Autor Wątek: Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu  (Przeczytany 3309 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« dnia: Wrzesień 04, 2008, 09:57:19 am »

specjalista

  • Gość
Witam.

Znowu mam problem z moim Polonezem, a tak dokładnie to pewnie cały czas nie uporałem się do końca z poprzednim...

Chodzi o to, że jeszcze niedawno miałem problem z przekaźnikami silnika, które odłączały "coś" i wtedy nie mogłem odpalić samochodu(nie ruszał się obrotomierz podczas kręcenia rozrusznikiem). Teraz już odpala za każdym razem, ale nieraz tak jakby silniczek krokowy nie korygował przepustnicy i wtedy miałem bardzo nierówne obroty na wolnych przy ciepłym silniku. Po zgaszeniu i zrobieniu "testu" silniczka chodził jakby równiej.

Ostatnio zmieniły się objawy. Chodzi o to, że jak odpalam to ok. raz na trzy odpalenia przy probie choćby delikatnego dodaniu gazu mam takie jakby "odcięcie" - silnik chce się wkręcić, ale nie może się przebić przez 1200RPM. Pomaga odpuszczenie gazu i ponowne naciśnięcie. Dzieje się to na benzynie. Chciałem sprawdzić na gazie, ale jak mówię, nie robi się tak za każdym razem, więc ciężko utrafić. No i w końcu ostatni problem. Jak kilka razy mocniej nacisnę hamulec, na wolnych przy ciepłym motorze, to mi rzuca silnikiem, tak jakby brał lewe powietrze. A kiedy włącza się wentylator chłodnicy to spadają mi obroty o jakieś 100-150 i choć to chyba najmniejszy problem to jednak może mieć związek z pozostałymi objawami. Czasem zdarza się też, że po wysprzęgleniu obroty spadają za nisko, bo koło 800 i dopiero potem wzrastają do 900-1000. No i oczywiście jest jeszcze jedna rzecz. Tak raz na kwartał zdarzy mu się zgasnąć przy dojeżdżaniu pod światła na luzie. Chciałem wykorzystać, że będę miał 2 tygodnie wolnego i zrobić przynajmniej silnik na tip-top. Jakby nie wystarczyło to, że chyba mi olej pali to jeszcze taki cyrk odstawia...

Dobra, pewnie zagmatwałem sprawę, ale proszę o pomoc, bo sam, że tak powiem "wymiękłem". Zastanawiam się czy to nie wina elektryki, bo mam szczęście do awarii instalacji elektrycznej...

Z góry dzięki za pomoc...

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2008, 10:09:31 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jesli chodzi ci o gasnięcie przed swiatłami oraz nierówną prace silnika po właczeniu went. chlodnicy to domyslam sie ze na gazie. to jest kwestia regulacji parownika. miałem identyczne objawy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2008, 00:21:54 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "specjalista"
Jak kilka razy mocniej nacisnę hamulec, na wolnych przy ciepłym motorze, to mi rzuca silnikiem, tak jakby brał lewe powietrze


bo bierze, kazde nacisniecie hamulca powoduje przedostanie sie powietrza z serwa do kolektora ssacego, im szybciej naciskane tym objaw bardziej widoczny
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 05, 2008, 07:14:18 am »

specjalista

  • Gość
No widzisz, człowiek się uczy całe życie. No to jeden problem przynajmniej odpadł. Tylko co z tym szarpaniem podczas dodawania gazu...

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 05, 2008, 11:06:28 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
wez miernik i zobacz jakie sygnały daje sonda lambda, zobacz cisnienie paliwa na listwie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:07:25 pm »

specjalista

  • Gość
A które piny to sonda lambda? Bo ja mam na 7 pinie wpięty emulator sondy i nie jestem pewny po 1. czy dobrze to podłączyłem po ostatnim sprawdzaniu elektryki i przy okazji jakie napięcie powinno tam być. Otóż kabelki wychodzące z emulatora podłączone są tak: fioletowy do sondy, a szary do komputera(właśnie do pinu 7), nie wiem czy dobrze.

Ciśnienie na listwie może być powodem, bo:

1. ostatnio pękł mi bak i wiem, że jest tragicznie pordzewiały
2. pompa jest od GSi, więc podobno za słaba do 1.4
3. filtr mimo, że nowy może być już przytkany syfem ze zbiornika, bo paliwo jakie z niego się wylało było koloru rdzy a nie benzyny :P

Jednak ja jestem na 99% pewny, że mój Poldek przygotował dla mnie jakąś perfidną i trudną do namierzenia usterkę. Nie chcę upierać się przy elektryce, ale jak widzę podskakujący obrotomierz to pierwsze co mi przychodzi na myśl to właśnie jakaś usterka elektryczna...

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:24:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
no to zacznij od sprawdzenia dostarczania paliwa, ja nie bedzie dobrego cisnienia to nie bedzie dobrze chodzic, jak ten problem przezwycięzysz i nie pomoże to wtedy baw sie dalej
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 05, 2008, 13:28:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
specjalista, podebnij się prosto pod przewód co wychodzi z sondy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 05, 2008, 16:08:02 pm »

polofix

  • Gość
jezeli cos sie dziej ze wskazowka od obrotomierza to jest sprawa iskry.
moze miec cewka przebicie.podmien cewke na inna.nie musi byc odrazu oryginal,ale podmien i zobacz.druga sprawa to przewody i kopulka.elektronika nie wchodzi za bardzo w gre.to ze pali olej to tez nic za bardzo nie znaczy.poprzedni moj silnik potrafil przy ostrej jezdzie spalic 1l oleju na 30km i byl zrywny,chodzil idalnie i zapalal od kopa.no i chodzil rowniutko.tak mocno kopcil,ze przy drifcie wszyscy kaszleli.a poldek ciagnal jak szalony.
bron boze nie wymieniaj kompa.one sa praktyczniebezawaryjne.no chyba ze ktos grzebal na maksa w silniku.
a co do obrotow to 800obr/min to najbardziej prawidlowe obroty przy tym silniku.

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 05, 2008, 19:58:46 pm »

specjalista

  • Gość
To może jeszcze powiem co się działo dziś z autem rano...

W Warszawie rano mgła i mój Pold baaardzo dziwnie się zachowywał. Kichał, prychał, nie miał tyle mocy ile powinien w zakresie 1000-2500 RPM. Powyżej tej wartości czuło się, że coś jest nie halo, ale bez tragedii. Jak silniczek sobie pojeździł to wszystko ucichło i zostały tylko problemy na benzynce(nierówne wolne obroty i skakanie wskazówki obrotka). Najgorsze, że jak chce sobie zrobić jazdę testową to najczęściej Poldek wtedy jedzie równo i nic nie skacze...

Jeśli chodzi o cewkę i kable to też podejrzewałem taką możliwość właśnie ze względu na te głupie zachowania przy sporej wilgotności...

Dzięki za wszelkie dotychczasowe rady. Jak tylko skończy się sesja to zabieram się do poważnego przeglądu i wymiany kilku rzeczy na nowe.

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 09, 2008, 13:16:16 pm »

Krzysiek Murmuc

  • Gość
kolego! zobacz silniczek krokowy

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 09, 2008, 14:50:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja obstawiam że coś nie teges z układem zapłonowym. Jak silnik się zagrzał i wysechł to problemy ustąpiły??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nierówne obroty/problemy przy odpalaniu
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 10, 2008, 14:45:25 pm »

specjalista

  • Gość
No jakbyś zgadł. Jak tylko wszystko wyschło to jeździ jak dziki. Dziś mu przyszła ochota na ruszanie z uślizgiem kół, chociaż nic specjalnie nie robiłem w tym kierunku :P Jedyne czego brakuje do szczęścia to te wolne obroty, bo potrafią zgłupieć na chwile po wysprzęgleniu. No ale z tym da się jeździć...

Chyba kupię sobie kable i świece i może palec... Powiedzcie mi dobrzy ludzie, czy kopułkę w roverze diagnozuje się jak w starym? Chodzi mi o ten fajny zielony kolorek styków, bo wiem, że pęknięć nieraz nie widać...

[ Dodano: 22 Wrz 2008 15:01 ]
No więc w wolnej chwili wymieniłem kable WN i świece. Obrotomierz przestał podskakiwać i póki co nie ma głupawki nawet w deszczu. Czyli 1 problem z głowy... Teraz już "tylko" wymiana zbiornika, regulacja gazu i inne pierdołki, żeby mniej palił :P