Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #280 dnia: Listopad 02, 2010, 08:01:57 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W FSO były tylko HighPorty. Zasadniczo podstawowe wersje serii K nie różnią się wiele. Są to raczej kosmeyczne zmiany wynikające z ewolucji konstrukcji i dostosowania jej do coraz to rozsnących wymagań ekologicznych.

Inaczej jest z dołami tych silników bo tam w 95 roku nastśpiła dastyczna zmiana jeśli chodzi o samą konstrukcję karkasu silnika jak i tulei cylindrów. Po 95 roku wszystkie silniki K16 są takie same. Teoretycznie moża przełożyć z 1,8 wał korbowy z korbowodami i tłokami oraz tuleje cylindrów do nowszego karkasu silnika 1,4 i cieszyć się zwiększoną pojemnością i numerem seryjnym silnika zaczynającym się od 14K4  :twisted: . W praktycze zastanawiam się  jedynie nad opłacalnością tej operacji.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #281 dnia: Grudzień 11, 2010, 21:30:27 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koledzy przymierzam się do swapa tylko męczy mnie kilka pytań, a po przeczytaniu tego wątku mam ich jeszcze więcej ... mianowicie:
- Czy lepiej robić swapa na 1.6 czy od razu na 1.8 ?
- Czy kwestia tego, że silnik 1.8 na osprzęcie z 1.4 idzie do samej odcinki ?
- Co muszę kupić oprócz samego silnika wiem, że wtryski ... Czy coś jeszcze ?
- Czy silniki VVC i T pasują jak samo jak zwykłe wersje ? Czy to już zupełnie inna bajka i mnóstwo przeróbek ?
Chciałbym aby nie trzeba było zbyt wiele przerabiać ... najlepiej plug and play :D ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #282 dnia: Grudzień 11, 2010, 21:34:50 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Szakal_wawa"
- Czy lepiej robić swapa na 1.6 czy od razu na 1.8 ?

To zależy czego oczekujesz.

Jeśli chcesz jeździć mocą i kręcić silnik do końca to wybierz 1.6, a jeśli chcesz jeździć momentem i nie lubisz silnika wysoko kręcić to wybiezr 1.8 ;)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #283 dnia: Grudzień 11, 2010, 21:40:51 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Znaczy nie mam nic przeciwko kręceniu silnika do końca (jeśli się śpieszę), ale na co dzień to raczej do 4k i następny (mowa o obecnym 1.4) ... ale to 1.8 w ogóle nie lubi dużych obrotów ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #284 dnia: Grudzień 11, 2010, 23:16:58 pm »

Michau

  • Gość
Nie, ja jednak wybrałem na swapa 1.6 16v ze względu na to że ciągnie od dołu ale dalej jesto to rover który lubi się pokrecić ;) Oczywiście jeszcze nie mam tego silnika ale z czasem ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #285 dnia: Grudzień 12, 2010, 00:53:17 am »

Pudels

  • Gość
ok.... a jak ze spalaniem??

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #286 dnia: Grudzień 12, 2010, 01:11:15 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Szakal_wawa"

- Czy silniki VVC i T pasują jak samo jak zwykłe wersje ? Czy to już zupełnie inna bajka i mnóstwo przeróbek ?
Chciałbym aby nie trzeba było zbyt wiele przerabiać ... najlepiej plug and play :D ...


Co do turbo to sam sobie odpowiedz. VVC wymaga przełożenia kompletnej elektroniki razem z komputrem i immo.

Pudels, spalanie będzie mniejsze, bo nie musisz kręcić wysoko.  :wink:
Jeździłem 1.4, 1.6 oraz 1.8 (Byłe auto marasa)i dla mnie zdecydowanie najlepiej szło 1,8, mimo lekkich braków na wysokich obrotach. W 1.8 było czuć ciąg, wciskało ładnie.  :wink:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #287 dnia: Grudzień 12, 2010, 10:37:46 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
To jak jest z tym 1.8 ? Idzie on do odcinki czy nie ? Jak jest z tą jego końcówką obrotów ?

[ Dodano: 12 Gru 2010 10:43 ]
Ja w Czerniewicach jechałem z Bocianem i jego autko szło wg mnie pięknie, ale nie wiem co Bocian ma tam jeszcze wymodzone  :P  :P
1.8 ma o wiele większy moment i więcej koników ... więc powinien iść lepiej od 1.6 ale to tylko takie założenia czysto teoretyczne ... bo w praktyce coś tam nie jest tak idealnie :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #288 dnia: Grudzień 12, 2010, 11:56:07 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Szakal_wawa"
To jak jest z tym 1.8 ? Idzie on do odcinki czy nie ? Jak jest z tą jego końcówką obrotów ?

[ Dodano: 12 Gru 2010 10:43 ]
Ja w Czerniewicach jechałem z Bocianem i jego autko szło wg mnie pięknie, ale nie wiem co Bocian ma tam jeszcze wymodzone  :P  :P
1.8 ma o wiele większy moment i więcej koników ... więc powinien iść lepiej od 1.6 ale to tylko takie założenia czysto teoretyczne ... bo w praktyce coś tam nie jest tak idealnie :(

Najlepiej porównać sobie charakterystykę silników na wykresie które znajdziesz w necie.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #289 dnia: Grudzień 12, 2010, 14:35:53 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "Szakal_wawa"
ale nie wiem co Bocian ma tam jeszcze wymodzone :P :P
1.8 ma o wiele większy moment i więcej koników ... więc powinien iść lepiej od 1.6 ale to tylko takie założenia czysto teoretyczne ... bo w praktyce coś tam nie jest tak idealnie :(

Tak tylko bocian ma chyba o 50NM wiecej niż seryjne 1.8 i chyba pare koni też więcej ;)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #290 dnia: Grudzień 12, 2010, 15:57:26 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
z 1.6 jest mniej roboty. 1.8 wymaga już kombinowania z wtryskami, kompem, pompą paliwa. na osprzęcie z 1.4 też jedzie, ale nie kręci się tak ładnie, ani na wtryskach z 1.4 ani na wtryskach z calibry 2.0. idzie do 4500rpm, a potem jak zwykłe 1.4 trzeba więc podłubać, żeby wykrzesać pełną moc. mimo wszystko dół jest zajebisty, w fotel wciska. 1.6 też jest spoko, kręci się w całym zakresie obrotów i nie wymaga tylu przeróbek. wiadomo, że jak zmienisz wtryski i pompę paliwa, to pójdzie lepiej, ale na samym osprzęcie z 1.4 też nieźle hula

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #291 dnia: Grudzień 12, 2010, 15:58:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Michau"
Cytat: "Szakal_wawa"
ale nie wiem co Bocian ma tam jeszcze wymodzone :P :P
1.8 ma o wiele większy moment i więcej koników ... więc powinien iść lepiej od 1.6 ale to tylko takie założenia czysto teoretyczne ... bo w praktyce coś tam nie jest tak idealnie :(

Tak tylko bocian ma chyba o 50NM wiecej niż seryjne 1.8 i chyba pare koni też więcej ;)


Też jeździsz na gołej przepustnicy ? Ten wynik czyli 124KM @ 194Nm wyszedł właśnie bez filtra powietrza.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #292 dnia: Grudzień 12, 2010, 16:59:23 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Szakal_wawa"
Czy lepiej robić swapa na 1.6 czy od razu na 1.8 ?

To musisz wybrać czy lubisz kopnięcie w plecy gdy silnik idzie od dołu lub od góry

Cytat: "Szakal_wawa"
Czy kwestia tego, że silnik 1.8 na osprzęcie z 1.4 idzie do samej odcinki ?


Idzie bez problemu, a nawet pali kapcia do odcinki (sprawdzone tylko raz!)

Cytat: "Szakal_wawa"
Co muszę kupić oprócz samego silnika wiem, że wtryski ... Czy coś jeszcze ?


Wtryski (najlepiej oryginalne lub calibra 136KM), Pompa walbro 4bary (przyszłościowa), regulator ciśnienia paliwa (uniwersalny), a jeżeli nie chcesz tego robić na Benzynie, to zakładaj gaz, blos i będzie miodzio :D

Cytat: "Szakal_wawa"
Czy to już zupełnie inna bajka i mnóstwo przeróbek


Mocowania są chyba te same ale cała reszta to inna bajka :D

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #293 dnia: Grudzień 12, 2010, 17:12:53 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Czyli rozumiem, że 1.8 powyżej 4,5k traci moc i staje się 1.4 ?
Ale to i tak chyba 1.8 idzie lepiej niż 1.6 ?
Wtryski trzeba zmieniać w obu ... więc do 1.8 dochodzi jeszcze pompa paliwa i regulator ciśnienia ? Bo kompa bym nie wymieniał bo to już chyba za dużo zabawy ... imo itd. ...
A nie można zastosować pompy paliwa od tego roverka z którego bym brał silnik ?
Czy wtedy też dochodzi regulator ciśnienia ?
Gaz odpada ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #294 dnia: Grudzień 12, 2010, 17:20:26 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nie wiem czy pompa z 1,4 da radę pociągnąć roverka 1,8.

Co do regulator to śmiało może być ten od 1,4.
U mnie jest pompa walbro 4bary, regulator seryjny od 1,4 i wtryski od calibry 2,0 136KM i auto na wolnych obrotach lekko faluje (za bogata mieszanka) do 4,5tys obrotów ciągnie bosko naprawdę, powyżej znowu ma za bogato i uniwersalnym regulatorem ciśnienia paliwa być może wyregulujesz idealnie silnik, ja to robię na gazie ponieważ jest łatwiej i oszczędniej a uwierz mi że będziesz chciał gaz ponieważ ten silnik potrafi spalić 11 - 12 litrów benzyny przy średniej nodze

Jeżeli gdzieś się mylę niech mnie ktoś poprawi:D

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #295 dnia: Grudzień 12, 2010, 17:22:43 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Cytuj (zaznaczone)
Czyli rozumiem, że 1.8 powyżej 4,5k traci moc i staje się 1.4 ?


Na osprzęcie z 1.4 tak.

Cytuj (zaznaczone)
Ale to i tak chyba 1.8 idzie lepiej niż 1.6 ?


Tak

Cytuj (zaznaczone)
Wtryski trzeba zmieniać w obu ... więc do 1.8 dochodzi jeszcze pompa paliwa i regulator ciśnienia ? Bo kompa bym nie wymieniał bo to już chyba za dużo zabawy ... imo itd. ...


Nie trzeba, ale należałoby aby odpowiednio wykarmić silnik.

Cytuj (zaznaczone)
Gaz odpada ...


No i dobrze :)

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #296 dnia: Grudzień 12, 2010, 17:27:38 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
A może być pompa z 1.8 od roverka ? z tego co bym brał silnik ? i od razu od niego wtryski i regulator ciśnienia paliwa ? no i czy da się to założyć bezproblemowo ?

[ Dodano: 12 Gru 2010 17:28 ]
Cytuj (zaznaczone)
będziesz chciał gaz ponieważ ten silnik potrafi spalić 11 - 12 litrów benzyny przy średniej nodze


A ktoś wyżej napisał że 1.8 pije mniej niż 1.4 bo nie trzeba go tak piłować  :P
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #297 dnia: Grudzień 12, 2010, 17:47:18 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Cytat: "Szakal_wawa"
Cytat:   
będziesz chciał gaz ponieważ ten silnik potrafi spalić 11 - 12 litrów benzyny przy średniej nodze   


A ktoś wyżej napisał że 1.8 pije mniej niż 1.4 bo nie trzeba go tak piłować :P
 Jakby nie patrzeć to większa pojemność,a po drugie to styl jazdy też się liczy.Jak ktoś potrafi,to i maluchem pobije rekordy.Ja osobiście jeżdżąc moim  autem bardzo rzadko przekraczam 3500rpm,Więc dla mnie taki 1.8 byłby idealny.A osiąganie obrotów 'odrzutowych'szczególnie na niskich biegach, może się skończyć poszukiwaniami innego mostu.Jak zapewne wszyscy wiedzą,z silnikami jest tak,że zawsze jest za mało mocy niezależnie czy ktoś ma 100KM czy 300   :D

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #298 dnia: Grudzień 12, 2010, 17:53:30 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ja na co dzień swoim 1.4 jeżdżę do 3.5-3.8k ... ale to nie znaczy że czasami nie lubię mu przycisnąć i pociągnąć do 7k ... zwłaszcza jak obok staną jakimś innym samochodem i głupio się śmieją z poldka ... a najbardziej boję się tego że jak wrzucę 1.8 to ono po prostu będzie szło słabo na dużych obrotach i potem będę żałował że wrzuciłem 1.8 a nie 1.6 :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #299 dnia: Grudzień 12, 2010, 18:09:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Cytat: "Szakal_wawa"
najbardziej boję się tego że jak wrzucę 1.8 to ono po prostu będzie szło słabo na dużych obrotach i potem będę żałował że wrzuciłem 1.8 a nie 1.6 :(
 Gdyby mieć pełne kieszenie kapuchy,to można by stworzyć jakiś wynalazek na podzespołach  Caterhama lub Lotusa z nadwoziem poloneza i trochę go odchudzić.  :wink: Wtedy chyba nikt by nie narzekał na brak mocy i przyspieszenia   :roll: