Autor Wątek: abimex lpg pare pytan  (Przeczytany 9234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 06, 2008, 22:08:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
Przecież gaz nie ma żadnego wpływu na stan techniczny silnika :/
nie chce sie klucic ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze gaz ma duzy wplyw na stan techniczny. nie tylko ja doswiadczylem jak szybko moga pasc pierscienie i uszczelniacze zaworowe i inne uszczelki wlasnie przez gaz. m.in. honda 1.6 16v -przebieg na gazie 15 tysiecy; pierscienie uszczelniacze zawor. opel astra 1.6 8v - przebieg ok 50 tysiecy; pierscienie i uszczelniacze. daewoo 1.5 16v 1.6 16v
Cytat: "Nikita"
i mniej pieniedzy w portfelu
wole dolozyc na benzyne te np 30zl na 100km ale wiem ze silnik mi dluzej pochodzi. ja tez trzaskam po ponad 1 tys. km czasem wyjdzie 1500 czasem 1800 a czasem nawet 2200 na miesiac.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 06, 2008, 22:19:24 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
EEEEE nie wiem co narzekacie  :roll:  U mnie w domu Abimex na LPG przekręcił 2 razy licznik w koło, później stanął licznik na 250 tys., brachol nim jeździł jeszcze 2 lata do szkoły i w chwili sprzedaży łykał litr oleju na 1000 km i tyle mu było  8)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 06, 2008, 22:39:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "matucha"
U mnie w domu Abimex na LPG przekręcił 2 razy licznik w koło,
nie zapominajmy ze abimex to jedne z mocniejszych OHV-ek. ale zdarzaja sie egzemplarze abimexa ktore za dlugo nie chodza. jak w kazdej fabryce sa jakies male wady fabryczne.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 06, 2008, 22:45:15 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Znowu typowe pier.dzielenie o złym gazie. Myślałem, że już tak wiele lat na całym świecie jeździ się na LPG, że nie ma już takich twierdzeń o tym wielkim złu (LPG). Tylko gaz niszczy silnik - wyłącznie. Od używania na benzynie nie zużywa się wcale.
Przy różnicy 2 zł na litrze - już zaokrąglając dla łatwiejszego liczenia - to przy miesięcznych przebiegach te 2000 km jak podajecie to mamy zwrot instalacji po 3 miesiącach, co 3-5 miesięcy można sobie wymienić całe takie fajne auto i jeszcze częściej naprawiać (bo jak się jeździ to i tak trzeba). A jak ktoś twierdzi, że co tam stać mnie na te kilka stów więcej miesięcznie na benzynę to ciekawe dlaczego jeździ polonezem ? Pewnie w powodu niepowtarzalnego i wyjątkowego komfortu itp.
Ręce opadają...

[ Dodano: 2008-09-06, 22:48 ]
Cytat: "mlodyolek"
nie zapominajmy ze abimex to jedne z mocniejszych OHV-ek.


boże a co tam mocniejszego niby jest ? Z innego metalu elementy silnika są ? ło boze super wytrzymały nagle się zrobił od zasilania mono wtryskiem - strasznie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 06, 2008, 22:59:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "DF"
Od używania na benzynie nie zużywa się wcale.
tego nie powiedzialem. stwierdzilem tylko ze na beznynie silnik jest wytrwalszy.
Cytat: "DF"
A jak ktoś twierdzi, że co tam stać mnie na te kilka stów więcej miesięcznie na benzynę to ciekawe dlaczego jeździ polonezem ?
 jezdzilem innymi samochodami m.in opel honda audi ale w polonezie czulem sie najlepiej. bo wedlug mnie to auto z charakterem.
Cytat: "DF"
boże a co tam mocniejszego niby jest ? Z innego metalu elementy silnika są ? ło boze super wytrzymały nagle się zrobił od zasilania mono wtryskiem - strasznie...
te wtryski sa bardzo dobre. silnik jest żwawszy lepiej sie wkreca na obroty. porazka sa wtryski boscha. GSI moze byc.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 06, 2008, 23:09:46 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To tylko różne zasilanie tego samego silnika wszak. I na pracę silnika, jego moc i trwałość z pewnością wiele elementów ma wpływ. Jakość wykonania i materiałów powodują pewną "losowość" Trafiłeś dobrego abimexa i sobie chwalisz. W tych typach nie będzie dwóch takich samych pewnie. Mam obecnie dwa abimexy i po pierwszym bym powiedział, że to lipa totalna a drugi ciągle mnie zadziwia. Normalnie zawija asfalt... niby takie same...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 07, 2008, 08:41:05 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

nie chce sie klucic ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze gaz ma duzy wplyw na stan techniczny. nie tylko ja doswiadczylem jak szybko moga pasc pierscienie i uszczelniacze zaworowe i inne uszczelki wlasnie przez gaz. m.in. honda 1.6 16v -przebieg na gazie 15 tysiecy; pierscienie uszczelniacze zawor. opel astra 1.6 8v - przebieg ok 50 tysiecy; pierscienie i uszczelniacze. daewoo 1.5 16v 1.6 16v


Tak jasne.. tylko wytłumacz dlaczego tak się dzieje, a nie "bo to gaz zrobił" skoro wiesz to z "doświadczenia" to może wreszcie raz na zawsze wszystkim na świecie wytłumaczysz że " Sluchajcie w szem i wobec, gaz niszczy silniki, ma na nie zły wpływ bo: i tutaj konkrety.
Bo co .. bo zimny jest ?

[ Dodano: 2008-09-07, 08:41 ]
Cytuj (zaznaczone)

nie chce sie klucic ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze gaz ma duzy wplyw na stan techniczny. nie tylko ja doswiadczylem jak szybko moga pasc pierscienie i uszczelniacze zaworowe i inne uszczelki wlasnie przez gaz. m.in. honda 1.6 16v -przebieg na gazie 15 tysiecy; pierscienie uszczelniacze zawor. opel astra 1.6 8v - przebieg ok 50 tysiecy; pierscienie i uszczelniacze. daewoo 1.5 16v 1.6 16v


Tak jasne.. tylko wytłumacz dlaczego tak się dzieje, a nie "bo to gaz zrobił" skoro wiesz to z "doświadczenia" to może wreszcie raz na zawsze wszystkim na świecie wytłumaczysz że " Sluchajcie w szem i wobec, gaz niszczy silniki, ma na nie zły wpływ bo: i tutaj konkrety.
Bo co .. bo zimny jest ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 07, 2008, 09:42:11 am »

Nikita

  • Gość
mlodyolek, jezdzisz polonezem do szkoly czy do pracy???

masz dzieci, masz rodzine, powiem ci pod tym wzgledem ze kiedy masz to chcesz troche taniej jezdzic z tych tylko ii wylacznie powodow zalozyllem gaz


teraz koniec klutni to nie temat czy gaz niszczy silniki zadalem na poczatku tematu pare dla mnie waznych pytan na ktore oczekuje odpowiedzi w sumie juz dostalem na nie odpowiedz ale temat jest taki ze moze ktos innny bedzie hcial sie podpiac majac pytania do abimexa LPG

koniec OT!!!!!!!

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 07, 2008, 11:51:56 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jezdzilem boschem. a roznice miedzy boschem a abimexem odczulem. i to spora.

[ Dodano: 07 Wrz 2008 12:14 ]
Cytat: "Stingerek"
Tak jasne.. tylko wytłumacz dlaczego tak się dzieje, a nie "bo to gaz zrobił" skoro wiesz to z "doświadczenia"
  podczas gdy mieszanka zasysana jest do komory spalania czesciowo osiada sie na trzonkach zaworow po ktorych gaz trafia do prowadnic zaworowych. gdy zawor zamyka sie trzonek prowadzi po sobie suchy gaz ktory jednoczesnie jest powodem szybszego zuzywania sie prowadnic i znacznego stwardnienia gumek uszczelniaczy zaworowych ktore przy sile tarcia sie wycieraja i wtedy olej splywa po trzonkach wprost do komory spalania.  druga sprawa. podczas gdy tlok sunie sie w dol (suw ssania) mieszanka osiada sie w nie wielkim stopniu na gladziach cylindrowych. podczas gdy tlok idzie w gore (suw sprężania) pierscien kompresyjny zgarnia to wszystko ale niektore czasteczki gazu trafiaja miedzy pierscien a cylider i przy sile tarcia pierscienie szybciej sie wycieraja i powoduja spadki kompresji i przedostawanie sie oleju do komory spalania. przy slabych pierscieniach gdy czesc kompresji ucieka do komory korbowej silnika powoduja one rozszczelnienie silnika. zaczynaja puszczac uszczelki  bardzo czesto pod deklem zaworow.
tego wlasnie osobiscie doswiadczylem. moze sie jakos gdzies zle wyrazilem ale jasniej chyba nie umiem sie wypowiedziec mimo ze to OT.  
KONIEC OT :!:  :!:  :!:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 07, 2008, 15:09:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To teraz ja ci coś powiem.
To benzyna jest bardziej szkodliwa dla silnika niż gaz.
Rozbierałeś kiedyś silnik zasilany gazem ? Widzisz ja rozbierałem po prawie 300 tysiącach przebiegu na gazie NA SAMYM GAZIE. i Silnik był czyściutki , zero nagaru na tłokach czy na cylindrach.

Cytuj (zaznaczone)

podczas gdy mieszanka zasysana jest do komory spalania czesciowo osiada sie na trzonkach zaworow po ktorych gaz trafia do prowadnic zaworowych

Benzyna też, widzisz w tym coś dziwnego ? gaz nie wypłukuje oleju z trzonka, benzyna owszem.
Cytuj (zaznaczone)

gdy zawor zamyka sie trzonek prowadzi po sobie suchy gaz ktory jednoczesnie jest powodem szybszego zuzywania sie prowadnic i znacznego stwardnienia gumek uszczelniaczy zaworowych ktore przy sile tarcia sie wycieraja i wtedy olej splywa po trzonkach wprost do komory spalania.

Tak się dzieje w przypadku odpalania na gazie, zimnego silnika kiedy to gaz jest właśnie w postaci kropelek wtryskiwany do komory spalania i dlatego twardnieją uszczelniacze.
Cytuj (zaznaczone)

druga sprawa. podczas gdy tlok sunie sie w dol (suw ssania) mieszanka osiada sie w nie wielkim stopniu na gladziach cylindrowych. podczas gdy tlok idzie w gore (suw sprężania) pierscien kompresyjny zgarnia to wszystko ale niektore czasteczki gazu trafiaja miedzy pierscien a cylider i przy sile tarcia pierscienie szybciej sie wycieraja i powoduja spadki kompresji i przedostawanie sie oleju do komory spalania.


Mieszanka paliwowo powietrzna wtryskiwana do komory spalania (benzonowa) spłukuje film olejowy znajdujący się na gładzi cylindra ! Bo gaz nie jest w postaci skroplonej (tak jak benzyna) wtryskiwny do cylindra właśnie w postaci gazu. Natomiast benzyna to wilgotna chmurka która osiada na cylindrze i spłukuje film olejowy. I to właśnie benzyna powoduje większe zużycie cylindrów i pierścieni niż gaz.


Cytuj (zaznaczone)

przy slabych pierscieniach gdy czesc kompresji ucieka do komory korbowej silnika powoduja one rozszczelnienie silnika. zaczynaja puszczac uszczelki bardzo czesto pod deklem zaworow.

A to już jest bzdura... otóż w pokrywie zaworów jest coś takiego jak odma, i ciśnienie jakie musiałoby wydmuchać uszczelkę pod pokrywę musiałobybyć niewyobrażanie gigantyczne żeby zamiast przez odme poszło w uszczelkę.... Uszczelka się poprostu zużywa.


Cytuj (zaznaczone)

tego wlasnie osobiscie doswiadczylem.


Albo tak ci powiedzieli znajomi, których znajomi słyszeli od znajomych że ktoś keidyś zamontował gaz i silnik mu umarł...

NIE ZANOTOWANO ŻADNEGO PRZYPADKU JAKIEKOGOLWIEK ZWIEKSZONEGO ZUŻYCIA LUB USZKODZENIA SILNIKA SPOWODOWANEGO PRAWIDŁOWO ZAMONTOWANĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.

A jak znajdziesz jeden taki przypadek gdzie sam fakt zasilania silnika przez LPG spowodował jego uszkodzenie lub nadmierne zużycie, w szem i wobec ogłaszam SKRZYNIE PIWA CI POSTAWIE.
Zgodze się że gaz ma wyższą temperaturę spalania i TO MOŻE powodować jakieś odchyłki. Ale NIE JEST SZKODLIWY DLA SILNIKA !

[ Dodano: 2008-09-07, 15:10 ]
To teraz ja ci coś powiem.
To benzyna jest bardziej szkodliwa dla silnika niż gaz.
Rozbierałeś kiedyś silnik zasilany gazem ? Widzisz ja rozbierałem po prawie 300 tysiącach przebiegu na gazie NA SAMYM GAZIE. i Silnik był czyściutki , zero nagaru na tłokach czy na cylindrach...

Cytuj (zaznaczone)

podczas gdy mieszanka zasysana jest do komory spalania czesciowo osiada sie na trzonkach zaworow po ktorych gaz trafia do prowadnic zaworowych

Benzyna też, widzisz w tym coś dziwnego ? gaz nie wypłukuje oleju z trzonka, benzyna owszem.
Cytuj (zaznaczone)

gdy zawor zamyka sie trzonek prowadzi po sobie suchy gaz ktory jednoczesnie jest powodem szybszego zuzywania sie prowadnic i znacznego stwardnienia gumek uszczelniaczy zaworowych ktore przy sile tarcia sie wycieraja i wtedy olej splywa po trzonkach wprost do komory spalania.

Tak się dzieje w przypadku odpalania na gazie, zimnego silnika kiedy to gaz jest właśnie w postaci kropelek wtryskiwany do komory spalania i dlatego twardnieją uszczelniacze.
Cytuj (zaznaczone)

druga sprawa. podczas gdy tlok sunie sie w dol (suw ssania) mieszanka osiada sie w nie wielkim stopniu na gladziach cylindrowych. podczas gdy tlok idzie w gore (suw sprężania) pierscien kompresyjny zgarnia to wszystko ale niektore czasteczki gazu trafiaja miedzy pierscien a cylider i przy sile tarcia pierscienie szybciej sie wycieraja i powoduja spadki kompresji i przedostawanie sie oleju do komory spalania.


Mieszanka paliwowo powietrzna wtryskiwana do komory spalania (benzonowa) spłukuje film olejowy znajdujący się na gładzi cylindra ! Bo gaz nie jest w postaci skroplonej (tak jak benzyna) wtryskiwny do cylindra właśnie w postaci gazu. Natomiast benzyna to wilgotna chmurka która osiada na cylindrze i spłukuje film olejowy. I to właśnie benzyna powoduje większe zużycie cylindrów i pierścieni niż gaz.


Cytuj (zaznaczone)

przy slabych pierscieniach gdy czesc kompresji ucieka do komory korbowej silnika powoduja one rozszczelnienie silnika. zaczynaja puszczac uszczelki bardzo czesto pod deklem zaworow.

A to już jest bzdura... otóż w pokrywie zaworów jest coś takiego jak odma, i ciśnienie jakie musiałoby wydmuchać uszczelkę pod pokrywę musiałobybyć niewyobrażanie gigantyczne żeby zamiast przez odme poszło w uszczelkę.... Uszczelka się poprostu zużywa.


Cytuj (zaznaczone)

tego wlasnie osobiscie doswiadczylem.


Albo tak ci powiedzieli znajomi, których znajomi słyszeli od znajomych że ktoś keidyś zamontował gaz i silnik mu umarł...

NIE ZANOTOWANO ŻADNEGO PRZYPADKU JAKIEKOGOLWIEK ZWIEKSZONEGO ZUŻYCIA LUB USZKODZENIA SILNIKA SPOWODOWANEGO PRAWIDŁOWO ZAMONTOWANĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.

A jak znajdziesz jeden taki przypadek gdzie sam fakt zasilania silnika przez LPG spowodował jego uszkodzenie lub nadmierne zużycie, w szem i wobec ogłaszam SKRZYNIE PIWA CI POSTAWIE.
Zgodze się że gaz ma wyższą temperaturę spalania i TO MOŻE powodować jakieś odchyłki. Ale NIE JEST SZKODLIWY DLA SILNIKA !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 07, 2008, 20:14:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nie  nie  nie. nikt mi tak nie powiedzial. robilem nie jeden silnik zasilany LPG. bylo ich kilkanascie i moze ze 3 byly czyste. mozesz nie wierzyc ze majac 16 skladalem juz silniki. moze to potwierdzil cala moja rodzina i znajomi ze ja robilem takie rzeczy i nadal robie.
Cytat: "Stingerek"
A jak znajdziesz jeden taki przypadek gdzie sam fakt zasilania silnika przez LPG spowodował jego uszkodzenie lub nadmierne zużycie, w szem i wobec ogłaszam SKRZYNIE PIWA CI POSTAWIE.
przykladem takiego czegos byl moj silnik ktory siedzi w moim polonezie. 84 tys na samej benzynie potem 60 tysi na SAMYM gazie. stan - FATALNY :!:  :!:  :!:  zawory powypalane (niestety zaraz po remoncie wyrzucone na zlom) gniazda zaworowe tak samo uszczelniacze zawor.  gumki twarde jak nie wiem co. pierscienie?? jakby ich w ogole nie bylo. zuzycie oleju na 1000km -  od 2 do 4 litrow. w zaleznosci od predkosci.
oczywiscie mozesz myslec ze to bzdura ale to juz twoj problem. ja sie nie chce z nikim klucic.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 07, 2008, 20:29:41 pm »

compile

  • Gość
Z gazem jest tak,że jak spala go zbyt mało to wypala zawory, kwestia regulacji...
U mojego ojca w poldroverze 4 zawory były wypalone( może mam je jeszcze w piwnicy).

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 08, 2008, 09:47:17 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "mlodyolek"
... 84 tys na samej benzynie potem 60 tysi na SAMYM gazie. stan - FATALNY ...

Tylko to wcale nie potwierdza, że to z powodu zasilania gazem. Zapewne takie same skutki były by bez montowania gazu. Powszechnie wiadomo jest, że jeśli jakoś szczególnie, wyrafinowanie wręcz nie dba o silnik tylko nim zwyczajnie jeździ (tym polonezem) to po 100 tys. - remont.
Aby rozstrzygać co bardziej niszczy zużywa silnik trzeba by takie same (co już jest trudne) silniki zużywać tak samo i potem rozbierać i badać. To pewnie tylko w laboratorium by można i na kilkunastu egzemplarzach z różnym paliwem i olejami itp. Czyli pozostaje tylko teoria i ekonomia, która wyraźnie wskazuje na gaz przy większych przebiegach oczywiście.
no
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 08, 2008, 11:12:08 am »

marcij

  • Gość
Panowie , ale o co sie spierac. Przyjmijmy nawet ta watpliwa wersje , ze niszczy te silniki , to z calym szacunkiem , przy wartosci naszych samochodow , po niecalych 10 tys km zwraca nam sie koszt instalacji, po kolejnych 10 tys zaoszczedzimy w stosunku do jazdy na paliwie rownowartosc samochodu ! wiec niech i teoretycznie rozleci sie po tych 60 czy 100tys km , i tak jestemy mocno do przodu. A najprawdopodobniej sie nie rozleci , wiec ryzyko chyba oplacalne. Takie jest moje zdanie i mysle ze niedlugo ktos wyczysci watek z calego OT

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 21, 2008, 09:02:10 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Witam! Odgrzeje trochę temat. Jakie świece polecacie do silnika 1,6 GSI zasilanego gazem, ponieważ teraz mam komplet Iskra FE85PS GAZ i ogólnie są do kitu, co chwila zwiększa mi się odstęp między elektrodami i zaczynają się strzały gazu. Regulacja odstępu między elektrodami pomaga, ale na ok. 500 km i potem znowu to samo:/. Myślałem nad NGK BP7ES, ale nie mogę ich nigdzie dostać. Czy możecie polecić coś innego dobrej jakości do tego silnika, czy kupić dokładnie te świece przez internet. Pozdrawiam!
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 21, 2008, 19:45:15 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
kup sobie z NGK i nie pytaj o zadna wersje swiec do gazu
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 24, 2008, 23:02:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Powiedz że chcesz orginalne świece do BMW 520i do silnika 12 zaworowego.
Dostaniesz Idealne NGK.

P.S.
Wypalenie zaworów lub gniazd zaworowych w silnikach zasilanych LPG jest powodem zbyt ubogiej mieszanki.
SILNIK COŚ SPALAĆ MUSI ŻEBY JECHAŁ :
Albo paliwo, albo zawory, albo olej....

Jak mu przykrecisz jedno , bedzie palil pozostastale dwa.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 25, 2008, 12:41:27 pm »

wiciu

  • Gość
Cytat: "pawlack"
Witam! Odgrzeje trochę temat. Jakie świece polecacie do silnika 1,6 GSI zasilanego gazem, ponieważ teraz mam komplet Iskra FE85PS GAZ i ogólnie są do kitu, co chwila zwiększa mi się odstęp między elektrodami i zaczynają się strzały gazu. Regulacja odstępu między elektrodami pomaga, ale na ok. 500 km i potem znowu to samo:/. Myślałem nad NGK BP7ES, ale nie mogę ich nigdzie dostać. Czy możecie polecić coś innego dobrej jakości do tego silnika, czy kupić dokładnie te świece przez internet. Pozdrawiam!


ja równiez miałem problemy z iskrami w moim gsi tzn. już po 10km przerwa między elektrodami robiła się w granicach 1,1-1,2 i silnik zaczynał nierówno chodzić na wolnych obrotach; kupiłem te NGK, o których piszesz i moje problemy się skończyły; wcześniej długo i bezproblemowo śmigałem na championach bodajże N9Y, ale już ich nie można dostać

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 10, 2008, 11:46:10 am »

Milek#1944

  • Gość
To i ja cos dopowiem ;) Zebralo mi sie na wymiane swiec. Mialem wkrecone jakies iskry...juz nie pamietam nie chce mi sie zlazic na parking ale wymienilem na NGK. Po pierwsze roznicy zadnej (wszystko ok) a roznica w przerwie miedzy elektrodami byla ogromna.Chodzil dobrze na tych i na tych. Mysle ze roznica wynosila 1 do 1,2 mm. Wiem ze to dziwne ale tak bylo. Na iskrach zaczal lekko zarywac na zimnym silniku - ot roznica. Wymienilem na NGK o duzo mniejszej przerwie i smiga tak jak na ISKRACH.Jak zmienialem to bylem pewny ze ni huhu nie odpali. Mysle sobie: zmieniamy po kolei i odpalamy...wymiana pierwszej swiecy - zero roznicy, drugiej nic, itd. roznica polega na tym ze na zimnym silniku nie zarwie ani razu

[ Dodano: 10 Lis 2008 11:54 ]
dodam ze na iskrach zaczal gubic zaplon po wieeeeelu km, nie wiem ilu bo nie potrafie powiedziec jak dlugo tam siedzialy. Podejrzewam ladnych pare latek. Na razie na NGK mam ponad 15k i wszystko gra. Tylko reduktor musze zregenerowac. A jesli chodzi o gaz...to na gazie 200km po miescie (Gdańsk- wieczne korki i mnostwo swiatel) kosztuje mnie 50zl i wcale nie chce wiedziec ile by to kosztowalo na PB

abimex lpg pare pytan
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 10, 2008, 12:28:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli na Iskrach FE65PS z przerwy 0.7-0.8 zrobila sie przerwa 1mm lub wiecej to przejechales na nich 50kkm lub wiecej - sprawdzone w praktyce :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.