Autor Wątek: regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych  (Przeczytany 2263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« dnia: Wrzesień 07, 2008, 19:36:54 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mam prośbę czy może ktoś rozgryźć układ tego sterownika z podaniem co i do czego.
http://www.renault19.pl/forum/viewthread.php?forum_id=50&thread_id=4036
dodam że sterownik jest od reni 19 chce go połączyć z silniczkami od lanka ale nie wiem co do czego oprócz plusa i minusa na żarówę tu też musi być  któryś do któregoś.
wpięcia są tylko na 4 nogi na obrazku widoczne jako 4 luty obok siebie( kostka do gry)

[ Dodano: 2008-09-08, 07:27 ]
pogrzebałem i znalazłem schemat

z tym że nie łapie się w tych francuskich oznaczeniach.
czy to w czerwonym to sterownik? bo tak sobie pomyślałem skoro ma tylko 4 wpięcia
w zielonym to chyba włącznik świateł
niebieskie to chyba lampy
jeśli tak by było to problem rozwiązany ale lepiej sie upewnić.

[ Dodano: 2008-09-10, 15:54 ]
hmm widze że spore poruszenie w tym temacie :lol:
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2008, 23:52:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
podciągam ;)

Mariusz#1926, sam sobie odpowiadasz i się temat nie podświetla ;)

[ Dodano: 10 Wrz 2008 23:56 ]
Co do czerwonego bym się zgodził, co do niebieskiego tak samo. Ale włącznik świateł to chyba na lewej części strony pomiędzy zielonym a niebieskim. To co zielone wygląda na jakiś kontroler coś w stylu odpowiednika APE w poldku. To pewnie dość duży prąd potrzebuje i przez to prosto z przekaźnika.

Jak się tak temu przyglądam to przewody co idą do lampy i później dalej do silniczków to przez przypadek w sumie. Chodzi ogólnie żebyś miał tam ten sam potencjał co na wejściu do potencjometra tak na moje. W sterowniku 4 styki - 2 do podświetlania i 2 to potencjometr. Do silniczka obydwie strony potencjometru i masa. Ten scalak to może jakiś komparator czy inne ustrojstwo :P Masz opisane przy silniczkach te wejścia ABC ?

Mam nadzieję, że się na coś przydałem ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2008, 08:54:46 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Mariusz#1926, wg mnie masz a rację a co do przełacznika to jest tylko wycinek z instalacji  z podłaczeniem samych swiateł mijania.. co by było bardziej czytelne.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2008, 16:43:34 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
styki w silniku są oznaczone jako A, B i C  zarówno  w reni  jak i w lanosie tak więc powinny  chodzić ze sobą sterownik od reni i silniki od lanka, rozwiązane to jest chyba na zasadzie tranzystora w silniczkach tak to wygląda w lanku.

 zasada działania według schematu taka sama
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2008, 14:25:21 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Czyli zasilanie faktycznie nie idzie z włącznika tak jak mówiłem. O ile szłoby z włącznika, to przy załączeniu świateł, światła mogłyby się za każdym razem lekko poruszyć, więc to będzie ważne, żeby zasilanie do silniczka i potencjometru na jednym przewodzie szło.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2008, 20:53:19 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
tak właśnie wszystko zostało połączone dzisiaj

z tym że pojawił się problem wszystko działa ale cały czas na silniku znajduje się napięcie. wytwarza się w uzwojeniu silnika pole magnetyczne i powoduje że cały buczy. Nie wiem jak rozwiązać ten problem. moim zdaniem po pzesunięciu suwaka na rezystorze powinien tylko zmienić silnik swoją pozycję i siedzieć cicho aż do następnej zmiany. a tu cały czas buczy, może ktoś pomoże.
oto link do filmiku
MOV00106.3GP
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 16, 2008, 07:53:24 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
sterownik (tak naprawde jest to zwykly potencjometr) nr 562 pokazany na pierwszym schemacie (czyli regulowany rezystor) nie moze byc zastosowany w tej formie jak na schemacie do silniczkow Lanosa!

silniczki z Lanosa wymagaja sterowania poprzez dzielnik napieciowy...

jesli chodzi o silniczki ze schematu to: A - masa, C - zasilanie po wlaczeniu swiatel, B - sterowanie pradowe.

silniczki Lanosa sa sterowane napieciowo, a nie pradowo stad problemy!

o wiele lepiej i latwiej byloby samodzielnie zrobic sobie regulator do silniczkow lanosa
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

regulacja świateł coś dla bardziej wtajemniczonych
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2008, 22:08:20 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
problem nie polegał na samym sterowaniu a na tym że próby były robione na prostowniku  gdzie nie było idealnego przebiegu  charakterystyki napięcia w wyniku czego silnik reagował na każdą zmianę wartości napięcia  w zależności jak  było prostowane napięcie. Problem rozwiązany wpadłem na pomysł aby spróbować  zasilić układ  z akumulatora i wszystko cacy działa. Teraz potrzebne mi są tylko 2 kostki z bosha na 3 diny do wpięcia sie w silniczki i będzie git.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem