Autor Wątek: 1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu  (Przeczytany 6173 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 13, 2009, 23:04:01 pm »

tomezz

  • Gość
Czujniki temperatury dzialaja bo podpialem auto do laptopa przez zlacze diagnostyczne i temperatura powietrza byla ok, a plynu chlodzacego zgadzala sie z drugim czujnikiem co podaje wartosc temperatury na liczniki.

Z racji tego ze nie znalazlem opisu wiarygodnego (kazdy opis byl inny) jak to zrobic to odpialem kleme "+" i po chwili ja zalozylem i po odpaleniu silnika poczekalem az wlaczy sie wentylator. Podobno ta procedura kalibracji opisana jest w trzeciaku ktorego nie mam :(

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 14, 2009, 00:10:58 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
To co zrobiłeś, to programowanie ECM. Aby skalibrować silniczek krokowy trzeba wykonać następujące kroki:
- odłączyć zasilanie na co najmniej 10 sek.
- włączyć zapłon i wyłączyć po co najmniej 5 sek.
- ponownie włączyć zapłon, odczekać co najmniej 5 sek. i uruchomić silnik
- silnik ma pracować na biegu jałowym przez co najmniej 30 sek., a następnie zwiększyć jego prędkość ponad 3000 obr/min
-  powrócić do biegu jałowego i utrzymać go przez co najmniej 30 sek.
Znalezione w Trzeciaku:) Skoro wszystkie czujniki są ok to ja bym się zabrał za zmianę świec i filtra paliwa:) A na gazie też gaśnie bez powodu czy tylko na benzynie?
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 14, 2009, 11:07:27 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Filtr jest przy baku paliwa założony na przewodzie. Poza tym u mnie czasami też się tak zdarzało jak długo jeździłem na LPG, a póżniej się skończyło. 10 minut jazdy z wkręcaniem się za zielone pole i było OK ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 14, 2009, 11:13:16 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Sonda lambda zaczyna działać powyżej 75 stopni. To nie ona.

Jesli tak się dzieje to moze sie okazac że masz brudną przepustnicę. Mój też mo nagłym dodaniu i puszczeniu gazu gasł, lub obroty spadały do granicy jakiejkolwiek pracy.
spróbój może rozebrać i przeczyścić przepustnice ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

1,6 GSI czasami gaśnie bez powodu
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 14, 2009, 21:27:56 pm »

tomezz

  • Gość
Sam odpowiem sobie na czesc pytan :)

Nie mam niestety rysunku przepustnicy dla silnika GSI, a jest tam mnostwo rurek ktorych przeznaczenia nie znam i nie wiem jak sie za to zabrac.

Wymienilem silniczek krokowy (stary byl zasyfiony) ale nie za bardzo wiem jak on puszcza powietrze. Nad rura z filtra powietrza jest taka mala rurka co wchodzi w nadkole - co to jest ?
 -> To jest rurka do pochlaniacza par paliwa.

Pod przepustnica i silniczkiem krokowym jest rowniez jakas taka dziwna rurka co jest podpieta do kolektora dolotowego i tez nie wiem do czego ona sluzy.
 -> to jest przypuszczalnie podgrzewanie przepustnicy, ale po co idzie wezyk od kolektora do niej to jeszcze nie wiem.

Czy do przeczyszczenia przepustnicy wystarczy sciagnac ta rure od filtra i stamtad sie dostac do niej?