Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179834 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #120 dnia: Wrzesień 17, 2009, 19:17:13 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Pozwole sobie niezgodzić z Bocianem. Ja uwazam ze glowice sa identyczne zarowno w 1.4, 1.6 i 1.8. Inne byly tylko wczesne glowice z 1.4. Roznily sie tym ze mialy mniejsze kanaly 31mm w stosunku do 34mm w pozniejszych. Glowice od 1.6 i 1.8 zawsze byly 34mm. Roznica jest w walkach rozrzadu o czym na samym poczatku nie wiedzialem. W sumie to powinienem to poprawic w artykule. Roznica w walkach jest nastepujaca:

___________Otwarcie______ Zamkniecie
1.4 Rover ___15 BTDC____45 ATDC
1.8 Rover____12 BTDC____52 ATDC
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #121 dnia: Wrzesień 17, 2009, 20:35:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może i racja. Chyba te 31mm miały mniejsze komory spalania i dlatego pisali że trzeba je rozpiłowywać...

Jedno jest pewne że 1,8 cierpi przez głowe z 1,4. Dopiero zawory od VVC pokazują co potrafi ten silnik. Tyle że tam to i doloty i wydechy są większe(chyba) 36mm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #122 dnia: Wrzesień 17, 2009, 23:14:17 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
Czyli teoretycznie taki MIX głowica 1,4 z blokiem 1,8 powinien się udać. Jeśli uda mi się wyrwać ten blok za rozsądne pieniądze to może coś z tego wyjdzie.
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #123 dnia: Wrzesień 18, 2009, 08:03:57 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nawet nie teoretcznie. Ja też rozważałem taką opcję wiele lat temu ale nie trafiło się nic sensownego.

Tylko jak coś to dawaj uszczelkę od freelandera ten najnowszy model.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #124 dnia: Wrzesień 22, 2009, 21:15:05 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
I wszytko jasne  :mrgreen: Dzięki za pomoc

Co do silnika to właściciel ociąga się z decyzją, mi też się nie śpieszy więc czekam.
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #125 dnia: Wrzesień 23, 2009, 13:43:32 pm »

NeoN

  • Gość
http://kengine.dvapower.com/
Polecam lekturę, wszystko świetnie opisane na temat modyfikacji roverków.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 07, 2009, 15:13:32 pm »

Grejfrut

  • Gość
rodacy... czytam te wszystkie posty nt. 1.6/1.8 na kompie od 1.4 i ok zgadzam się z ograniczeniami immobil. ale przyszło mi do głowy akcja taka iż kupując motor np. 1.8 kupić całą wiązke,komp i co najważniejsze stacyjke z kluczami.... to rozwiązało by sprawe mocy, zapłonu bezkopulki .... co wy na ten wariant??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 07, 2009, 16:46:32 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
wiązka nie pasuje do poloneza :) musisz pruć każdy przewód i dostosowywać to do komory silnika PN , albo wiązkę poloneza zaadoptować do końcówki wiązki rovera 1.6 . Do tego dodatkowe przewody do immo, okular ect . Prościej zdjąć immo z kompa rovera i poprostu nie podłączać pinów od immo tak by chodził jako nowy komp fabryczny .

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 07, 2009, 17:00:54 pm »

Grejfrut

  • Gość
taaaaa motor org, wiązka polonez i komp orginalny.... kwestia immo  :roll:  zdjąc immo wrrrr

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 07, 2009, 17:10:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zdejmiesz immo i pare koni ucieknie na polane sie paść  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #130 dnia: Listopad 07, 2009, 18:04:12 pm »

Grejfrut

  • Gość
tylko gdzie i za ile $ zdjąć immo??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #131 dnia: Listopad 07, 2009, 19:29:51 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #132 dnia: Listopad 07, 2009, 22:37:06 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Cytat: "Grejfrut"
wiązka polonez i komp orginalny

tak tak gdyby piny w komputerze rovera były tak samo :)
Niestety polonez ma zamienione to raz a dwa trzeba zmienić koło zamachowe na to z rovera a nie z poloneza .

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #133 dnia: Listopad 07, 2009, 22:40:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "diodalodz"
iestety polonez ma zamienione to raz a dwa trzeba zmienić koło zamachowe na to z rovera a nie z poloneza .
a to popieram. osobiscie widzialem w roverze 400 z 1.6 16V kolo zamachowe inne niz w poldroverze. jest inny induktor do CPWK
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #134 dnia: Listopad 07, 2009, 22:55:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Marudzicie. Wszystko się da. kwestia chęci i czasu.

Ale wy się boicie tej elektroniki :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #135 dnia: Listopad 07, 2009, 22:58:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
kto sie boi ten sie boi. ale zdjecie immo z kompa moze spowodowac ucieczke paru KM i moze nieco zwiekszyc spalanie. dlatego wolalbym zostac przy kompie od poldrovera bez zadnej kombinacji. wieksze wtryski i tez daje rade
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #136 dnia: Listopad 07, 2009, 23:07:21 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "mlodyolek#1934"
ale zdjecie immo z kompa moze spowodowac ucieczke paru KM i moze nieco zwiekszyc spalanie


mozesz to jakos rozwinac ??
co ma jedno z drugim ma wspolnego ??
przeczytales arta ze strony roverki ??
przeciez system sterowania silnikem i zabezpieczenie samochodu jakim jest immo, to calkiem inne uklady,
tak samo mozna by powiedziec ze wyjecie alarmu z poldka spowoduje wzrost spalania
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #137 dnia: Listopad 07, 2009, 23:16:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
AndrewS#100,  napisalem, że "może" spowodować ale nie musi. osobiście spotkałem sie z czymś takim, że po zdjęciu immo silnik wkrecał sie tylko do 3500rpm albo krecił sie jak Bóg przykazał ale palil o 2 3 litry wiecej. Przykładem są (doświadczonym przez znajomych) Honda Civic VI gen 1.4 16V - silnik wkrecal sie tylko do 3500rpm, Mercedes Sprinter - spalanie zwiekszone ok 2 3 litry, Honda Accord 2003r- powyzej 5500rpm brakuje mocy i wkrecenie sie do odcinki zajmuje troszke wiecej czasu. Z tego co sie dowiedzialem  immobilaiser odcina zasilenia poszczegolnych podzespolow silnika - wtrysk, zaplon albo cos tam jeszcze innego. zdejmujac immo moga zmienic sie wartosci np. moze isc inna opornosc na wtryski, moga zmieniac sie wartosci dla zaplonu. Przykladem zmiany zaplonu jest Peugeot 306 2.0 16V S16. samo zdjecie immo przesunelo zaplon do -33*. trzeba bylo doslownie wyczyscic kompa i wgrac nowe mapy. a to kolejny wydatek.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #138 dnia: Listopad 08, 2009, 16:04:24 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Tego problemu nie bedzie w przypadku ECU rovera.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #139 dnia: Listopad 08, 2009, 20:04:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Senn#1869,  dlatego napisalem może a nie napewno  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)