Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 179828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #520 dnia: Listopad 05, 2013, 12:49:12 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
hehe no to się wyjaśniła sprawa :) tymczasem u mnie siedzi już 1010 :D w ogóle to się zdrzaźniłem na kolektor wydechowy- muszę poszukać innego który nie będzie kolidował z łapą i poduszką. Mój jest dociśnięty za mocno do bloku (po dzwonie) to raz, a dwa to po podcięciu łapy okazało się że poduszka idzie prosto w rurę... Ehhh a myślałem że na niedzielę wystartuję :(
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #521 dnia: Grudzień 04, 2013, 22:25:56 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Mam okazje kupić silnik 1.6. Miał być 1.8, ale trafiła się okazja. Można troszkę podnieść moc? Tylko nie kosztem rzędu 2000zł.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #522 dnia: Grudzień 04, 2013, 22:36:16 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ostrzejsze wałki, np. dwa wydechowe VVC lub para z MG TF 135. Na upartego to na angielskim eBayu można kupić dwa wydechy VVC za 300zł. Choć czasami trafiają się okazje i u nas. :)
Do tego pełny porting głowicy, spasowanie kanałów w kolektorach z kanałami głowicy, jak i między połówkami kolektora ssącego. Kolektor rurowy + wydech 55mm na całej długości i już powinno być fajnie. Ewentualnie dorzucić ecumastera i wystroić, z wałkami 130-140KM jest osiągalne.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #523 dnia: Grudzień 05, 2013, 10:03:37 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Sama poprawa głowicy i kolektorów, oraz nowy większy wydech daje ponad 125
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #524 dnia: Lipiec 25, 2014, 08:58:27 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Co jest lepiej zrobić, kupić głowicę VVC z większymi zaworami, czy przerabiać od 1.6 pod większe zawory?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #525 dnia: Lipiec 25, 2014, 10:27:34 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Co jest lepiej zrobić, kupić głowicę VVC z większymi zaworami, czy przerabiać od 1.6 pod większe zawory?
Oddać do przerobienia tą bez VVC, bo w tej od VVC będzie ciężko osadzić  sztywny wałek ssący z uwagi na to, że VVC ma większe czopy. Wydechowe mają takie same czopy. Mam w mieście firmę, która zrobi to za około 1200zł, tylko musisz mieć zawory, takie, jakie chcesz włożyć.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #526 dnia: Lipiec 25, 2014, 13:21:02 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Dzięki wielkie. Zawory od VVC, mogę spokojnie zastosować? Odezwę się, w razie czego.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #527 dnia: Lipiec 25, 2014, 13:31:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Warto tylko zaznaczyć, że w 1.4 taki patent nie przejdzie bo zawory uderzą w tuleje. Tylko 1.6/1.8.
A i tak najlepiej jest pójść w VVC. Żadne zawory i wałki nie dadzą takiego przebiegu momentu... :)
Jak się poszuka to za 1200zł można kupić słupek. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #528 dnia: Lipiec 25, 2014, 14:19:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dzięki wielkie. Zawory od VVC, mogę spokojnie zastosować? Odezwę się, w razie czego.
Jeśli gdzieś dostaniesz to tak :) ja spędziłem dużo czasu zanim znalazłem odpowiednie zawory do mojej głowicy ;) a i tak trzeba je było skracać...

A i tak najlepiej jest pójść w VVC. Żadne zawory i wałki nie dadzą takiego przebiegu momentu...
Zobaczymy co wyjdzie z mojej wydumki, wydech już odetkany prawie do końca, dolot od VVC się rzeźbi, ale to nie sądzę, żeby dużo zmieniło, bardziej wizualnie się zmieni pod maską :P jak już większość mechaniki się dopnie jako tako to mam nadzieję dostać w dobrym pieniądzu DET3 i mam nadzieję, że dzięki niemu uzyskam jeszcze kilka KM i Nm :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2014, 14:23:02 pm wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #529 dnia: Listopad 11, 2014, 09:05:06 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Wtryski (beżowe) z 1.6, będą dobre do 1.8?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #530 dnia: Listopad 11, 2014, 09:38:15 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na jakim kompie?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #531 dnia: Listopad 12, 2014, 07:46:49 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Ecu z 1.8

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #532 dnia: Listopad 12, 2014, 08:01:19 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bedą ok
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #533 dnia: Listopad 12, 2014, 13:15:04 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Długie 4-2-1 bedzie ok do 1.8? Czujnik temperatury dla ECU(oryginal z 1.4), będzie dobrze współpracował z Ecu rovera 1.8?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #534 dnia: Listopad 12, 2014, 14:00:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Długie 4-2-1 to najlepsza konfiguracja do K16.
Tak będzie działał.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #535 dnia: Listopad 13, 2014, 19:59:14 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Które Ecu będzie najlepsze do 1.8? Czym się różnią? Bo spotykam MKC104393, MKC104392 i MKC104321. Łożysko oporowe sprzęgła (z zestawu 200mm) będzie ok pod łapę poldorovera?
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2014, 20:23:37 pm wysłana przez Michał_22 »

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #536 dnia: Listopad 13, 2014, 20:35:16 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Łożysko od Poloneza, docisk i tarcza z Rovera.
Komp to wszystko jedno, bo każdy jeden miał takie same mapy. Nawet i te z Lotusa... :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #537 dnia: Luty 10, 2015, 19:29:56 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Gdzieś czytałem, że można zostawić przepustnicę z Poldrovera. Powinno być lepiej, bo ma większą średnicę? TPS zostawić, czy założyć z przepustnicy z 1.8?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #538 dnia: Luty 11, 2015, 11:20:24 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Przepustnica z 1.8 to bodaj 48 mm a z polda to 56mm. Gdzieś na forum Roverki.pl niejaki Kozik wrzucał wykres z hamowni porównujący przepustnice z poldorovera i tą z z VVC 160(52 mm) w silniku 1.8 VVC i okazało sie ze za tej 52 mm jest lepiej. Osobiście uważam, ze jeśli nie było nic ruszane z głowicą to nie ma sensu dawać większej przepustnicy niż seryjna. Ta z poldorovera ma szanse sie wykazać dopiero po portingu. Ale przepustnicę wymienia sie łatwo, mozesz sobie potestować jak jest lepiej ;) Większa przepustnica przy takim samym kącie uchylenia ma większe pole przepływu niż miejsza, więc odczuwalne będzie to, że silnik lepiej reaguje na dodanie gazu.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #539 dnia: Luty 11, 2015, 11:49:26 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przepustnicę nawet trzeba zostawić, jeśli zostajemy na elektronice z 1.4. Jeśli przechodzi się na odpowiedni komp, a co za tym idzie jest krokowy silniczek na obejsciu, trzeba dać od 1.8, ze względu na szczelność-nawet opuszczony krokowiec nie zamyka jej na 100% i są problemy z wolnymi obrotami.
tps jest taki sam.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r