Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179848 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #160 dnia: Styczeń 21, 2010, 23:37:30 pm »

atu_rover

  • Gość
Bardzo bym prosił kolegę Bocian_s#313  o wrzucenie tu jakichs zdjec swojego wydechu,chodzi mi o przerobienie wydechu seryjnego 4-1 w 4-2-1.Jak ktos ma jeszcze taki wrzucony to tez bym prosił.Mam taki luzem w garazu z rovera 400. Na "polska jazda" nie widac tego dokładnie. Mam juz pomysł wstepnie jak co pociąć i pospawac ale lepiej bedzie jak to zobacze u kogos.Nie chce zeby mi rura wydechowa dotykała nadwozia bo by sie nie dało jezdzic :)

PS: nie odbiegam od tematu, bo swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8 to i z wydechem moze być z 1.6 lub 1.8 :P

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #161 dnia: Styczeń 21, 2010, 23:45:00 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
atu_rover, sa dopowiednie teamty o wydechu. Nie rob zametu. W kilku tematach wsadzasz info o walkach, teraz tu kazesz wklejac fotki wydechu. Wyluzuj troszke. Zadaj sobie troche trudu i poszukaj na forum.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #162 dnia: Styczeń 21, 2010, 23:50:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ten kto załozy VVC w polonezie bedzie pewnie przez dłuzszy czas bogiem dla posiadaczy 1.4 tyle tylko ze ludzkosc nie znalazła jak do tej pory kamiennych tablic na których jest opisane co  i jak zmodernizowac i podłączyc  :P Po za tym to dalej tylko 1.8
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #163 dnia: Styczeń 22, 2010, 00:42:36 am »

atu_rover

  • Gość
Nie ma tematu typu o "przeróbkach wydechu w polonezach z roverem" , chyba ze ktos wtrącił tak jak ja tutaj pobocznie. Przy swapie silnika 1.6 / 1.8 kolektor wydechowy wrzucam z silnika 1.6 / 1.8 co jest normalne i to jest chyba pasujący post do tego tematu??? Ok. Zapytam na privie jak tu nie wolno.

O wałki juz nie pytam bo sa sprzeczne informacje i nikt do konca nie ma pojecia o tych wałkach rozrządu, sam czasem piszesz błędnie. Przy swapie silnika, wałki rozrzadu chyba tez sa ważne? Mozna rozważac różne głowice do swapu, tak jak ty to miałes w swoim 1.8 z głowicą z 1.4 . A różnią się wałkami !

Senn, przeciez ja nie pisze o spojlerach i ciemnych szybach w poscie "SWAP" :/

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #164 dnia: Styczeń 22, 2010, 08:33:35 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
atu_rover, ja nie mialem glowicy z 1.4. Mialem oryginalna glowice z 1.8 (w budowie identyczna jak 1.4 tylko z innymi walkami). Co napisalem blednie?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #165 dnia: Styczeń 29, 2010, 14:15:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "atu_rover"
Wariant 1: założyć dół z 1.6. Mam, ale z zajezdzonymi pierscieniami,kompresja przed wyjeciem silnika z auta i zdjeciem głowicy wyszła zero na 2 cylindrach, na reszcie tez marnie. Domyslamy sie ze pierscienie były powodem gdyz zawory nie były powypalane. Baba zgrzała silnik po HGF-ie. komplet pierscieni chyba w okolicy 200zł?), wtryski z 1.6 (mam), przełożyc kolo zamachowe z 1.4 i bedzie śmigać?
to bedzie najlepsze. ale komplet pierscieni do 1.6 kosztuje w granicach 350-400zl. ja mialem nowy komplet za 300zl po rabatach :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #166 dnia: Styczeń 29, 2010, 14:44:00 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zero kompresji to nie pierścienie
i z popękanymi auto pali i ma kompresje(minimalną ale ma) w remot 1,6 się nie baw już lepiej pobaw się z 1,4 to co wydasz na pierscienie zainwestuj w swinkę i spokojnie można 111KM wycisnac z 1,4

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #167 dnia: Styczeń 29, 2010, 14:49:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w to watpie. poczciwa OHVka z popekanymi wszystkimi pierscieniami nie chciala mi odpalic. odpalila po 10 minutowym kreceniu i zajezdzajac przez to chyba z 6 akumulatorow.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #168 dnia: Styczeń 29, 2010, 17:13:48 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "atu_rover"

Wariant 1: założyć dół z 1.6. Mam, ale z zajezdzonymi pierscieniami,kompresja przed wyjeciem silnika z auta i zdjeciem głowicy wyszła zero na 2 cylindrach, na reszcie tez marnie. Domyslamy sie ze pierscienie były powodem gdyz zawory nie były powypalane. Baba zgrzała silnik po HGF-ie. komplet pierscieni chyba w okolicy 200zł?), wtryski z 1.6 (mam), przełożyc kolo zamachowe z 1.4 i bedzie śmigać?


Opcja nie oplacalna bo nie wiadomo w jakim stanie jest blok. Jesli konkretnie dostal po dupie z temperatura to mogly osiasc tuleje i jak w banku masz kolejny HGF po zlozeniu. Druga sprawa to brak kompresji z niewiadomych jak na razie przyczyn. Nie bawilbym sie w to.

Cytuj (zaznaczone)

Wariant 2: Da sie założyc do mojego kompletnego bloku 1.4 same tłoki z tulejami od 1.6 i nowymi pierscieniami? (tuleje 1.6 mierzył znajomy i mówił ze nie maja odchyłek, rantów tez zadnych nie ma na nich, ani wżerów / rys / rdzy ) Bo boje sie wału i panewek w tym zdechłym 1.6, mogą tez byc zdechłe! A 1.4 mam igłę jak z fabryki.  Czy jest to prosta operacja?


Nie widze sensu tej operacji bo zyskasz tylko wal z panewkami, a nadal nie wiesz co z kompresja. Nawet jesli to pierscienie to ich koszt + uszczelka, rozrzad i inne pierdoly to minimum 1000 zl jak nie wiecej. Za 1500 masz kompletny 1.8 jak poszukasz.
Poza tym szkoda rozbierac 1.4 jesli jest w idealnym stanie. Lepiej go puscic do zyda.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #169 dnia: Styczeń 29, 2010, 22:32:47 pm »

atu_rover

  • Gość
Zastanawiałem sie nad tym cały dzień, bo szkoda mi tego 1.6. Ale nie grzebałem nigdy w "dole" silnika i nie mam w tym doswiadczenia.  Po przeliczeniu kosztów rzeczywiscie to szkoda fajnego, cichego 1.4 , szkoda utopic pieniądze w niepewny efekt 1.6 i rzeczywiscie po podliczeniu tego wychodzi drozej niz 1.8, z jakiegos angola ktorym sobie wpierw pojezdze i sprawdze czy mi pasuje taki silnik. Miejsce złomu jest na złomie. Musze go wywalic zeby mnie nie korciło ! Senn napisałes o siadnietych tulejach, one sie mają ruszac? Podniosłem 1 tuleje z 1.6 ręką na wysokosc 3 cm (jest luźno włożona w blok) a w 1.4 co mi leży obok nie da sie wcale.
Kolego grejfrut, nie jestem omnibusem mechaniki pojazdowej, jak czegos nie wiem to się pytam :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #170 dnia: Styczeń 29, 2010, 23:05:30 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Tego Ci na 100% nie powiem ale wydaje mi sie ze tuleje reka nie powinny wyjsc. Jak sie robi uszczelke przykladowo to nie wolno ruszac walem zeby tlok nie wypchnal tulei wiec tak strasznie na sztywno to chyba one nie siedza. Tez nie mialem do czynienia z dolem K series. mlodyolek sie w tym grzebal wiec moze On sie wypowie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #171 dnia: Styczeń 29, 2010, 23:29:50 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Senn#1869"
Jak sie robi uszczelke przykladowo to nie wolno ruszac walem zeby tlok nie wypchnal tulei


w tym przypadku to chyba chodzi o lozyska walu, ze nie sa naciagniete przez magistrale olejowa, ta dolna polke w ktora sie wkreca śruby glowicy
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #172 dnia: Styczeń 30, 2010, 01:36:32 am »

atu_rover

  • Gość
dobrze wiedziec ze mam nie ruszac silnikiem bo własnie rozebrałem juz kolektory i dobieram sie powoli do uszczelki. tyle sie człowiek najezdzil i rozne rzeczy popsuł ale słynna uszczelka poszła mi pierwszy raz w zyciu. ustawie sobie wał na znaku,wrzucę bieg,zaciagne reczny i dopiero zdejme głowicę. a to prawda czy bzdet ze jak zdejme głowice to wałkami krecic nie wolno bo słynne długie sruby sa wyjete,nie trzymaja dobrze i mozna cos spierdzielic? Przerzuce sie na temat "Rover - uszczelka pod głowicą" z resztą pytań, bo nigdy tego nie robiłem, ale sie naucze :)

 Mam jeszcze pytanie a nie ma tematu "modyfikacje wydechów w silnikach 1.4":) hehe. wiec ten jest w miare na czasie. Dowiedzialem sie dzis na forum ze w roverach 45 jest podobno lepszy wydech (4-1) niz ten w poldku(4-1) i takze ten co mam go zakładac czyli (4-2-1). Jaki jest najlepszy? montowac to 4-2-1 co mam w garazu czy kupic 4-1 z 45? proszę o radę, sa odczuwalne róznice? Kiedys rozwierciłem zakrety w zwykłym poldkowskim 4-1, ale nie zauwazyłem różnicy.        Nie moge znalezc nigdzie zadnych zdjec jak pospawane sa wydechy 4-2-1 w poldkach.  Mam koncepcje przeróbki ale zdjecie to zdjecie, ułatwi życie.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #173 dnia: Styczeń 30, 2010, 13:07:14 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "atu_rover"
a to prawda czy bzdet ze jak zdejme głowice to wałkami krecic nie wolno bo słynne długie sruby sa wyjete


bzdet
majac taki staż z tymi silnikami pytasz o takie rzeczy??  :roll:
wszystkie informacje sa w Morawskim i Trzeciaku
a i tu nie zaszkodzi poczytac
http://www.roverki.pl/article.php?sid=350

co do wydechow to Van i Bocian maja rurowce , powinny byc fotki i opis  na forum
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #174 dnia: Styczeń 30, 2010, 14:05:37 pm »

atu_rover

  • Gość
Budowe silnika znam, ten artykuł czytałem juz dawno. Na roverki pl siedze codziennie.
Nie jestem mechanikiem . Zwykle jezdziłem autem i nie rozbierałem uszczelki na klimat. W ksiazce nie pisze czy na zdjetej głowicy mozna krecic wałkami, ale dzieki za radę endriu :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #175 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:54:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Poldkowy wydech to jest 4-2-1 ale może nie będe się o nim wypowiadał bo cenzura i tak zrobi wszystko na żółto  :lol:

Ogólnie zasada jest że 4-2-1 poprawia dół a 4-1 górę. w przypadku poldka wsadzenie rurowca 4-2-1 z rovera to dość karkołomna operacja ale są takie patenty.

W przypadku 4w1 wsadzenie tego nie nastręcza większych problemów. mieści się niemal idealnie.

No ale to jest rozmowa na temat wydechów więc trzeba stworzyć stosowny temat na forum.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #176 dnia: Styczeń 31, 2010, 19:04:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "atu_rover"
Zastanawiałem sie nad tym cały dzień, bo szkoda mi tego 1.6. Ale nie grzebałem nigdy w "dole" silnika i nie mam w tym doswiadczenia. Po przeliczeniu kosztów rzeczywiscie to szkoda fajnego, cichego 1.4 , szkoda utopic pieniądze w niepewny efekt 1.6 i rzeczywiscie po podliczeniu tego wychodzi drozej niz 1.8, z jakiegos angola ktorym sobie wpierw pojezdze i sprawdze czy mi pasuje taki silnik. Miejsce złomu jest na złomie. Musze go wywalic zeby mnie nie korciło ! Senn napisałes o siadnietych tulejach, one sie mają ruszac? Podniosłem 1 tuleje z 1.6 ręką na wysokosc 3 cm (jest luźno włożona w blok) a w 1.4 co mi leży obok nie da sie wcale.
Kolego grejfrut, nie jestem omnibusem mechaniki pojazdowej, jak czegos nie wiem to się pytam
o cholera :D bracie :D to te 1.6 nadaje sie w pizdu na zlom :D mi jeszcze w zadnym "dole" nie wyskoczyly tuleje pomimo krecenia walem :D i nie to ze kluczem :D tylko wrzucilem bieg i pchnalem samochod :D nic nie wyskoczylo. kiedys bylem w szoku czemu po zdjeciu glowicy nie moge ruszyc walem. te tuleje nie maja prawa wyjsc goła reka :!: szczerze mowiac chcac zmienic pierscienie w K-serii nie trzeba zmieniac panewek korbowych. ich stan zuzycia do przebiegu 200kkm jest znikomy. zmierzone, sprawdzone. jedyna rzecza ktora jest wazna do zmiany pierscienii to ustawic tloki 1 i 4 w gorze aby miec dojscie do odkrecenia srub stopek korbowodu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #177 dnia: Styczeń 31, 2010, 19:59:56 pm »

atu_rover

  • Gość
hehe, zrobie mu zaraz próbe olejową. wbiłem tuleje młotkiem spowrotem. zaleje go od gory olejem i sprawdzimy czy utrzyma ten łolij :)

zmieniam uszczelke powoli i jak dojde z rozbiórką do samego dołu w 1.4 to moze podmienie na chwile na 1.6 i załoze zapasowa głowice sprawną, starą uszczelke,zapasowe śruby, zaleje starym olejem , wodą , stary napinacz i pasek i zrobimy eksperyment. Nigdy go nie odpaliłem bo testowany był w aucie co miał tak zapchany filtr paliwa ze paliwa nie podawal wcale!!! widziałem rózne trupy serii k i roznie byly uszkodzone,a z ciekawosci zobacze co temu jest :) kompresja mogła kiedys wyjsc zero bo moze rozrzad byl zle w nim ustawiony?? tam ostro kombinowali spece przy tym roverku 416 98r :)
 
stwierdzili ze pewnie immobiliser jest walniety i rozcieli w pół stacyjkę, później przecieli kable od pompy paliwa zeby ja sprawdzic heh. a filtr paliwa był zabetonowany mułem :) kupiłem go za 900zł. ale silnik to zagadka :) wrzuciłem mu z anglika igłę i śmiga a ten mi został w garazu. najwyzej strace troche czasu, bede miał wprawe przed zmiana uszczelki w dobrym 1.4. bedzie projekt polonez 1.6 16v moto-doktor edition :P

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #178 dnia: Styczeń 31, 2010, 20:10:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "atu_rover"
wbiłem tuleje młotkiem spowrotem. zaleje go od gory olejem i sprawdzimy czy utrzyma ten łolij
zajebiscie zrobiles :D a olej mozesz sobie wlac do szklanki a nie na tloki. wlej nafte albo benzyne ekstrakcyjna. a jak nie masz tego ani tego to zalej mlekiem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #179 dnia: Styczeń 31, 2010, 20:13:48 pm »

atu_rover

  • Gość
pewnie ze mam wszystkie rozpuszczalniki, nafte itp, mleka nie mam w domu akurat, hehe :)