Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 194090 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #360 dnia: Styczeń 23, 2011, 23:50:13 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Bocian_s#313, masz filmik jak ci się kręci od dołu do odcinki?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #361 dnia: Styczeń 24, 2011, 08:34:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Bocian_s#313, masz filmik jak ci się kręci od dołu do odcinki?
A wiesz że chyba nie mam. Gdzieś na YT był filmik jak auto przyspiesza z 60 do 160 na IV biegu. Jak wyspawam nowy kolektor to postaram się coś nakręcić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #362 dnia: Styczeń 24, 2011, 19:34:04 pm »

Offline zombiepox

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
Ale przyznaj że po 5500RPM to już jakiś ociężały się robi...
To fakt.
Ale ma to też swoje plusy. jak sobie lecę boczkiem w zakręcie na 3 biegu z wklepanym do końca to nie muszę patrzeć czy doszedł do odcinki bo sobie staje na tych 5500

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #363 dnia: Lipiec 30, 2011, 16:13:46 pm »

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby
Odkopuje A wiec sprawa sie ma tak  :d.Moj 1.4 wypluł uszczelke i tak jakos sie zlozylo ,ze dostałem od znajomego szpilki .Ale to cale nic bo jak zaszlismy do jego piwnicy moim oczom ukazal sie caly silniczek 1.8(Freelander) tzn nie taki caly bo blok sobie a glowica sobie, walki tez byly gdzies na polce  ]:-> I tak go pytam czy to mu potrzebne a on ze jak chce to moge zabierac sobie blok ,to oczywiscie  wzielem z mysla o podlozeniu go pod graty i czapke 1.4 a ze i tak hgf to  <rotfl2> Mankament dolu jest taki ze ktos go kontowka pochlastał <co> ale reszta jest ok  <lol> Tu sie zaczynaja pytania :D wiem ze niby gdzies jest artykuł Senn'a o tym ale gdzie  ;-|Wiec zaytam tu
Ad1-Blok
Duzo zachodu jest z przezuceniem gratow z pochlastanego bloku do 2 np dajmy na to taki przykład tegohttp://allegro.pl/blok-silnika-rover-75-1-8-16v-18k4fp-f-vat-i1737501995.html .Czy konieczny bedzie zakup nowych  pierscieni ,panewek i ewentualnie czego jeszcze tu prosze o WYROZUMIAŁOŚĆ bo mam prawo nie wiedziec tego i owego
i dla tego zadaje pytania :d Czy w jaki kolwiek sosob trzeba przerobic ten blok?
Ad2-Paliwko
A wiec tak czytam i raczej pompa seria poldrover  nie wytrybi a wiec co i od czego zastosowac.
Czytalem ze naj lepiej zastosowac wtryski z calibry ale czy wchodza one pod listwe 1.4 p&p??
Ad3-Rozrzad
Tu jedno pytanie jaki zestaw 1.4 czy 1.8 pod dajmy na to blok ktory podałem w linku
Ad4-Skrzynia,sprzęgło
Wiem ze zamach tarcza docisk poldrover do tego łozysko o ktorym wspominał SebaOBR
Ale czy sa tam jeszcze jakies niesodzianki ?? :D
Ad5 Reszta Swiata
uszczelki takie same jak w 1.4 ??
U znajomego w piewnicy lezy jeszcze głowica cos przyda sie z niej wyrwac ?? :D




To jest moja cala wiedza na temat swapa 1.8 z głowica i gratami 1.4 jaka zdobylem latajac po forum mam nadzieje ze pomozecie mi ja uzupelnic o to czego w niej brakuje  :D i napiszecie czego jeszcze mi potrzeba.

Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #364 dnia: Lipiec 30, 2011, 16:31:35 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jest taki dział jak ARTYKUŁY...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #365 dnia: Lipiec 30, 2011, 16:43:50 pm »

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby
Taaak wiem o tyyym  i jest tu to

        Alternator 100A z samochodu Alfa Romeo 156 do Poloneza 
        Skrzynia Forda Sierra połączona z silnikiem Rovera.
        amortyzatory z VW T4 do Poloneza
        Lampy z krzyżami - jak wykonać samemu
        Najlepsi z najlepszych w PTK - GTech
        [Poradnik] Jak wyjąć nagrzewnice, wyregulować klapki. 
        [Rover] Wymiana termostatu układu chłodzenia 
        Wymiana Pompy płynu chłodzącego polonez Rover
        [Rover] Wymiana płynu układu chłodzenia 
        [Rover] Układ chłodzenia - budowa
        [Rover] Układ smarowania - budowa 
        [Rover] Wymiana paska rozrządu
        [Rover] sprawdzenie i naprawa pompy oleju 
        Stożek w Polonezie
        Czujniki temperatury w samochodach FSO -rodzaje/gwinty/ dane 
        Czujniki temperatury w samochodach FSO -rodzaje/gwinty/ dane 
        Przekładka napędu prędkościomierza w skrzyni (OHV->ROVER) 
        Elektryczne szyby w tylnych drzwiach 
        Modyfikacja pompy oleju w silniku DOHC 
        Poldoford czyli Polonez z silnikiem OHC Forda 
        Skrzynie biegów stosowane w samochodach marki FSO 
        Montaż tarcz wentylowanych 284x22 i zacisków z Alfy 156
        Wymiary łap silnika,skrzyni i miski poldoforda by Fistasz 
        Przerobienie aparatu zaplonowego polonez do silnikaDOHC fiat 
        Wymiana uszczelniaczy zaworowych w Roverze.
        PORADNIK - nie boimy się miernika. 
        elektryczna regulacja świateł 
        Regeneracja parownika LPG 
                        ODCIĘCIE POMPY PALIWA - NA LPG   
        Przekaźnik rozruchowy   
        Silniki DOHC FIATA 
        Dodatkowa półka przy hamulcu ręcznym w caro
        Silniki ktore fabrycznie nie były montowane do Df/PN :)
        FSO Sport - Polonez
        Podłużnice i sposób na nie
        Montaż Elektrycznych szyb w polonezie 
        montaż elektrycznych lusterek w PN Plus [artykuł] 
        Wymiana starego typu alternatora na nowy (autor Alien#174) 
        Przeróbka nalepki na klapę oznaczajacej model 
        REGENERACJA REDUKTORA LOVATO z opisem dla wszystkich 
        Montaż głośników wysokotonowych w przednich słupkach 
                        Montaż głośników 165mm w drzwiach Poloneza
        Wytłumienie drzwi Poloneza 
        Wymiana silnika wycieraczek w Mr 89. 
        Stabilizator tylny z Poloneza Kombi by Janek#1612 
        Zabawa w blacharza
        MIKROPROCESOR APE W POLDKU PRZED MR93
        Wymiana klocków hamulcowych i szczęk w Caro plus[LUCAS] 
        Krótki kurs obróbki głowicy i kolektorów
        Zakładamy LPG 
        Montujemy podgrzewanie do lusterek.
        Tester sondy lambda 
        Wymiana sprzęgła w Poldoroverze 
        Liczniki rowerowy w aucie 
        Kontrola i regulacja silnika krokowego w 1.4 Rover 
        Czyszczenie przepustnicy w 1.4 Rover
        Zmiana podświetlenia w Caro+
                         Owiewki 
        Przerabiamy tylne postojowki... 
        Trochę na temat zmiany podświetlenia 
        Artykuł Mrozka o rdzy 
        Spojler przedni własnej roboty do 125p
        Przeróbka atrapy wlotu powietrza 
        Drążek reakcyjny tylniej osi 125p 
        Lucasy w 125p 
        Wtryskiwacze w 1,4 Rover
        Wymiana filtra paliwa w 1,4 
        Czyszczenie miksera i zaworu z silnikiem krokowym 
        Wymiana filtru LPG 
        Diagnostyka komputera w GLI/GSI bez podłączania PC 
        Automatyczne odcinanie elektrycznej pompy paliwa na LPG   
        Historia Poloneza   
        Przyciemnienie świateł 
        LPG kontra przewody WN 
        Kontrola Poślizgów Niezaplanowanych 
        Konwencja Wiedeńska 
        Dystanse 
        Porady dotyczące hamulców oraz zawieszenia   
        Regulacja ZHS - falujące obroty   
        Kochane miksery . . . 
        Bezpieczne odkamienianie chłodnicy. 
        Jak przerobić wlot powietrza w Poldkach do rocznika 92 
        Mały pstryczek elektryczek (przycisk wentylatora) 
        WAKUOMETR 
        Łożysko kół przednich system Lucas

Wszystko oprocz tego czego szukam
Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #366 dnia: Lipiec 30, 2011, 17:57:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
panewki moga zostac, pierscienie mozna by sie skusic i wymienic. cala reszta podchodzi bez problemu. tuleje cylindrow (tzn srednica zewnetrzna - nie tam gdzie pracuje tlok - tylko tam gdzie tuleja ma styk z ciecza chlodzaca), wal korbowy, pompa oleju to wszystko jest to samo. jezeli masz sam dol a glowice z 1.4 to szukaj tez walków z 1.8 bo na walkach z 1.4 to nie bedzie chodzic jak trzeba. szukaj walkow o nr: LGC106970 dla ssacego i wydechowego albo LGC105970 dla ssacego i LGC105990 dla wydechowego.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2011, 18:05:00 pm wysłana przez śledzik#1934 »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #367 dnia: Lipiec 30, 2011, 18:03:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a odnosnie rozrzadu to tu mozna zwrocic uwage. jako ze K-seria miala dwa rodzaje rozrzadu (waski pasek i reczny napinacz paska rozrzadu   i    szeroki pasek i automatyczny napinacz paska i w dodatku nie mozna jednego zestawu zastapic drugim, dlatego ze otwor do przykrecenia napinacza recznego jest w innym miejscu niz dla napinacza automatycznego) jest roznica w szerokosci kolka zebatego na wale korbowym. do waskiego paska szerokosc kolka to 23mm i tu mozna zastosowac tylko i wylacznie waski pasek. do szerokiego paska kolko to ma szerokosc 26mm ale tu mozemy zastosowac szeroki badz waski pasek to zalezy jaki mamy napinacz przy glowicy. kolka na walkach sa identyczne w kazdym przypadku aczkolwiek nie ktore kolka maja otwory na sruby 6mm i klucz 10 i na sruby 8mm bacz 10mm i klucz 17 za czym idzie ze i gwint w walkach jest rozny takze tu tez trzeba uwazac. po za tym cala reszta jest identyczna czy to 1.4 czy 1.6 czy 1.8.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2011, 18:11:15 pm wysłana przez śledzik#1934 »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #368 dnia: Lipiec 30, 2011, 23:30:28 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Wały korbowe chyba nie są takie same w 1,4 i 1,8?
Mam na myśli wykorbienie i grubość czopów.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #369 dnia: Lipiec 31, 2011, 11:54:46 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Tak są inne, na wale od 1.8 czopy korbowodowe są takie grube jak czopy główne w 1.4

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #370 dnia: Lipiec 31, 2011, 17:01:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
o fuck... o wale zapomnialem. oczywiscie ze wał jest inny. ma inna wysokosc wykorbienia. ale czy grubosc jest inna? tego nie moge potwierdzic
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #371 dnia: Lipiec 31, 2011, 18:25:20 pm »

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby
ja mam kpl dol od 1.8
Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #372 dnia: Lipiec 31, 2011, 21:40:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to zaloz glowice od 1.4 ale musisz zmienic walki rozrzadu na 1.8 bo to nie bedzie chodzic jak trzeba...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #373 dnia: Sierpień 01, 2011, 08:37:50 am »

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby
Wałki sie znajda  :D ale co z nimi zrobic aby podeszly pod glowice i graty 1.4  czyli bebehy bloku moge bez problemu wrzucac w 2 i nie musze leciec po nowe panewki a jedynie moge sie pokusic o zmiane pierscieni i jak z tymi wtryskami beda pasowac pod listwe roverova 1.4 ? a co do rozrzadu  zalezy on od głowicy  ?? czyli na czapce 1.4 bedzie waski z recznym nainaczem i koło z 1.4 o ile bedzie pasowac  <rotfl2>
Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #374 dnia: Sierpień 01, 2011, 18:57:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ehh.... widze ze pisze nie jasno. wszystko inne bedzie pasowac. wtryski, uszczelniacze na walki, walki, uszczelka glowicy i inne "ch*"e muje beda pasowac. skoro masz kompletny dol 1.8 to splanuj glowice ta co masz z 1.4 (jest identyczna jak w 1.8 oprocz wałkow a mianowicie czasy otwarcia i zamkniecia zaworu sa inne) zaloz walki z 1.8 ktore napewno pasuja na glowice od 1.4. zaloz wtryski od 1.8, pasuja bez problemu w listwe od 1.4 acz kolwiek nie ktore 1.8 mialy te same wtryski co 1.4!!!

Co do rozrzadu. tak zalezy on od glowicy!!

czyli na czapce 1.4 bedzie waski z recznym nainaczem i koło z 1.4 o ile bedzie pasowac
jest tak jak piszesz. waski pasek, reczny napinacz, kolko na wal bedzie pasowac napewno!!!! ehh... ilez to razy mozna powtarzac... :/
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #375 dnia: Sierpień 01, 2011, 19:02:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wałki sie znajda
jezeli chcesz kupic walki to zacznij juz teraz ich szukac... nie latwo o takie walki...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #376 dnia: Sierpień 03, 2011, 14:13:49 pm »

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby
mam walki z glowicy land rovera ... znaczy sie od glowicy ktora byla na tym bloku
Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #377 dnia: Sierpień 03, 2011, 22:45:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no to pozostaje tylko splanowac glowice i poskladac to wszystko
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #378 dnia: Sierpień 03, 2011, 22:46:18 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
chyba ze nie bedzie bolca do przykrecenia palca rozdzielacza to wtedy trzeba bedzie to tam zaaplikowac
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #379 dnia: Wrzesień 29, 2011, 01:54:49 am »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Panowie - pytanie z troche innej beczki ... Mam okazje za 6pak stać sie szczesliwym posiadaczem wtryskow z calibry bo idzie caly silnik na czesci - czy warto sie w to pakowac w zwyklym 1.4 ? tzn. czy to da jakis odczuwalny wymierny efekt???