Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 202692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #140 dnia: Listopad 23, 2009, 01:08:42 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2226
poprawcie mnie jeśli się mylę w obliczeniach
skok tłoka w 1.6 7,9 cm
a w 1.4  4,87cm  ?
Bo zastanawiam się nad zamianą wałów ale wychodzi że się nie da :)
pytanie nr dwa czy panewki główne i korbowe w 1.4 i 1.6 są te same ?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #141 dnia: Listopad 23, 2009, 21:55:06 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2226
no właśnie patrzyłem na jego stronce ale nie widzę albo poprostu nie wiem jak nazywa się skok tłoka :) pozostaje mi zmierzyć wały na tokarni to się dowiem .

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #142 dnia: Listopad 24, 2009, 19:00:29 pm »

polofix

  • Gość
sa inne waly,inne tloki,inne bloki ze nie da sie wlozyc tulei z 1,6 do 1,4 ale sa te same uszczelki w 1,4 i 1,6 , 1,8 nie wiem.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #143 dnia: Listopad 24, 2009, 19:21:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "polofix"
nie da sie wlozyc tulei z 1,6 do 1,4
Byś się kolego zdziwił...


Cytat: "polofix"
inne bloki
ZTCW to od 96 roku są identyczne. Są tzw stare i nowe bloki w 1,4. Nawet łapy w FSO były minimalnie inne przed i po 96 roku.

Tłoki też były w starszej wersji z dwoma rowkami po jednym na zawory ssące i wydechowe lub nowymi z 4-rema podcięciami po jednym dla każdego zaworu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

WAŁKI !!!
« Odpowiedź #144 dnia: Styczeń 18, 2010, 00:04:50 am »

atu_rover

  • Gość
Witam!

Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km  ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe

Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? Z tego co widac po opisie wałków piper-a to ma byc +10km i wzrost momentu obrotowego przy niskich i srednich obrotach.

Czytałem u angoli że montaż wałków z 1.8 135km daje zaje..fajne efekty w silniku 1.4,1.6 i 1.8 !!! Ale takie wałki sa tylko w MGTF

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm

[ Dodano: 18 Sty 2010 00:05 ]
Witam!

Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km  ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe

Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? Z tego co widac po opisie wałków piper-a to ma byc +10km i wzrost momentu obrotowego przy niskich i srednich obrotach.

Czytałem u angoli że montaż wałków z 1.8 135km daje zaje..fajne efekty w silniku 1.4,1.6 i 1.8 !!! Ale takie wałki sa tylko w MGTF

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #145 dnia: Styczeń 19, 2010, 19:38:12 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
witam panowie przeczytałem już chyba wszystko na temat zmiany silnika z 1.4 na 1.8 ale nigdzie nie pisze czy ktos wsadził 1.8 vvc. Próbował ktos??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #146 dnia: Styczeń 19, 2010, 19:39:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
karpiu19_88,  widzisz nie doczytales sie :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #147 dnia: Styczeń 19, 2010, 19:59:18 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
mlodyolek#1934   ale wynika to z tego że nie przeczytałem jeszcze wszystkiego, czy że nikt nie włożył do poldka VVC??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #148 dnia: Styczeń 19, 2010, 20:01:18 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie przeczytales wszystkiego. jest jeden taki pan a raczej dwóch panow ktorzy nad tym pracuja. z tego co wiem sa gdzies mniej wiecej w polowie moze nawet troszke mniej, prac ale w kazdym razie silnik juz siedzi :Dto bylo bodajrze w temacie "co dzis zrobilem w/z moim autem" ale nie pamietam w ktorej czesci :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #149 dnia: Styczeń 19, 2010, 20:04:10 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
aha  o prosze to jeszcze poszukam bo fajnie było by miec takie VVC pod maską:D a duzo z tym rzeźby jest ??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #150 dnia: Styczeń 19, 2010, 20:08:26 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "karpiu19_88"

aha o prosze to jeszcze poszukam bo fajnie było by miec takie VVC pod maską:D a duzo z tym rzeźby jest ??

hmm ... nawet Senn nie podjoł sie tego wiec jak by to ujać ... rzeźby od ch*ja i jeszcze troche :D
p.s : jeżli sie myle niech mnie ktoś poprawi :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #151 dnia: Styczeń 19, 2010, 23:42:19 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "mlodyolek#1934"
z tego co wiem sa gdzies mniej wiecej w polowie moze nawet troszke mniej, prac ale w kazdym razie silnik juz siedzi


to, to jest pikus  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #152 dnia: Styczeń 21, 2010, 08:19:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Leonek1321"
hmm ... nawet Senn nie podjoł sie tego wiec jak by to ujać ... rzeźby od ch*ja i jeszcze troche

Wiecie co... Aż mi szkoda niektórych. Strasznie się boicie tego Swapowania silników... 7 Lat temu powiedziałem że 1,8 się wkłada i jedzie to wszyscy oczy że to rzeźna. Lata pokazały że to nawet nie swap tylko wymiana silnika.
 Z VVC jest podobnie. Jedynie więcej zabawy z elektroniką ale tu swap musi odbyć się z całą elektryką silnika itditp. na osprzęcie od 1,4 nie polata niestety.

Cały problem ze swapowaniem silników od zawsze wiązał się z kosztami. Nie da się ukryć że 7 lat temu goły 1,8 to był koszt 4tyś zł. teraz to 1500zł i rozną jak grzyby po deszczu.

VVC kosztuje 3 tysie z wyposarzeniem. Niby nie za dużo ale większość szkoda kasy bo szlaki są nieprzetarte. Podejrzewam że jak odpali pierwsze VVC w FSO to następne się będą pojawiać w tępie zbliżonym do swapów na 1,8.

O swapach na 1,6 nie piszę bo każdy kogo stać kupić 1,6 wkłada go przy każdej nadarzającej się okazji. Tym bardziej że udaje się wyrwać 1,6 w cenie remontu 1,4...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #153 dnia: Styczeń 21, 2010, 14:52:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "atu_rover"
Ja np. bym nie wrzucał VVC tylko bym zarzucił KV6,ale raczej nie w poldkonezie tylko do mojej 400,bo w poldku to skad wziasc skrzynie do tego??
A co powiesz na warjację z fordem w tle...

KV6 ciekawe silniki bo wyglądają na małe i lekkie tylko czy wejdzie pod maskę bo to szerokokątny V6.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #154 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:19:03 pm »

atu_rover

  • Gość
Niestety forda nie mam :) Tylko rovera i tam były te silniki montowane. To jest moje przyszłosciowe marzenie zeby sobie zbudowac zajefajnego MG ZS-a z silnikiem od MG ZT bo to ten sam silnik ino mocniejszy 190km zamiast 177 w serii :) Pozniej jek bedzie kasiora to zaturbic i zrobic megapotwora :P

napewno takiego sk..  syna zbuduje tyle ze nie teraz :)

http://www.youtube.com/watch?v=X4pm1bDBsvU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=jfmrvMBgexs

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #155 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:34:30 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
atu_rover, atam :P bzdury pleciesz z tym swapowaniem. miesiac na przekłądke silnika?? to chyba po 30minut dziennie albo jeden dzień w miesiacu :D kolektory i czujniki ciezko przekręcić?? w toyocie gdzie serwis przewidziany jest dla małych żółtych robocików podmiana silnika na podobny zajeła dzień czasu i auto od rana wróciło do pracy(bez schematów)

a na vvc za zimno(garaż bez ogrzewanka a czym dogrzać ok 60mkw garażu wysokiego na 4m??). zestaw siedzi pompy wiazki sa już praktycznie na miejscu tylko jakoś przy temp -10 za oknem zapał szybko stygnie(zwłaszcza że to nie tylko swap ale i całkowita przebudowa samochodu od razu). raczej nastawialismy sie na temp ok +3 jak co roku

i z racji ciągłej pracy,remontu, a raczej mieszkania na budowie i kilku innym projektom jest to robione teraz ok 1dzień na miesiac. ale niech tylko przyjdzie troche ciepła :D

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #156 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:50:53 pm »

atu_rover

  • Gość
Wiem ze mozna wrzucic w silniku wszystko w 1 dzien w 2 osoby jak masz czas i warunki.Ja miałem problemy z tym ze zmieniło sie oznakowanie w roverach z 414,416,420 na 400 i tez wiązka.Długo kminilismy jak to zrobic zeby zapalał.Pozatym nie jestem mechanikiem samochodowym ani elektrykiem i nie mam tez tyle czasu na zabawy garazowe. Lubie sobie cos pozmieniac itp.  Najpierw był remont generalny szybowca foka 4c z 1969r ,którym moj tata teraz lata na żarze i przyszedł czas na auto, wiec zbudowałem sobie od podstaw roverka 400 :) Rozebrałem do szkieletu,wyczysciłem,cynkowałem,przekładałem graty z lepszego do gorszego itp. Siedziałem po trochu przez 6 miechow po pracy,a do pracy i na uczelnie jezdziłem Poldonem. Mam praktycznie nowe auto z fajnymi bajerami z limitowanych wersji 400tki i civiców dohc vtec i nie kosztowało duzo pieniedzy,raczej pracy . Wszystko zalezy od tego ile masz czasu i pieniedzy.Warunki tez sie przydaja.Co mi z tego ze mam 2 garaze z kanałami,jak w tym wiekszym temperatura zabija nawet niedzwiedzie polarne :) Np teraz mam zmieniac uszczelke pod głowica w poldku 1.4 i nie moge sie doszukac po normalnych pieniądzach wałka ssacego z silnika 1.8,bo 200zł to przegięcie. Za 300zł to sie całe poldki 1.4 kupuje :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #157 dnia: Styczeń 21, 2010, 15:56:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ta a tu robi informatyk i przedstawiciel handlowy :) sami mechanicy.
wiem ile to pracy z takim rozebraniem. kiedyś przez wakacje sobie takiego 125p zbudowałem. do gołej budy i od nowa już na innych cześciach. ale ze człowiek młody i głupi to auto rozbił :/

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #158 dnia: Styczeń 21, 2010, 22:38:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
tu robi informatyk i przedstawiciel handlowy
To ja mam największe predyspozycje do swapowania bo elektronik z zawodu  :lol:  :lol:  :lol: Mało nie skończyłem jako zawodowy elektronik samochodowy..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #159 dnia: Styczeń 21, 2010, 23:30:58 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No i o czym jeszcze bedzie mowa w tym temacie? :) Kazdy  bedzie pisal o swoim zawodzie? Problem z VVC byl zasadniczy - mala wiedza, duzo problemow. Elektronika, przeniesienie napedu, potem warunki do tego typu zabawy i czas. Poza tym w tamtym czasie byl tylko jeden 1.8 w poldku. Wiele pytan. Pozniej okazalo sie ze nie taki diabel straszny, ale musi to ktos zrobic. Juz mija 3 lata jak mialem VVC. 3 lata walkowania tych tematow na forum. Dopiero teraz pojawia sie na horyzoncie poldek VVC.
Zwykle 1.8 bylo prostsza droga. Lajtowy tjun za spora wtedy kase. Przypomne ze mnie w tamtym czasie sam motor kosztowal cos kolo 2500.
atu_rover, poszukaj troche na forum bo o KV6 do poldka tez byla mowa.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb