Autor Wątek: Nie zawsze przełącza się na gaz  (Przeczytany 6369 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie zawsze przełącza się na gaz
« dnia: Październik 10, 2008, 12:27:08 pm »

specjalista

  • Gość
Witam.

Mam problem z przełączeniem benzyna -> gaz. Na benzynie odpala i nawet jeździ. Problem pojawia się gdy przekroczę 2000RPM, kiedy to instalacja przełącza się na gaz. Wtedy to silnik gaśnie(jeśli jest na luzie) lub toczy się siłą rozpędu(gdy jest zapięty bieg) z charakterystycznymi objawami braku paliwa(spadają obroty, brak jakichkolwiek reakcji). Raz na kilkanaście odpaleń problem nie występuje i wtedy samochód jeździ normalnie na gazie, aż do zgaszenia lub przy lepszym dniu aż do ostygnięcia. Mam instalację Elpigaz Voila Plus.

Sam podejrzewałem 2 rzeczy: elektrozawór lub to coś co nie pozwala na przełączanie przy zbyt niskiej temperaturze. Sprawdziłem, że do elektrozaworu dochodzi prąd. Teraz zastanawiam się czy dobrze strzelam w ten włącznik temperaturowy, bo to coś u mnie nigdy nie działało - mogłem włączyć gaz nawet przy ujemnych temperaturach na zewnątrz tuż po odpaleniu auta. Z gazem nie miałem do tej pory żadnych problemów(oprócz zbyt dużego spalania, ale to już inna historia), więc nawet nie mam zbyt dużego doświadczenia na tym polu.

Może macie jakieś pomysły co to może być...

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2008, 16:35:45 pm »

marcij

  • Gość
Gasnie tylko zimy , czy rozgrezany tez ? Moze poprostu masz zle wyregulowany sklad mieszanki na biegu jalowym , i albo brakuje mu gazu , albo sie zalewa ?

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2008, 16:44:01 pm »

specjalista

  • Gość
Co do temperatury, to na zimno jest gorzej. Kiedy jest ciepły to przełączy się np. za 2 podejściem. Najciekawsze jest, że potem już jeździ normalnie...

Niestety to, że mu odwala i nie zawsze te objawy występują dodatkowo utrudnia sprawę, bo nie sposób namierzyć co to tak naprawdę jest.

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2008, 20:54:04 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Miałem podobny kiedys problem.Po wymianie silniczka krokowego na instalacji gazowej[jeśli taki posiadasz].Problem zniknął.Ja miałem na początku silniczek firmy BRC,i do pewnego czasu było dobrze,az pewnego dnia wystąpiły podobne  objawy jak w twoim poldku.Dwa razy jeżdziłem do serwisu gdzie montowałem instalację gazową.Sprawdzali,kombinowali,nawet wymienili,na nowy BRC,ale nadal było żle,więc się nieco tym wkurzyłem[bo wydałem na to wszystko sporo pieniędzy].Więc sam ,po namyśle ,dokładnie zainteresowłem się tym problemem.Popytał,poczytałem,posurfowałem po internecie,i doszedłem do wniosku żę problem powoduje ,jednak silnik krokowy.Więc kupiłem na allegro nowy silniczek krokowy,ale nie firmy BRC,tylko jakiejś szwajcarskiej firmy[nie pamiętam dokłdnie nazwy]chyba SOCKEBOZ.i od tamtej pory problem przestał istnieć.Może u ciebie jest podobnie?
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2008, 21:00:25 pm »

specjalista

  • Gość
Hmm... A jak to sprawdzić bez wymiany? Nie chciałbym kupić tego niepotrzebnie...

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2008, 21:13:47 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
odłacz silniczek w momęcie gdy silnik dobrze pracuje, normalnie na właczonym silniku. potem probuj odpalać itp. oczywiscie moze troche sie dziwnie zachowywać, ale na pewno nie tak jak teraz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 10, 2008, 21:27:50 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Poprostu.Wypiąć silniczek z instalacji gazowej[odłączyć od węży zasilających].Sprawdzić ,przy wyłączonym zapłnie,czy czpień,jest domknięty całkowicie do gniazda[u mnie w BRC się nie domykały,a były nowe].Następnie włączyć zapłon[ale nie uruchamiać silnika],i zobaczyć ile przesunął się czpień[bo może wogle się nie przesuwa,albo za mało].Nie powiem ci o ile milimetrow ma się przesunąć,bo kontroluje to komputerek.U siebie nie mieżyłem,ale jak wymieniłem na nowy,innej firmy,tak jak wcześniej  mowiłem.Czpień w silniczku przesował się w pełnym zakresie,t.z.n zmykał się całkowicie,przy wyłączonym zapłonie,i otwierał się,o kilka milimetow,po włączeniu zapłonu.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 10, 2008, 22:06:03 pm »

specjalista

  • Gość
Hmm... Postaram się podpiąć pod komp od gazu, bo mam kabelek i zobaczę co z tym silniczkiem. Jest on przynajmniej w miarę na wierzchu to będzie łatwo :D

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2008, 22:24:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
specjalista, na chwilę po prostu zamiast niego wstaw kawał rurki i zobacz co się będzie działo.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2008, 12:03:55 pm »

specjalista

  • Gość
Zrobiłem test i oto co wyszło...

Na zimnym nie ma bata żeby go przełączyć na gaz. Wyjąłem silniczek krokowy, a w jego miejsce dałem rurkę. Podczas przełączania silniczek się otwierał, ale mimo tego, że był wyjęty problem dalej występował. Kręciłem trochę na pałę śrubką na parowniku, ale to nic nie dało. Potem wróciłem do poprzednich ustawień, włożyłem silniczek i pojechałem na benzynie go nagrzać.

Na ciepłym silniku(temp. ok. 80) problem znika. Nie wiem dokładnie czy ta temperatura jest graniczna, ale kiedy silnik jest nagrzany mogę go dowolną ilość razy gasić i zapalać i za każdym razem bez problemu się przełącza.

Gdyby nie to, że samochód mam od roku pomyślałbym, że ma tak ustawiony termistor(czy jak to się tam zwie), ale nigdy nie miałem takiej sytuacji, ze gaz się nie włączał przy danej temperaturze. To się stało z dnia na dzień, że przestał się przełączać, a przecież temperatury nie zmieniły się ostatnio znacząco.

Póki co jeszcze nie przystosowałem laptopa do podłączenia tego kabelka gazowego, więc nie mogłem niczego ciekawego tam sprawdzić.

Mam pytanie, gdzie ew. mogę doszukać się tego nieszczęsnego czujnik temperatury, bo jakoś przy parowniku niczego nie znalazłem.

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2008, 16:25:13 pm »

marcij

  • Gość
To wyglada to na problem , z centraalka , albo z tym czujnikiem. Jest on wkrecony w reduktor.

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 11, 2008, 17:55:06 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Jeśli masz dostęp do innego sprawnego komputerka,ktory steruje tym ustrojstwem to go podmień na probę.Być może twoj problem tkwi,właśnie w komputerku,skoro niewypalił tmten test,a pdejżewam że masz w dobrym stanie reduktor,to sprobuj to zrobić.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 11, 2008, 20:35:01 pm »

specjalista

  • Gość
Co do reduktora to nie wiem czy jest on w takim dobrym stanie. Ja jeżdżę już na nim od roku(10 tysięcy), a nie wiem co było z nim robione wcześniej. Niestety komputera do gazu na podmianę nie mam. Na elektrodzie doszukałem się właśnie, że to reduktor może być powodem moich problemów. Nic, pewnie skończy się na wycieczce do gazownika, bo sam chyba nie dam rady...

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2008, 21:11:08 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 788
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Jeżeli nie masz pewności co do stanu technicznego reduktora, czy jest dobry, to w pewnym sensie sprawa wydaje się prosta.Trzeba zrobić generalny przegląd reduktora,t.z.n,albo go zregenerować[czego osobiście nie polecam],lub kupić nowy,po umiarkowanej cenie,najlepiej na allegro.Wizyta u gazownika może cie trochę kosztować,{pełna diagnostyka komputerowa,ewentualnie wymiana reduktora na nowy},bo wiem napewno ,że żaden gazownik nie będzie się bawił,w regenerację reduktora.Oni idą po prostej lini,wymiana,i koniec gadki.Proponuję przemyśl dokłaednie sprawę.Myślę ,ze sam byś sobie poradzil z wymianą reduktora.Na forum znajdziesz dużo postow na ten temat.Jaki wybrać,i jak go zamontować.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2008, 22:24:44 pm »

specjalista

  • Gość
A czemu nie polecasz regeneracji? Ja rozumiem, że nowe = lepsze, ale z tego co się orientuje to reduktor to puszka z membranami, które można kupić i wymienić. I jest to 3 razy tańsze niż kupno nowego reduktora.

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2008, 12:25:41 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja widziałem w środku reduktor Stefanelli. Tego akurat się nie da regenerować. Pojechałem do gazowników i się zapytałem o regenerację. Powiedzieli, że każdy oprócz Stefanelli mi zrobią. Jak chcę to mi membrany sprowadzą, ale mam to sobie zrobić sam. Jest w nim miejsce, gdzie aluminium spotyka się z aluminium bez żadnego uszczelniacza i że tego nie da się uszczelnić. A luz za mały co by próbować z silikonem chociażby.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2008, 13:59:57 pm »

wiciu

  • Gość
mój reduktor wytrzymał ok 70kkm i 5 lat, dobrze by było gdybyś wiedział jaki przebieg lub ile lat ma Twój reduktor

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2008, 16:39:01 pm »

specjalista

  • Gość
Dziś w akcie desperacji postanowiłem zobaczyć czy może mój problem sam się nie rozwiązał. Niestety tak łatwo nie poszło, ale coś mnie podkusiło, żeby zobaczyć czy napięcie na pewno dochodzi do elektrozaworów. No i oto co się stało:

Do elektrozaworu tego koło filtra napięcie dochodzi, a do tego przy parowniku wydaje mi się, że nie. Nie jestem pewny na 100%, ale żarówka mi się nie zaświeciła.

Mam pytanie, czy w ogóle jest możliwe, żeby te zawory miały jakieś osobne sterowanie? Ostatnio jak mierzyłem zadowoliło mnie, że na 1 zaworze pomierzyłem. Chodzi mi o to czy jest taka opcja, że ja coś źle robię i tak naprawdę prąd jest, a ja go "nie widzę" :D

Wracając też do regeneracji parownika, to mam takie pytanie, czy kupując zestaw naprawczy mam już wszystko? Nie chcę potem dokupować jakichś pierdołek typu uszczeleczka... Aha i gdybym chciał chwilowo śmigać bez parownika to czy wystarczy zrobić przelotkę do płynu chłodzącego i zatkać wlot do miksera gazu?

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 21, 2008, 00:56:33 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "specjalista"

Wracając też do regeneracji parownika, to mam takie pytanie, czy kupując zestaw naprawczy mam już wszystko? Nie chcę potem dokupować jakichś pieści typu uszczeleczka... Aha i gdybym chciał chwilowo śmigać bez parownika to czy wystarczy zrobić przelotkę do płynu chłodzącego i zatkać wlot do miksera gazu?


Tak, jak kupujesz zestaw naprawczy to tam już jest wszystko potrzebne, jak wyjmiesz mikser, zaślepisz (połączysz) ze sobą przewody od podgrzewania parownika to możesz jeździć bez niego.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Nie zawsze przełącza się na gaz
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2008, 07:24:11 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
specjalista, nie wiem czy już zdążyłeś zauważyć, że masz do tego dostęp:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=19025
 ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)