ale mnie nie chodzi o przerobienie poloneza na przedni napęd, tylko o wsadzenie silnika z przednio do tylnonapędówki ;)

Nie napisałem o tym tylko chodziło mi że tylny napęd ujmuje trochę koni.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #101 dnia: Sierpień 23, 2009, 18:28:30 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
przekładaliście sprzęgło z 216 do polorovera ? Bo właśnie mam wszystko na wierzchu i koło zamachowe z 1.4 odpada w przedbiegach bo jest zatoczone na nieszczęsną tarczę sprzęgłową . koło z rovera jest płaskie na całej stronie . jest nieznacznie odstawiony wieniec w tył . Za to docisk jest niższy ale bardziej wystaje z niego słoneczko . Pytanie czy ktoś już jeździ na tej tarczy i docisku bo tarcza ma dokładnie taki sam frez jak wałek z poldkowej skrzyni .

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #102 dnia: Sierpień 24, 2009, 20:27:31 pm »

polofix

  • Gość
nie wiem o co ci chodzi z odpadajacymi przedbiegami,ale ja mam tak zalozone.tarcza i docisk wieksza,od rovera 416,a kolo zamachowe musi zostac i tak od poloneza,bo inaczej nie bedzie samochod chodzil.wszystko smiga perfekcyjnie. mialem obawy podczas zakladania,bo powierzchnia styku tarczy z kolem zamachowym jest ciut mniejsza.czyli zewnetrzna czesc tarczy nie styka sie z dociskiem.ale mechanicy mowili zeby zakladac.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #103 dnia: Sierpień 24, 2009, 21:52:25 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
a dlaczego niby ma nie chodzić na roverowskim kole zamachowym ? przecież są identyczne tylko roverowskie nie jest toczone pod tarczę ? a różnica jest ogromna bo masz 26(polonez) do 31(rover)  srednicy okładziny . A jak masz małą srednicę na zamachu to jest lipa bo zostaje ci moc przeniesiona na 26mm bo taka jest zatoczka .

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #104 dnia: Sierpień 24, 2009, 22:05:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ale znaki do immo i do CPWK są inne.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #105 dnia: Sierpień 25, 2009, 00:03:54 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
jest inaczej odlany tył koła ? czy chodzi o to że są różne czujniki położenia wału . Bo nie rozumiem wmieszania w temat immobilisera .

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #106 dnia: Sierpień 25, 2009, 11:57:16 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Miałem na myśli CPWK, immo mi się wkradło.  :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #107 dnia: Sierpień 26, 2009, 20:07:37 pm »

polofix

  • Gość
kolo musi zostac poloneza!!!! inaczej nie bedzie chodzil. iskra na swiecach pojawi sie w nieodpowiednich momentach.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #108 dnia: Sierpień 27, 2009, 18:31:50 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
dobra , konkrety trzeba rzucić dla potomnych. Rzeczywiście koła są inne. nasze koło z poloneza tarczę kodową ma blaszaną wbijaną w koło zamachowe . Natomiast rover ma tarczę kodową frezowaną w kole zamachowym . Polonez ma dwa znaczniki , rover trzy znaczniki (brakujące zęby) . Teraz pozostaje jedynie pytanie jak ważony jest rozrząd . czy z kołem czy bez . Oby trzymali się standardów i wstępnie wyważali wał i koło oddzielnie .

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #109 dnia: Sierpień 28, 2009, 09:13:17 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
skoro te po przełożeniu kół się jeszcze nie rozleciały (a moje maleństwo 7tyś widzi non stop) to zdecywoadnie elementy są wywazane oddzielnie.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #110 dnia: Sierpień 28, 2009, 10:05:56 am »

JohnyWalker

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
skoro te po przełożeniu kół się jeszcze nie rozleciały (a moje maleństwo 7tyś widzi non stop) to zdecywoadnie elementy są wywazane oddzielnie.


Potwierdzam :P Przy czym małe (z 1.4) jest lżejsze, tuning taki od razu :mrgreen:

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #111 dnia: Sierpień 28, 2009, 14:02:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
no ja teraz przerabiam koło poldka pod sprzęgło do rovera 200 mm

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #112 dnia: Sierpień 28, 2009, 14:43:43 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
kolo nie jest lzejsze :P
by bylo ciekawiej najlzejsze jest najwieksze kolo z vvc :D jak bede mial czym dokladnie zwazyc podam o ile

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #113 dnia: Sierpień 28, 2009, 21:37:10 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Możliwe, to z 1.8 wydawało mi się cięższe, ale ważyłem tylko ręką więc się nie upieram.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #114 dnia: Wrzesień 16, 2009, 15:17:31 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
koledzy mam pytanie, u znajomego mechanika leży wyjęty i rozebrany silnik 1,8 z freelandera. podobno głowica padła wiec gość szuka nowego silnika a ten idzie na złom. w artykule Senn#1869 o swapie 1,8 wyczytałem, że silniki serii k16 mają takie same głowice a różnią się tylko wałkami. czy jeśli faktycznie tak jest to czy przełożenie głowicy z mojego 1,4 (głowica jest pół roku po remoncie) i zmianie wałków, silnik powinien działać prawidłowo?
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #115 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:17:15 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
1.4 i 1.6 to maja te same ale 1.8 moim zdaniem jest inny

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #116 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:23:03 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Grakoz, zakladaj 1.8... podmienisz doly i masz potwora :)
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #117 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:23:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mam wrażenie, że głowice różnią się średnicą kanałów.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #118 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:53:15 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Mam 1.4 wolnostojące to jutro sprawdzę :P
Ale przypomnieliście mi taką koncepcję: 1.4 i 1.8 zasadniczo różnią się charakterystyką. Inna charakterystyka dotyczy też wałków rozrządu. A co się stanie po zastosowaniu wałków z 1.4 do 1.8? Uzyskamy wersję bardziej wysokobrotową? Nie porównywałem czasów otwarcia, takie luźne rozważania przy piwie :P

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #119 dnia: Wrzesień 17, 2009, 09:31:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Już tłumaczę. Głowa z 1,4 ma takie same doloty i wydechy za to mniejszą komorę spalania. Zastosowanie jej w 1,8 podniesie stopień sprężania w silniku co przy rozsądnej jeździe powinno dać pozytywny wynik. Tyle że trzeba bardziej na silnik uważać bo w K już jest wysoki stopień sprężania.

Zawory są takie same, samoregulatory zapewne też. Wałki są inne bo mają dłuższe czasy otwarcia i inne kąty. Bardziej optymalne dla większych pojemności. Senn śmigał na wałku ssącym z 1,4 i po powrocie do seryjnego z 1,8 poprawiło się.

Cytat: "diodalodz"
1.4 i 1.6 to maja te same ale 1.8 moim zdaniem jest inny

1,4 ma inny a 1,6 i 1,8 takie same lub bardzo podobne.

A i wszędzie jest napisane że silniki 1,6 i 1,8 cierpią przez to że ich głowica bazuje na głowie z 1,4. Chodzi o wielkość zaworów i wznios...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.