Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #560 dnia: Lipiec 29, 2015, 17:39:11 pm »

Offline nomes

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 18K4F
Oczywiście że chodzi o zaplon :-)

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #561 dnia: Listopad 19, 2015, 20:33:08 pm »

Offline kokon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 88 1.6 16v
Cześć, wracając do swapu z 1,4 na 1.6 k16 na osprzęcie z 1,4, zakładając że w aucie zamontowana zostanie wydajniejsza pompa,poprawiony dolot i wydech lepiej zastosować oryginalne wtryski rover 1,6 czy kombinować z oplem 2.0 8v?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #562 dnia: Listopad 19, 2015, 21:20:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Lepiej zastosować kompletny osprzęt z 1.6 i nie mieszać elementów bo z albo nie ma dołu albo góry...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #563 dnia: Listopad 19, 2015, 22:48:45 pm »

Offline kokon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 88 1.6 16v
a sama listwa wtryskowa od 1,6 + wydajniejsza pompa, bez wymiany kompa daje rade?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #564 dnia: Listopad 20, 2015, 01:15:56 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1.6 ma podobna charakterystyke do 1.4 ,wiec bedzie chodzic jeszcze w miare,
wtryski z 2.0 odpadaja ,bo trzeba schodzic z cis. paliwa - te wtryski sa bez sensu,
nie wiem jak tam wtryski z roverka 1.6 ,ale na poczatek mozesz smialo zostawic wtryskiwacze z 1.4 i trzeba sprawdzic jak sie to sprawuje, bo nie kazdy silnik jest idealny ,a seryjny 1.4 jest troche podlany,
jak zmieniac wtryski to na takie o 15% wydajniejsze niz seria

P.S.
mocniejsza pompa paliwa nie jest potrzebna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #565 dnia: Listopad 20, 2015, 16:19:21 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Idealne są do tego wtryski 0 280 155 884 z cewkowego Rovera 1.6, według różnych danych mają 172-182cc także są okolice 15%. I owszem, na nich chodzi dobrze, ale dopiero na kompie z 1.6 jedzie w całym zakresie. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #566 dnia: Listopad 22, 2015, 22:34:23 pm »

Offline kokon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 22
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 88 1.6 16v
Dziękuje za pomoc.
Pojeździłem chwile przed zmianą budy na seryjnych wtryskiwaczach i miałem wrażenie że puchnie na wysokich obrotach, slabo się dokręca
więc domyslam się że to wlasnie wtryskiwacze
w takim razie muszę poczytać jakie zabiegi czekają mnie  jeśli będę chciał podmienić komputer
Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2015, 22:41:36 pm wysłana przez kokon »

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #567 dnia: Listopad 22, 2015, 23:52:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na wysokich obrotach ,czyli np. przy maks mocy potrzebujesz juz tylko 7% wiecej paliwa ,wiec dziwne,zeby niedomagal bardziej niz nizej,
najlepiej to jednak przejechac sie z jakims odczytem sondy lambda,
bez czegos takiego nawet nie ma co ochodzic do wymiany wtryskow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #568 dnia: Listopad 23, 2015, 00:02:31 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na beżowych 0 280 150 749 o wydajności 218cc na kompie z 1.4 totalnie nie ma góry, puchnie powyżej 5500obr...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #569 dnia: Listopad 23, 2015, 00:45:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ile maja te z 1.4 , 160cc ?
to na 218cc  robi sie pewnie za mocno bogato i dlatego puchnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #570 dnia: Listopad 23, 2015, 08:58:00 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
149.2
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #571 dnia: Listopad 23, 2015, 13:29:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no to gruba roznica - pamietajcie,ze przy WOT mapa leci sztywno ,ale ten ECU raczej za bardzo nie modyfikuje jej podczas pracy w CL,
zreszta i tak nie ma czym sie podlaczyc,zeby to sprawdzic,wiec nalezy zalozyc,ze zalewa go po c.... ; bardzo mocno
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #572 dnia: Listopad 23, 2015, 15:20:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ciekawe czy 1,8 na osprzęcie 1,8 też nie puchnie powyżej 5,5krpm. Jak patrzę na wykresy z hamowni to i rover wymięka powyżej tego... 2,0 zresztą też. Pewnie dlatego że głowica jest optymalna dla 1,4 i do poprawy osiągów wymyślili vvc i vhpd czyli zwiększenie zaworów i ostrzejsze wałki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #573 dnia: Listopad 23, 2015, 15:39:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #574 dnia: Listopad 23, 2015, 15:57:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w tym 1.8 to przy 6000rpm masz jeszcze ze 110KM, wiec tyle ile w 1.6 ,
jak ktos pisze, ze 1.6 puchnie powyzej 5500rpm to czytam to tak ,ze slabnie i nie osiaga tej wartosci przy 6000rpm

P.S.
na tym wykresie sa inne wartosci niz w opisie z lewej strony
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2015, 16:00:19 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #575 dnia: Listopad 23, 2015, 18:36:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie zgadza się tylko prędkość obrotowa przy maksymalnym momencie. W każdym razie 1.6 powinno iść do ok. 6100-6300obr i tak jest na ori osprzęcie... A 1.8 każde puchnie powyżej 5500 bo wałki są z dupy, w 135tce wrzucili lepsze i moc maksymalna przy 6750. ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #576 dnia: Listopad 24, 2015, 00:01:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Upsss...

Faktycznie kolegą o 1.6.
Vanowy 1.6 na osprzęcie 1.4 miał wtryski z opla 2.0 8v i wypluł na hamowni 120km/150nm i krzywa momentu szła do góry aż do odcinki...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #577 dnia: Listopad 24, 2015, 01:12:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pamietam ten fenomen,
moze mial walek przestawiony i lapal powietrze na odcince,a wtedy wtryski przestawaly zalewac ,
albo mial walniety regulator cis. paliwa i na nizszym jechal :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #578 dnia: Listopad 26, 2015, 19:15:05 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
1.8 na wałkach z 1.4 jakby to chodziło ?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #579 dnia: Listopad 26, 2015, 19:18:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Niewielka różnica raczej na niekorzyść raczej. Góry, tzn. powyżej 5500 i tak nie będzie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...