Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 193353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #600 dnia: Styczeń 01, 2016, 22:53:02 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Remont mechanizmów kosztował mnie... tyle co uszczelniacze na wałki, uszczelka pokrywy i jakieśtam pierdoły. Mechanizmy miałem za darmo, bo kupiłem kiedyś całą głowicę za grosze i sprzedałem sam odlew z zaworami.
Cały silnik kosztował mnie sporo bo wymienione zostały :
- panewki główne GLYCO
- panewki korbowe j/w
- półpierścienie oporowe oryginał ROVER
- pierścienie tłokowe GOETZE
- uszczelniacz wału tylny Corteco
- fabrycznie nowa pompa oleju, w dodatku zmodyfikowana według DVA
- nowe uszczelniacze zaworowe chyba Corteco...
- uszczelniacze na wałki, które i tak zmieniłem ostatnio na wszelki wypadek :p
- uszczelka głowicy starego typu Elring
- śruby głowicy Elring
- fabrycznie nowy wałek wydechowy
- nowe śruby wałków M10x35 10.9
- uszczelka pokrywy zaworów Bearmach chyba, nie wiem, kupiłem najtańsza :P

Do tego mycie wszystkiego na ideał, klejenie dołu i głowicy Loctitem 5188, tuleje Reinzoplastem, planowanie głowicy, szlifowanie gniazd i zaworów (nie wszystkich, tylko tych którego tego wymagały), reszta tylko docierka i czyszczenie i lekki porting, wygładzenie kanałów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2016, 13:03:41 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #601 dnia: Styczeń 02, 2016, 12:43:32 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
A jak ma sie takie 1.8 vvc 145 do zwykłego 1.8? Lepiej idzie tylko górą czy różnica jest w całym zakresie obrotów..

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #602 dnia: Styczeń 02, 2016, 13:03:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W całym, od tego jest zmienna faza właśnie. Momentu może dużo więcej nie ma, ale za to jego przebieg jest zdecydowanie bardziej płaski i jest to odczuwalne. :)
Jak założę kolektor ssący od VVC za tydzień/dwa to zarzucę pare filmów. ;)
Generalnie zabawa w 160tke z mojej perspektywy ma tylko dwie/trzy zalety - dwie cewki na pokrywce i króciutkie przewody (ale do 145 też takie można założyć) i diagnostyka przez OBD2. No i powiedzmy że nowszy, mniej awaryjny osprzęt typu krokowiec, czujniki temperatury (z BMW). Różnicy w parametrach do 6700obrotów nie ma, a szczerze mówiąc rzadko kiedy mi się zdarza przekroczyć 6200 bo i tak osiąga już koło 130-135 koni co wystarcza do jakichś gwałtowniejszych wyprzedzań. Powiedziałbym też że 145tka zdecydowanie fajniej reaguje na gaz, prawdopodobnie 160tka ma "przyjaźniejszą środowisku" mapę paliwa/zapłonu. Swap zdecydowanie prostszy pod kątem elektrycznym, bo wystarczy nieco przedłużyć pare przewodów, gdzie w 160tce 1/3 wiązki trzeba dorobić od zera, dołożyć zestaw przekaźników itp... Jeśli dzisiaj miałbym iść w VVC to szukałbym zdrowej 145tki. Mi trafił się kompletny osprzęt do 160tki za darmo, więc szkoda było go nie wykorzystać. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #603 dnia: Styczeń 02, 2016, 17:13:54 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Dzięki Multec za porównanie. Jeśli miałbym zmieniać motorownie to raczej na wersje 145 może coś się trafi w okazyjnej cenie. Mojego 1.8 rzadko kiedy kręcę powyżej 4000 obr a nie miałem jeszcze okazji przejechać się takim vvc wiadome że będzie mocniejszy do zwykłego 1.8  tylko nie mam odczuwalnego porównania o ile  bo pomiędzy 1.4 a 1.8 papierowo różnica niewielka za to jazda to zupełnie dwa światy .

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #604 dnia: Styczeń 02, 2016, 22:05:58 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Kur*a, szkoda, że dopiero teraz wspomniałeś, a nie rok temu  :P Miałem to VVC 145 które wziął właśnie Multec z kolegą do fiaciora, więc chętnie bym się zamienił łeb za łeb.  <smutny>

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #605 dnia: Styczeń 03, 2016, 01:15:40 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dwa lata temu. W pierwszym tygodniu stycznia 2013 go przywieźliśmy do Radomia. Bardzo zdrowe i cichutkie VVC, dobrze napędza fiaciora. A zamiana go na zwykłe 1.8 to byłby strzał w kolano. :p
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #606 dnia: Styczeń 03, 2016, 01:19:55 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Słabą mam pamięć.Nieważne.Mi by zwykły 1.8 wystarczył, nie jestem wybredny.Zresztą, teraz to jeżdżę GSI, więc rover jakoś poszedł w odstawkę.Jak siądę w plusa, to wiem, że żyję.Cicho, przytulnie, a w caro to już ser szwajcarski.Miałem go tłuc w zimie, ale skoro zimy nie ma, to nadal jeżdżę czerwonym, bo jest w sumie sucho i bez grama soli.Wymyty, wywoskowany trochę, więc niech cieszy oczy zawistnych  :P :P

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #607 dnia: Styczeń 03, 2016, 16:53:38 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Mówisz że zwykle 1.8 starczy, też ta myślałem tylko jakoś fantazja mnie poniosła... http://www.fotosik.pl/zdjecie/4e98a7e36f7deae0

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #608 dnia: Styczeń 03, 2016, 17:12:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Co kto lubi.Dobrze jest mieć więcej, niż się potrzebuje, ale jak mawia stare ludowe przysłowie
Cytuj (zaznaczone)
Jak się nie ma miedzi, to się na dupie siedzi
Ładnie nawet to wszystko zrobione, od razu widać, nie jakiś ulep z plątaniną kabli i rurek.Winszuję.Poza tym dołożonym turbo, to był "cywilny" 1,8 czy jakaś wersja typu 135KM z MG?Czy to może orginalny turbo, tylko z przerobionym kolektorem (z oczywistych względów)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #609 dnia: Styczeń 03, 2016, 22:54:47 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
To jest wersja 1.8 Turbo z Rovera 75 pełny oryginal. Zdjęcie jest zrobione kiedy jeszcze nie wszystko było ogarniete, ale i tak jest pełną kultura pod maska... Dzisiaj była próbną przejażdża i chodź jeszcze nie jest Turbo podpiete to i tak koni nie brakuje. Silnik jest odpalony na Oryginalnym kompie, a większość osób uważa że się nie da.... 

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #610 dnia: Styczeń 03, 2016, 22:59:38 pm »

Offline Tantum

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.?
A co z czujnikiem halla?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #611 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:11:08 pm »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
Dużo było zabawy z upchaniem tego w pn?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #612 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:22:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To jest wersja 1.8 Turbo z Rovera 75 pełny oryginal. Zdjęcie jest zrobione kiedy jeszcze nie wszystko było ogarniete, ale i tak jest pełną kultura pod maska... Dzisiaj była próbną przejażdża i chodź jeszcze nie jest Turbo podpiete to i tak koni nie brakuje. Silnik jest odpalony na Oryginalnym kompie, a większość osób uważa że się nie da.... 

Nikt nie mówił że się nie da, natomiast oryginalny sterownik ma dość "restrykcyjną" mapę by 1.8 Turbo nie dorównywał 75tce z silnikiem KV6. A remap takiego sterownika to dzisiaj ok. 1100zł, za co można mieć Ecumastera III, wystroić silnik i sporo reszty zostanie. A wystarczy do tego sterownik z 1.4, albo bardziej cywilizowany MEMS 1.9 z 1.8 który ma zaletę chociażby w postaci półsekwencji i lepszego silnika krokowego. Generalnie szacunek za ogarnięcie tego. :) Aczkolwiek ja bym się nie porwał na to.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #613 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:32:20 pm »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
Nie znam się na roverach ale te głowice w vvc mnie przerazaja a ceny kompletnych silników chyba podobne...?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #614 dnia: Styczeń 03, 2016, 23:37:44 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Zawsze można zrobić taki mix, jaki miał Rafał tu z forum, czyli głowica z powiększonymi zaworami i (chyba) dwoma wałkami wydechowymi z VVC. Przecież mocne silniki serii K Rovera, to nie tylko VVC i turbo.Popytaj obecnego tu Multeca, to Ci powie.W lotusach i innych wynalazkach były silniki 1.8 o sporo większej mocy zdaje się właśnie z głowicami "zwykłymi" ale na innych wałkach i większych zaworach.Ja już nie pamiętam, jak to pisał.A w VVC to tylko te młynki nieszczęsne są chyba problematyczne, o czym Multec pisał.
Nie ma się co przejmować, nawet lepiej, jak kazdy ma innego rovera pod maską, nie jest nudno.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #615 dnia: Styczeń 04, 2016, 00:00:50 am »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #616 dnia: Styczeń 04, 2016, 00:51:50 am »

Offline Tantum

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.?
Blackbull Na allegro ten silnik już stoi półtora roku jak nie wiecej..

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #617 dnia: Styczeń 04, 2016, 00:57:06 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5304
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Cena nie jest jakaś wygórowana, tylko nie wiadomo, co tam w środku słychać.Jak pisał MUltec, jeśli silnik jest zasyfiony, to nie ma co liczyć, że będzie 100% sprawny.To nie dla idiotów, tam trzeba pilnować wymian oleju.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #618 dnia: Styczeń 04, 2016, 01:22:43 am »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
http://allegro.pl/silnik-rover-25-45-75-mg-zr-zs-zt-1-8-vvc-18k4kn-i5866377440.html a o tym co myslicie? Wydają się być wiarygodni miał ktoś może doczynienia z ta firma?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #619 dnia: Styczeń 04, 2016, 18:18:24 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Same wepchanie to nie problem, wiadomo pasuje:P tylko tych gadżetów do około jest strasznie dużo. Ale takimi rzeczami będę się chwalił dopiero później jak już auto będzie normalnie jeździć.... Jak na razie mam problem z hamulcami bo podciśnienie w serwis jest tak duże że pedal wciąga:/ na pewno jest prościej kupić silnik i dorobić ekumastera niż przerabia oryginał a pewnie koszty są porównywalne....