Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179809 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #580 dnia: Grudzień 09, 2015, 07:49:10 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie szybkie pytanie, bo już mam dosyć ohv.... kupiłem "super sztukę z forum" 2 tygodnie i rzyga olejem na chodnik+ grają panewy ;-) a miała być niby po 70 tys przebiegu... - chce wrzucić znowu do Kanta 1.6 k16. nie mam dawcy w postaci poldka, mam tylko skrzynie roverową i rurę wydechową po poprzednim moim fiacie. Czy lepiej szukać całego rovera 1.6 i dokupić sobie parę pierdół jak łapy, belkę, stab, pedały itp i złożyć to na wiązce ori roverowej, czy szukać poldka i później składać  1.6 na osprzecie z 1.4 ? to drugie mam rozpracowane  od podszewki, ale zastanawia mnie pierwsze rozwiazanie - nie wiem co z wiązka , jest tam immobilizer ? nie.będzie to szybsze i prostsze ?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #581 dnia: Grudzień 09, 2015, 10:31:49 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Osprzęt z 1.6 stawia sie na wiązce z 1.4 po zlutowaniu dwóch przewodów. Immo mogę ogarnąć za 100zl+wysylka w obie strony. A kwestia dawcy zależy od ceny, aczkolwiek przy dzisiejszych cenach Poldoroverow chyba lepiej kupic graty.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #582 dnia: Grudzień 09, 2015, 11:39:03 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli będę potrzebował wiązkę od 1.4? A z kompletnej wiązki 1.6 nic nie zrobię- tak żeby odpiąć ją od rovera i spiąć  z wiązką fiatową?  dużo więcej z tym roboty będzie niż przy przekladce wiązki 1.4 ?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #583 dnia: Grudzień 09, 2015, 12:11:33 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Ja mam wiązkę do 1.4 i nową i używaną. Mam też kompa i przekaźniki pod kompa.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #584 dnia: Grudzień 09, 2015, 12:17:57 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zrobisz i z wiązki od rovera 1,6 - nie ma tragedii, ale po co się męczyć, jak jest gotowa z poloneza.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #585 dnia: Grudzień 09, 2015, 13:40:11 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Bo nie mam nigdzie dawcy w pobliżu w postaci poldorovera :) Więc pomyślałem że szybciej znajdę rovera 1.6, ale skoro mówicie że kaszanna :D no to w takim razie trzeba szukać polda.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #586 dnia: Grudzień 09, 2015, 15:03:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak nie zależy ci na oryginalnej złączce 13 pinowej to bierz wiąchę z rovera. Z elektrycznego punktu widzenia to ilość kabli do "polepienia" jest taka sama. No może czujniki temperatury czy rozrusznik z dedykowanym przekaźnikiem w "czarnej skrzynce" mogą być jakimś nowum w wiązce silnika ale to tzw. detal do ogarnięcia w kilka minut z miernikiem w ręku. Jak trafisz dawcę z klimą to będziesz miał do wydłubania kilka kabelków extra na zapas... Ale jak to się mówi łatwiej wyrywać niż sadzić.

Jedyne czego tak na prawdę się obawiam w wiązce to jej długość ale z drugiej strony w roverze komp jest na ścianei grodziowej to po obruceniu do RWD powinno dać się go powiesić na prawym nadkolu...

Podsumowując jak nie masz nic co bierz 1,6 z elektryką, czujnikami i osprzętem. Jednym zakupem załatwisz wszystko. A jak silnik będzie miał kolektor wydechowy rurowy to z tym co pozostało z OHVki urzeźbisz sobie rurowca 4w2w1 bez oglądania się na fabryczne żeliwo...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #587 dnia: Grudzień 09, 2015, 17:57:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najprościej kupić cały zestaw z poldrovera bez skrzyni i silnika. Ceny na dziś dzień są w miarę atrakcyjne a zestawy dostępne, wiec nie ma co kombinować bez potrzeby moim zdaniem.
Albo tylko belkę/stabilizator/węze wody/kolektor ssący z przepustnica. Plus koło zamachowe i komputer jak ma być na osprzęcie z 1.4 i wtedy z rovera weź goły słup z kolektorem wydechowym- jak są barany i listwę wtryskową z wtryskami (pod warunkiem ze nie są niebieskie czyli te same co w 1.4) Polecam tez dołożyć $ i od razu iść w 1.8 .
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #588 dnia: Grudzień 09, 2015, 18:41:56 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Hmmm... czyli zrobię tradycyjnie- cały poldek w obojętnie jakim stanie + silnik 1.6/1.8 ;)
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #589 dnia: Grudzień 30, 2015, 18:06:06 pm »

Offline Tantum

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.?
Cześć Wszystkim. Odświeże troche temat, ponieważ mam podlka 1.4 i planuje wsadzić 1.8 razem ze sterownikiem. Gdybym wsadził zamach bodajże z rovera 1.6 i przelutował kable z wtrysków i podpiął pod sterownik z freelandera(na 1kostkę) 1.8 czystego, bez IMMO to czy bedzie to na tym hulać czy coś jeszcze czeka w przeróbce??

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #590 dnia: Grudzień 30, 2015, 19:45:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Będzie działać.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #591 dnia: Grudzień 30, 2015, 21:04:16 pm »

Offline Tantum

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.?
To super ;) A jak to wyglada ze sterownikiem z 2 wtyczkami? Ta mała wtyczka z czego jest i czy jest potrzebna? Jesli tak to do czego ja podlaczyc?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #592 dnia: Grudzień 30, 2015, 22:02:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Odpuść sobie sterownik z dwoma wtyczkami bo pod kątem parametrów lepiej nie będzie, a narobisz się elektrycznie sporo. Na jednej wtyczce jest P&P niemalże.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #593 dnia: Styczeń 01, 2016, 14:39:04 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #594 dnia: Styczeń 01, 2016, 15:49:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kolega z naszej ekipy Radom-Puławy - Mateusz. Wiązkę do tego auta robiłem. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #595 dnia: Styczeń 01, 2016, 19:10:56 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Ładnie to wyszło, to jest wersja 145?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #596 dnia: Styczeń 01, 2016, 20:33:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tak.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #597 dnia: Styczeń 01, 2016, 20:44:40 pm »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
W bliskich planach mam swapowanie swojego pn i zastanawiam się czy warto pchać vvc bo słyszałem sporo negatywnych opinii o nich możecie coś doradzic? Chciałbym wiedzieć jak wam się sprawują te silniki

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #598 dnia: Styczeń 01, 2016, 21:27:38 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Sprawują się dobrze i generalnie to nie psuje się bardziej niż zwykły Rover, aczkolwiek lubią głośno pracować przez zużycie elementów napędu wałków ssących... Jest to do zrobienia, ale kupienie dobrych mechanizmów zmiennych faz jest ciężkie u nas. Nie wspominając o elementach typowych typu oringi do cewek sterujących fazami, uszczelki obudowy tłoka sterującego, uszczelki samych mechanizmów - tylko sprowadzanie z UK, a ceny są raczej nieprzystępne. :P
Ogólnie kupienie takiego który pracuje w miarę cicho jest możliwe, po prostu trzeba szukać czegoś z możliwie niskim nalotem i zaglądać pod pokrywkę czy jest czysto, nie ma osadów od niedbania o wymiany oleju... No i niestety 160tki są pod tym kątem gorsze, bo jak się okazało po rozmowach z osobami pracującymi nad produkującą mechanizmów (produkował je Airtex, tak jak i ori pompy wody do K16) zastosowane zostały gorsze materiały na elementy mechanizmów. Rzadko kiedy 160tka nie klekocze.
Moja przed :
https://www.youtube.com/watch?v=FCo1o9-049M
Po :
https://www.youtube.com/watch?v=lp_smB7S1wo

"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #599 dnia: Styczeń 01, 2016, 21:53:24 pm »

Offline Blackbull

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu-
Ile wyniósł Cię remont głowicy?