Autor Wątek: Obróbka głowicy  (Przeczytany 3870 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obróbka głowicy
« dnia: Lipiec 05, 2008, 23:27:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam wszystkich. Mam małe pytanko.  Jak najlepiej obrobc głowice do OHV-ki ,  żeby poprawić osiagi?? chodzi mi o polerowane kanały dolotowe i wylotowe. Czym je szlifowac, polerować żeby praca nie poszła na marne bo popsuć to nie sztuka. Pozdrawiam.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2008, 08:03:09 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja robiłem głowicę frezem " szyszkowym " o średnicy trzpienia 6 mm. sama szyszka ma 12 mm. dremel się nie nadaje bo w uchwyt możesz włożyć trzpień o średnicy 3,2 mm a maxymalnej wielkości szyszka ma 6 mm średnicy, czyli coś wielkości wacika do czyszczenia uszu. tylko dziur narobisz takim małym frezem. ściernice listkowe też są na trzpieniu 6 mm. ten frez kupiłem na targu w lublinie za 30 zł, ostry jak żyletka. zrobiłem nim 3 żeliwne kolektory i dwie aluminiowe głowice, bez śladów stępienia. najlepsze obroty dla freza to około 6000 wtedy się nie zakleja, przy mniejszych można moczyć go w oleju napędowym, też zdaje egzamin.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2008, 11:02:24 am »

Gilmor

  • Gość
przytoczyłem dremela bo jego ludzie najczęściej kojarzą po takim giętkim badylku na końcu którego jest kamień widziałem takie elastyczne przedłużki do wiertarek;]

no ja mam frez pferd z tym,że ja jeszcze obrabiam po spawaniu bloki motocyklowe, głowice itd więc tak czy siak pójdą w ogień :P
oczywiście są dobre frezy i kamienie polskie w polsce produkowane ale nie ma się konkretnych namiarów gdzie to lepiej wychodzić z zasady cena+jakość

ogólnie prawda jest taka nie ma co się zastanawiac jezeli robisz to pierwszy raz to w sumie czapka polda to dobre pole do zbierania pierwszych doświadczeń;]

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2008, 19:29:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
główkowałem dzis  troszke o tej obróbce głowicy i wpadło mi na myśl, żeby dołożyć do takiej głowicy turbinke. Co wy na to?? Czy efekt takiego połączenia bedzie troszke bardziej odczuwalny niż na seryjnych kanałach dolotowych i wydechowych?? :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2008, 20:10:09 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zacznij od rzeczy najłatwiejszych do realizacji. zanim dołożysz turbine, spróbuj ładnie obrobić kanały.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2008, 20:14:47 pm »

Gilmor

  • Gość
Wiesz dokładają turbinki chłopaki w stanach bo mają kit 4śru
by i masz literkę T :wink:

w naszym przypadku to wygląda tak,że zależy czym ma być to zasilanie benzyna/lpg parownik/gaźnik/wtryski/sekwencja
turbinka i jezeli będzie możliwy intercooler to inna para kaloszy a teraz to co najfajniejsze zrobienie kolektora i wyprowadzenie nowego wydechu dedykowanego pod turbo...
i pomimo że już jest taki egzemplarz i podobno wszystko świetnie z nim to nadal są to 3 podpory i przy wykorzystywaniu doładowania to trzeba się liczyć z krótszą żywotnością...

jak już rzeźbić to coś lepszego  konstrukcyjnie i wtedy dmuchawkę:d podwójny wzrost mocy a jak jeszcze obrobisz silnik odpowiednio to potrójny...ale w tym momencie proponuję zacząć od innych hamulcy i twardszego niższego zawiasu bo fabryczne zawieszenie z hamulcami jest na miarę silnika :D  seryjnego...

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2008, 20:49:26 pm »

e_gregor

  • Gość
Temat turbiny był przerabiany. Samo pospawanie kolektora i zamontowanie turbiny to nie jest jeszcze 10% roboty. Nawet smarowanie turbiny to żaden problem przy sposobie rozwiazania zasilania oraz zapłonu.

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2008, 00:46:12 am »

Gilmor

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"
Temat turbiny był przerabiany. Samo pospawanie kolektora i zamontowanie turbiny to nie jest jeszcze 10% roboty. Nawet smarowanie turbiny to żaden problem przy sposobie rozwiazania zasilania oraz zapłonu.


prawda:D

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2008, 17:23:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
przyznam sie szczerze ze zbieram fundusze i informacje do mojego projektu ktory z koncem wakacji prawdopodobnie ruszy. narazie dowiaduje sie wszystkiego na temat ukladu napedowego. temat zawieszenia mam juz z glowy. sprezyny od trucka diesla przyciete o jakies 2 3 zwoje, twardsze amory, resory 3 albo 4 piorowe. ale to nie ten temat zeby o tym gadac. jesli chodzi o zasilanie to plan jest na GSI w najgorszym przypadku ONLY LPG. zaplon z gaznikowca.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 24, 2008, 14:19:01 pm »

mariusz_u

  • Gość
BTW : czy głowica do 1,6 GLE i 1,5 GLE to to samo czy różnią się czymkolwiek?

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 24, 2008, 17:03:45 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
glowice sa takie same, niczym sie nie roznia, zmienila sie srednica tloka, ale nic w glowicy

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 24, 2008, 20:05:16 pm »

mariusz_u

  • Gość
dzięki

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 24, 2008, 20:31:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
potwierdzam co do głowicy 1.5 i 1.6 są identyczne . Ale zaturbianie OHV z 3 podporami to robienie sobie na złość bo czy tak czy tak panewki wpadną do miski . Poczytajcie sobie posty ludzi którzy mieli polonezy po policji z silnikiem 1.8 OHV . jeśli się bawić to wyrwać serce z łady i nad tym silnikiem myśleć .

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 24, 2008, 22:05:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "diodalodz"
potwierdzam co do głowicy 1.5 i 1.6 są identyczne . Ale zaturbianie OHV z 3 podporami to robienie sobie na złość bo czy tak czy tak panewki wpadną do miski . Poczytajcie sobie posty ludzi którzy mieli polonezy po policji z silnikiem 1.8 OHV . jeśli się bawić to wyrwać serce z łady i nad tym silnikiem myśleć .

chyba 1.7 ohv ,bo na tlok fi84 to w tym bloku miejsca nie ma :roll:

taaa z lady - a po 100kkm to co robic ? pakułą tloki okrecac ,zeby sprezanie bylo ?  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 24, 2008, 23:18:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "G.T."
glowice sa takie same, niczym sie nie roznia, zmienila sie srednica tloka, ale nic w glowicy
Nie zupelnie  :)  Starsze glowice (DF) maja duzo wieksze otwory dolotowe niż glowice poldka ale za to mniejsze kanaly wydechowe w miejscu przejscia gniazdo zaworowe kanal tzn w obu typach glowic sa stanowczo za male :?  i sama poprawa wydechu juz duzo daje w tych glowicach :)  Komory spalania we wszystkich wersjach sa takie same- roznice były w tlokach w zaleznosci od pojemnosci i stopnia sprezania. W zaleznosci od rocznika glowice byly tez prawdopodobnie odlewane z róznego aluminium- rózna twardosc materialu-wiem ponieważ obrobilem kilka sztuk
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Obróbka głowicy
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 24, 2008, 23:24:02 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ohv się oturbia jak padnie nowy doł i dalej jazda. na sezon ostrej jazdy jeden silnik wystarczy a przy ich cenach to nawet szkoda się brać za rozkręcanie gdy coś zdechnie.
co do głowic to własnie zależy od rocznika ile potrafią znieść.