Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179817 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 16, 2009, 20:31:15 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "STax"
wstawić coś ok 2-2,2l z turbiną (lub kompresorem) już seryjnie i zastanawiam się
kolego powiem Ci szczerze ze taka fantazja bedzie kosztowął dużo wiecej niż podane prze Vana pieniądze zwłaszca dlatego ze tu bedzie musiał całę przeniesienie napedu wymysleć od nowa , plus do tego umieszczenie silnika w budzie , plus wzmocnienie by to wszystko sie nie rozpadło , czyli nie mając nim 10 tysiecy na projekt na twoim miejscu wogóle by sie za cos takiego nie zabierał  :wink:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 16, 2009, 21:05:44 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "Leonek1321"
całę przeniesienie napedu wymysleć od nowa

Dlaczego? Most kia sportage i silnik z tylnonapędówki (volvo 2.1 turbo albo mercedes 2.0 kompressor) i nie powinno być "wymyślania".

Kiedyś pytałem w jednej firmie o koszta (trochę innego swapu, ale powiedzmy, że też w tym stylu) i dostałem odpowiedź, że ok 2,5-3tys zł w zależności od tego ile jest problemu z mocowaniami silnika.
10 tys to dla mnie raczej ogólna granica kosztów projektu "polonez"  :mrgreen:  Na swap to jednak sporo mniej myslałem że wychodzi.

Cytat: "Leonek1321"
podane prze Vana pieniądze

Gdzie podane bo nie umiem znaleźć.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 16, 2009, 21:38:52 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
a ja mam takie pytanie, czy w razie czego ma ktoś dojścia do załatwienia pewnego 1.8? jak tak to za jakie pieniądze?

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 16, 2009, 22:03:38 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "STax"
Dlaczego? Most kia sportage i silnik z tylnonapędówki (volvo 2.1 turbo albo mercedes 2.0 kompressor) i nie powinno być "wymyślania".

to nie ejste do końca tak , fakt silnik volvo podobno wchodzi , nie wiem ile to rzeżby bo mnie to nie interesuje , co do silnika merdedesa równiesz nie wiem czy sie zmieści wiec tego nie chce kometowac , pozostaje jeszcze kwestia wzmocnienia nadwozia by wytrzymało taki przyrost mocy , do tego hamulce które w poldzie nie należa do najmocniejszych , do tego zawias i 10 tysiecy innych gadzetów które bedziesz musiał zmienic by mó spełnić swoje plany
Ja mam za soba najprostrzy swap jeśli chodzi o poloneza czyli na 2.0 DOHC , do tego jeszcze przekładne z innego poloneza i musze przyznać ze łątwo nie było ....
jeśli chcesz zlecać to firmie to powodzenia życze, chetnie przekonam sie ile z tych planów winiknie ...
pozdrawiam
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 16, 2009, 22:17:01 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
kolejny chce wklasac padlo z kijanki :P dajcie sobie spokoj z tym drogim padlem :P
na taki grubszy projekt wraz z wzmocnieniem przeniesieniem napedu swapem to sobie szykuj 20-30tys :) zawsze wychodzi cos niespodziewanego.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpień 17, 2009, 08:29:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "STax"
Planuję wstawić coś ok 2-2,2l z turbiną

Poszukaj w necie kolesia o ksywce Walezy. Wsadzał podobny silnik do fiata 131 Abarth. Zapytaj jego ile kosztowało go wsadzenie tego silnika.
Cytat: "STax"
ok 2,5-3tys zł
Masz na mysli sama robocizna. MOże kto wie...
Cytat: "STax"
Most kia sportage
A po kiego skoro masz to pędzić
Cytat: "STax"
volvo 2.1 turbo
. Weź sobie i most do kompletu. Wchodzi do poldka nawet bez większych problemów.

Cytat: "Leonek1321"
10 tysiecy
Może starczy ale mimo wszystko mając
Cytat: "Van#1860"
20-30tys
będzie można to zrobić lepiej...

A tak wogóle to co wy chcecie od mostu z poloneza. We wspomnianym wcześniej 131 śmiga poldkowy truck 4,55 i jakoś daje radę. A że wyje to zawsze można powiedzieć że to przez Colotkę zamiast różnicówki ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 17, 2009, 08:30:19 am »

STax

  • Gość
Cytat: "Leonek1321"
pozostaje jeszcze kwestia wzmocnienia nadwozia by wytrzymało taki przyrost mocy , do tego hamulce które w poldzie nie należa do najmocniejszych , do tego zawias i 10 tysiecy innych gadzetów

Ok, ale tego na razie nie liczę, chodzi mi o koszt wsadzenia silnika tak żeby auto ruszyło.

[ Dodano: 17 Sie 2009 08:32 ]
O moście z kii myślę ze zwględu na blokadę mechanizmu różnicowego. Chyba wiadomo po co ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 17, 2009, 13:55:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Seba OBR"
czy w razie czego ma ktoś dojścia do załatwienia pewnego 1.8?
W razie czego swój bym opylił jak mi odbije i napalę się na KV6 ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpień 17, 2009, 15:26:33 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "STax"

Ok, ale tego na razie nie liczę, chodzi mi o koszt wsadzenia silnika tak żeby auto ruszyło.

no i o tym ja też mówie ,uwierz mi ze swap nie kończy sie na wrzuceniu napedu w bude, o ile ma być bezpiecznie,  jeżlei włożysz mu ponad 160 koni ( a zakładam ze tyle mają wymienione wyżej silniki ) po przy braku wzmocnień bedziesz miał bardzo ładną katastrofe  :roll:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 17, 2009, 16:38:19 pm »

STax

  • Gość
Leonek1321, nie musisz mnie na siłę uszczęśliwiać i dokształcać ;) Wiem, że trzeba cośzrobić z budą, hamulcami i zawieszeniem, ale to jest inna kategoria kosztów dla mnie. Tu mi chodziło jedynie o koszt wsadzenia silnika z osprzętem, skrzyni i mostu, tak, żeby auto było na chodzie.

[ Dodano: 17 Sie 2009 22:02 ]
http://moto.allegro.pl/item700534003_silnik_ford_probe_91_2_2_12v_turbo_f2_gwarancja.html czy swap czegoś takiego, czyli silnika z przednionapędówki generuje znacząco więcej problemów niż z tylnonapędówki? Czy to wogóle jest wykonalne (bo domyslam sie, że problemem może tu być skrzynia i przekazanie napędu).

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpień 17, 2009, 23:08:25 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Odlicz most i wał który zabiera kilka %.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 17, 2009, 23:20:40 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Odlicz most i wał który zabiera kilka %

Ale mnie nie chodzi o przerobienie poloneza na przedni napęd, tylko o wsadzenie silnika z przednio do tylnonapędówki ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 18, 2009, 11:17:22 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to czytaj ze zrozumieniem :P w tylnonapedowym bedzie mniej o kilka %
i nie robic tu OT bo temat mówi sam za siebie. o probe nie jest

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 18, 2009, 11:26:03 am »

STax

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
to czytaj ze zrozumieniem  w tylnonapedowym bedzie mniej o kilka %

Czytam ze zrozumieniem, nigdzie o straty mocy nie pytałem ;)
Za to pytałem o koszty  :mrgreen:

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpień 22, 2009, 12:04:08 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Mam pytanie odnośnie silnika 1.8. Znalazłem coś takiego na jednym z forum  "Drugim problemem był fakt, ze wal w 1.8 ma za duzy otwor pod łożysko pozycjonujące walek sprzęgłowy. Prawdopodobine w Roverach ze skrzynia PG1 wogole nie ma tego lozyska ze względu na bardzo krotki dzwon i tym samym walek sprzęgłowy. Widac nie potrzebuje podparcia z drugiej strony. Tak wiec należało dorobic tulejke". Czy to jest prawda bo podobno skrzynia biegów pasuje i nie trzeba nic dorabiać???? Widziałem taż że trzeba zmienić wtryski które maja większy przepływ (218,1 cc/min) żeby silnik chodził na komp. z 1.4 tylko gdzie takie kupić bo numer wtrysków to (0280 150 749) a to nie jest do kupienia w sklepie???? ja mam poloneza 1.6 Abimex i co trzeba przerobić żeby podłączyć wiązkę od 1.4

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpień 22, 2009, 17:15:12 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja mam rovera 1.4 (w poldku oczywiście) i od dłuższego czasu noszę się z zamiarem swapowania na 1.8.. problem polega na tym ze wszedzie słysze sprzeczne opinie.
Bo to na pewno nie jest tak, ze wyciagam 1.4, odkrecam osprzet, wsadzam 1.8 przykrecam osprzęt i bangla.
Co jeszcze trzeba zmienić, przerobić, dokupic ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpień 22, 2009, 17:16:36 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Poczytajcie sobie Art. Senna@1869 . Wszytstko zostało już w tej kwestii napisane i powiedziane.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpień 22, 2009, 17:27:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Poczytajcie sobie Art. Senna@1869

Kaj un je ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #98 dnia: Sierpień 22, 2009, 17:33:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak to Qrwa gdzie, przeca wie że istnieje dział ARTYKUŁY, tam jest  :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #99 dnia: Sierpień 22, 2009, 17:54:34 pm »

polofix

  • Gość
Cytat: "chudy8604"
Mam pytanie odnośnie silnika 1.8. Znalazłem coś takiego na jednym z forum  "Drugim problemem był fakt, ze wal w 1.8 ma za duzy otwor pod łożysko pozycjonujące walek sprzęgłowy. Prawdopodobine w Roverach ze skrzynia PG1 wogole nie ma tego lozyska ze względu na bardzo krotki dzwon i tym samym walek sprzęgłowy. Widac nie potrzebuje podparcia z drugiej strony. Tak wiec należało dorobic tulejke". Czy to jest prawda bo podobno skrzynia biegów pasuje i nie trzeba nic dorabiać???? Widziałem taż że trzeba zmienić wtryski które maja większy przepływ (218,1 cc/min) żeby silnik chodził na komp. z 1.4 tylko gdzie takie kupić bo numer wtrysków to (0280 150 749) a to nie jest do kupienia w sklepie???? ja mam poloneza 1.6 Abimex i co trzeba przerobić żeby podłączyć wiązkę od 1.4

jezeli masz poloneza 1,6 abimexa,to pierwsza rzecz,ktora byla by potrzebna do swapowania,to drugi polonez-dawca z silnikiem 1,4. dopiero jak wymontujesz z niego wszystkie graty,to mozna pokusic sie o kupno 1,8.tylko pamietaj,  1,8 nie jest tanim silnikiem.

[ Dodano: 22 Sie 2009 17:55 ]
Cytat: "chudy8604"
Mam pytanie odnośnie silnika 1.8. Znalazłem coś takiego na jednym z forum  "Drugim problemem był fakt, ze wal w 1.8 ma za duzy otwor pod łożysko pozycjonujące walek sprzęgłowy. Prawdopodobine w Roverach ze skrzynia PG1 wogole nie ma tego lozyska ze względu na bardzo krotki dzwon i tym samym walek sprzęgłowy. Widac nie potrzebuje podparcia z drugiej strony. Tak wiec należało dorobic tulejke". Czy to jest prawda bo podobno skrzynia biegów pasuje i nie trzeba nic dorabiać???? Widziałem taż że trzeba zmienić wtryski które maja większy przepływ (218,1 cc/min) żeby silnik chodził na komp. z 1.4 tylko gdzie takie kupić bo numer wtrysków to (0280 150 749) a to nie jest do kupienia w sklepie???? ja mam poloneza 1.6 Abimex i co trzeba przerobić żeby podłączyć wiązkę od 1.4

jezeli masz poloneza 1,6 abimexa,to pierwsza rzecz,ktora byla by potrzebna do swapowania,to drugi polonez-dawca z silnikiem 1,4. dopiero jak wymontujesz z niego wszystkie graty,to mozna pokusic sie o kupno 1,8.tylko pamietaj,  1,8 nie jest tanim silnikiem.