Autor Wątek: Awaria silnika  (Przeczytany 5234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Awaria silnika
« dnia: Lipiec 15, 2008, 16:26:40 pm »

Fistasz

  • Gość
Dzisiaj pierwsze co jezdzilem po złozeniu glowicy. Udalo mi sie uruchomic instalacje gazowa i zrobic kilka drobnych rzeczy. Wszystko byloby pieknie gdyby nie to ze po wyjechaniu z garazu i zrobieniu moze 1.5 km spadło cisnienie olej do zera. Zapalia sie kontrolka. Z silnika dochodzi głosny metaliczny i lekko przytłumiony dzwiek. Bardzo mnie on martwi bo gdy przy poprzednim silniku dalo sie slyszec podobny dziewk to po paru dniach wystawil korbowod bokiem. Powiedzcie co moze byc przyczyna i dlaczego tak nagle? :(

Awaria silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 15, 2008, 16:41:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
objawy na panewkę ale czemu nagle nie mam pojecia

Awaria silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 15, 2008, 17:06:45 pm »

Fistasz

  • Gość
no to pieknie :? ciekawe teraz czym pojade na czerniewice. Do wymiany panewki trzeba pol silnika rozgrzebac.

Awaria silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 15, 2008, 22:45:03 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Spokojnie -moze to nie panewka  :)   U mlodego podobne dzwieki dawala rozwalona pompa oleju -na rozruszniku cisnienie gaslo po okolo 30 sekundach krecenia jednak silnik odpalal  i chodzil normalnie chociaz strasznie rzempolil :) Pierwsze co sprawdz czy dobrze dokreciles rurke natryskowa krzywek walka rozrządu. Podczas montazu silnika sitko na smoku pompy bylo dobre ? Jezeli nie to pompa pozaciagala pewnie syfy z miski i stracila cisnienie .W tym silniku akurat nic nie pada "nagle"  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Awaria silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 16, 2008, 07:14:11 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
W tym silniku akurat nic nie pada "nagle"


A to ma jakis system samodiagnozy i uprzejmie zapowiada ze zaraz sie cos zesra? :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Awaria silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 16, 2008, 10:06:11 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Nie no to już jest demagogia...

Fistasz ściągaj michę i sprawdzaj panewki, olej Ci zszedł do zera?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Awaria silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 16, 2008, 10:42:19 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
A to ma jakis system samodiagnozy i uprzejmie zapowiada ze zaraz sie cos zesra?
Tak -jak zaczyna sie cos dziac to zaczyna stukac pukac rzezic i rzucac motorem -nie przeszkadza to jednak zazwyczaj w odpaleniu i pokonaniu dosc dlugiej trasy zanim stanie ostatecznie  :)  Fistasz,  a olej po wymianie uszczelki pod glowica zmieniles ? czy woda dostala sie do oleju ? Miske masz cala i nie jest podbita w miejscu smoka ? - w misce jest bardzo nisko umieszczony wlot wiec moze przeslania smok i stad to zerowe cisnienie.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Awaria silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2008, 12:13:25 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
Tak -jak zaczyna sie cos dziac to zaczyna stukac pukac rzezic i rzucac motorem -nie przeszkadza to jednak zazwyczaj w odpaleniu i pokonaniu dosc dlugiej trasy zanim stanie ostatecznie


To chyba w kazdym tak jest :)

Fistasz mowi ze to stalo sie po przejechaniu 1.5 km. Z opisu tez nie wynika zeby w cos przywalil wiec niechybnie wyglada to na panewke, a ta akurat nie musi zapowiadac ze sie zesra.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Awaria silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2008, 12:20:35 pm »

Fistasz

  • Gość
Smok byl OK jak zakładalem miske. Ma ona dwa odciski od sanek pod silnikiem ale takie juz byly i chodzilo wszystko bez problemu.Przy zdejmowaniu glowicy plyn nie dostał sie do oleju. Mankamentem byla uszczelka pod kolektorem ssacym a ja niepotrzebnie ruszalem glowice. Zdejme pokrywe zaworow i zobacze co tam sie dzieje.
A najsmieszniejsze jest to ze dzisiaj go odpalilem i objawy ustaly. Cisnienie trzyma i wszystko jest Ok :shock: Niemormalne to troche

Awaria silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2008, 12:23:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No to super, ale co najmniej dziwne ze jednego dnia nie ma cisnienia a na drugi jest :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Awaria silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 16, 2008, 12:54:09 pm »

Fistasz

  • Gość
no zobaczymy jak bedzie dalej. Odpale go i neich sie rozgrzej zobaczymy co wyjdzie.

Awaria silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 16, 2008, 14:29:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
Mankamentem byla uszczelka pod kolektorem ssacym a ja niepotrzebnie ruszalem glowice.
E tam niepotrzebnie -przynajmniej zobaczyles gladz na cylindrach i czapke obrobiles  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Awaria silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 16, 2008, 14:51:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Spokojnie Fistasz, odpal dziada, zostaw żeby się nagrzał, potem się przejedź i zobacz co i jak.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Awaria silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 21, 2008, 19:14:59 pm »

Fistasz

  • Gość
Jak wiecie nei udalo sie wrócic ze zlotu o wlasnych silach. Dzisiaj przystąpiłem więc do rozbierania silnika. Po zdjęciu misku i pokrywy zaworów moim oczom ukazał sie ogrom zniszczeń:
 









A słyszalem ze to silnik nie do zajechania  :P

Awaria silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 22, 2008, 00:06:46 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Fistasz. ze zdjęć wynika, że głowica nie dostała oleju. czy to brak otworów w uszczelce, awaria pompy oleju czy zabrudzone kanały olejowe?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Awaria silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 22, 2008, 00:52:12 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "wrb"
Fistasz. ze zdjęć wynika, że głowica nie dostała oleju. czy to brak otworów w uszczelce
Dostawala -podczas zlotu zdjelismy dekiel zaworowy i olej smarowal krzywki.Prawdopodobnie zniszczenia glowicy to  efekt wtórny zawalu panewki srodkowej walka ktora jest najbardziej obciazona podczas pracy-pozostale 2 panewki sa smarowane innymi kanalami. Pompa olej tloczyla- silnik pokonal dosc spory dystans, ale bardzo dziwny byl olej- niby mineral ale strasznie rzadki i tak i "dziwny".  Stukanie w silniku bylo efektem złego smarowania tulejki korbowodowej -najpierw sie rozklepala a potem polecial korbowod. Ja obstawiam zly olej lub uszkodzona pompe oleju
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Awaria silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 22, 2008, 01:18:08 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Cytuj (zaznaczone)
A słyszalem ze to silnik nie do zajechania :P

to samo chciałem napisać. no coż zniszczenia spore ale bedzie zył :) toż to ford żeliwny czajnik pinto :)

Awaria silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 22, 2008, 01:22:37 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
to samo chciałem napisać. no coż zniszczenia spore ale bedzie zył
Wszystko ma swoje granice  :P  Zreszta silnik przejechał naprawde dosc spory dystans zanim sie skonczyl ostatecznie... Jak dla mnie nie warto go remontowac tylko szukac drugiego ,a tutaj zrobic dokladna sekcje. Ewentualnie mozesz teraz zainwestowac w ZETECA- miec 16V i aluminium
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Awaria silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 22, 2008, 01:24:03 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
szkoda że wybrało sobie taki nie inny moment na zgon. ale coż poradzić

Awaria silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 22, 2008, 08:17:21 am »

Gilmor

  • Gość
Fistasz a Ty próbowałeś jechać na tej zupie czy zlałeś tak jak mówiliśmy olej i na nowym oleju tak padł??

bo wiesz dolanie nawet 2litrów do tej zupy w której pływały drobniutkie opiłki oleju tak naprawdę niepomogło mu nic:-)
i co by tu nie mówić,zaden silnik nie pojedzie z opiłkami w oleju...ja na dwóch zaje... panewkach jeździłem 2miesiące aż mi je obróciło a kumpel jak rozbierał ten silnik to odkrył,ze panewki po obróceniu po pekały...a i tek dojechał do kumpla o własnych siłach...

jak dla mnie to zawinił olej...

kupuj drugi silnik i śmigaj już bez przygód :D