Autor Wątek: Efektywność hamulców  (Przeczytany 10135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 17, 2008, 09:56:32 am »

asdx21

  • Gość
a co do tarcz - to są wszystkie takie same w moim przypadku? bo chciałbym kupić sobie nowe tarcze dla przednich kół i te stare dać do tylnych bo są w gorszym stanie. A co do wielkości , przekroju, rozstawu trzeba podać w sklepie jakieś specjalne dane czy tylko wystarczy powiedzieć do jakiego samochodu ( np. w intercars).

I może ktoś w ogólnym skrócie mnie naprowadzi "jak wymień tarcze". bo mi się wydaje, aby ściągnąć starą tracze trzeba odkręcić taką dziwną owalną w centralnym miejscu nakrętkę - czy to wystarczy?  z góry dziękuję

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 17, 2008, 14:47:00 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w starym, układzie wszystkie tarcze są takie same.

żeby wymienić tarczę odkręcasz koło, wyjmujesz zacisk, odkręcasz jarzmo zacisku, odkręcasz dystans przykręcony takimi śmiesznymi śrubkami i zdejmujesz tarczę. montaż w odwrotnej kolejności  :mrgreen:
a i z tyłu musisz odkręcić połowę tej blaszanej osłony żeby wyjąć zacisk.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 17, 2008, 16:19:50 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Cytat: "Manolee"
i to nie raz po niezłych zakrętasach że trzeba było podeptać i jakoś nie odczułem słabnięcia hebli

Ok wszystko fajnie jeśli masz zaciski w idealnym stanie , a większość z nas ma już zaciski w których tłoczki mają luz i mimo że są szczelne często się syfią i zaczynają coraz gorzej odbijać. Poza tym przemilczę system przesuwania szczęki zacisku . Lucas jest ucywilizowaną wersją dramatu fiata . niestety przez bębny z tyłu hamulce utraciły nieco skuteczność .

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 20, 2008, 03:10:24 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "diodalodz"
Lucas jest ucywilizowaną wersją dramatu fiata . niestety przez bębny z tyłu hamulce utraciły nieco skuteczność .

Moim zdaniem wręcz przeciwnie, zwłaszcza że jest większa średnica tarczy z przodu. Ja jeżdżę na 260mm.

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2008, 08:04:07 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Plus98"
Cytat: "diodalodz"
Lucas jest ucywilizowaną wersją dramatu fiata . niestety przez bębny z tyłu hamulce utraciły nieco skuteczność .

Moim zdaniem wręcz przeciwnie, zwłaszcza że jest większa średnica tarczy z przodu. Ja jeżdżę na 260mm.

Lucas w caro/atu ma średnice tarcz 240mm, natomiast Lucas w trucku ma 259 - wymagane są wtedy koła 14".
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 20, 2008, 10:45:12 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Cytuj (zaznaczone)
Lucas w caro/atu ma średnice tarcz 240mm, natomiast Lucas w trucku ma 259 - wymagane są wtedy koła 14"

dokładnie tak . 240 z caro były bezawaryjne ale zapasu to tam nie było . Poldek powinien mieć przeód wentylowany . Bo ok 240 to tarcze ma fiesta która jest sporo lżejsza .

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 20, 2008, 11:10:53 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "diodalodz"
Poldek powinien mieć przeód wentylowany . Bo ok 240 to tarcze ma fiesta która jest sporo lżejsza .


to są hamulce żywcem wzięte z fiata cinquecento (!) Truck lukas to dobre rozwiązanie i chyba najprostrze do zastosowania
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 20, 2008, 13:22:04 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
hm nie do końca bo w CC jest układ hamulcowy bendix . Fakt że tarcze są tej samej średnicy .

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 20, 2008, 18:29:05 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "diodalodz"
bendix
czy lukas to to samo..... ja zastanawiam sie nad zestawem z tempry 2.0 lub 1.9tdi wentyle o srednicy 257 jazmo pasi bez problemu, mam tez pompe i serwo od 2.0 musze pomierzyc jak podejdzie to zakladam ja....
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 20, 2008, 18:43:05 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
no nie to samo bo inaczej jest zorganizowane prowadzenie zacisku .  lucas ma 2 małe prowadnice a bosch-bendix ma jedną dużą na szczycie . Jest jeszcze kilka różnic w odstawieniu jarzma i jego wielkości .

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 21, 2008, 18:19:21 pm »

Grzesiek

  • Gość
Te klocki lucasa podchodzą jak zamienniki ?

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 25, 2008, 21:50:36 pm »

e_gregor

  • Gość
Grzesiek, Lucas robi też zamienniki klocków do hamulców starego typu wjakie są w 125p/borek/wąskie caro (4 tarcze). Ja takowe klocki we Wrocku kupowałem w sklepie na Psim Polu - zaraz przy przystanku autobusowym.

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 26, 2008, 21:03:26 pm »

Grzesiek

  • Gość
O to ty bywasz we wrocku ;p

[ Dodano: 26 Wrz 2008 21:04 ]
A teraz drugie pytanie czy mi tarcze nie pękną jak je ponawiercam?Tz czy przy hamowaniu nie pękną gdy będą przewiercone

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 27, 2008, 01:20:31 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
hm nie powinny popękać ale zdaje mi się że jest to polityka niepotrzebna . taniej i prościej wsadzić układ lucasa niż fabrykę FSO to raz a dwa jeśli nawet to polecam ci tarcze lucasa i do tego klocki i wiercić nie trzeba. jeśli nie boisz sie polskich marek to mikoda robi nawiercane tarcze do poloneza . Osobiście mikode omijam ale może do poldka leja z lepszego materiału .

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 29, 2008, 07:30:14 am »

e_gregor

  • Gość
Grzesiek, we Wrocku jakiś czas mieszkałem. Ja bym sobie nawiercanie tarcz darował. Za duże ryzyko w stosunku do potencjalnych korzysci. Te tarczki i tak są malutkie więc nawiercanie wiele skuteczności i odporności na temperaturę nie poprawi

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 29, 2008, 12:26:37 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Po co wyważać otwarte drzwi. Jest kilka fajnych tematów o adaptacji hamulców innych niż seryjne. Polecam tematy Kolegi Bocian_s#313, który u siebie szczepił hamulce inne niż Lucasy w Caro.
Sama przekładka na LUCASY przy starym układzie i pozostawieniu starej pompy też wiele daje. Choćby to, że poza zwiększeniem skuteczności, kończy się koszmar nierówno zużywających się klocków i ściągania przy hamowaniu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 29, 2008, 16:48:00 pm »

Grzesiek

  • Gość
To jednak mogą pęknąć ?

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 29, 2008, 17:14:33 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
moje znoszą smiało hamowanie z prędkosci max i ostrą jazdę po zakrętach :) co wentyle to wentyle nie powiem udało mi sie zrobić fioletowe tarcze ale trza mieć talent :D

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 29, 2008, 22:08:39 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
ma kros wolne serwo lukasa potrzebne mi wymiary mocowania do budy??? mam serwo pompe caly przedni uklad hamulcowy z tempry 2.0 na wentylach
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Efektywność hamulców
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 01, 2008, 08:57:57 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
wiesz Bocian_s#313 nie dam rady zalorzyc pod serwo lukasa bo pompa z tempry ma inne mocowanie do serwa ... i dlatego jesli juz to musze przelorzyc komplet ale potrzebne mi wymiary serwa lukasa, a swojego niechce narazie wyciagac bo zadurzo z tym zabawy.... a tloczki 54 :)
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil