Witam!
Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm
W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm
W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm
Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe
Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego?

Z tego co widac po opisie wałków piper-a to ma byc +10km i wzrost momentu obrotowego przy niskich i srednich obrotach.
Czytałem u angoli że montaż wałków z 1.8 135km daje zaje..fajne efekty w silniku 1.4,1.6 i 1.8

! Ale takie wałki sa tylko w MGTF
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm [ Dodano: 18 Sty 2010 00:05 ]Witam!
Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm
W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm
W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm
Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe
Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego?

Z tego co widac po opisie wałków piper-a to ma byc +10km i wzrost momentu obrotowego przy niskich i srednich obrotach.
Czytałem u angoli że montaż wałków z 1.8 135km daje zaje..fajne efekty w silniku 1.4,1.6 i 1.8

! Ale takie wałki sa tylko w MGTF
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm